Mette

Hus i flere etager

19 indlæg i dette emne

Sagen er den at vores hus er i 2 etager. Soveværelset i stueplan og børneværelse på 1.sal. Hele min MG tror ikke på det er realistisk at kunne få det til at fungere når vigga skal på eget værelse om en måneds tid eller to hvor hun vokser ud af vuggen. Pt sover hun igennem om natten så jeg frygter det egentlig ikke, men kan da godt se det måske er besværligt at hun ikke bare lige selv kan komme ned til os når hun blir lidt større... Så har jeg jo bare tænkt at vi måtte hente hende ned selv... Men er det helt urealistisk? Nogen der har stået i lignende situation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det handler jo mest om hvorvidt du gider gå op og ned af trappen når hun vågner om natten ;)

Hun skal jo ikke over i en seng hun selv kan komme ud af, før hun også selv kan gå ned af trappen, tænker jeg? Anna har selv gået op og ned af trappen længe nu og hun er stadig i tremmeseng.

Jeg vil sige det sagtens kan lade sig gøre - spørgsmålet er hvor træt af det du bliver :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du siger hun sover igennem, betyder det så hun ikke spiser om natten mere?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun sover 7/8 timer (i dag faktisk 9) uden at vågne til mad :loveshower - hun har arvet sin fars gode sovehjerte ;) så ammer inden jeg går i seng og så først næste morgen igen :)

Pt synes jeg ikke trapperne er et problem, værelset ligger lige ved siden af trappen så for mig gør det ikke det store (endnu ;) ) og ja du har da ret i hun jo ikk kan komme ud af sengen selv alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har faktisk sovet igennem næsten siden fødslen - men der vækkede jeg hende så til amning det første stykke tid fordi jeg ikke synes hun skulle undvære

Men måske det ændrer sig en dag og hun begynder at skal have mad om natten, det ved jeg ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er ærgerligt, hvis din MG lader det gøre det til et problem (tænker at de mener det positivt :) )

Min venindes tvillinger sover på første sal og de andre i stuen, de er i tremmeseng og det fungerer. Netop fordi de bor i et hus med trapper, lærer de hurtigt at gå på dem senere. (Og ellers får I vel trappen spæret af i de kritiske måneder :) )

Men det er da klart, at det kan give en del ture op og ned af trappen, men gør det ikke allerede det? (Bor selv i hus med trapper :) ), og tænker ikke over det :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre, det handler kun om at i kan blive pænt trætte af at 'skulle så langt' når i skal ind til hende om natten. Når hun kommer i juniorseng kan hun sagtens klare trapperne selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ingen tvivl om at det da havde været nemmere hvis det lå ved siden af men sove soveværelset ligger for foden af trappen og viggas værelse lige ved toppen så håber da det kan lade sig gøre - vil være ked af at skulle flytte soveværelset op oven på i hvert fald... Og klarede da flere natlige omgange op af trappen som gravid når jeg skulle tisse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle er børn når de ikke sover "indespærret" i tremmesengen længere? Har sådan en af de der Juno senge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ville se det som et problem for hun kan ikke komme ud af hendes seng alligevel.

Og når hun skal i en uden sider er hun vel 2.5 - 3 år så der kan hun godt gå på trapper alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et hus i 6 halve etager, så det vil sige vi har maaaange trapper - 5 stks for at være helt præcis.

Vi sover 2 trapper oppe over børnene. Det er ikke noget problem at skulle til speicelt Cassandra. Det er en vane sag synes jeg.

Cassandra har selv klaret alle trapperne fra hun var 1 år. Vi valgte at lære hende det, når vi nu har så mange trapper. Vi var bange for at vi ville glemme at lukke et gitter på en af de mange trapper, så vi valgte at lære hende det i stedet og det fungerer for os og hende og hun tager trapperne som en proff ;)

Jeg mener Sebastian var en 2½ -3 år, da han kom i seng han selv kunne komme ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til på jer alle at det nok skal kunne lade sig gøre og det eneste problem der kan være er om vi orker trapperne selv - og pt når hun sover så meget tror jeg ikk det blir irriterende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er 2 år og 4 måneder, og hun sover stadig i tremmeseng. Men det er nok mest fordi hendes forældre ikke har haft overskud til at finde en juniorseng til hende :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er 2 år og 4 måneder, og hun sover stadig i tremmeseng. Men det er nok mest fordi hendes forældre ikke har haft overskud til at finde en juniorseng til hende :whistling

Haha ja vi venter jo bare med juniorseng til hun er god nok til at gå på trapper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja vi venter jo bare med juniorseng til hun er god nok til at gå på trapper :)

Med en Junoseng holder den plan ikke nødvendigvis ;) - selvfølgelig afhængig af, hvornår hun kan gå på trapper - også træt og halvvejs i søvne :)

Vores har været under 2 år, da de fandt ud af at "planke" siderne i junosengen og hoppe ud. Det var for farligt, konkluderede vi - og derfor har de alle fået fjernet tremmerne et godt stykke tid, før de fyldte 2.

De to mindste sover for øvrigt stadig i junosenge med madrasindsatser - vi elsker de senge :D

Mht dit spørgsmål om flere etager, så ville jeg nok foretrække at være på samme etage som et så lille barn. Men det er måske bare mig, der er lidt pylret? Jeg tænker ved sygdom o.l. - det sker jo, at de fx kaster op i sengen, og der vil jeg gerne kunne høre mindre "lyde" også, end decideret gråd.

Var jeg på en anden etage end barnet, ville jeg som minimum have en babyalarm og et solidt trappegitter, men det er vel også jeres plan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med en Junoseng holder den plan ikke nødvendigvis ;) - selvfølgelig afhængig af, hvornår hun kan gå på trapper - også træt og halvvejs i søvne :)

Vores har været under 2 år, da de fandt ud af at "planke" siderne i junosengen og hoppe ud. Det var for farligt, konkluderede vi - og derfor har de alle fået fjernet tremmerne et godt stykke tid, før de fyldte 2.

De to mindste sover for øvrigt stadig i junosenge med madrasindsatser - vi elsker de senge :D

Mht dit spørgsmål om flere etager, så ville jeg nok foretrække at være på samme etage som et så lille barn. Men det er måske bare mig, der er lidt pylret? Jeg tænker ved sygdom o.l. - det sker jo, at de fx kaster op i sengen, og der vil jeg gerne kunne høre mindre "lyde" også, end decideret gråd.

Var jeg på en anden etage end barnet, ville jeg som minimum have en babyalarm og et solidt trappegitter, men det er vel også jeres plan?

Ja det kan du tro. Har både gitter for trappen (det er anskaffet men ikke sat på) og der vil selvfølgelig også være babyalarm sat til - overvejer endda med video, men ved ikke helt endnu.

Desuden tænker jeg at det vel ikke er svære at høre lyde når hun sover lige oven over os end hvis hun fx sov i den anden ende af huset men på samme etage - det er vel ikke alle der har soveværelse og babyværelse lige op ad hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt sikker på, at I nok skal få det til at fungere! :) Hvis det er sådan det er, så får man det til at fungere.

Men jeg håber da for dig/jer, at Vigga så fortsætter med at sove i gennem! For ellers tror jeg godt man kan gå hen og blive noget træt af at rende op og ned ad trappen flere gange i løbet af natten.

Theo var oppe på at sove 7 timer i streg en gang, og så gik det bare ned ad bakke lige pludselig. Vi var helt nede på opvågning hvertfald hver anden time, hvor det kun var bryst, som kunne få ham til ro.

Nå, jeg skal ikke føre skræmmekampagne :P Hehe. Sådan går det forhåbenligt ikke for jer. Og sådan er det iøvrigt heller ikke her længere. ;)

Du må lige vise din mødregruppe at det sagtens kan lade sig gøre at sove på forskellige etager! :D Go Mette!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt sikker på, at I nok skal få det til at fungere! :) Hvis det er sådan det er, så får man det til at fungere.

Men jeg håber da for dig/jer, at Vigga så fortsætter med at sove i gennem! For ellers tror jeg godt man kan gå hen og blive noget træt af at rende op og ned ad trappen flere gange i løbet af natten.

Theo var oppe på at sove 7 timer i streg en gang, og så gik det bare ned ad bakke lige pludselig. Vi var helt nede på opvågning hvertfald hver anden time, hvor det kun var bryst, som kunne få ham til ro.

Nå, jeg skal ikke føre skræmmekampagne :P Hehe. Sådan går det forhåbenligt ikke for jer. Og sådan er det iøvrigt heller ikke her længere. ;)

Du må lige vise din mødregruppe at det sagtens kan lade sig gøre at sove på forskellige etager! :D Go Mette!! :glad

Haha tak C :) og ja det skal da bare fungere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sed et på den positive side, i får da meget mere motion! :D Er sikker på det går fint, hun er jo den bedste til at sove pt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER