Nitzen1987

Stridigheder med manden :-( Brok!

12 indlæg i dette emne

Ih altså synes at det er meget op og ned med mandens og mit forhold lige for tiden. Vi elsker hinanden meget højt! Men nogle gange skal der bare ikke ret meget til før end jeg bliver irritabel på manden.

Fx har min mand lige haft fri fra arbejde i to dage (da han arbejder hver anden weekend og derudover har nogle lidt specielle arbejdstider) Maja har i disse to dage været i DP, da jeg går ledig må jeg jo ikke holde hende hjemme, fordi jeg skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet og nu hvor manden har fri midt på ugen synes jeg ikke lige, at jeg vil forvirre Maja med 2 dage i DP + 2 dage fri + 1 dag i DP + 3 dage fri. Til gengæld holder Maja fri mandag og fredag i næste uge hvor min mand har fri, så hun får 2 x forlænget weekend :)

Jeg forsøger at have forståelse for at min mand har behov for at slappe af indimellem når han har fri, men det er ikke altid at jeg forstå, at han skal slappe så meget af. Fx smider han sig på sofaen med det samme vi har afleveret Maja i går og ligger der så faktisk i 6 timer og skiftevis sover og ser TV. Selvfølgelig skal der være plads til en day-off, men da gårdagens forløb så gentager sig i dag bliver jeg irritabel, ked af det og frustreret :( 10 minutter inden at vi skal hente Maja i dag vågner manden op med, at han skal i bad, inden vi henter hende. Jeg bliver endnu mere irritabel og siger om ikke han kunne være vågnet op med det noget før. Det ender med at jeg henter Maja alene. Fordi jeg ikke vil hente hende senere end jeg plejer (ca. 15.10)

For et par dage siden spurgte manden efter om jeg ville hjælpe ham med at blive klippet her en af dagene, hvortil jeg svarer, at det vil jeg gerne og at vi kan gøre det en af de to dage her hvor han har fri, mens Maja er i DP. I eftermiddag da han er på vej i bad bliver han så irritabel over, at jeg ikke har klippet ham, hvortil jeg svarer, at så måtte han jo have vågnet op med det noget før. Mandens svar var, at han havde jo spurgt mig i mandags.

Jeg får hentet Maja i DP og vi er hjemme ca. ½ time efter, at jeg var kørt hjemme fra. Nu har manden været i bad og sidder igen i sofaen - nu med sin telefon og spiller. Han siger hej til Maja, hvorefter han spiller videre, mens jeg går ind og leger med Maja på værelset. Kl. 17. letter manden sin bagdel og går ud for at lave aftensmad.

Jeg fortæller min mand, at jeg er træt af, at han har brugt begge sine fridage på intet andet end at ligge på sofaen og sove, spille på telefon og se TV. Men jeg skal da i hvert fald ikke bestemme, hvad han skal bruge sine fridage på! Og nej det skal og vil jeg heller ikke, men jeg bliver bare så ked af det og frustreret, især fordi han bliver ved med at sidde med sin telefon, når Maja kommer hjem fra DP :( Og ja så har jeg nok bare været mega negativ i dag oven på en nat, hvor jeg var vågen 1½ time pga. hovedpine :(

Men øv hvor jeg hader de diskussioner :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender det... Tror de fleste kvinder elsker deres mænd mere når de er huslige og effektive. Ladhed er bare ikke sexet i min verden... Hader overforbrug af computer og iphonen er min største rivalinde ;) Hvis græsplænen er slået mv gør jeg også noget ekstra ud af aftensmaden og er også lettere at lokke med ind under dynen!

De kunne have det så godt de mænd, bare de artede sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige du er tålmodig. Jeg havde allerde på første dagen sagt noget.

Det kan godt være manden har fri, men man har aldrig fri fra feks huslige pligter eller sine børn.

Jeg bliver også nemt irriteret over at jeg kan stå med madison som er i herre dårligt humør og så sidder manden ved com. Der har jeg bedt ham lettet sig og hjælpe til.

Eller hvis madison skal i bad men der samtidig skal ryddes op efter aftensmad. Så har han fået en af de to valgmuligheder og han vælger altid at rydde op. Med det resultat at når hun er færdig en halv time senere så er han ikke helt færdig for han skulle lige se noget på com,

Ja jeg er en heks til tider, men jeg har bedt ham om at putte madison i bad, så får han bare ikke mulighed for at vælge.

I starten mens jeg lige var startet op som dp så kunne han forvente jeg lavede alt hjemme for jeg var jo hjemme alligevel. Indtil jeg måtte forklare han at jeg ikke alle dage havde pause, de dage jeg havde der ville jeg gerne slappe lidt af men st jeg gås nok skulle nå lidt herhjemme, men han måtte i gang også. For ofte har han kortere dage end mig. Det var ikke nemt men han er blevet bedre.

Det er så surt at man skal gå og blive irriteret på hinanden over sådan nogle ting men tror du bare skal sige til ham at han skal hjælpe mere til eller at han skal bruge sin fridag mere fornuftigt. For hvis du går med det i dig selv så bliver man lidt bitter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev, det lyder sgu traels, Anita :kiss

Jeg ville ogsaa have vaeret en stram tante noget foer, eller bare have bedt om at han gjorde dit eller dat, saa han kunne komme op af sofaen. Men at han ligefrem bliver siddende, naar Maja er kommet hjem er jo helt til grin. Det er en ommer :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2

Kan sgu godt forstå at du blev træt af ham der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har før talt om, at vores mænd har lidt ligheder på den front der <_<

Jeg synes du er i din fulde ret til at blive sur- jeg var selv blevet møg irritabel, men desværre nok bare "sparet sammen" også kommet med brokken som et andet udbrud!

Håber stemningen snart letter hos jer :kiss

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i, jeg kan godt forstå du ikke er helt tilfreds med situationen. :angry håber det snart lysner for jer, det er så træls med dårlig stemning!! For pokker, han skulle jo bare lige vise at han har lyst til at bruge sine fridage på at være sammen ikk.. Ihh de mænd.. :blink :kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en dum situation kan virkelig godt forstå frustrationen :kram har du prøvet med kvindelist? Det virker herhjemme at kommentere hver eneste gang han gør noget "årh du er en skat" - "EEJ har du ordnet køkken? Hvor er du sød!" Eller hvis jeg syntes han har sat ved computeren for længe "Anders? kunne du ikke gå ned med sækken fra blespanden den er så tung at løfte op i containeren og du er så stor og stærk" eller ting i den dur! Han VED udemærket godt hvad jeg har gang i og alt bliver sagt med et smil og nogle gange lidt overdreven men det virker og så griner han lidt af mig samtidig.

Når jeg bliver sur og irritabel gør han måske nok tingene men han vil brokke sig og være sur resten af dagen. Jeg ved ikke om det vil ændre noget hos jer, det var bare et indput om nytænkning (hvis du da ikke har prøvet den version før?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender til det med dovenskaben og det ER altså bare ikke særligt sexet, med en sovetryne på sofaen der savler og snorker.

DOG lader jeg J slappe MAX af de dage han har fri, for jeg ved at hans overskud er langt bedre, end hvis vi har lavet en masse.

Han får lov til at gøre lige det han vil i det tidsrum Maliva ikke er hjemme - men når hun er hjemme.. Ja, så må han lette måsen og være farmand igen.

Jeg ville nok også være træt af at se på en dovenlars 2 dage i streg og så OVEN I KØBET få smækket "det er din skyld" kortet i fjæset...

Der var min grænse blevet overskredet SÅ grusomt, hvis J havde sagt det med klipningen til mig. For det kan ikke være MIT ansvar at han skal klippes eller i bad inden hentning af barn.

Jeg kan ski godt forstå du var lidt træt af ham der :kram

Hvordan går det så i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er træt af det! Jeg ville blive ked af, at det ikke virker som om han gider være sammen med dig og Maja. En ting er, at man kan synes det er fedt med et par timer på sofaen, men det er jo ikke noget man nødvendigvis har BRUG for, for at overleve. Jeg gad da også godt ligge på sofaen og stene tv ind imellem, men jeg kan altså også godt fungere uden. Og der er da INGEN, der har brug for to hele dage på sofaen :blink Det er da ren dovenskab!

Jeg var blevet SÅ ked af det, hvis Søren havde ligget der i to dage og alligevel blev liggende, når Anna kom hjem :( Og hvis han så krydrede det med at bliver sur på MIG, over at han ikke var blevet klippet, så var jeg flejnet fuldstændig! DET skulle han eddermandme ikke tørre af på mig!

Anyway - jeg kan godt forstå du blev ked af det og du skal have et kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt så er jeg stadig ked af mandens opførsel :( Det værste ved det er, at han ikke en gang kan se, at det er galt :( Jeg skal bare lade være med at ville bestemme over ham! og jeg går jo bare hjemme nu her mens jeg er ledig så jeg kan altid slappe af og det siger han jo ikke noget til. Manden synes åbenbart også at det er et problem, at jeg allerede henter Maja fra DP kl. 15.10, fordi det giver dårlige vaner til når jeg skal i aktivering/arbejde. Men så længe at jeg har muligheden for det, så er det dét jeg gør, for jeg elsker den tid jeg har sammen med Maja :) "Men hvis ikke tingene er på din måde så bliver du jo sur - det er kun dig der bestemmer" (mandens ord i går) :numse :klap og ja jeg kan godt blive sur og irritabel, når jeg synes, at der er nogle ting der ikke er som de bør være. Ofte bider jeg dog irritationen i mig og det resulterer i, at jeg bliver mere og mere ked af det og sur og det ender så som regel med at mit bæger flyder over og det gjorde det jo så i går.

Men jeg fik da klippet hans hår i dag :rolleyes

Når jeg henter Maja fra DP i dag kører vi op til mine forældre og sover der i nat, og så kører jeg hjem i morgen formiddag, da manden og jeg skal til bryllup hos hans fætter i morgen. Så håber jeg, at mit humør er blevet lidt bedre til den tid.

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du skulle sige det hver gang du bliver sur, ked, irrerteret så bægeret ikke flyder over.

Det har jeg lært det har taget år, men er bedre for mig, min mand og vores forhold.

Ikke jeg siger det er løsningen, men en mulighed du kunne overveje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER