Forunderligt

Deling af rengøring og pligter

38 indlæg i dette emne

Nu er vores rengøring ikke lige sat sådan i system, men jeg kan love dig, at der ikke bliver gjort lige så hyppigt rent som hos dig. (Men jeg ville ønske, at der gjorde)

Når jeg læser din plan kommer jeg til at tænke på desperate housewifes. Hvorfor? Fordi jeg ser Mary Alice eller Bree for mig, og jeg ved ikke om du kender serien, men pointen er at det er deres (passionerede og højtskattede) job at være hjemmegående og at få alting til at skinne. Med andre ord, synes jeg, at du beskriver noget nær en fuldtidsstilling.

Og nu har jeg ikke lige fanget præcis hvorfor du er tørtidspensioneret, og det er sådan set også irelevant, men jeg går ud fra, at det er fordi du ikke kan tage et arbejde, og så synes jeg at det er uretfærdigt at forvente at du kan tage (så meget) arbejde hjemme. Du er jo ikke på ferie, eller selvvalgt arbejdsløs eller jobsøgende, men pensioneret.

Så ved jeg godt at der kan være forskel på at arbejde ude og hjemme, og at pensionister også har huslige pligter. Men som du nævner, så har din kæreste jo heller ikke et job og går også hjemme.

Så jeg synes det fair ville være, at fordele ud fra at I begge havde et arbejde, dvs. 50/50 i arbejdsbyrde OG 50/50 i medbestemmelse af, hvad der skal gøres.

Når det så er sagt, så fordeler vi herhjemme meget ud fra "hvem orker". Det medfører, at vi nok også er nogle grise på nogle punkter, men der er til gengæld ikke noget "Hvorfor er det altid mig, der...". Det fungerer faktisk for os, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det mig som gør 98%

Og det er fint nok jeg er på barsel og i min verden er det at være hjemmegående.

Hos os er det nok noget det samme som dig.

Vi lever ikke skinnende men pænt og tingene fungere.

Min mand arbejder fuldtids på hans arbejde og ved siden af knokler han for at etablere vores virksomhed så han har nok at se til.

Derfor syntes jeg det er fair jeg ordner det, så han kan slappe af med ungerne når han er hjemme og det fungere super.

Hvordan i fordeler det, er jo op til jer men hvis du føler det er uretfærdigt så må du jo sige det som du har i tankerne.

Ps hvem ordner haven og alt det udenom hjemme hos jer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det lyder meget fornuftigt - tror du laver mere end vi gør men i er selvfølgelig også flere end vi er.

Herhjemme er ansvaret groft skitseret fordelt således:

Anders: madlavning 99% indkøb 60-70% aflevere Mie 80% økonomi styring 90% bade Mie 80% fodre katte 80% fodre skildpadder 99%

Mig: rengøring (alt inklusive) 99% skrive indkøbsseddel 80% lave madplan 100% (det er dog ikke altid den bliver lavet) hente Mie 90% tømme kattebakke 70% vasketøj 99% køkken 60-70%

Vi er fælles om oprydning, bleskift, rengøring af akvariet og putning og sikkert en masse andre ting. Vi hjælper hinanden hvis vi bliver spurgt pænt. Er der noget vi er utilfreds med så er det vores eget ansvar at gøre noget ved det. Fx vasker Anders selv sit sportstøj når han kommer hjem for så er det klar, ellers vasker jeg det når jeg har samlet noget der passer i farverne hvilket måske ikke lige er inden kampen 2 dage efter :P og hvis jeg syntes at Mie trænger til et bad må jeg jo proppe hende i et hvis Anders ikke er hjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selvvalgt hjemmegående og min mand arbejder rigtig mange timer. Jeg laver derfor langt størstdelen herhjemme og vi prioriterer at min mand får tid med børnene når han har fri.

Min mand har så tilgengæld ikke de vilde forventninger om, at her ser skinnende ud, det styrer jeg.

Jeg har Cassandra hjemme, så jeg prioriterer meget samværet med hende fremfor rengøring og jeg regner med rengøringsniveauet stiger når hun kommer i daginstitution og min tid bliver en anden.

Havde vi nogenlunde samme fritid/arbejde, så ville jeg forvente han var langt mere på banen og det var han da også da jeg arbejdede fuldtid. Så når din kæreste er hjemme som dig, så finder jeg det kun rimeligt at i deles om arbejdet. Derudover er der jo også en grund til du er førtidspensionist og det skal der selvfølgelig også taget hensyn til.

Når min mand har fri deles vi ret godt om børnene, men det huslige er stadig mest mig også når han har fri.

Jeg afleverer og henter Sebastian, min mand gør måske 1 gang om mdr.

Jeg laver madplan og køber stort ind 1 gang om ugen. Af og til bliver det store indkøb lavet om lørdagen hvor vi køber ind samlet alle sammen, men langt størstedelen af gangene køber Cassandra og jeg ind mandag efter vi har afleveret Sebastian.

Jeg støvsuger/vasker gulv 2 gange om ugen, + støver af. Vægge mm. bliver taget hvis de trænger.

Badeværelser + toilet bliver ordnet 1 gang om ugen eller efter behov.

Køkkenet bliver ordnet hver dag, men køleskab, og ovn bliver taget når det trænger.

Børnenes værelser bliver taget ved behov, dog kræver jeg at Sebastian på snart 6 år, er med til at gøre rent på sit værelse.

Jeg vakser tøj nok næsten dagligt, men ligger ikke nødvendigvis sammen hver dag ( vi har tørretumbler) , der samler jeg lidt i bunke.

Børnenes legetøj bliver ryddet op når jeg bliver træt af at vade over det ;) eller der skal støvsuges.

Jeg laver maden dagligt, det er forskelligt hvad tid der skal bruges på det og jeg bager alt vores brød.

Haven er vi fælles om, dog med overvægt til min mand.

Min mand ordner alt der har med IT, at gøre her i huset.

Så summa summarum, når i begge går hjemme, så er det rimeligt i deles om det og så skal i sammen finde det niveau der passer jer. Her ser langt fra altid skinnende ud selvom jeg går hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hos os deler vi det huslige, selvom jeg er på barsel og min mand arbejder meget.

Min mand:

Laver mad dagligt

Ordner haven

Støvsuger i weekenden

Laver madplan

Handler ind (stort ind en gang om ugen - sparer os mange penge, men ikke mindst tid!)

Skærer frugt + grønt ud til mig hver dag.

Arbejder 40 timer ca + 10 timers transport ugentligt

Mig:

Vasker tøj + lægger sammen mv

Ryder op

Gør rent både i weekenden og i hverdage (støvsuger hver 3.dag ca)

Gør køkkenet rent efter madlavning (så min mand har tid sammen med vores datter)

Handler småting ind hist og her

Barsler og "tager natten" hver nat, dog hjælper min mand i weekenden

Sover til lur 20 min sidst på eftermiddagen :)

Synes min mand er en skatter, fordi han laver så meget :)

I det hele taget er planlægning bare rigtig vigtig for os, og det der gør, at vores hverdag hænger sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det bedst, hvis min mand har ogle faste ting, der ligesom er han - og at de er selvvalgte.

Saa han toemmer skraldespande og opvaskemaskine og stoevsuger - that's it. Han staar op med Noah og faar ham i toejet, giver ham lidt frugt, hvis det taeller med. Her arbejder han jo langt mere, saa han har ikke tid til mere og faktisk knap nok tid til det, saa nogle gange tager jeg ogsaa hans opgaver.

Jeg synes din ideelle plan er optimistisk :blush Alt det er i hvert fald ikke noget, jeg gad at bruge ret meget tid paa ;)

Jeg laeste om en, der brugte 5 min ekstra paa b-vaerelset om aftenen og tog enten vask, toilet eller hvad nu, saa det vil jeg proeve. Jeg vil ogsaa bruge flylady.com lidt, saa jeg kan faa system i tingene, men uden at bruge en pokkers masse tid og kraefter paa det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os deler vi det huslige, selvom jeg er på barsel og min mand arbejder meget.

Min mand:

Laver mad dagligt

Ordner haven

Støvsuger i weekenden

Laver madplan

Handler ind (stort ind en gang om ugen - sparer os mange penge, men ikke mindst tid!)

Skærer frugt + grønt ud til mig hver dag.

Arbejder 40 timer ca + 10 timers transport ugentligt

Mig:

Vasker tøj + lægger sammen mv

Ryder op

Gør rent både i weekenden og i hverdage (støvsuger hver 3.dag ca)

Gør køkkenet rent efter madlavning (så min mand har tid sammen med vores datter)

Handler småting ind hist og her

Barsler og "tager natten" hver nat, dog hjælper min mand i weekenden

Sover til lur 20 min sidst på eftermiddagen :)

Synes min mand er en skatter, fordi han laver så meget :)

Dygtig mand ;)

Jeg ville have det lidt skidt med at min mand skulle lave alt det, menhvis det er noget med at foele, at han bidrager, saa er det skisme godt, at han goer det - og at du giver plads til det. Mange kvinder vil maaske ikke give slip paa noget saa stort som at handle stort ind, saa hatten af for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtig mand ;)

Jeg ville have det lidt skidt med at min mand skulle lave alt det, menhvis det er noget med at foele, at han bidrager, saa er det skisme godt, at han goer det - og at du giver plads til det. Mange kvinder vil maaske ikke give slip paa noget saa stort som at handle stort ind, saa hatten af for det :)

Hehe, jeg synes det er skønt at han handler stort ind. Tager ca 40 min hver søndag. Og jeg tager så småtingene :)

For os var det vigtigt i starten af min barsel, at jeg kun havde fokus på vores datter og især amning. Nu hvor Vega og jeg har fået en rutine, ville jeg godt kunne lave noget mere, men ved ikke hvad det skulle være (ud over at lave mad, men det vil han gerne (nok fordi jeg ikke er så god til det, haha :D ) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg synes det er skønt at han handler stort ind. Tager ca 40 min hver søndag. Og jeg tager så småtingene :)

For os var det vigtigt i starten af min barsel, at jeg kun havde fokus på vores datter og især amning. Nu hvor Vega og jeg har fået en rutine, ville jeg godt kunne lave noget mere, men ved ikke hvad det skulle være (ud over at lave mad, men det vil han gerne (nok fordi jeg ikke er så god til det, haha :D ) )

Min mand er kok, saa jeg laver ikke meget mad. Men ville godt kunne det, altsaa - det byder sig bare ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker 2 ting, når jeg læser dit indlæg. 1) Hold da op, der bliver gjort meget rent. 2) Hvad fanden bilder din mand sig ind ikke bare at klappe kaje og tage 50% af de huslige pligter, når nu han (desværre) er arbejdsløs. Det finder jeg fuldstændig urimelig, og jeg kan slet ikke forstå, det er til diskussion!

Herhjemme vil jeg sige, at vi normalt deler nogenlunde ligeligt - og så lidt baseret på hvad man lige føler for. Det er normalt mig, der køber ind og laver mad, fordi der ligger butikker lige ved siden af mit arbejde, så det er nemt. Rengøring - jeg rydder op og tørrer støv af, min mand støvsuger, vasker gulv og tager badeværelset - sådan i runde tal engang om ugen. Vaske tøj og fylde/tømme opper bliver gjort af den som lige er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Haven deler vi også normalt - han luger, beskærer, ordner drivhus. Jeg renser fliser, holder havestuen og har styr på krukkerne - græsplænen - mest ham, nogle gange mig.

I denne tid hvor jeg er gravid, har jeg ikke kunnet så meget, fordi jeg har haft meget ondt, husarbejdet har været fordelt sådan mere tja - 80/20 eller sådan noget. Jeg prøver så at gøre nogle af de ting, som jeg rent faktisk kan - f.eks. stryge hans skjorter, som han normalt selv står 100% for. Jeg HADER at stryge ;) Men han påtager sig simpelthen så meget på trods af meget lange arbejdsdage, at jeg må bede ham om at holde sig fra graviditetsegnede husopgaver :)

Og det tror jeg er min pointe - jeg går ikke ind for milimeterdemokrati, men lige løn for lige arbejde, ikke? Hvis begge parter arbejder lige meget ELLER går lige meget hjemme, så er det saftsuseme lige pligter - punktum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt er jeg (sund og rask) på barsel, så min fuldtidsarbejdende mand laver ikke så meget andet end mad ind imellem og gåtur med hunden. Din plan ligger lidt over mit eget ambitionsniveau, men fordelen ved hyppig rengøring etc er selvfølgelig, at det ikke gror til.

Er din mand sendt meget ud til aktiveringsgrej o.l., eller sidder han og klør sig i nakken, imens du knokler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtig mand ;)

Jeg ville have det lidt skidt med at min mand skulle lave alt det, menhvis det er noget med at foele, at han bidrager, saa er det skisme godt, at han goer det - og at du giver plads til det. Mange kvinder vil maaske ikke give slip paa noget saa stort som at handle stort ind, saa hatten af for det :)

Det er også tit Søren der tager vores store ugentlige indkøbstur i weekenden - vi skiftes lidt, for vi synes begge det er et rart afbræk og lidt tid alene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke sat det i skema men vi har også samme rengørings standarder, plus efter ti år så glider det rimelig nemt :D

Børnene (5 og 7), det gør de uden at blive spurgt efterhånden:

Går ud med skrald

Rydder af bordet efter aftensmad

Theo på fem åbner vinduer og lufter ud hver morgen og lukker igen inden vi skal afsted

Max på syv hjælper med at vaske tøj, vi sortere i kasser så han tømmer bare en kasse, og på her kasse står ser grader og tegnet på vaskemaskinen

Mig:

Badeværelse (i bund hver fredag og toilet og vask dagligt, det gør jeg imens børnene er i bad)

Køkken (i bund hver tirsdag og vask hver dag

Køleskab (tirsdag)

Indkøb/organisering af madplan mv

Madpakker/aftensmad undtagen en gang om ugen

Vaske tøj (sætter en vask på timer på aften, smider den i tumbleren om morgen)

Manden:

Tørre støv af stue/alrum (1-2 gange om ugen)

Tørre støv af værelser/gang (1-2 gange om ugen)

Støvsuge hele huset (hver dag)

Vaske gulv i hele huset (en gang om ugen)

Skifte sengetøj (mandag, onsdag og lørdag)

Ligge tøj sammen (en maskine hver aften foran tv'et)

Fælles:

Have

Bil

Hver aften 15 minutter inden aftensmaden er klar laver drengene og manden tornadoen og rydder alt rod op så når vi har spist så kan alle hygge og slappe af, de når alle værelser i huset :D

Sådan er det uanset om jeg arbejder fuldtid, deltid eller er på barsel. Min mand har et krævende arbejde med mange timer hver uge, men han kræver at vi deles om tingene. Også selvom jeg er på barsel, som han siger "babyen er dit arbejde så du laver ikke noget husligt udover dit eget" han er generelt super skøn til at tage del i husholdningen. da børnene var små stod han også op i skiftede ble om natten selvom han skulle på arbejde "nu sørger du jo for maden" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Herhjemme er det bedst, hvis min mand har ogle faste ting, der ligesom er han - og at de er selvvalgte.

Det er nok også den model jeg håber vi kan blive enige om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gentager lige :rolleyes min rengøringsplan ikke er hvordan vi faktisk gør rent men hvordan jeg tænker det skulle være - og kan høre flere af jer syns det er meget? Men tænker på om det mon er fordi jeg har skrevet "det hele" med at det virker så meget. Umiddelbart er min tanke jo hver uge: 2x støvsugning + 1x ekstra i køkkenet, 1x gulvvask, 2x badeværelse (med 1 badeværelse til 5 personer er det altså nødvendigt) + at få systematiseret lidt på "hovedrengøringen" så den blir fordelt for at få det gjort. Køkkenet skal ryddes morgen og aften syns jeg, og så bruger jeg lige 5 min på at rydde stuen for legetøj inden sengetid. Det syns jeg jo lyder som ca det de fleste gør?

Min kæreste prøver at lære dansk og programmering, og søger jobs (han har dog kun søgt en gang, da dansk er et krav næsten alle steder). Nu har han også brugt en del tid på at få sit hussalg bragt i orden, men det er heldigvis ude af verden nu. Hans plan, som han ikke har levet helt op til på det sidste, men som jeg håber han vil vende tilbage til, er at bruge 3 timer på danskkursus og 3 timer på programmering om dagen. Hvilket vel så svarer til at ha et deltidsjob.

Jeg syntes ikke din plan er meget.

Mit er nogenlunde det samme og så har jeg 98% af alt.

Men det er fordi vi fordeler det som vi gør.

Men hvis min mand var hjemme, ordnede vi nok tingene sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gentager lige :rolleyes min rengøringsplan ikke er hvordan vi faktisk gør rent men hvordan jeg tænker det skulle være - og kan høre flere af jer syns det er meget? Men tænker på om det mon er fordi jeg har skrevet "det hele" med at det virker så meget. Umiddelbart er min tanke jo hver uge: 2x støvsugning + 1x ekstra i køkkenet, 1x gulvvask, 2x badeværelse (med 1 badeværelse til 5 personer er det altså nødvendigt) + at få systematiseret lidt på "hovedrengøringen" så den blir fordelt for at få det gjort. Køkkenet skal ryddes morgen og aften syns jeg, og så bruger jeg lige 5 min på at rydde stuen for legetøj inden sengetid. Det syns jeg jo lyder som ca det de fleste gør?

Min kæreste prøver at lære dansk og programmering, og søger jobs (han har dog kun søgt en gang, da dansk er et krav næsten alle steder). Nu har han også brugt en del tid på at få sit hussalg bragt i orden, men det er heldigvis ude af verden nu. Hans plan, som han ikke har levet helt op til på det sidste, men som jeg håber han vil vende tilbage til, er at bruge 3 timer på danskkursus og 3 timer på programmering om dagen. Hvilket vel så svarer til at ha et deltidsjob.

Den havde jeg ikke lige fanget - undskyld :) Helt konkret synes jeg så, at der bliver gjort meget rent i køleskabet - men det kan selvfølgelig være, det er fordi det er en all time hadeopgave her i huset! ;) Og så må jeg sige, at jeg også reagerer på, at du skriver, at du er en gris, og din kæreste synes, du er en gris... Jeg synes bare ikke, det er sådan noget, man skal gå og synes om sig selv - eller andre for den sags skyld. Hvis du henter/bringer børn osv, så synes jeg i hvert fald stadig, det er 100% på sin plads, at I deles ligeligt om rengøringen derhjemme, selvom han skal øve sig på dansk og programmering :) Håber I finder en god løsning for jer begge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan trætte enormt, at skulle lære et nyt sprog, så jeg forstår godt hvis han måske også har nogle off dage. Jeg er selv i det og lærer nyt sprog og når Cassandra skal i pasning skal jeg 16-20 timer om ugen på skolebænken i 9 mdr. Dog regner jeg ikke med der sker ændringer herhjemme i arbejdsfordelingen af den grund.

Dog synes jeg ikke han skal være efter dig, som jeg læser ud af dine indlæg, at han er. I er fælles om det, og der skal tages hensyn til din sygdom, men også hans undervisning. Men man skal ikke undervurdere hvor meget instensiv sprogundervisning kræver og det er intensivt når man bor i landet, man hører det overalt.

Hvad land kommer han fra? Jeg tænker om han kommer fra et land hvor det er mere kutyme, at kvinden går hjemme og ordner og han derfor lidt har den opfattelse at det er dit ansvar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan trætte enormt, at skulle lære et nyt sprog, så jeg forstår godt hvis han måske også har nogle off dage. Jeg er selv i det og lærer nyt sprog og når Cassandra skal i pasning skal jeg 16-20 timer om ugen på skolebænken i 9 mdr. Dog regner jeg ikke med der sker ændringer herhjemme i arbejdsfordelingen af den grund.

Dog synes jeg ikke han skal være efter dig, som jeg læser ud af dine indlæg, at han er. I er fælles om det, og der skal tages hensyn til din sygdom, men også hans undervisning. Men man skal ikke undervurdere hvor meget instensiv sprogundervisning kræver og det er intensivt når man bor i landet, man hører det overalt.

Hvad land kommer han fra? Jeg tænker om han kommer fra et land hvor det er mere kutyme, at kvinden går hjemme og ordner og han derfor lidt har den opfattelse at det er dit ansvar?

Han er hollænder - af den slags hvis forfædre hed Van Der ... til efternavn. Han er vist bare lidt gammeldags, og så er hans mor vildt effektiv og god til at gøre rent, hun har arbejdet som hjemmehjælper/sygeplejerske og har et super højt energiniveau, jeg kan slet ikke leve op til hende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den havde jeg ikke lige fanget - undskyld :) Helt konkret synes jeg så, at der bliver gjort meget rent i køleskabet - men det kan selvfølgelig være, det er fordi det er en all time hadeopgave her i huset! ;) Og så må jeg sige, at jeg også reagerer på, at du skriver, at du er en gris, og din kæreste synes, du er en gris... Jeg synes bare ikke, det er sådan noget, man skal gå og synes om sig selv - eller andre for den sags skyld. Hvis du henter/bringer børn osv, så synes jeg i hvert fald stadig, det er 100% på sin plads, at I deles ligeligt om rengøringen derhjemme, selvom han skal øve sig på dansk og programmering :) Håber I finder en god løsning for jer begge!

Jamen jeg ville nu bare vedkende mig, at jeg ikke har det der orden/renligheds gen som min kæreste og mange andre (måske mest kvinder?) tilsyneladende har. Jeg kan godt SE der er edderkoppespind i hjørnerne eller støv på hylderne hvis du peger på det, men det generer mig bare ikke noget særligt, mit niveau er mere på at der ikke må være for meget sand og mudder på gulvene og at køkkenbordet skal være synligt og badeværelset ikke må lugte for meget. Så i nogens øjne, i hvert fald min kærestes, er jeg en gris...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg ville nu bare vedkende mig, at jeg ikke har det der orden/renligheds gen som min kæreste og mange andre (måske mest kvinder?) tilsyneladende har. Jeg kan godt SE der er edderkoppespind i hjørnerne eller støv på hylderne hvis du peger på det, men det generer mig bare ikke noget særligt, mit niveau er mere på at der ikke må være for meget sand og mudder på gulvene og at køkkenbordet skal være synligt og badeværelset ikke må lugte for meget. Så i nogens øjne, i hvert fald min kærestes, er jeg en gris...

Det er jeg også så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke sat det i skema men vi har også samme rengørings standarder, plus efter ti år så glider det rimelig nemt :D

Mig:

Badeværelse (i bund hver fredag og toilet og vask dagligt, det gør jeg imens børnene er i bad)

Køkken (i bund hver tirsdag og vask hver dag

Køleskab (tirsdag)

Indkøb/organisering af madplan mv

Madpakker/aftensmad undtagen en gang om ugen

Vaske tøj (sætter en vask på timer på aften, smider den i tumbleren om morgen)

Manden:

Tørre støv af stue/alrum (1-2 gange om ugen)

Tørre støv af værelser/gang (1-2 gange om ugen)

Støvsuge hele huset (hver dag)

Vaske gulv i hele huset (en gang om ugen)

Skifte sengetøj (mandag, onsdag og lørdag)

Ligge tøj sammen (en maskine hver aften foran tv'et)

Der er godt nok forskel på rengøringsintensiteten i de små hjem :o Skifter I virkelig sengetøj 3 gange om ugen?! Jeg skifter vores hver 14. dag :blush

Hos os er der mest sådan en usagt fordeling:

Jeg står for:

Al tøjvask (bortset fra Sørens træningstøj - det vasker han selv)

Lægger tøj frem til Anna hver aften

Skifter sengetøj hver 14. dag

Skifter håndklæder og ordner puslebordet

Alle indkøb til Anna (tøj/sko/sengetøj/overtøj etc) og at Anna kan passe det tøj der ligger i skuffen ;)

At gå ind til Anna om natten - det er sjældent, men det sker og Søren hører hende simpelthen ikke.

Søren står for:

Lapning af cykler/klapvogn og barnevogn

Græsslåning (i hvert fald 90% af tiden - jeg har nemlig slået græs hjemme som barn og kan godt lide det, men Søren er ikke meget for at dele :D)

Brændehugning

Støvsugning af bil

Alt hvad der har at gøre med elektriske installationer (strøm/tv/tv-boks/internet etc.)

Diverse powertools

Kagebagning :D

Fælles:

Brændestabling

Madplan og indkøb.

Madlavning

Lige fordeling af hente/bringe Anna i VS (+ vi har en ung pige der henter hver torsdag)

Den ene rydder op i køkkenet efter aftensmaden mens den anden gør Anna klar til nat og putter - hun er ikke i bad hver dag, men så leger man lidt ekstra :)

Den der rydder op efter aftensmaden smører også Annas madpakke og rydder op i stuen.

Rengøring af køleskab (der på ingen måde er sat i system - det bliver gjort, når vi synes det trænger og kan tage os sammen, for det er en HADEopgave!)

Vi har rengøringskone hver 14. dag og derudover støvsuger vi 1-2 gange ekstra om ugen og giver badeværelset en hurtig omgang hver anden weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER