Ihpets-mortilto

HJÆÆLP! Super rød mås, what to do?

24 indlæg i dette emne

Puha, jeg føler mig virkelig som jordens værste mor når jeg ser Williams mås - og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Det er ikke pga. prut, han er slet ikke rød bagpå, værst er hele fronten hvor bleen dækker og bagpå i siderne. Og det er meget rød, knoppet og uendeligt tørt, huden virker helt ødelagt. Det er ikke hævet, der er ikke blærer og der kommer ikke sår.

Vi bruger stofbleer, vi lufter mås, vi har prøvet ikke at vaske efter tis, at vaske med vand og endda at vaske med sæbe (neutralt). Vi bruger KUN økovat til prut og KUN bløde bomuldsklude til tis. Vi har prøvet zinksalve, babysalve, babycreme, babyolie og olivenolie uden resultat. Vi har prøvet at bade ham i vand uden noget, med olie og med sæbe, vi har prøvet at bade ham ofte og vi har prøvet at bade ham sjældent.

Nu har vi jo prøvet meget, så det kunne måske lyde som om vi skifter fremgangsmåde tit, men det gør vi ikke - han har bare haft problemet i, i hvert fald 2 måneder.

Kan han være allergisk overfor neutralt vaskemiddel som bleerne bliver vasket i? Er det simpelthen "bare" varmeknopper der bliver ekstremt? Og hvad skal vi i så fald gøre? Kender i en vidundercreme som ikke er kunstig? Findes der stofbleer der er mindre varme end andre? Er det kritisk at han ikke for skiftet ble i løbet af natten og dermed ikke bliver skiftet i 11 timer (der er ALDRIG prut).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh lille stakkel. Altså nu er det bare et skud i tågen men kan det være svamp? En pige fra min MG havde samme problem med hendes datter, og det viste sig at det var svamp. Det var ikke sådan lige til at se, men det var det altså. Hun fik noget salve af lægen og så forsvandt det inden for en uge mener jeg. Måske det kunne være det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også, at det kan være svamp..

Ellers kan du prøve at lave kogtvandsklude. Det har hjulpet rigtig meget efter Karla en dag havde voldsomt rød numse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apoteket fører en A-derma "nappy change creme" det var det eneste der hjalp på Simons mås da den var gal. Den indeholder vist nok ikke zink, så behandler huden i stedet for at ligge en hinde. Den er lidt gridset at smøre påm, men er rigtig god. Vi brugte den i kombination med kogtvandsklude!

EDIT: Simon havde også tør og ødelagt hud, da vi købte cremen første gang.

Nu bruger vi den hvis der er opløb til rød mås og den virker hver gang!

Jeg ville måske også skifte en ble i løbet af natten, gør det evt i sengen, i halv mørke så han ikke vågner så meget.

Rigtig god bedring, og du skal absolut ikke føle dig som en dårlig mor, jeg tror vi alle sammen har været der en eller flere gange, og ja varmen gør det absolut ikke bedre!

P.S. Jeg har hørt om andre der er allergiske over for Neutrals vaskemiddel, så prøv evt et andet mærke. Vi bruger Grøn Ballance fra superbest eller Irmas afhængingt af hvad der er på tilbud, og kan kun anbefale begge mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået tjekket ham for nylig for svamp, så det skulle jeg måske. Vi skal alligevel til lægen i næste uge til 5. mdrs undersøgelse, så må jeg lige høre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apoteket fører en A-derma "nappy change creme" det var det eneste der hjalp på Simons mås da den var gal. Den indeholder vist nok ikke zink, så behandler huden i stedet for at ligge en hinde. Den er lidt gridset at smøre påm, men er rigtig god. Vi brugte den i kombination med kogtvandsklude!

Nu bruger vi den hvis der er opløb til rød mås og den virker hver gang!

Jeg ville måske også skifte en ble i løbet af natten, gør det evt i sengen, i halv mørke så han ikke vågner så meget.

Rigtig god bedring, og du skal absolut ikke føle dig som en dårlig mor, jeg tror vi alle sammen har været der en eller flere gange, og ja varmen gør det absolut ikke bedre!

Den må jeg prøve, A-derma er jo også super neutralt ikke? (Ellers kan jeg nemlig ikke tåle det). Det kan godt være vi skal til at skifte ble om natten, tror vi prøver cremen først (og får tjekket for svamp), for han vågner bare så meget op af at blive puslet, men selvfølgelig er det det der skal til, så er det det vi gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram2 Jeg er selv verdensmester i, at slå mig selv oven i hovedet, når en af børnene er blevet røde..

Jeg ville også først tjekke for svamp :) Ellers er salven fra Rebecca Perssons bog helt fantastisk (og billig og nem at lave!).. Selv min mand syntes den er super god og vil kun smører børnene med den :D

Noget andet er.. Bruger I staydry/fleece inderst i bleen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Jeg er selv verdensmester i, at slå mig selv oven i hovedet, når en af børnene er blevet røde..

Jeg ville også først tjekke for svamp :) Ellers er salven fra Rebecca Perssons bog helt fantastisk (og billig og nem at lave!).. Selv min mand syntes den er super god og vil kun smører børnene med den :D

Noget andet er.. Bruger I staydry/fleece inderst i bleen?

Den kan jeg da i hvert fald nemt lave! Super.

Nej der gør vi ikke, vi bruger Bumgenius bleer, om natten med bambus indlæg, og rispapir til prut. Er staydry da en mangel så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan jeg da i hvert fald nemt lave! Super.

Nej der gør vi ikke, vi bruger Bumgenius bleer, om natten med bambus indlæg, og rispapir til prut. Er staydry da en mangel så?

Måske kan det være.. Fx bliver både Johan og Bella Gry røde hvis ikke der er staydry!fleece i bleen, men kender også til børn hvor det er omvendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan det være.. Fx bliver både Johan og Bella Gry røde hvis ikke der er staydry!fleece i bleen, men kender også til børn hvor det er omvendt :)

Det er da et forsøg værd. Ligger de så op ad huden? Og hvad så med rispapiret?

Undskyld jeg spørger så meget, jeg vil bare så gerne hjælpe ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, fleecepapir ligger øverst og suger væsken, eller dvs huden føles ikke våd som den gør med bambus etc. men der kommer så ikke rispapir på huden jo, dvs den fanger ikke prut så nemt som med rispapir,..men ja, prøv det. Cecilias hud var også mest tør med fleece :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, fleecepapir ligger øverst og suger væsken, eller dvs huden føles ikke våd som den gør med bambus etc. men der kommer så ikke rispapir på huden jo, dvs den fanger ikke prut så nemt som med rispapir,..men ja, prøv det. Cecilias hud var også mest tør med fleece :)

Det der rispapir er alligvel noget værre hø, vi har altid prut i bleen alligevel, så skal alligevel stå og skylle ble.

Søger jeg bare på fleece indlæg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi brugte dem fra little lambsom du linker til på ko og ko! Synes de er gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Mie havde små blæner på numsen og vi var til vagt læge sagde hun "skift ble mærke" i kunne jo brøve nogle grøn balance/rema 1000/anglamark og se om der var effekt, ellers er der jo ingen skade sket!

Min tanke er også varme knopper når nu det sidder i kanten af bleen og i den her varme er der ikke noget at sige til at han bliver varm under alt det stof. Mie får nemt varmeknopper på ryggen - der skal ingenting til, så hun får ofte lov at rende i ble når vi kommer hjem fra DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke læst alle besvarelser, men det der altid har været et sikkert hit mod rød mås herhjemme har været; kamillethe og en fed zink salve og så luft, luft, luft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte dem fra little lamb som du linker til på ko og ko! Synes de er gode :)

Dem bruger vi også :) Har begge du linker til, men vi er ikke så glade for dem fra Imsevimse..

Vi bruger rispapir fra popli til Johan ovenpå fleecen, men ikke til Bella Gry - der er det, det øverste lag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om du har prøvet det, jeg har INGEN erfaring med det selv.. Men min søsters pige, havde simpelthen SÅ rød numse, og det eneste der hjalp var noget der hedder inotyol eller sådan noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det lyder som svamp evt kombineret m varmeknopper - gid bedring m ham :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet med kogte klude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt inotynol til theas mås når den har været allermest rød, og det virker super godt! Men hvis huden virker tør, så tror jeg måske ikke det er løsningen :S det er en tjæresalve, som ligger en hinde på huden, men jeg tror altså at den virker udtørrede på huden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres besvarelser, jeg glæder mig til at prøve forslagene af mandag når jeg kan komme på apotek og når mine staydry indlæg kommer.

Og ja, huden er enormt tør og kan sågar skalle af, jeg tror det kommer sig af den konstante fugt + den vilde varme vi har haft.

Jeg glæder mig ligefrem over at vi går den kolde tid i møde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER