stilletten

Mærker I noget på jeres krop?

20 indlæg i dette emne

Jeg har spændte bryster, skal tisse hele tiden (fandens til bøvl) og er mere sensitiv overfor lugte.

Sidste gang havde jeg tre uger hvor jeg ikke kunne fordrage lugten af sovs, varmt kød og stegte løg, det var ikke særligt sjovt. Jeg spiste nærmest kun æbler i 14 dage. Mon man er heldig at slippe denne gang? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal også tisse utroligt meget, men det væreste er min lugtesans! Er du gal jeg har kvalme pga grimme lugte!

Plus mit underliv gør ondt hele tiden! Kan ikke sove pga smerter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk ikke jeg har så mange symptomer (endnu). Er måske en anelse mere oppustet/træt end jeg plejer. Jeg kan godt få lidt småkvalme i løbet af dagen - mest når jeg er sulten, hvilket gør det svært at spise, men jeg har lært, at jeg bare skal tvinge maden i mig og så får jeg det bedre ;)

Og så har jeg lidt menstruationsagtige smerter en gang i mellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har halsbrand og får virkelig hurtigt kvalme. Så er jeg så oppustet at man skulle tro at jeg allerede var i 20. uge eller sådan noget... Og så er jeg så evindeligt træt og dvask... Det værste er næsten at jeg er enormt sensitiv - kan ikke engang sige min afdøde mors navn mere, uden at begynde at hyle, ligesom min mormor altid gør...

Jeg har ikke så ømme bryster - det har jeg ellers haft før...

Og så har jeg også små menstruationskramper i maven engang imellem, men det er INTET i forhold til hvad jeg har haft før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg kan mærke at jeg har en let konstant kvalme og jeg får nogle trætte rødmossede kinder om aftenen. Ellers er der ikke det vilde endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine graviditets symptomer er ikke så slemme endnu. Men på grund af dem tror jeg lidt mere på den positive test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få de der ligamentsmerter i den øverste del af maven, jeg er meget øm, især om aftenen. Det føles altså godt nok sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligamentsmerter... Uuuh, de er trælse. Dem har jeg også indimellem. Og så vokser maven allerede så meget så folk er begyndt at gætte. Godt vi kun skal til mandag før kollegaerne får besked.

Men jeg forstår det ikke helt, altså jo, jeg har hørt det går lidt hurtigere anden gang. Men alligevel. Jeg ligner en der er mindst 13 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået besøg af en kær, gammel ven (eller, ven og ven - den er faktisk pisse irriterende):

Jeg har fået den første omgang blærebetændelse! Nu var det ellers længe, LÆNGE siden, jeg sidst havde haft en omgang... Så oveni at man er træt for 2, skal man også trækkes med trætheden fra en omgang Celexid - fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min næse er godt nok sensitiv for tiden! Nu kan jeg ikke engang holde almindelige dufte ud.

Løg er totalt no go. Dampende kød, bvadr. Et rum der ikke er ekstremt udluftet, pfeeew...

Læder, nej tak. Min hårshampoo- underlig...

Til gengæld lugter ost næsten ikke!!! Og benzin os er nærmest landligt i mine næsebor.

Hvad ender det ikke med?!?! Hæhæ ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en spøjs smag i munden siden inden jeg fandt ud af at jeg var gravid, det er ikke en metal-smag, men sådan en smag som jeg plejer at have hvis/når jeg har dårlig ånde. Sølle de mennesker der er tæt på mig når jeg taler *G*

Har en lille smule kvalme, men det er ikke ret slemt og så kan jeg ikke spise så meget af gangen som jeg plejede at kunne (men det tror jeg bestemt ikke gør noget ;-) )

Ellers er jeg bare lidt mere træt end normalt, men har også været igennem en stresset tid på arbejde (men heldigvis er jeg meget god til at tage det stille og roligt, så har bare haft travlt uden at føle mig stresset).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt, føler mig oppustet, kan ikke knappe mine bukser, har ømme bryster, kvalme og har en meget kort lunte. Jeg er 5+5!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh og jeg er utrolig følsom over for lugte.

Med min datter mærkede jeg INTET i første trimester, og er lettere irriteret over jeg allerede nu skal være så ramt af "graviditetssyge"... Min mand mobber mig med, at det nok er fordi der er to, men det satser jeg på der ikke er.. ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Jeg er også ramt af konstant kvalme og træthed, kan sove hvor som helst på alle tider af døgnet.. :zzz

Syns det er en stor udfordring at få spist nok, og varieret. Har absolut ikke lyst til kød, fisk og lign. proteinrige fødevarer.. og ja løg og andre markant stærke dufte er det værste :blink .

Glæder mig over at det hele forhåbentlig normaliseres omkring 12. uge ;).. og at det må betyde at den lille stadig trives og vokser. :rolleyes

Er der nogle der har gode fifs til måltider... Jeg foretrækker selv frugt, grønt og generelt meget neutrale smage, eks. milde oste og brød.. nødder, bønner og kikærter.. knækbrød (sodavandsis og poletlakridser)... Lidt keeedeligt :) , jeg er normalt et rigtigt mad øre :mam ....

Gode tanker til jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligamentsmerter... Uuuh, de er trælse. Dem har jeg også indimellem. Og så vokser maven allerede så meget så folk er begyndt at gætte. Godt vi kun skal til mandag før kollegaerne får besked.

Men jeg forstår det ikke helt, altså jo, jeg har hørt det går lidt hurtigere anden gang. Men alligevel. Jeg ligner en der er mindst 13 uger henne.

Det samme med mig. Jeg er kun lige i starten af uge 7, og maven er allerede vokset og flere af mine bukser kan ikke lukkes mere. Men det er også kun 1,5 år siden jeg var gravid sidst, så måske det er derfor det går så hurtigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er jeg ikke særlig ramt. Da jeg ventede vores datter var jeg meget dårlig, og kastede op konstant indtil uge 20, hvor der lige var en pause på en par uger inden det gik i gang igen.

Denne gang mærker jeg stort set intet. Jeg var meget træt om aftenen de første 1-2 uger, og har haft en lille bitte smule kvalme 2-3 gange. Så det er luksus :) Selv om jeg er i tvivl OM jeg nu også er gravid... Selv om testen er positiv. Jeg har lige haft en periode med lugte, min mands parfume er dømt ude! Føj.... :rolleyes

Jeg mærkede tilgengæld en del aktivitet op til jeg kunne teste, der var jeg faktisk slet ikke i tvivl om at jeg var gravid.

Idag har jeg blødt lidt?! :( Det er ikke rart, og først blev jeg ret forskrækket. Men blodet er helt friskt og meget tyndt i farven, jeg har læst lidt på nettet og fundet ud til det er helt normalt omkring uge 7-8, så det håber jeg på. Vi skal heldigvis til scanning på onsdag, selv om jeg hver nat drømmer at der slet ikke er nogen baby derinde når vi kommer til scanning. Puh det er ikke rart :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Jeg er også ramt af konstant kvalme og træthed, kan sove hvor som helst på alle tider af døgnet.. :zzz

Syns det er en stor udfordring at få spist nok, og varieret. Har absolut ikke lyst til kød, fisk og lign. proteinrige fødevarer.. og ja løg og andre markant stærke dufte er det værste :blink .

Glæder mig over at det hele forhåbentlig normaliseres omkring 12. uge ;).. og at det må betyde at den lille stadig trives og vokser. :rolleyes

Er der nogle der har gode fifs til måltider... Jeg foretrækker selv frugt, grønt og generelt meget neutrale smage, eks. milde oste og brød.. nødder, bønner og kikærter.. knækbrød (sodavandsis og poletlakridser)... Lidt keeedeligt :) , jeg er normalt et rigtigt mad øre :mam ....

Gode tanker til jer.

Sådan havde jeg det også første gang. Bare tanken om kød, og flere gange måtte min mand spise i et andet rum, jeg kunne slet ikke holde ud at se maden :puke Jeg har desværre ingen gode forslag, jeg levede selv af dansk vand, agurk og sodavandsis. Men jeg har læst at Ginger Ale virker godt mod kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hei Caddie - Tak for svar, vil forsøge mig med ginger ale, og krydse fingre for at kvalmen aftager i 12. uge ;).

Syns i er nogle tapre kvinder, jer der har været gennem tidligere graviditeter med flere måneders kvalme.. Gisp, og dejligt med nogle erfarne i gruppen ;D ..

Kan godt forstå det må være bekymrende at bløde, men har også læst det samme (i politikkens graviditetsbog); "at man kan opleve små ufarlige blødninger", særligt i 8. uge, hvor man "skulle have haft sin "3. menstruation". Ønsker dig fortsat god vind ;).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den sofa kravler da også på ryggen af mig næsten hver dag nu!!!

Jeg er bare meeega træt...

Min mand er heldigis meget sød og forstående. Jeg kan i hvert fald godt forstå ham hvis han føler sig glemt og forbigået og overladt til at gøre arbejdet selv. Mig kan man ikke regne med lige for tiden.

Og så er lugtene slemme endnu. Sulten er mindst lige så slem. Jeg kan ikke holde ud at være sulten, for så får jeg kvalme. Og prøv at sige cravings... Var der nogen der sagde lyst brød og frugt og knækbrød med ost? Og läkeroler med seasalt.? (Skabet er tomt, bare ærgerligt for resten af familien... Upsi!)

Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det bliver fra på søndag. Der rejser min mand på arbejde et par måneder, og jeg står alene med barn, hund, kat, 300kvadratmeter hus og 5000 kvadratmeter have, og så lige et fuldtidsjob oveni.

Jeg håber, håber, håber, jeg begynder at få det bedre nu, ellers ved jeg ikke helt hvordan det lige kommer til at spænde an.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har super ømme bryster!! Auv auv. Ellers meget ondt i maven som mens smerter. Og så kan jeg hyle over ALT hehe. Kvalmen er der men ik så slem så det er altid noget. Og så er jeg monster træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER