tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Nu synes jeg jo så egentlig jeg har opført mig ret voksent lige i den sag, og jeg vil ikke påduttes hverken at være hormonel eller følelsesladet blot fordi det er sådan du, stephi, ser dig selv.

Du bad om råd, det gav jeg. Det var ikke rygklapperi og hetz mod svigermor, som åbenbart ønsket. Det var løsningsorienteret, fordi jeg ville dig og din familie det bedste.

Jeg synes generelt det er blevet sådan herinde, at hvis ikke du har et rygklap til svar, så er svaret ikke velkommen også falder der brænde ned.

Også lige godt skrevet, Fister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Fister og synes det er sejt, at hun smider svesken på disken, så at sige. For det er et mega følelsesladet emne og det sidste jeg ønsker er jo at 'kritisere (i mangel af bedre ord) dem der tydeligvis mest af alt trænger til et kram.

Men jeg synes virkelig der er gået inflation i at ytre, at man overvejer at sige farvel til BK, fordi man ikke får opmærksomhed nok. Det er som om, at brugere på skift har brug for at få en omgang kram og tilkendegivelser af, at lige præcis DE er synlige og vellidte. Hvorfor er det så vigtigt? :unsure

Vi er her alle på lige vilkår og man kender jo stort set alle, men jeg tror altså virkelig ikke, at det for nogens vedkommende gælder, at man sidder specifikt og udvælger hvis indlæg man reagerer på, udfra hvem der er 'populære' eller ignorerer indlæg fordi man ikke kan lide vedkommende. Måske synes man bare ikke lige man har noget at bidrage med og/eller har tid/overskud. Telefonerne gør meget i den sammenhæng, tror jeg.

Jeg håber ikke at nogen forlader BK fordi de føler sig overset. Mest af alt fordi jeg holder meget af det her sted og alle brugerne, men jeg synes det er virkelig trist, hvis vi på den måde skal begynde at have det ansvar overfor hinandens psykiske velbefindende og selvværd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw Fister, så meget har jeg slet ikke tænkt over det, men jeg synes det er meget kloge og rigtige ord, du kommer med! Og endda så tidligt, som Kami også skriver :D

Jeg er grundlæggende enig, men har dog én "anke" eller tilføjelse eller hvad man nu kan kalde det, til det:

Da jeg læste dit indlæg, slog det mig, at jeg vistnok aldrig har set dig skrive "Ih hvor er han/hun sød" til et babybillede i de personlige tråde, aldrig har set dig skrive "Sikke en flot mave" i gravidtråde, aldrig har set dig sende et :kram uden yderlige ord i de personlige dagbogstråde - Og derfor virker alt det du skriver her troværdigt, og jeg ville nok aldrig føle mig overset af dig, fordi du bidrager "på en anden måde". (Og det her er forresten hverken kritik, sårede følelser, eller et udtryk for, at jeg ikke synes, du giver omsorg herinde - det håber jeg er tydeligt!). Hvis forummet kun var, som du bruger det, så ville ingen nok føle sig overset, tror jeg ikke. :)

Men vi er en flok, det jævnligt har benyttet os af alle "putte-kommentarerne", og hvis man er vant til at få 10 korte "sød"-kommentarer om måneden i sin personlige tråd, så kan jeg godt forstå at man bliver ked og forvirret, når de mangler. Og så synes jeg, det er fint at råbe (lidt) op, så fx jeg har en chance for at skrive "Jeg ser dig stadig". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair pointe BBM. Så vil jeg da bare henstille til at man tager den i det forum, hvor man føler sig overset (så man rammer dem man mangler) og ikke "shamer" et helt forum. Jeg bliver også trist, når andre ikke har det godt, men jeg vil helst ikke gøres til indirekte medskyldig og så føle at jeg skal give ekstra opmærksomhed, fordi andre forventer det. Det må i min verden da være den kedeligste omsorg at få.

Jeg er lidt bange for at ramme Stephi, J&D og Tinakp et ømt sted lige nu, og jeg kan jo heller ikke komme udenom at der er en sammenhæng. Men jeg håber I læser at jeg (og andre) holder af jer og ser jer og ønsker jer her, men at det bare helt lavpraktisk og kærligt handler om at vi er forskellige. Og at følelser er helt ok! I er nogle skønne damer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair pointe BBM. Så vil jeg da bare henstille til at man tager den i det forum, hvor man føler sig overset (så man rammer dem man mangler) og ikke "shamer" et helt forum. Jeg bliver også trist, når andre ikke har det godt, men jeg vil helst ikke gøres til indirekte medskyldig og så føle at jeg skal give ekstra opmærksomhed, fordi andre forventer det. Det må i min verden da være den kedeligste omsorg at få.

Jeg er lidt bange for at ramme Stephi, J&D og Tinakp et ømt sted lige nu, og jeg kan jo heller ikke komme udenom at der er en sammenhæng. Men jeg håber I læser at jeg (og andre) holder af jer og ser jer og ønsker jer her, men at det bare helt lavpraktisk og kærligt handler om at vi er forskellige. Og at følelser er helt ok! I er nogle skønne damer!

:ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er i øvrigt rigtigt mht hvilke fora jeg er i. Jeg kan slet ikke overskue at involvere mig så meget i hver enkelt af jer (gjorde det gerne hvis det var 50 timer i døgnet og jeg ikke også selv slæbte rundt på nogle begrænsninger). Til gengæld finder jeg noget at være fælles om i min terminsgruppen. Og der er fandeme nogle flotte maver : D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er i øvrigt rigtigt mht hvilke fora jeg er i. Jeg kan slet ikke overskue at involvere mig så meget i hver enkelt af jer (gjorde det gerne hvis det var 50 timer i døgnet og jeg ikke også selv slæbte rundt på nogle begrænsninger). Til gengæld finder jeg noget at være fælles om i min terminsgruppen. Og der er fandeme nogle flotte maver : D

Haha - jeg var liiige ved at skrive til BBM, at det i hvert fald ikke passede, at du ikke kommenterer på mavebilleder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg bliver da mega ked af det nu. Jeg er virkelig et følelsesmæssigt skrog. Jeg prøvede vidst også klumset i mit ynkeindlæg (som nogen så fint kalder det), at jeg synes at det er skræmmende at jeg bliver SÅ påvirket som jeg gør, af et internetforum. Der er en meget ynkelig grund til det, og det er at jeg ikke har nogen i den virkelige verden til at give mig kram og trøst og lytte til hvad jeg siger. Det skriver jeg ikke for at få jeres "årh hvor er det synd" (for det har flere tidligere gjort opmærksom på at man ikke må), men for at forklare.

Og når jeg så også mister mange herinde, af grunde jeg ikke forstår, så vil jeg gerne lige finde ud af om jeg er skurk eller bare "offer" for almindelig "vi har bare ikke lige tid, men det betyder ikke noget" - sidstnævnte grund forstår jeg til fulde og det bar rigtig fint da BBM, Anita og J&D lige skrev "hov det er bare fordi....".

Jeg er bestemt ikke ude på at irritere nogle, såre nogle, eller kun få rygklap. Men så weird og taberagtigt som det end er, så betyder i allesammen faktisk uhyggeligt meget, og så vil jeg gerne vide om jeg sårer jer.

Nu er det så at der åbenbart skal være censur på hvad jeg tænker og føler, og derfor kan jeg ikke skrive om det. Såe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair pointe BBM. Så vil jeg da bare henstille til at man tager den i det forum, hvor man føler sig overset (så man rammer dem man mangler) og ikke "shamer" et helt forum. Jeg bliver også trist, når andre ikke har det godt, men jeg vil helst ikke gøres til indirekte medskyldig og så føle at jeg skal give ekstra opmærksomhed, fordi andre forventer det. Det må i min verden da være den kedeligste omsorg at få.

Jeg er lidt bange for at ramme Stephi, J&D og Tinakp et ømt sted lige nu, og jeg kan jo heller ikke komme udenom at der er en sammenhæng. Men jeg håber I læser at jeg (og andre) holder af jer og ser jer og ønsker jer her, men at det bare helt lavpraktisk og kærligt handler om at vi er forskellige. Og at følelser er helt ok! I er nogle skønne damer!

True, det giver god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - jeg var liiige ved at skrive til BBM, at det i hvert fald ikke passede, at du ikke kommenterer på mavebilleder ;)

Haha ups, det siger lidt om, hvilke fora jeg ikke bruger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg bliver da mega ked af det nu. Jeg er virkelig et følelsesmæssigt skrog. Jeg prøvede vidst også klumset i mit ynkeindlæg (som nogen så fint kalder det), at jeg synes at det er skræmmende at jeg bliver SÅ påvirket som jeg gør, af et internetforum. Der er en meget ynkelig grund til det, og det er at jeg ikke har nogen i den virkelige verden til at give mig kram og trøst og lytte til hvad jeg siger. Det skriver jeg ikke for at få jeres "årh hvor er det synd" (for det har flere tidligere gjort opmærksom på at man ikke må), men for at forklare.

Og når jeg så også mister mange herinde, af grunde jeg ikke forstår, så vil jeg gerne lige finde ud af om jeg er skurk eller bare "offer" for almindelig "vi har bare ikke lige tid, men det betyder ikke noget" - sidstnævnte grund forstår jeg til fulde og det bar rigtig fint da BBM, Anita og J&D lige skrev "hov det er bare fordi....".

Jeg er bestemt ikke ude på at irritere nogle, såre nogle, eller kun få rygklap. Men så weird og taberagtigt som det end er, så betyder i allesammen faktisk uhyggeligt meget, og så vil jeg gerne vide om jeg sårer jer.

Nu er det så at der åbenbart skal være censur på hvad jeg tænker og føler, og derfor kan jeg ikke skrive om det. Såe...

Selvom jeg er enig i mange af tankerne om forum og at føle sig glemt osv, så giver det også mening for mig, at du føler som du gør, og jeg synes det er fint, at du gør opmærksom på det, og egentlig også ok passende at gøre det i den tråd, vi har reserveret til brok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anyway, jeg trækker mig nu, for vi skal i Fårup Sommerland, så jeg hører ikke hjemme i denne tråd idag ;)

God dag til jer alle :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair pointe BBM. Så vil jeg da bare henstille til at man tager den i det forum, hvor man føler sig overset (så man rammer dem man mangler) og ikke "shamer" et helt forum. Jeg bliver også trist, når andre ikke har det godt, men jeg vil helst ikke gøres til indirekte medskyldig og så føle at jeg skal give ekstra opmærksomhed, fordi andre forventer det. Det må i min verden da være den kedeligste omsorg at få.

Jeg er lidt bange for at ramme Stephi, J&D og Tinakp et ømt sted lige nu, og jeg kan jo heller ikke komme udenom at der er en sammenhæng. Men jeg håber I læser at jeg (og andre) holder af jer og ser jer og ønsker jer her, men at det bare helt lavpraktisk og kærligt handler om at vi er forskellige. Og at følelser er helt ok! I er nogle skønne damer!

Hov jeg vil ik blandes ind i det haha :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal læse indlæggene igen Stephi...og jeg kan godt forstå følelsen af ensomhed, min pointe er bare at det er smadderærgeligt, hvis du forventer at få det helt naturlige behov for at blive set, dækket i et internetforum med hundreder af brugere med vidt forskellige liv. Jeg bliver også ensom, believe me, det har nok været det allersværeste ved at have været sygemeldt længe. Det er rædsomt. Men jeg håber bare du kan nå til et sted, hvor du ikke måler din værdighed eller berettigelse i likes.

Jeg ved godt jeg rammer dig er ømt sted og jeg skal nok flette næbet lige om lidt. Men vær sød også at læse at jeg anerkender dine følelser, men blot mener at du søger løsningen et sted hvor du ikke finder den, og at du i den proces inddrager nogle udenforstående lidt uberettiget.

Hvis man flytter seancen ud i en anden kontekst, så er det måske som en arbejdsplads eller en skoleklasse. Der er en kollega som har sagt noget forkert og så skal hele afdelingen stå til regnskab og ha en fælles skideballe. Eller Pia har taget Lisas hårspænde, og Lisa var meget glad for det hårspænde, men vil ikke bede Pia direkte om at få det tilbage, så hele klassen skal nu vide at man ikke må tage hinandens ting, og være ekstra søde overfor Lisa.

Det er ikke fordi jeg ikke siger det er menneskeligt at ha det sådan, men jeg synes egentlig også godt at vi må tænke på fællesskabet som et sted, hvor man også lige overvejer om man retter sin kritik det rigtige sted hen. For kritik og følelser er bare helt i orden!!! Spørgsmålet er bare om ikke Lisa sku ha snakket med Pia og chefen med den medarbejder, som måske bare har været uopmærksom. For resten af klassen bliver også kede af det og forvirrede og begynder at stille spørgsmål til sig selv om de har gjort et eller andet forkert.

Anyway. Jeg sætter jo ikke reglerne, men ville bare lige komme med mit besyv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov jeg vil ik blandes ind i det haha :lolhit

Top! Jeg husker ikke så godt, så jeg beklager hvis jeg ramte vedsiden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal læse indlæggene igen Stephi...og jeg kan godt forstå følelsen af ensomhed, min pointe er bare at det er smadderærgeligt, hvis du forventer at få det helt naturlige behov for at blive set, dækket i et internetforum med hundreder af brugere med vidt forskellige liv. Jeg bliver også ensom, believe me, det har nok været det allersværeste ved at have været sygemeldt længe. Det er rædsomt. Men jeg håber bare du kan nå til et sted, hvor du ikke måler din værdighed eller berettigelse i likes.

Jeg ved godt jeg rammer dig er ømt sted og jeg skal nok flette næbet lige om lidt. Men vær sød også at læse at jeg anerkender dine følelser, men blot mener at du søger løsningen et sted hvor du ikke finder den, og at du i den proces inddrager nogle udenforstående lidt uberettiget.

Hvis man flytter seancen ud i en anden kontekst, så er det måske som en arbejdsplads eller en skoleklasse. Der er en kollega som har sagt noget forkert og så skal hele afdelingen stå til regnskab og ha en fælles skideballe. Eller Pia har taget Lisas hårspænde, og Lisa var meget glad for det hårspænde, men vil ikke bede Pia direkte om at få det tilbage, så hele klassen skal nu vide at man ikke må tage hinandens ting, og være ekstra søde overfor Lisa.

Det er ikke fordi jeg ikke siger det er menneskeligt at ha det sådan, men jeg synes egentlig også godt at vi må tænke på fællesskabet som et sted, hvor man også lige overvejer om man retter sin kritik det rigtige sted hen. For kritik og følelser er bare helt i orden!!! Spørgsmålet er bare om ikke Lisa sku ha snakket med Pia og chefen med den medarbejder, som måske bare har været uopmærksom. For resten af klassen bliver også kede af det og forvirrede og begynder at stille spørgsmål til sig selv om de har gjort er eller andet forkert.

Anyway. Jeg sætter jo ikke reglerne, men ville bare lige komme med mit besyv.

Jamen du har helt ret. Jeg har også indset at det nok ikke er så godt for mig at være her, for jeg kommer til at forvente noget jeg ikke kan forvente. Og det er jo virkelig mit ansvar at reagere på det, ikke andres.

Jeg er ked af at jeg skrev i denne tråd. Jeg ville ikke anklage nogle uberettiget. Ha en go dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Fister og synes det er sejt, at hun smider svesken på disken, så at sige. For det er et mega følelsesladet emne og det sidste jeg ønsker er jo at 'kritisere (i mangel af bedre ord) dem der tydeligvis mest af alt trænger til et kram.

Men jeg synes virkelig der er gået inflation i at ytre, at man overvejer at sige farvel til BK, fordi man ikke får opmærksomhed nok. Det er som om, at brugere på skift har brug for at få en omgang kram og tilkendegivelser af, at lige præcis DE er synlige og vellidte. Hvorfor er det så vigtigt? :unsure

Vi er her alle på lige vilkår og man kender jo stort set alle, men jeg tror altså virkelig ikke, at det for nogens vedkommende gælder, at man sidder specifikt og udvælger hvis indlæg man reagerer på, udfra hvem der er 'populære' eller ignorerer indlæg fordi man ikke kan lide vedkommende. Måske synes man bare ikke lige man har noget at bidrage med og/eller har tid/overskud. Telefonerne gør meget i den sammenhæng, tror jeg.

Jeg håber ikke at nogen forlader BK fordi de føler sig overset. Mest af alt fordi jeg holder meget af det her sted og alle brugerne, men jeg synes det er virkelig trist, hvis vi på den måde skal begynde at have det ansvar overfor hinandens psykiske velbefindende og selvværd.

Fuldstændig enig! Jeg var så tæt på at skrive det samme forleden, men kunne ikke finde de rigtige ord ;) Det står efterhånden mange steder, at man overvejer at smutte. Det ville være ærgeligt, hvis mange ikke ville være her mere, synes jeg. Men jeg forstår bare ikke helt behovet for at skrive det så ofte rundt omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sku det er lige så legalt at pippe herinde om at man føler sig overset/ligegyldig/alene/whatever. Jeg har selv gjort det i min egen tråd. Mest fordi jeg følte jeg skrev til ingen, og så ville jeg blot ytre at hvis ingen alligevel fulgte med, kunne jeg lige så godt lade være med at opdatere. Og det synes jeg sku er okay. Lige så okay som at trashtalke sin mand i brokketråden, ønske sine børn til månen og svigerne hen hvor pebret gror. Det er alt sammen følelser vi sidder inde med, og jeg har læst emner om mange andre ting hvor jeg tænkte at det burde man vist ikke skrive på et åbent forum. Men sådan er vi så forskellige. Og hurra for dét!

Stephie, jeg kommenterer sjældent i din tråd, for du er en følsom sjæl. Og så er det ikke altid jeg 'tør', hvis jeg ikke jeg føler jeg kan bidrage med noget positivt. Så tier jeg hellere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Top! Jeg husker ikke så godt, så jeg beklager hvis jeg ramte vedsiden af.[/quota
Top! Jeg husker ikke så godt, så jeg beklager hvis jeg ramte vedsiden af.

Det er helt i orden fister! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen du har helt ret. Jeg har også indset at det nok ikke er så godt for mig at være her, for jeg kommer til at forvente noget jeg ikke kan forvente. Og det er jo virkelig mit ansvar at reagere på det, ikke andres.

Jeg er ked af at jeg skrev i denne tråd. Jeg ville ikke anklage nogle uberettiget. Ha en go dag.

Du må bare ikke tro at du ikke er velkommen! For du er lige så rigtigt et menneske som alle andre, uanset hvad der sker eller ikke sker på et internetforum. Og der er absolut ingen skade sket, bare vi ka snakke fordomsfrit om tingene. Du får masser af kram herfra og jeg er sikker på at mange gerne vil dele dit liv og dine historier og dilemmaer, som vi deler hinandens. Bare husk at det er et offentligt internetforum, er min opfordring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige, at jeg er enig med Fister i alt.

Og det med at holde igen med at skrive om vise emner, handler jo igen om, at man ikke kan forvente at alle har samme holdning/indstilling til livet som en selv. Jeg ville ikke skrive i et offentlig forum, hvis jeg ikke kan håndtere, at der er nogle der ser anerledes på tingene, i stedet for at klappe mig på ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sku det er lige så legalt at pippe herinde om at man føler sig overset/ligegyldig/alene/whatever. Jeg har selv gjort det i min egen tråd. Mest fordi jeg følte jeg skrev til ingen, og så ville jeg blot ytre at hvis ingen alligevel fulgte med, kunne jeg lige så godt lade være med at opdatere. Og det synes jeg sku er okay. Lige så okay som at trashtalke sin mand i brokketråden, ønske sine børn til månen og svigerne hen hvor pebret gror. Det er alt sammen følelser vi sidder inde med, og jeg har læst emner om mange andre ting hvor jeg tænkte at det burde man vist ikke skrive på et åbent forum. Men sådan er vi så forskellige. Og hurra for dét!

Stephie, jeg kommenterer sjældent i din tråd, for du er en følsom sjæl. Og så er det ikke altid jeg 'tør', hvis jeg ikke jeg føler jeg kan bidrage med noget positivt. Så tier jeg hellere.

Jeg er meget enig med GND - bortset fra det sidste fordi jeg er mange punkter er meget lig Stephi. Og for mig er du, Stephi en af de vigtigste personer herinde. Netop fordi jeg ser mig selv immeget afvdet du skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GND. Selvfølgelig må man pippe, og ligeså tosset og højt man vil især i sine egne tråde. Det er slet ikke det jeg vil anfægte. Men hvis man hopper ud i de større fora, så skal man bare lige være opmærksom på hvor mange man henvender sig til, ikke at det betyder at man skal brænde inde med sin brok, men der ligger bare ofte sådan en trussel til alle i, at hvis I (alle) ikke skriver til mig nu så går jeg og så er i med til at jeg bliver depri. Jeg synes det ville være helt ok at skrive "åh jeg er trist i dag, er der nogen der vil kigge i min tråd', for så beder man bare om hjælp uden at stille andre til ansvar.

Nu har jeg vist kvækket nok. I virkeligheden er det jo bare mine følelser som kommer til udtryk og de er hverken mere eller mindre legale end andre, og hvis forummet stadig bliver brugt til 'jeg forlader jer'-indlæg, så fred være med det. Det var bare vigtigt for mig at sætte ord på, at jeg følte mig lidt ramt og har en anden tilgang.

Peace out, rare mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41+0  :angry  :angry

 

Kom nu UD!!!  :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at mange herinde lægger rigtig mange følelser i antallet/typen af besvarelser de får på det de skriver. Det er jo helt naturligt, og jeg gør det selv, men det hænder måske også at man tolker forkert? Ofte bruger jeg lang tid og en del energi på at formulere et velovervejet svar, og så kommer der ikke så meget som en lille respons. Det kan jeg godt mærke at gør noget, et lille stik måske. Og så er det andre gange hvor jeg får respons, og bliver glad. Men jeg forsøger altså ikke at overfortolke, og synes det gør det muligt at være herinde.

Vi har jo haft den her "snak" om at blive overset før, og jeg tror personligt at der handler 1000 gange mere om ens egen sindstilstand end om realiteter. Og det må man altså deale med, selvom jeg har alt respekt for at det er en rigtig trist følelse at rende rundt med. Men det er et internetforum og det et IMO helt ved siden af at afkræve andre at trykke ind på præcist det sted man nu har ytret sig, forholde sig til det OG formulere et svar. Jeg synes man pådutter "fremmede" et ansvar, som slet ikke er afstemt.

Det er lidt ligesom venindeforhold. Nogen har brug for at tale sammen hver dag i timevis, andre et par gange om ugen og andre meget sjældnere. Jeg hører til den sidste gruppe. Jeg bliver simpelthen så presset over veninder, som hele tiden melder sig eller som forventer at jeg ringer ugentligt. Det er lige før jeg er typen som glemmer deres fødselsdage årligt. Men det er slet ikke hyppighed der har værdi i mine venindeforhold, det er tanken og bevidstheden om at vi har og kan stole på hinanden.

Igen, andre har brug for noget andet, og det er helt fair, måske er det bare for meget at forvente af et offentligt internetforum.

Jeg bliver lidt ramt på, at folk føler sig overset. I er jo åbenlyst nogle skidesøde piger. Men måske er jeg også en skidesøde pige, som bare gør tingene på en anden måde... Who knows. Jeg læser med i nogle underfora, andre besøger jeg aldrig. Men jeg kommenterer stort set kun, hvis jeg bliver særligt ramt og jeg synes jeg har noget at bidrage med som måske endnu ikke er sagt. Ofte bliver jeg kort bevæget af noget jeg ikke kommenteret på , men vi er jo hundreder af mennesker herinde, så jeg vælger ikke at gentage, hvad andre skriver. Andre gange synes jeg nogen er lidt fjollede og så tænker jeg, at indlægget nok spiller sig selv derhen hvor det nu skal uden min indblanding. Uenighed er jo ikke ensbetydende med at man ikke kan lide andre eller ignorerer dem, og prioritering af hvor man vælger at skrive et indlæg er da slet ikke! Det handler da bare om tid og sindsstemning ude bag skærmen.

Jeg kan i øvrigt godt huske den tråd stephi og fru Nielsen henviser til. Når der begynder at komme sådan en dramatisk stemning, så bliver jeg altid lidt paf. Tænker "det må I sgu selv ligge og rode med, så ser jeg gomorgen Danmark imens". Til gengæld gjorde jeg mig umage for at kommentere på dilemmaet og komme med en mulig tilgangsvinkel, netop fordi problematikken rørte mig, og jeg fandt det lidt irriterende at tråden så bare blev lukket. Ikke at jeg føler noget personligt angreb overhovedet, men det er bare ærgerligt at involvere sig i noget, som så er formålsløst. Igen, der er jo en grund til det ude bag den anden skærm, og den er trådstarters, den er personlig og jeg kan ikke vide noget om det, her fra en anden del af verden, så at jeg lige bliver irriteret her hos mig er jo MIT issue. TS skylder jo heller ikke mig, at holde en tråd med sine egne personlige tanker åben, bare fordi jeg har læst og skrevet i den.

Så kære piger, træk lige vejret dybt engang, er min opfordring. Hvis der skal være plads til alle, skal det også være plads til at vi ikke kan forvente at hinanden prioriterer BK i samme grad. Og det uden at vi så er ude at pege fingre af, at andre har alle mulige intentioner som har noget med MIG at gøre. Det har det ikke. Det har det stort set aldrig. Det er ligesom at komme til en fest og være superbevidst om, at ens hår er fugtigt af regnen og er klappet lidt sammen. Der er ikke andre der bemærker det!!! Det et kun en selv! Jeg tror bare vi et designede til at have en overfølsom bevidsthed om os selv, allesammen, men i virkeligheden "betyder vi slet ikke så meget". Vi er her bare med hinanden på kryds og tværs og med forskellige virkeligheder ind og ud af hinandens liv på må og få. Nogen gange rammer vi hinanden i øjenhøjde og har overskud og tid til at række ud, andre gange er vi lige på vej i en anden retning. Men jeg vil vove at påstå at det så godt som aldrig er fordi vi har en bevidsthed om at komme væk fra den anden (her en bruger), men i stedet at vi bare er optaget af noget andet.

Ro på! Bliv og vær her med, som I har lyst til. Så længe her generelt er en god og omsorgsfuld stemning (og det er her i høj grad), så hav også tillid til at vi ønsker det bedste for hinanden uagtet hvor mange "likes" man får. Det er sgu usundt og unødvendigt for selvværdet at gå rundt og måle sig i den slags. Kram til jer alle

Fister, du formulerer så fint lige det jeg forsøgte at sige med mit indlæg, jeg brugte dog en del færre og langt mindre velformulerede ord:) Jeg tænker at det er godt at forsøge ikke at overfortolke eller hænge for meget op på besvarelser herinde, ellers må det i min optik være meget hårdt at være her. Og desuden risikerer man at blive såret og stødt over meget der overhovedet ikke har med én at gøre. Lidt ligesom hvis man tager det meget personligt hvis ekspedienten i Matas ikke smiler til en. Det skyldes jo højst sandsynligt andre faktorer end lige en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.