TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg er lige ved at pakke Theas taske til dp i morgen, og så blev jeg i tvivl om det egentlig er nødvendigt at pakke flyverdragten med :unsure

Er termotøj og regntøj nok, eller skal flyverdragten mon stadig med?

Vi har ikke brugt flyverdragten i flere uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Christian har set Camille to dage i hele påsken. Og vil først have hende igen på torsdag.. Dvs vi IGEN kan skrive 12-2 fremfor 7/7... Men elsker min nemme dejlige pige, så det er kun dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige ved at pakke Theas taske til dp i morgen, og så blev jeg i tvivl om det egentlig er nødvendigt at pakke flyverdragten med :unsure

Er termotøj og regntøj nok, eller skal flyverdragten mon stadig med?

Vi har pakket den væk - han bruger termo-bukser og jakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay det er så dejligt når det sker.

Nemlig :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IIh hvor bliver vores unger store og dygtige!! :yay

Jeg ville nu ønske at Thea ikke kunne finde ud af at kravle op i sofaen endnu, hold fast hvor laver hun mange vilde stunts :O jeg tør ikke engang gå ud i køkkenet uden at hun er med længere, for med det samme jeg vender ryggen til, så kravler hun op i sofaen :unsure

Har i ikke en foldemadres eller en alm madras i kan ligge på gulvet foran? Hvis hun så falder ned slår hun sig ikke, men bliver måske nok lidt forskrækket hvilket jo er ok fordi så lærer hun sin krops begrænsninger i rum og retning.

Det gjorde vi med Mie og hun lærte det lynhurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige ved at pakke Theas taske til dp i morgen, og så blev jeg i tvivl om det egentlig er nødvendigt at pakke flyverdragten med :unsure

Er termotøj og regntøj nok, eller skal flyverdragten mon stadig med?

Min dp sagde at efter påske hedder det termotøj og regntøj. Vi har ellers brugt flyverdragt op til påsken fordi hendes have ligger i skygge hele formiddagen. Vi har ikke selv brugt flyverdragten den sidste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia sov til 8.40 i morges :O Det sker ALDRIG! Så hun blev først puttet til lur kl. 13, så er spændt på om vi må ud og vække hende for at få hende i seng i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig træt af at Anna er vågnet før kl. 06 hele ferien på nær en dag! <_<

Og hun sover også først mellem 20.15 og 21 :prik

 

Ikke for at være træls, men hvor er jeg glad for at læse at det står sådan til andre steder end hos os... Det er mega belastende! Ikke nok med at man ikke får særlig meget tid til sig selv om aftenen, så får man ikke lov til at sove længe - eller bare lidt længe (som jeg kalder det, bare at ku sove til kl. 6.30) Mon det er fordi det er så lang tid lyst? Jeg ved det ik... det er bare underligt hvordan de lige pludselig kan undvære så meget søvn i forhold til før... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Dicte også. Aner simpelthen ikke hvordan vi skal få det vendt. Og om hun sover 1 eller 3 timer til middag gør ingen forskel. Selv sidste uge hvor vi var i Lalandia, og hun gav den fuld gas hele dagen kunne ikke få hende til at sove længere... Så hvis du finder en løsning, så del den endelig!

 

Ja lige præcis det, kunne jeg også have skrevet.... det kunne jeg også godt tænke mig at vide! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikk nok med at Lasse stod lidt senere op, så har han nu sovet 2,5 time. Mon han snupper 30 min mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella sover lur i mine arme og hun er ikke engang syg, min lille babyyyy :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella sover lur i mine arme og hun er ikke engang syg, min lille babyyyy :biglove

Nuhr :biglove

E sover sådan her til lur (har dog lagt hende ned nu ;))

GHV0M75.jpg

(Kunne ikke lige tage fluenettet af, så det blev lige igennem nettet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NUUURH hvor er hun kær :wub :wub :wub

Tak :kiss Synes også hun var top nuttet at sove sådan :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuhr :biglove

E sover sådan her til lur (har dog lagt hende ned nu ;))

GHV0M75.jpg

(Kunne ikke lige tage fluenettet af, så det blev lige igennem nettet)

Cute :biglove

Anabella ligger på sofaen nu, det er nu hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det har været en hård dag. Lise er stadig ikke helt frisk ovenpå feber siden i torsdags, men hendes temp var normal og hun spiser igen, så vi valgte at tage afsted til hendes fætters fødselsdag. Vi skulle så være der kl. 13, så Lise kunne ikke nå at sove lur. Hun har klaret den før uden lur og jeg tænkte hun måske kunne nå at sove lidt i bilen. Det gjorde hun dog ikke og ude til fødselsdagen ville hun igen ikke have noget synderligt at spise - så hun har kørt hele dagen på ingen søvn og meget lidt mad, en masse fremmede mennesker omkring hende et fremmed sted, og så legede hun i timevis med legetøjet på sin fætters værelse. Så da vi endelig skulle hjem var hun fuldstændig smadret (og sulten, men ville selvfølgelig stadig ikke spise) og faldt i søvn i bilen. Jeg kunne bære hende ind i mine arme uden jakke på uden at hun vågnede (det er ikke sket siden hun var helt spæd) og lægge hende i sengen... Så nu er hun blevet puttet med alt tøjet på i sin seng kl. 17... er spændt på hvornår hun vågner og om vi så kan få hende til at spise og sove igen for natten  :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har kravlet ud af sin seng 2 gange her til aften, og gjorde det også forleden :unsure

Kan det virkelig passe hun skal sove i juniorseng allerede? Hun er kun lige blevet 2 år, og så gerne hun sov i tremmeseng så længe som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har kravlet ud af sin seng 2 gange her til aften, og gjorde det også forleden :unsure

Kan det virkelig passe hun skal sove i juniorseng allerede? Hun er kun lige blevet 2 år, og så gerne hun sov i tremmeseng så længe som muligt.

Hvis hun kravler sikkert ud og ikke er i fare for at falde og slå sig, hvorfor så skifte?

Erica har kunnet kravle ud siden før hun var 1,5 år men sover stadig i den selvom hun snart fylder 3 år. (Primært fordi forældrene ikke har kunnet tage sig sammen til at få specialbygget den seng de gerne vil give hende :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får spat af Edith nye "putterutine"! Nægter at falde i søvn, hvis jeg putter, men gerne skrige i halve eller hele timer.

Jeg bruger hele min aften på det og jeg er så vant til at putte, sige godnat og gå ud, så det føles latterligt!

Hun er 76,5 uge så hun burde være ude af sidste tigerspring, men er der noget søvnfis omkring 18 mdr?! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har kravlet ud af sin seng 2 gange her til aften, og gjorde det også forleden :unsure

Kan det virkelig passe hun skal sove i juniorseng allerede? Hun er kun lige blevet 2 år, og så gerne hun sov i tremmeseng så længe som muligt.

Ka i ikk nøjes med at tag den ene side af sengen af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan høre vi har en snakkende dreng nede i sin seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun kravler sikkert ud og ikke er i fare for at falde og slå sig, hvorfor så skifte?

Erica har kunnet kravle ud siden før hun var 1,5 år men sover stadig i den selvom hun snart fylder 3 år. (Primært fordi forældrene ikke har kunnet tage sig sammen til at få specialbygget den seng de gerne vil give hende :whistling )

Ka i ikk nøjes med at tag den ene side af sengen af?

Det blev 3 gange hun kravlede ud, og flere forsøg og mange hysteriske anfald inden hun sov.. Hun kommer ned uden problemer, men hun forsøgte også at stå på hovedet ud af sengen, efter jeg fjernede hendes dukkeseng som hun hoppede ned i. Hvilket iøvrigt var det aller værste jeg overhovedet kunne gøre :gal nøj hun blev tosset! Så i morgen finder vi et nyt sted til dukkesengen, og ser om det går bedre. Desværre kan hverken side eller tremmer tages af, det havde jeg overhovedet ikke i tankerne da sengen blev købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får spat af Edith nye "putterutine"! Nægter at falde i søvn, hvis jeg putter, men gerne skrige i halve eller hele timer.

Jeg bruger hele min aften på det og jeg er så vant til at putte, sige godnat og gå ud, så det føles latterligt!

Hun er 76,5 uge så hun burde være ude af sidste tigerspring, men er der noget søvnfis omkring 18 mdr?! :rolleyes

Der er en for nogle ret hård søvnfase fra 18-20 mdr. Det gør blandt det du beskriver. De begynder at opleve fare og har brug for ekstra tryghed.

Helen har skrevet en del om det. Google er din ven.

Og stort kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får spat af Edith nye "putterutine"! Nægter at falde i søvn, hvis jeg putter, men gerne skrige i halve eller hele timer.

Jeg bruger hele min aften på det og jeg er så vant til at putte, sige godnat og gå ud, så det føles latterligt!

Hun er 76,5 uge så hun burde være ude af sidste tigerspring, men er der noget søvnfis omkring 18 mdr?! :rolleyes

Vi har lige haft er par uger, hvor AB virkede bange og havde brug for ekstra tryghed. Så jeg har nogle aftner stået med hende i favnen indtil hun var klar til at sove. Altså, sådan at hun stadig faldt i søvn i sengen selv.

Jeg gjorde meget ud af at sige, at jeg nok skal passe på hende, elsker hende osv.. Spurgte 2-3 gange om hun nu var klar til at sove, hvor hun efter maks 10-15 min selv sagde ja og lænede sig over mod sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

90 min tog det før Camille (forhåbentlig) er rolig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en for nogle ret hård søvnfase fra 18-20 mdr. Det gør blandt det du beskriver. De begynder at opleve fare og har brug for ekstra tryghed.

Helen har skrevet en del om det. Google er din ven.

Og stort kram :kram

 

 

Vi har lige haft er par uger, hvor AB virkede bange og havde brug for ekstra tryghed. Så jeg har nogle aftner stået med hende i favnen indtil hun var klar til at sove. Altså, sådan at hun stadig faldt i søvn i sengen selv.

Jeg gjorde meget ud af at sige, at jeg nok skal passe på hende, elsker hende osv.. Spurgte 2-3 gange om hun nu var klar til at sove, hvor hun efter maks 10-15 min selv sagde ja og lænede sig over mod sengen.

Tak for svar :kiss

Idag tog det kun 30 minutter :yay Men dejlig, at Edith ikke er den eneste - selvom det selvfølgelig er :numse for alle.. Jeg må lige finde min Helens bog om børn og søvn, hvis hun har skrevet om det. Jeg kunne da også have tjekket det først ;)

Edith siger altid NEEEEJ!, hvis vi spørger om hun er klar til at sove, også selvom hun sidder og sover på gulvet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.