Mynthe

akupunktur/zoneterapi - eller anden "alternativ" behandling

8 indlæg i dette emne

Hej, er der nogle af jer der har erfaring med eller overvejer at forsøge jer med nogle former for alternativ behandling under graviditeten?

Jeg har fået vand i fødder og ben, lidt øm lænd og forstoppelse i løbet af den sidste uge, så tænkte at jeg vil prøve og se om akupunktur eller zoneterapi kan gøre noget godt for mig.

Derfor har jeg idag taget kontakt til en akupunktør/zoneterapeut.

Jeg har ikke før prøvet alternativ behandling (kan man overhoved kalde akupunktur og zoneterapi for alternativt) men nu giver jeg det et forsøg.

Og nu hvor jeg først har sendt en mail og beskrevet mine udfordringer glæder jeg mig ret meget til at få svar retur og komme afsted. -samtidig med at jeg er lidt nervøs :blush

Derfor - del endelig gerne ud af jeres erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har gennem hospitalet fået lidt akupunktur for kvalme og hovedpine, men synes ærligt talt ikke det virkede (havde også prøvet de der seaband uden effekt).

Det eneste jeg fik af akupunktur var en dundrende hovedpine.

Men skal da også gerne indrømme at jeg er ret skeptisk over for alternative behandlinger, og jeg tror måske en del af en evt gavnlig effekt ligger i konceptet 'tro kan flytte bjerge' :) min mor har ihvertfald haft effekt af akupunktur i andre henseender :)

Håber det virker for dig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror man kan få tilskud til zoneterapi til små børn og som en skriver så bruges der akupunktur i sygehusbæsenet - det får mig til at syntes at det ikke er alternativt. Så må der være en dokumenteret effekt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er, eller har i hvert fald været lidt skeptisk.

Men måske er det som så meget andet behandling at effekten varierer efter hvad man fejler og fra person til person.

Jeg tror der er en pointe i at tro flytter bjerge, meeen altså vand i benene er jo en ret synlig lidelse så jeg tvivler på at troen alene kan hjælpe her.

- Anyway, nu kaster jeg mig ud i det og så håber jeg at behandlingen (og måske troen på den) kan hjælpe mig.

Jeg har lavet en aftale på tirsdag.

Jeg vil fortsat gerne høre om jeres erfaringer, og jeg kommer (selvfølgelig) også selv med en update når jeg har været afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået og får fortsat akupunktur mod min hyperemesis - og jeg tror ikke en disse på at sådan noget skulle kunne virke, men det gør det altså. Så måske jeg snart skulle stoppe med at være så skeptisk ;)

Martins kollegas lille datter fik også akupunktur pga. kollik og det forsvandt med det samme, så der må jo være noget om det. Vores små bavianer skal i hvert fald til akupunktur det sekund, de viser tegn på kollik, har vi aftalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået og får fortsat akupunktur mod min hyperemesis - og jeg tror ikke en disse på at sådan noget skulle kunne virke, men det gør det altså. Så måske jeg snart skulle stoppe med at være så skeptisk ;)

Martins kollegas lille datter fik også akupunktur pga. kollik og det forsvandt med det samme, så der må jo være noget om det. Vores små bavianer skal i hvert fald til akupunktur det sekund, de viser tegn på kollik, har vi aftalt :)

Dejligt med gode erfaringer. Så at de på klinikken også tilbød behandling af spædbørn så hvis vi oplever lignende problemer til den tid kan det være det er et forsøg værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv meget skeptisk til såkaldet alternativ behandling, eller egentlig til al behandling uden videnskabelig dokumenteret effekt. Akupunktur mod smerter er rimelig godt dokumenteret, så det tror jeg på:) Effekten af akupunktur f.eks. mod allergi er i mine øjne ikke godt nok dokumenteret, så det tror jeg ikke på, og har hellere ikke tænkt mig at prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået tilbudt akupunktur af sygehuset pga bækkenløsning skal til det første gang d 21/8 så det glæder jeg mig til. Jeg har en tante som kan zoneterepi og hun har givet mig nogen god råd til hvor jeg skal trykke på armen når jeg har kvalme. Da mine forældre havde besluttet de gerne ville have børn, men fandt ud af at min far havde meget dårlige sæd seller og lægen havde sagt at de nok aldrig ville kunne få børn. Min tante gav ham zoneterepi og efter et par måneder med behandling et par gange om ugen virkede det og min mor var gravid med mig og fik min søster 6 år efter mig uden problemer.

Jeg tror selv meget på alternativ behandling da jeg selv på egen krop har prøvet det så mange gange, men jeg tror også det kraver man tror det hvis det skal virke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER