TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvad skal jeres tumlinger være til fastelavn?

Vi sad og snakkede om det i morges og jeg kom til at love manden at jeg ville sy en elefantdragt til Simon, så jeg skal til at være kreativ...

Jeg glæder mig så meget til at gøre lidt ud af det i år. Sidste år var han bare pingvin (en natdragt fra H&M).

Theo skal være Thomas Tog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det et kostume du selv laver?

Man kan få den lyserøde Barbapapa i Fætter Br :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg ved ikke hvad Lise skal være til fastelavn endnu, men det skal være et eller andet nemt.. Så det bliver nok et købe-kostume. Havde købt et tigerdyrs kostume sidste år, men endte med at returnere det, da Lise var for lille til at være med til fastelavn i vs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til intim koncert med Carpark North igår aftes og det var bare helt fantastisk! :loveshower De gav den SÅ meget gas og publikum var fantastiske - armene i vejret, klappen, dansen og der blev sunget HØJT med på alle sange!

Efterfølgende gav de autografer og vi fik taget billeder med dem, man følte sig som en teenager igen :D de var helt nede på jorden og havde tid til at snakke lidt med os også. SKØN aften! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh piger - er på fra mobilen så kan ikk multiquote. Men hvor det varmer med alle de kram, gode råd og erfaringer :) de varmer hver og en. Henrik er heldigvis meget støttende og forsøger at tage så meget han kan. I dag besluttede vi at pille siden af tremmesengen. Zoey har jo aldrig været glad for sin seng og faktisk virket panisk. Så nu har hun frit spil. Putningen gik ok. Tog 1 time uden gråd hvilket er mega godt mod 2 timer med skrigeri. Så nu er vi spændt på natten og hvornår hun selv står op :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh piger - er på fra mobilen så kan ikk multiquote. Men hvor det varmer med alle de kram, gode råd og erfaringer :) de varmer hver og en. Henrik er heldigvis meget støttende og forsøger at tage så meget han kan. I dag besluttede vi at pille siden af tremmesengen. Zoey har jo aldrig været glad for sin seng og faktisk virket panisk. Så nu har hun frit spil. Putningen gik ok. Tog 1 time uden gråd hvilket er mega godt mod 2 timer med skrigeri. Så nu er vi spændt på natten og hvornår hun selv står op :-P

:kram åh hvor jeg håber det vil hjælpe på det, synes godt nok I er hårdt prøvet! Men det giver god mening at sengen måske bliver mindre farlig, når hun ikke er "fanget" i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh piger - er på fra mobilen så kan ikk multiquote. Men hvor det varmer med alle de kram, gode råd og erfaringer :) de varmer hver og en. Henrik er heldigvis meget støttende og forsøger at tage så meget han kan. I dag besluttede vi at pille siden af tremmesengen. Zoey har jo aldrig været glad for sin seng og faktisk virket panisk. Så nu har hun frit spil. Putningen gik ok. Tog 1 time uden gråd hvilket er mega godt mod 2 timer med skrigeri. Så nu er vi spændt på natten og hvornår hun selv står op :-P

Ronja har haft junior seng et halvt år nu og hun er først lige selv begyndt at stå ud af den når vi putter om aftenen ;) om natten gør hun det stadig ikke selv :)

Håber det hjælper på nattesøvnen at siden er kommet af :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at Ronjas værelse skal laves om inden baby kommer så det ikke bliver så babyagtigt mere og der bliver mere mulighed for leg derinde. Nu snakker vi så også om at rykke hende på det andet værelse fordi vi ellers skal forbi hendes værelse hver gang vi skal ind til baby. Jeg kan bestemt godt se det praktiske i det men jeg er ikke helt sikker på hvad Ronja ville sige til det :unsure Jeg ved ikke om det bliver for meget oveni BH-start også. Hvis vi rykker hende så skal det helt sikkert være inden baby kommer og gerne et stykke tid inden, så vi skal snart i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er VILDT stolt af min svigerfar! Han har haft Mie i 24 timer helt alene og de har RÅ hygget. Mie sov dårligt i nat og var vågen i 2 timer :blink (det har hun ALDRIG været før) så han lå på sofaen på værelset og sov. Men han er bare total klar til at gøre det igen :yay

At hun kommer hjem møj beskidt og i det samme tøj som hun havde på i går er en bagatel, hun har fået mad, blevet skiftet og de har bare hygget sig! Så kan hun komme i bad i eftermiddag så vi kan få vasket yoghurt og snot af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at Filippa stadig kan passe Tigerdyr-kostumet fra sidste år. Det kunne hun godt til Halloween :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har bare været i HOPLA hele formiddagen, hvor vi har været i huset sammen med mormor og morfar. De var dårligt kommet ind af døren, før de skulle se hendes værelse. Hun føler sig allerede hjemme og kalder det "mit soveværelse" :loveshower

Hun har løbet og løbet rundt og hjulpet morfar med at tørre, når han pillede rawplugs ud - ikke så nødvendigt, men meget sødt :wub

Nøj, jeg glæder mig til om 14 dage, når vi ER flyttet ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke hvad Anna skal være, men sidste år var hun den eneste på stuen der ikke var klædt ud, så i år må jeg hellere gøre noget :rolleyes Jeg hader fastelavn og har stort set altid gjort det <_<

 

Jeg har heller aldrig kunne se det fantastiske i det - men må bide det i mig hvert år, for fritter børnene elsker det.... og hvis Elin engang vil komme til det også, så må jeg også hoppe med på vognen. Men ikke før at hun selv efterspørger det - eller som i dit tilfælde, hvis alle andre også klæder deres børn ud.... men vildt at hun var den eneste, der ikke var klædt ud, når vi snakker vuggestue....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv hvor er jeg ved at være træt af de lorte tænder... hver gang der er en ny på vej, frarøver det os søvn.... hvis ikke det er det ene der er skyld i trælse nætter, så er det noget andet... Men sådan er det vel at være forælder - for når de er teenagere, ligger man søvnløs hele natten af andre årsager. 

Men nu er der også kommet 5 tænder på en måned... så lad os da bare tage nogle flere, så det snart er overstået...!

 

BRING IT ON!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke hvad Anna skal være, men sidste år var hun den eneste på stuen der ikke var klædt ud, så i år må jeg hellere gøre noget :rolleyes Jeg hader fastelavn og har stort set altid gjort det <_<

Fastelavn som i et arrangement i vs/dp/bh/fritter/forældres arbejdsplads synes jeg godt om. Men fastelavn som i at gå rundt og ringe på døre kan godt gå i glemmebogen for min skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har for anden gang selv tisset på toilettet og beder helt selv om det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra var på sit værelse og lege med Sebastian. Hun har så åbenbart skidt og når hun har lavet i bleen så tager hun den selv af. Resultat l... rund omkring blandt andet på hende. Så nu er hun i bad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har sovet hele natten i sin rejseseng hos mormor, uden opvågninger! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Endelig har jeg fundet ud at hvad Gry skal have i fødselsdagsgave. Så skal jeg bare have nogen til at køre mig i IKEA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fastelavn som i et arrangement i vs/dp/bh/fritter/forældres arbejdsplads synes jeg godt om. Men fastelavn som i at gå rundt og ringe på døre kan godt gå i glemmebogen for min skyld.

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas interesse for selv at gå på toilettet er helt væk igen. For nogen måneder siden lykkedes det faktisk for hende da hun rendte rundt uden ble og sige til i tide så hun nåede ud og tissede på toilettet. Lige siden har hun ville have ble på. Hvis vi prøver at lade hende rende rundt uden ble så vil hun have ble på hvis hun skal noget men ikke ud på toilettet. Tidligere ville hun også gerne ud og sidde hver aften inden hun skulle i seng, men det vil hun hellere ikke mere :( 

 

Nogen foreslag til hvordan vi kan få hende gjort lidt interesseret igen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse bad om at komme på toilettet i dag og forsøgte faktisk at presse. Han lavede dog ikk noget - først da bleen kom på igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas interesse for selv at gå på toilettet er helt væk igen. For nogen måneder siden lykkedes det faktisk for hende da hun rendte rundt uden ble og sige til i tide så hun nåede ud og tissede på toilettet. Lige siden har hun ville have ble på. Hvis vi prøver at lade hende rende rundt uden ble så vil hun have ble på hvis hun skal noget men ikke ud på toilettet. Tidligere ville hun også gerne ud og sidde hver aften inden hun skulle i seng, men det vil hun hellere ikke mere :( 

 

Nogen foreslag til hvordan vi kan få hende gjort lidt interesseret igen? :unsure

Tror du ikke at interessen kommer af sig selv, nu hun rykker op i børnehave og kommer til at se, hvordan de større børn går på toilet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas interesse for selv at gå på toilettet er helt væk igen. For nogen måneder siden lykkedes det faktisk for hende da hun rendte rundt uden ble og sige til i tide så hun nåede ud og tissede på toilettet. Lige siden har hun ville have ble på. Hvis vi prøver at lade hende rende rundt uden ble så vil hun have ble på hvis hun skal noget men ikke ud på toilettet. Tidligere ville hun også gerne ud og sidde hver aften inden hun skulle i seng, men det vil hun hellere ikke mere :(

Nogen foreslag til hvordan vi kan få hende gjort lidt interesseret igen? :unsure

Det er fuldstændig det samme med Erica. Hun har i en lang periode heller ikke ville prøve. Nu har hun lige haft nogle hvor hun godt ville, og hvor hun også tissede på toilettet. Men efter at hun havde tisset i bukserne (og uden at blive ked og hvor vi bare sagde pyt med det) så vil hun også hellere have ble på når hun skal noget.

Jeg tænker hun får nogle måneder endnu i 100% hendes eget tempo, og har hun ikke vist mere interesse til foråret begynder vi at opfordre mere til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas interesse for selv at gå på toilettet er helt væk igen. For nogen måneder siden lykkedes det faktisk for hende da hun rendte rundt uden ble og sige til i tide så hun nåede ud og tissede på toilettet. Lige siden har hun ville have ble på. Hvis vi prøver at lade hende rende rundt uden ble så vil hun have ble på hvis hun skal noget men ikke ud på toilettet. Tidligere ville hun også gerne ud og sidde hver aften inden hun skulle i seng, men det vil hun hellere ikke mere :(

 

Nogen foreslag til hvordan vi kan få hende gjort lidt interesseret igen? :unsure

 

 

Sådan er det også blevet herhjemme. Hvis han render uden ble, så tisser han simpelthen ikke. Men han vil ikke ud på toilettet.

Gad godt vide hvor længe han ville holde sig, hvis han ikke fik ble på :unsure

Men som TiaK så venter vi nok mest bare på at interessen kommer igen. Vi spørger selvfølgelig flere gange om dagen, men accepterer et nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.