SaraLK

SaraLK - nu skal det være!

369 indlæg i dette emne

Er det meningen at den skal ligge i min tråd? :P

Nope - :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nope - :lol

hehe! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 time tog det at cykle de 12 km. Inkl. Afhentning af Luna med snak osv. (15min ca.) :glad

Er ret godt tilfreds!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har opgivet cyklen i dag...

Jeg har sindsygt ondt i det nederste af mine baller... Lige der ved de der knogler som man kan mærke, hvis man trykker :P ej kan ikke forklare det!

Men føler at jeg har cyklet mig til to blå mærker!

Så jeg skal i eftermiddag hente et par cykelbukser jeg må låne af en veninde OG så skal sadlen på min cykel skiftes ud. Heldigvis Har min stedfar en til at ligge som jeg må få... Hvad skulle jeg dog gøre uden den mand! :)

Men så skulle jeg også gerne være dit for fight til at cykle hele næste uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved præcis hvad du mener sådan er det desværre i et par uger, men så hjælper det på det og så mærker man ikke mere til det. Måske lige et par dage når man har holdt weekend, men det ebber også ud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved præcis hvad du mener sådan er det desværre i et par uger, men så hjælper det på det og så mærker man ikke mere til det. Måske lige et par dage når man har holdt weekend, men det ebber også ud!!!

Jeg håber det hjælper at bide min rute over i to fra nu af :) + mine tiltag.... Er helt fortrøstningsfuld! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-1,2kg siden i tirsdags! :O :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-1,2kg siden i tirsdags! :O :glad

:glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-1,2kg siden i tirsdags! :O :glad

:o SEJT! :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også MEGET uventet! Men blev helt tosset glad da jeg så tallet på min badevægt! :glad

MEN tror jeg er rykket lidt tilbage i dag.... Har været hjemme ved mine forældre.... Og den stod altså på pita fra den lokale pusher.... Bedre end pizza, men liiiiidt meget hvidt brød!

Men så må vi ud og trave lidt i morgen! - eller cykle! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nok lidt i livstils krise pt.

Har lang tid "bare" spist fedtfattigt og sundt.... + godt med proteiner

Nu har jeg i et stykke tid tænkt meget over stivelse... Brød, ris, pasta og kartofler. - og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg vil!

Kan virkelig godt lide tanken om LCHF. Men synes det virker besværligt, mht. Madpakke. Eller jo! Salat, men det kommer jeg til at gå død i!

Er der nogen der hgar noget klogt at sige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nok lidt i livstils krise pt.

Har lang tid "bare" spist fedtfattigt og sundt.... + godt med proteiner

Nu har jeg i et stykke tid tænkt meget over stivelse... Brød, ris, pasta og kartofler. - og jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg vil!

Kan virkelig godt lide tanken om LCHF. Men synes det virker besværligt, mht. Madpakke. Eller jo! Salat, men det kommer jeg til at gå død i!

Er der nogen der hgar noget klogt at sige?

Prøv det for en kort periode!! Du kan evt starte med at skære ned på kulhydraterne? Eller følge kuren som i "Lower Carb Higher Fat" - det er i en mildere grad!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv det for en kort periode!! Du kan evt starte med at skære ned på kulhydraterne? Eller følge kuren som i "Lower Carb Higher Fat" - det er i en mildere grad!!

Ja, men hvor går grænsen med kulhydrater og fedt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige prøv det :) Kan du overskue salat til frokost i en uge, så er det måske ikke så besværligt at komme igang, og hvis du så kan lide det, så kan du udvide med mere avancerede frokoster a la stenalderbrød og kold omelet. Eller - hvis du har mikroovn på arbejde - så kan man få sådan en dims, man putter æg i, og så i mikroen 2 minutter og vupti, så er der omelet :) Du kan også lave oopsies eller grøntsagsbrød og putte pålæg på det. Eller spise de mega lækre rester fra dejlig LCHF-aftensmad :)

Jeg syntes også at LCHF virkede besværligt, men efterhånden synes jeg det virker lettere, fordi jeg kun skal tænke på mad tre gange om dagen istedet for ca 6 gange som før :) Og jeg bliver GLAD af det, fordi det føles sundere, dejligere, renere, smager bedre, OG jeg bliver mindre om maven (dog kombineret med motion, men du cykler jo også en del).

Det, der skræmte - og stadig skræmmer - mig lidt ved LCHF var alle specialprodukterne. Men altså, vi klarer os godt "bare" med ekstra grøntsager, rigtig smør, rigtig fløde og masser af æg. Vi har så købt en pakke loppefrøskaller, som vi bruger til blomkålspizza og proteinpasta. Og idag har jeg købt specialprodukt nr 2: sesammel til oopsies-burgerboller. Og på den måde trapper vi laaaaaangsomt ind i det. Næste projekt må næsten være kokosolien eller måske sukrin (fordi jeg har vildt meget lyst til at bage en kage :blush)

Jeg tænker: spring ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige prøv det :) Kan du overskue salat til frokost i en uge, så er det måske ikke så besværligt at komme igang, og hvis du så kan lide det, så kan du udvide med mere avancerede frokoster a la stenalderbrød og kold omelet. Eller - hvis du har mikroovn på arbejde - så kan man få sådan en dims, man putter æg i, og så i mikroen 2 minutter og vupti, så er der omelet :) Du kan også lave oopsies eller grøntsagsbrød og putte pålæg på det. Eller spise de mega lækre rester fra dejlig LCHF-aftensmad :)

Jeg syntes også at LCHF virkede besværligt, men efterhånden synes jeg det virker lettere, fordi jeg kun skal tænke på mad tre gange om dagen istedet for ca 6 gange som før :) Og jeg bliver GLAD af det, fordi det føles sundere, dejligere, renere, smager bedre, OG jeg bliver mindre om maven (dog kombineret med motion, men du cykler jo også en del).

Det, der skræmte - og stadig skræmmer - mig lidt ved LCHF var alle specialprodukterne. Men altså, vi klarer os godt "bare" med ekstra grøntsager, rigtig smør, rigtig fløde og masser af æg. Vi har så købt en pakke loppefrøskaller, som vi bruger til blomkålspizza og proteinpasta. Og idag har jeg købt specialprodukt nr 2: sesammel til oopsies-burgerboller. Og på den måde trapper vi laaaaaangsomt ind i det. Næste projekt må næsten være kokosolien eller måske sukrin (fordi jeg har vildt meget lyst til at bage en kage :blush)

Jeg tænker: spring ud i det :)

 

Undskyld Sarah at jeg lige svarer på BBMs indlæg.

 

Du kan lave din egen mandel/kokos/kerne/frø mel, hvis det er. Det er jeg begyndt på. Jeg har en længere forklaring på min blog, men kort sagt så laver man fx mandelmælk ved at blende mandler med vand og sier så mælken - du får så en portion mandelpulp som du tørrer i ovnen ved lav temperatur i noget tid (læs: 1 par timer) (du gemmer selvfølgelig pulpen til du har nok til at det er ok at lade ovnen stå varm længe). Så har du mandel mel. Det er super godt. Mælken er genial til kakao (mælk+kakaopulver+sødemiddel + flødeskum) eller i the/kaffe i stedet for fløde som jeg godt kan synes er lidt voldsom. Mælken er spækket med mineraler og hvis du laver det på sesam, er det også fyldt med calcium.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i denne uge haft rugbrød med (i mandags) grønsags æggekage med htteost og skyr i (tirsdag) og de sidste to dage har jeg haft salat (kinakål, spidskål, tomat, agurk, majs, rød peber) m. Skinkestrimler og hytteost rørt med lidt skyr, salt og karry som dressing med. Det smager vildt godt!

I morgen er planen at have 2x rugklapper med henholdsvis en fiskefilet og salat i, og en med HJ.rørt tunsalat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PT. Har vi NADA med penge. Har lge handlet for stort set resten.

(bare rolig, der tikker penge ind på mandag eller tirsdag)

men har købt en masse grønt!

måske jeg skulle springe ud i det LCHF, 100% i en uge, og se hvad der sker! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld Sarah at jeg lige svarer på BBMs indlæg.

Du kan lave din egen mandel/kokos/kerne/frø mel, hvis det er. Det er jeg begyndt på. Jeg har en længere forklaring på min blog, men kort sagt så laver man fx mandelmælk ved at blende mandler med vand og sier så mælken - du får så en portion mandelpulp som du tørrer i ovnen ved lav temperatur i noget tid (læs: 1 par timer) (du gemmer selvfølgelig pulpen til du har nok til at det er ok at lade ovnen stå varm længe). Så har du mandel mel. Det er super godt. Mælken er genial til kakao (mælk+kakaopulver+sødemiddel + flødeskum) eller i the/kaffe i stedet for fløde som jeg godt kan synes er lidt voldsom. Mælken er spækket med mineraler og hvis du laver det på sesam, er det også fyldt med calcium.

Tak for tip :balloons Synes dog det lyder ret omfattende, og mandler i sig selv koster jo også, så jeg tror bare, at jeg køber melet, når jeg skal bruge det (hvilket jo er sjældent). Men det lyder ellers ret sejt med hjemmelavet mandelmælk og mel :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå! På tirsdag/onsdag går det løs med Lchf. Jeg skal lige ha handlet ind osv.... Så starter stille ud! ;)

jeg tager salat med på arbejde i morgen, så det bliver en brødløs dag.

Vi har været til både fest og fødselsdag her i weekenden = crappy mad og næsten intet grønt! :( min mave er gået total i baglås!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram med crapmad!

Men spændende med LCHF :yay

Der er ret mange steder, der har tilbud på urtekram-sager i den her uge, så der er gode muligheder for at få billig(ere) kokosolie og lakridspulver :goodluck

Nu ved jeg ikke lige, hvilke butikker, du har i nærheden, men Superbrugsen har såvidt jeg kan se 25% på alt urtekram, og nogle dage har Bilka også. Og Føtex, netto og Kvickly har tilbud på kokosolien til henholdvis 85, 78 og 34 (217 ml) kr.

Men ellers når man jo også langt "bare" med grøntsager, fløde, smør, æg, græsk yoghurt og bacon ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk mange butikker i Skjern (og Tarm) og ja! Skal lige ha luret på E-tilbudsavisen. :)

:super med mange tilbud på lækre ting!

Den kommende uge er også den første uge hvor jeg skal cykle til og fra arbejde alle dage! Det bliver spændende!

Men en ting er helt sikker! Jeg tager ingen pokaler på tirsdag! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk mange butikker i Skjern (og Tarm) og ja! Skal lige ha luret på E-tilbudsavisen. :)

:super med mange tilbud på lækre ting!

Den kommende uge er også den første uge hvor jeg skal cykle til og fra arbejde alle dage! Det bliver spændende!

Men en ting er helt sikker! Jeg tager ingen pokaler på tirsdag! :P

Det gør jeg heller ikke. Men jeg har tænkt mig at have blå tal, trods alt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg heller ikke. Men jeg har tænkt mig at have blå tal, trods alt!

Det samme håber og satser jeg på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi sq igang med træningen!

Ca. 13 km på cykel i dag, hvor næsten hele hjemturen var i stiv modvind :gal (i alt forbrændt 600+ kalorier)

+ 5 kvarters blandet gym. Både kondition og styrke. ( vil skyde på ca 300 kalorier)

så det er helt klart en go dag, kaloriemæssigt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi sq igang med træningen!

Ca. 13 km på cykel i dag, hvor næsten hele hjemturen var i stiv modvind :gal (i alt forbrændt 600+ kalorier)

+ 5 kvarters blandet gym. Både kondition og styrke. ( vil skyde på ca 300 kalorier)

så det er helt klart en go dag, kaloriemæssigt :yay

Sejt :respekt Så tager du måske pokal imorgen ;)

(Og 13 km, shit du får en fin :numse hvis du bliver ved med det :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER