Pukin

Babynavne

18 indlæg i dette emne

Hej alle sammen!

Hvordan har I det? Jeg tænkte på, om vi ikke skulle have en tråd med babynavne? Hvis det bliver en dreng skal han hedde Lukasz, opkaldt efter hans far. Hvis det bliver en pige skal hun hedde Rosa. I Polen slutter alle pigenavne med a. Babys efternavn bliver Pukin. Hvilke navne har I talt om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har slet ikke snakket "fast" om navne endnu - vi er uenige uden helt at være det. Men vi venter med at diskuterer inden vi kender kønnet og indtil nævner vi bare navne vi godt kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke navne synes I godt om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke navne synes I godt om? :)

Jamen vi har mange forskellige, vi har slet ikke sporet os ind endnu, en sådan "almindelige" danske navne som Sofie, Josefine, Nanna eller Mads, Mikkel, Nikolaj osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende, hvad det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler om Thor eller Liva Victoria lige umiddelbart.

Men der er mange pæne navne. Og måske det ændrer sig når vi står med barnet i armene. Det kunne det nemt i mit tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle smukke navne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malaika & Zacharias

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en historie bag? Det er nogle meget smukke og specielle navne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njah.. Måske med Malaika, det har jeg altid gerne ville have en datter der hedder. Så vidt jeg er informeret betyder det Engel på Swahili, min datter hedder Angelina -så har jeg to små engle. :kuller :glad

Og så passer et helt almindelig dansk navn ikke hjemme hos os, mine forældre er fra sydamerika, og baby-daddy er halv indisk/halv dansk.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle rigtig gode valg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harald hvis det bliver en dreng, efter manden har holdt på det i næsten 10 år. Det er opkaldt efter hans farfar. Han tilgiver mig aldrig hvis jeg ikke siger ok til det ;-)

Så ville vi gerne finde et pigenavn der passede til, så det blev Hannah.

Allerhelst ville jeg dog have haft Vigga, men der mener manden åbenbart godt han kan nedlægge veto! Hmph ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle smukke navne, og rigtig gode valg :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker lidt om Alfred. Det var det eneste drengenavn vi kunne komme på sidste gang, hvor vi jo fik en pige istedet :) Men pige navne denne gang er jeg helt blank på, vi synets jo vi har valgt det aller smukkeste til vores datter... Men der er heldigvis lang tid endnu! Vores datters navn fandt vi på lige efter kønsscanningen, og vi var slet ikke i tvivl om det var det rigtige, så håber det kommer til at gå på samme måde denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte og Alfred passer rigtig godt sammen. Held og lykke med at finde et pigenavn I begge kan lide. Det er så sjovt at finde navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle smukke navne, og rigtig gode valg :wub

Mange tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker meget om navne - mest for sjov.

Vi har snakket om Ester (det er min favorit), Anna, Augusta, Estrid, Pauline, Karla. Under alle omstændigheder kommer en evt. pige til at hedde min mors navn til mellemnavn.

Af drenge snakker vi om Valdemar, Carl, Frederik, Johannes, Sylvester m.fl.

Vi kommer under ingen omstændigheder til at vælge fornavn før babyen ligger i armene på os - for jeg har det meget mærkeligt med at skulle vælge navn til én, jeg ikke har set endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder din mor? Det er rigtig smukt med to navne og familie navne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER