TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Haha! Jo jo, men det er ikke kønt når preggy bliver sur på symaskinen :rolleyes

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er snart helt overvældet af Cs hysteriske anfald.

Det kommer ofte ud af det blå, det ene øjeblik giver hun kysser og krammer, og så pludselig "slår det klik" og så bider hun, slår, spytter og kaster med alt hun kommer i nærheden af. Det er simpelthen frusterende... Jeg har lagt mærke til at hvis vi reagere særlig på en af tingene, så er det, det som hun foresætter med. Fx i dag hvor vi reagerede meget på at hun spyttede, så var det, det hun foresatte med, indtil at en af os bliver så sure på hende, at vi tager hende op og så går sirenerne ellers fuldstændig i overdrev.

Jeg har nogle gange tilbudt hende, at hun kan få en pude at slå i stedet for på os. Hvis vi går og lader hende være så rasere hun hendes værelse og det er vi heller ikke interesseret i.

Når vi spørger hende hvorfor hun gør det, så siger hun at det er "fordi jeg ikke høre efter" eller "fordi jeg ikke kan finde ud af det" og det kan altså være ting såsom at synge, at hun pludselig siger hun ikke kan finde ud af. Og jo vi har da haft fokus på at hun skal høre efter hvad vi siger, men ofte kommer de her episoder ud af det blå, uden at vi på nogle måder har opdraget på hende.

Jeg tænker om, det er udvikling? Eller hun måske reagere lidt på at hun skal være storsøster om lidt? - da jeg puttede hende her til aften, var hun bekymret for at vi ikke ville putte hende mere, når hun blev storsøster, det sagde jeg at vi selvfølgelig ville og at vi altså elsker hende.

Jeg tænker i hvert fald at det lyder som reaktion på et eller andet :chin: men har ingen løsnings forslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden vores DP begyndte at give Marius middagslur på madras, har jeg været opsat på at selvfølgelig skulle han også det hjemme også så barnevognen ville være ledig til Julius ;) . Men min mand har sagt fra start, det kunne bestemt ikke lade sig gøre og har puttet ham i barnevognen uden overhovedet at forsøge. Nu har jeg ham alene i denne uge og proppede ham i barnevognen som sædvanlig. Ikke tale om han ville sove der, så vi lavede en aftale om så skulle han ind at sove på madras. Han blev puttet på madras og med sin fars sengetøj og han spurgte om jeg ville putte. Lagde og nussede gam i 10 min og sagde jeg skulle ud og give Julius mad og at han skulle ligge sig pænt og sove og så ses vi om et par timer. Han fik et nys og jeg sagde godnat og har ikke hørt ham siden :yay Håber virkelig det er lykkedes :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden vores DP begyndte at give Marius middagslur på madras, har jeg været opsat på at selvfølgelig skulle han også det hjemme også så barnevognen ville være ledig til Julius ;) . Men min mand har sagt fra start, det kunne bestemt ikke lade sig gøre og har puttet ham i barnevognen uden overhovedet at forsøge. Nu har jeg ham alene i denne uge og proppede ham i barnevognen som sædvanlig. Ikke tale om han ville sove der, så vi lavede en aftale om så skulle han ind at sove på madras. Han blev puttet på madras og med sin fars sengetøj og han spurgte om jeg ville putte. Lagde og nussede gam i 10 min og sagde jeg skulle ud og give Julius mad og at han skulle ligge sig pænt og sove og så ses vi om et par timer. Han fik et nys og jeg sagde godnat og har ikke hørt ham siden :yay Håber virkelig det er lykkedes :goodluck

Pøj pøj med projektet! Silke Elia sover stadig i barnevogn hjemme, selvom madrassen har været i brug længe i dagplejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med projektet! Silke Elia sover stadig i barnevogn hjemme, selvom madrassen har været i brug længe i dagplejen.

Det lykkedes :yay

SxR4s2P.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har været SÅ sød idag :glad Var sindsyg dygtig til 3 års undersøgelse, været med i Viborg og har fået en transformers, faldet i søvn på madras. Og så ved man bare han er sød ved sin lillebror når de ventende i venteværelset siger nårh da Marius sidder og aer Julius. Han vejer nu 16,1 kg og er 97 cm, store dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er ikke den hurtigste til sprog, så vi krydser fingre for, at tre ugers ferie men ekstra fokus kan hjælpe lidt.

Indtil videre har der været et nyt ord hver dag :Yay

Nat nat var det første. Så fodbold, og i dag bobler. Derudover babu og ske, men dem tror jeg han har lært i vs, bare uden han har sagt dem herhjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arons første møde up and close med en snegl :kuller

MZLLLcu.jpg

Mig "se Mie det er en snegl"

Mie "det AAAAHHRON!!!!"

Nå ja ja :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng som står og skriger foran køkkendøren, fordi han ikke må lege med køleskabet...

Suk...

Lige så SKØN som han er, så er jeg ikke begejstret for ham lige nu...

Suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er ikke den hurtigste til sprog, så vi krydser fingre for, at tre ugers ferie men ekstra fokus kan hjælpe lidt.

Indtil videre har der været et nyt ord hver dag :Yay

Nat nat var det første. Så fodbold, og i dag bobler. Derudover babu og ske, men dem tror jeg han har lært i vs, bare uden han har sagt dem herhjemme...

Og dagens nye ord er Kiks :Yay og rugbrød er godt på vej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu magle jeg har fået mig en bølle efterhånden :lol

Bare i dag

- har leget med snegle udenfor

- har taget snegle med ind for at mor skal ae sneglen

- har kravlet op på spisebordet for at hente en bil

- har kravlet op på køkkenbordet for at hente en bordskåner

- har nappet mors karma-ting fra Majs

...

Bøllefrø! :lol

De bliver nogen bøller. Heldigvis nogen dejlige nogen af slagsen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dagens nye ord er Kiks :Yay og rugbrød er godt på vej...

Han er da total sej! :respekt

Mit barn vælger de UNDERLIGSTE ord :lol i dag var det Børge (fra en bog), så stod han der i stuen og skreg BØRGE!! :lol

Til aftensmaden ville jeg have ham til at sige kylling, men når jeg spurgte "kan du sige kylling" svarede drengen bare "JA!!", så det kan han åbenbart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da total sej! :respekt

Mit barn vælger de UNDERLIGSTE ord :lol i dag var det Børge (fra en bog), så stod han der i stuen og skreg BØRGE!! :lol

Til aftensmaden ville jeg have ham til at sige kylling, men når jeg spurgte "kan du sige kylling" svarede drengen bare "JA!!", så det kan han åbenbart :rolleyes

:lol de kære små

Her er P begyndt at sige Come on og cowabunga :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dagens nye ord er Kiks :Yay og rugbrød er godt på vej...

Det er SÅ godt med ferie - det har også rykket rigtig meget på juniors sprog, at vi har haft tre uger sammen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da total sej! :respekt

Mit barn vælger de UNDERLIGSTE ord :lol i dag var det Børge (fra en bog), så stod han der i stuen og skreg BØRGE!! :lol

Til aftensmaden ville jeg have ham til at sige kylling, men når jeg spurgte "kan du sige kylling" svarede drengen bare "JA!!", så det kan han åbenbart :rolleyes

Børge?!? :lolhit

Noah svarer også tit helt hen i skoven. Her til aften havde han drukket rigtig meget vand, så jeg spurgte om der kunne være mere vand i maven. Han svarede "nej" og rakte glasset frem og sagde "mere". Tossede unge :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ godt med ferie - det har også rykket rigtig meget på juniors sprog, at vi har haft tre uger sammen :glad

Ferie er rigtig godt! Efter sidste års sommerferie havde han lært at kravle. Så satser på det er sproget der tager et hop denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle bare lige på legeplads, men tæt på legepladsen blev der bygget huse og vi måtte lige tjekke gravemaskinen ud! Forestil jer paradis på jord:

2dkejrk.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FUCK en lortedag indtil videre.. Elliot er ved at få en masse tænder og er naturligt nok lidt pirrelig.. Hans mor har hovedpine og er derfor også ret pirrelig, og han er bare SKIDE sur. Han vil køre bil hele tiden, og det skal vi ikke. basta. Og nægter pure at sove middagslur. Det krævede en halv times skrigeri og vuggen i søvn på værelset. Barnevognen nægter han og har nægtet den i over en uge. Hvad fanden sker der?! :gal 

Hvornår dropper man middagslur. GIDER ikke de har kampe medmindre han virkelig har behov for den skide lur..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FUCK en lortedag indtil videre.. Elliot er ved at få en masse tænder og er naturligt nok lidt pirrelig.. Hans mor har hovedpine og er derfor også ret pirrelig, og han er bare SKIDE sur. Han vil køre bil hele tiden, og det skal vi ikke. basta. Og nægter pure at sove middagslur. Det krævede en halv times skrigeri og vuggen i søvn på værelset. Barnevognen nægter han og har nægtet den i over en uge. Hvad fanden sker der?! :gal

Hvornår dropper man middagslur. GIDER ikke de har kampe medmindre han virkelig har behov for den skide lur..

Så sent som i dag har jeg også overvejet at starte en nedtælling for antal gange Noah skal puttes til lur... Han har ikke det store søvnbehov, så satser på det er inden et år ;) her skriger og græder han også næsten hver gang... :( men han har stadig brug for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sent som i dag har jeg også overvejet at starte en nedtælling for antal gange Noah skal puttes til lur... Han har ikke det store søvnbehov, så satser på det er inden et år ;) her skriger og græder han også næsten hver gang... :( men han har stadig brug for den.

 

Hvordan ved man det? Altså når Elliot endelig falder i søvn tager han da også nok 1-2 timer, men kommer så bare det senere i seng om aftenen. Jeg synes bare det er SÅ træls at have den kamp hver dag. Især sådan en dag som idag, hvor vi i forvejen ikke har haft andet end kampe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved man det? Altså når Elliot endelig falder i søvn tager han da også nok 1-2 timer, men kommer så bare det senere i seng om aftenen. Jeg synes bare det er SÅ træls at have den kamp hver dag. Især sådan en dag som idag, hvor vi i forvejen ikke har haft andet end kampe.

Hvis ikke N sover nok til middag er han som

Oftest gnaven resten af dagen. Det tolker jeg som, at han ikke er klar til at skippe den (det ville også være ekstremt tidligt, han er jo ikke en gang to).

Han sover som oftest 1,5 time. Men sover han længere synes jeg ikke det påvirker hans sengetid. Lige på nær i går, hvor han sov meget sen middagslur og derfor først vågnede 15.40...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi også oplevet Randers regnskov :D

Det er nok 18år siden jeg har været der sidst, så der er slet en del siden dengang.

Luna var meget optaget og nød at drøne rundt med moster Kaya og "onkel" Christopher.

3 Is blev det vist til og en del suveniers (staves?) med hjem ;)

nu sover hun på bagsædet og vi nyder roen :7himmel og lidt mildere temperature

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FUCK en lortedag indtil videre.. Elliot er ved at få en masse tænder og er naturligt nok lidt pirrelig.. Hans mor har hovedpine og er derfor også ret pirrelig, og han er bare SKIDE sur. Han vil køre bil hele tiden, og det skal vi ikke. basta. Og nægter pure at sove middagslur. Det krævede en halv times skrigeri og vuggen i søvn på værelset. Barnevognen nægter han og har nægtet den i over en uge. Hvad fanden sker der?! :gal

Hvornår dropper man middagslur. GIDER ikke de har kampe medmindre han virkelig har behov for den skide lur..

Børn er forskellige men de fleste slipper mellem 2,5 og 3,5.

Har i prøvet at putte ham senere til nat?

Nogle børn kan ikke undvære den der sove pause midt på dagen selvom deres søvn behov bliver mindre. Det ville jeg i hvert fald prøve!

Ellers kunne i prøve at tage 2 dage i ugen uden lur og se hvordan han reagerer på det. Det kunne måske være det der skulle til. At han har det der halve behov for lur, så ikke hver dag men indimellem.

Prøv jer frem - går det ikke så pyt så går i jo bare tilbage til udgangspunktet, går den jamen så er løsningen fundet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn er forskellige men de fleste slipper mellem 2,5 og 3,5.

Har i prøvet at putte ham senere til nat?

Nogle børn kan ikke undvære den der sove pause midt på dagen selvom deres søvn behov bliver mindre. Det ville jeg i hvert fald prøve!

Ellers kunne i prøve at tage 2 dage i ugen uden lur og se hvordan han reagerer på det. Det kunne måske være det der skulle til. At han har det der halve behov for lur, så ikke hver dag men indimellem.

Prøv jer frem - går det ikke så pyt så går i jo bare tilbage til udgangspunktet, går den jamen så er løsningen fundet :)

 

Det må vi prøve - jeg havde ikke lige tænkt på at en kortere nat kunne gøre noget ved middagsluren. Jeg synes bare han sover ret sent i forvejen - mellem 20 og 20.30? 

Enkelte dage har han nægtet at sove lur, og det er egentlig gået rigtig fint, og han er faldet nemt i søvn om aftenen - lidt tidligere end normalt. Det fik mig til at tænke på om vi bare skulle droppe luren, men jeg ved jo også godt at det måske er en kende for tidligt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må vi prøve - jeg havde ikke lige tænkt på at en kortere nat kunne gøre noget ved middagsluren. Jeg synes bare han sover ret sent i forvejen - mellem 20 og 20.30?

Enkelte dage har han nægtet at sove lur, og det er egentlig gået rigtig fint, og han er faldet nemt i søvn om aftenen - lidt tidligere end normalt. Det fik mig til at tænke på om vi bare skulle droppe luren, men jeg ved jo også godt at det måske er en kende for tidligt..

Så prøv det der med at springe lur over indimellem og se hvordan det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.