TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Puha.. Camille forstår SÅ mange ting!! Mareridt :(

En ting var da hun var lille og "bare" ked og utryg.. Nu kan hun give udtryk for hvad hun er bange for!

Idag så jeg to af hendes sovebamser - sovefår. De var i to andre farver.. Så dem købte vi. Så hun har sovefåret, får lilla og får beige. Hun ville sove med dem alle tre..

Kl 2-3 stykker vågner hun med et skrig og da jeg kommer derind, så SLÅR hun får lilla, i mens hun græder... Hun klamrer sig til sovefåret, og vil ikke have får lilla i sengen overhovedet...! Og lyset skulle tændes.. Hun nægtede og sove, og er først lige faldet i søvn igen.. Hvert 5. Min, pegede hun på sovefåret og sagde "Milles sovefår"..

Så ja, jeg er en af de forældre der kan skrive under på hun har en datter der er tæt knyttet til sit sovedyr! Det mærkelige er bare at hun "sagtens" kan puttes uden normalt.. Tror simpelthen bare hun drømte får lilla blev byttet med sovefår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja er først lige vågnet for 5 min siden og nu lægger vi alle og vågner i sengen mens Ronja får lov at se lidt Youtube :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke Helens søvnhjul men det er fra bogen "Sov igennem uden gråd" :)

IMAG0920.jpg

Tak Lone :)

Og tak for alle jeres svar piger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Luna har IGEN sovet en hel nat på eget værelse! Denne gang sov hun sørme til kl. 7.45!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Luna har IGEN sovet en hel nat på eget værelse! Denne gang sov hun sørme til kl. 7.45!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hat lige været i svømmehallen sammen med Ronja og det gik meget bedre end sidst :glad.

Hun var lidt forbeholdende i starten men hun fik både hoppet, rutsjer, vandet mor og far og hun fik svømmet lidt selv :yay hun fik en badering på oppe i babybassinet og der fik vi hende til at "svømme" lidt frem og tilbage mellem mig og Jonas. Hun ville meget gerne holde fast men det endte faktisk med hun kunne nøjes med lige at holde fast i en fingre. Så dejligt hun er begyndt at være glad for det igen og ikke bange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hat lige været i svømmehallen sammen med Ronja og det gik meget bedre end sidst :glad.

Hun var lidt forbeholdende i starten men hun fik både hoppet, rutsjer, vandet mor og far og hun fik svømmet lidt selv :yay hun fik en badering på oppe i babybassinet og der fik vi hende til at "svømme" lidt frem og tilbage mellem mig og Jonas. Hun ville meget gerne holde fast men det endte faktisk med hun kunne nøjes med lige at holde fast i en fingre. Så dejligt hun er begyndt at være glad for det igen og ikke bange!

Dejligt det ser ud til at vende igen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så stolt af min store pige :yay Hun har nu tisset 3 gange på potten og 1 gang på toilettet i vs! Og så tørrer hun sig selv med papir mellem benene bagefter :D

Hun har efterhånden siddet på potten 50 gange, men de fleste gange kigger hun så bare ned mellem benene imens hun ryster på hovedet og siger"kommer ikke noget!" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så stolt af min store pige :yay Hun har nu tisset 3 gange på potten og 1 gang på toilettet i vs! Og så tørrer hun sig selv med papir mellem benene bagefter :D

Hun har efterhånden siddet på potten 50 gange, men de fleste gange kigger hun så bare ned mellem benene imens hun ryster på hovedet og siger"kommer ikke noget!" :rolleyes

Store pige altså! :wub

fedt at hun har mod på toilet-træning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft Simon med til koncert med sigurd barret.

Det var bare en kæmpe succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Det er virkelig en underlig fornemmelse at vågne op uden Luna i sengen :)

Selv Mads var helt forvirret i morges!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha! Vi kører "fald selv i søvn" igen nu, det altså ret hårdt for både mor og barn. Men det ER vejen frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er næsten 4 døgn som alenemor snart slut. Min mor kørte kl. 16.30 - det var bare så dejligt, at hun kom. Hun var med til gymnastik i dag og det var så hyggeligt! Søren er på vej hjem og lander kl. 22.30 og jeg savner ham! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store pige altså! :wub

fedt at hun har mod på toilet-træning.

Ja det er SÅ fedt :glad og skønt hvis det kommer til at blive så let at få hende renlig til sidst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er SÅ fedt :glad og skønt hvis det kommer til at blive så let at få hende renlig til sidst!

Lad os da håbe det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en lang nat :( Marius gør hvert andet minut og vi er nødt til at holde øje med ham, da det begynder at lyde som falsk strubehoste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der har oplevet en "tiger" periode omkring de 19 måneder?

Vi har virkelig problemer i øjeblikket C vil ikke sove om aften - det taget imellem 1,5-2 timer at putte hende, men samtidig står hun en time før op end hun plejer.

Hun virker træt både morgen og aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der har oplevet en "tiger" periode omkring de 19 måneder?

Vi har virkelig problemer i øjeblikket C vil ikke sove om aften - det taget imellem 1,5-2 timer at putte hende, men samtidig står hun en time før op end hun plejer.

Hun virker træt både morgen og aften.

Der er en søvnfase fra 18-20 måneder. Prøv at Google, men det er meget normalt. Det er noget med at de begynder at opleve fare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der har oplevet en "tiger" periode omkring de 19 måneder?

Vi har virkelig problemer i øjeblikket C vil ikke sove om aften - det taget imellem 1,5-2 timer at putte hende, men samtidig står hun en time før op end hun plejer.

Hun virker træt både morgen og aften.

Jeps også i den grad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der har oplevet en "tiger" periode omkring de 19 måneder?

Vi har virkelig problemer i øjeblikket C vil ikke sove om aften - det taget imellem 1,5-2 timer at putte hende, men samtidig står hun en time før op end hun plejer.

Hun virker træt både morgen og aften.

Jeps også i den grad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en lang nat :( Marius gør hvert andet minut og vi er nødt til at holde øje med ham, da det begynder at lyde som falsk strubehoste :(

Ej hvor træls Anita... Håber at i har fået noget søvn i nat ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en lang nat :( Marius gør hvert andet minut og vi er nødt til at holde øje med ham, da det begynder at lyde som falsk strubehoste :(

:kram håber I har fået sovet lidt alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor træls Anita... Håber at i har fået noget søvn i nat ?

Det har bestemt ikke været den bedste nat og Marius har stadig den grumme tøre hoste :( Ville ønske vi bare kunne trække stikket ud idag, men vi har stadig ikke noget køkken og er nødt til at sidde hele dagen oppe ved svigerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, Camille er altså fantastisk! Igen i går, faldt hun helt selv i søvn.. Puttede hende og hørte intet derefter.. Kl 2 måtte jeg dog ind, da hun kaldte på mormor.. Hehe :)

Elsker at hun er så kærlig.. Hun putter baby i barnevognen "sov godt" "nat nat" mens hun nusser kinden.. Så sødt! Hun forstår alting, fx er hun begyndt at græde til tegnefilm!!! Især den barbapapa hvor pjuske bliver ked - den stortuder hun til!!

Og når man siger "kan du tælle", tæller hun til 10 og bliver helt vildt fordi så skal man dobbelt-Highfive!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går sov Ronja fra ca 20.30-8.30 og tog en middagslur på ca 2 timer efter en tur i svømmehallen.

I aftes kom hun først i seng omkring kl 22 fordi vi var sammen med nogle venner men så vågner hun kl 7.15 <_< hvor er sammenhængen lige? Vi skal til min brors fødselsdag kl 14 i dag så jeg er spændt på hvordan hun klarer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.