Nitzen1987

Hvor ofte ser I eller taler sammen med jeres forældre?

28 indlæg i dette emne

Manden og jeg har lige haft en lille diskussion, hvor ofte man taler i telefon med sine forældre. Der er stor forskel på, hvor ofte min mand taler i telefon med sine forældre og hvor ofte jeg taler i telefon med mine forældre :)

Derfor kunne jeg af ren og skær nysgerrighed godt tænke mig at vide, hvor ofte I taler i telefon med jeres forældre eller er sammen med dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ser min svigerforældre hver dag (da vi har svigermor som DP), mine forældre snakker jeg med 1-2 gange i måneden og ser 5-6 gange i året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taler med min mor flere gange om ugen, og med min far ca hver 14 dag. Mens manden snakker 1-2 gange om måneden max. Jeg tror vi kvinder taler mere med især vores moder, end mænd taler med deres forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der også meget forskel på hvor tit vi snakker med vores forældre. Min mand ringer til hans forældre et par gange hver uge vil jeg tro. Men det er altid omkring noget praktisk, hjælp til er eller andet, eller lign. Jeg snakker med mine 2-4 gange om måneden vil jeg tro... Vi er hos svigerforældrene hver uge næsten. Hun ringer og invitere når hun synes hun trænger til at se Marius :P mine forældre er ikke så tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker med mine forældre et par gange om ugen, og ser dem ca 1 gang om ugen.

C snakker ikke så tit med hans forældre måske 1-2 gange om måneden, og vi ser dem ca. 1 gang i måneden. I hans familie kører de efter princippet intet nyt er godt nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker med min mor 1-2 gange i ugen, jeg snakker aldrig i telefon med min far, da han høre meget dårlig. Vi ser mine forældre 1-2 gange i måneden, i nogle måneder ses vi meget i forbindelse med fødselsdage og familiefester.

Manden snakker med sine forældre ca. 3 gange om ugen, ofte er det hans far han snakker med. Vi forsøger at få besøgt hans forældre minimum 1 gag i måneden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand snakker med sine forældre 4-7 gange om uge. Vi ser hans forældre 1-3 gange om måneden.

Jeg snakker i tlf med mine forældre ca en gang om ugen, men vi ser dem også 2-4 gange om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker med mine forældre 3-4 gange om ugen. Hvis der går for lang tid, plejer de at ringe for at høre om alt er ok :lolhit Vi ser dem ca 3-4 gange om måneden.

Min mand ringer til sine forældre når der er noget praktisk - ikke sådan for at snakke. Til gengæld snakker jeg med svigermor over facebook. De bor længere væk, så dem ser vi måske 1 gang om måneden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taler som regel med mine forældre ca. 1 gang om ugen og så sms'er vi også ca. et par gange om ugen. Jeg plejer at se dem 3-4 gange om måneden (med eller uden min mand), vil jeg tro. Min mand har ikke sin mor mere, og jeg vil tro, at han har kontakt med sin far ca. 1 gang om måneden (nogle gange via mig) og vi ses med ham ca. hver 2.måned. Generelt har han fået mere kontakt med sin familie efter jeg er kommet ind i hans liv. Der er vist noget med mange og os kvinder og så det der med at holde kontakt og organisere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har været død i mange år, og min fr taler jeg med 2-5 gange om ugen! Det er næsten altid mig der ringer til ham, oftest bare for at pludre, men hvis jeg ikke har ringer i en uge, så ringer han for at høre om alt er i orden. :P Vi ses vel i gennemsnit en gang om måneden.

Min mand taler nok med sine forældre en gang om ugen, og dem ser vi noget oftere, da de bor tæt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker vel i tlf med min mor i snit en gang om ugen og vi ser hinanden 1-2 gange om måneden.

Søren snakker i tlf med sine forældre 2-3 gange om måneden og dem ser vi 5-7 gange om året (og det er steget markant siden Anna kom til, men de bor også 4½ time væk <_<)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Jeg snakker med min mor næsten hver dag :whistling Hvis vi ikke lige snakker, så SMS'er vi.. Ofte er det lige kort, for at få styr på noget, snakke ferie, Edith eller noget i den stil, men har nok snakket med hende i gennemsnit 5 gange ugentligt siden jeg flyttede til KBH. Vi ses nok ca hver/hveranden måned.. Efter vi har fået Edith lidt oftere end tidligere, men min mor elsker KBH, så hun har altid besøgt os meget..

S snakker med hans forældre 2-4 gange i ugen og dem ser vi ikke så ofte, så de ikke gider komme til Kbh. Så måske kun 3-4 gange om året. Det har Ikke været oftere af at vi har fået Edith..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu syns jeg egentlig ikke kun det burde handle om hvor meget man snakker sammen og ses, men måske også om hvor fortrolige man er? Skal man straks fortælle mor alt hvad der sker i ens liv, eller er der ting hun ikke hører om osv? Det hører jo et sted sammen med at blive voksen, og ikke mindst få sine egne børn, om man kan skabe en slags venskab med sine forældre, og hvor tæt man syns man skal være

.

Det svinger rigtig meget men jeg taler nok i gennemsnit med min mor 1 gang om ugen og ses 2 gange om måneden eller noget i den dur. Min stedfar ser jeg kun når de er sammen til noget. Min far døde da jeg var 2½. Min mor er min "fortrolige veninde" som jeg kan betro mine sorger til, især hvis det drejer sig om mine børn som hun jo elsker. Knap så meget hvis det drejer sig om min partner, som hun jo ikke kender så godt som jeg selv gør og derfor hurtigere dømmer, det har jeg i hvert fald lært i fortiden at passe lidt på med. Jeg holder også meget af at ses med hende og være sammen fx på ferier, det som kan irritere mig mest er hendes evne til af og til at komme med fuldstændig ubrugelige råd/kommentarer :rolleyes skide irriterende.

(Ej blir lige nødt til at komme med guld eksemplerne fra seneste ferie:

Mor:"Du sku se at komme i gang med at tabe dig, det blir meget sværere efter man er fyldt 40"

Mig:"Nåeh... det er jo ikke svært når man er 39½..." :rolleyes

og

Mor:"Du skal da ikke købe en bæresele når hun er så stor, hun må da lære at sidde i klapvognen"

Mig:"Øh hvordan? Ved at sidde i den og skrige?" :rolleyes)

Jeg ved godt det er sødt ment! Jeg er bange for at jeg kan se rigtig mange ligheder mellem mig og min mor, så det kommer jeg sikkert også selv til.

:btopic

Min kæreste er jo hollænder så det er meget lidt vi ses med hans familie, det blir sådan noget som 2 gange om året men så 5-7 dage i træk. Han taler med sine forældre på skype ca 1 gang om ugen (sammen med Lilly, jeg popper bare hen og siger hej og smutter igen somregel). Jeg syns de taler meget om uvæsentlige ting som hvordan vejret er i Holland og hvordan de har malet en eller anden væg og den slags... Så spørger jeg når han har ringet af ting som "Nå havde din mor haft en god fødselsdag" og min kæreste :huh "øh det spurgte jeg ikke lige om..." Jeg tror det er lidt mandeagtigt at snakken går lettest når der er et eller andet helt konkret der skal ordnes de kan tale om. De der "dybe" samtaler som jeg kan have med min mor, dem har han vist også men kun meget sjældent hvis der sker noget alvorligt så som sygdom i familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden ser sine forældre mindst 1 gang i ugen, snakker vel med dem et par gange i ugen. Jeg snakker vel også med svigermor en gang hver 14 dag og ses vel også en gang hver 14 dag måske oftere.

Mine forældre -pas! Vi snakker måske i telefon 1 gang hver anden måned og ses vel en gang i måneden i gennemsnit. Vi er ikke så tætte, jeg ved det meste om mine forældre igennem svigermor og mine søstre. Vi har ikke et dårligt forhold, bare et ikke så tæt forhold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taler med min mor stort set hver dag. Og vi ser mine forældre hver uge.

Min kæreste taler også med sine forældre stort set hver dag. Men dem ser vi kun et par gange om måneden fordi de bor længere væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svarer lige i 2 dele :)

Da vi boede i Danmark

Jeg talte i tlf. med mine forældre hver 2-3 dag.

Vi så dem ca hver uge, nogen gange hver anden. Derudover passede, specielt min far Sebastian nogle eftermiddage, ikke fast men ved behov.

Min mand talte med sine forældre nok 1 gang om mdr. måske mindre. Vi var på besøg hos dem, nok hver 3 mdr, måske mindre. De passede Sebastian rigtig meget og derfor så vi dem ved afhentning/aflevering, men aldrig så vi blev inviteret til middag.

Nu bor vi i Tyskland.

Jeg taler stadig med mine forældre hver 2-3 dag.

Vi bor hos mine forældre når vi er i Danmark. Vi er der ofte 1 uge af gangen. Sidste år var vi i DK 4 gange, i år bliver det nok 2 gange. Mine forældre kommer til os, ca 2 gange om året og bor hos os også i ca 1 uge af gangen.

Min mands forældre - vi spiser middag hos dem ca 1 gang når vi er i DK, nogen gange går det så vildt til, at vi også får en omgang eftermiddagskage hos dem ;) De har som regel Sebastian hos dem 2 dage og Cassandra ½ -1 dag, hvor de laver et eller andet med børnene uden os. I år har de lovet Sebastian en tivoli tur, som han ser utrolig meget frem til.

Den tid vi har boet i Tyskland, har de besøgt os 1 gang af 1½ uge, de bor ikke hos os, men på hotel. Vi har hørt rygter om de snart kommer igen, men ved ikke noget endeligt.

Min mand og svigerforældre taler i tlf. ca 1 gang om mdr. måske mindre. Svigermor ringer til mig ca 1 gang årligt og vi får en snak.

Jeg er meget tæt på mine forældre og min søster og vi ringes ved om stort og småt. Det er dem og min mand jeg går til, hvis jeg har det svært med noget.

Min mand og hans forældre er som det nok fremgår, ikke specielt tætte, men ses da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et meget nært forhold til mine forældre, og ses med dem 2-4 gange i ugen oftest. Og jeg taler med min mor i telefonen nok lige så mange gange (dog mest for at lave aftaler om at ses)

Manden snakker med sine forældre (mest sin far) i telefonen næsten hver dag, og vi ser hans far flere gange i ugen (dog er det som regel kun 10 min ad gangen... de bor 100 meter væk, og han kommer tit forbi for lige at aflevere eller hente noget, eller hjælpe Kristian med et eller andet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg snakker med mine forældre 1-2 gange pr. måned i telefon, og ses vel ca. 1 gang pr. måned + til familiearrangementer, så nok i snit 2 gange pr. måned.

Jon snakker med sine forældre hver dag, han arbejder sammen med sin far og de kører derind sammen, så han ser også sin mor hver morgen. De snakker også tit i telefon i weekenden, og han skal også tit lige hjem forbi. Altså han bestemmer det jo selvfølgelig selv, men jeg synes det er lidt sært at han har behov for at ringe/tage derhjem for et eller andet uvigtigt i weekenden når de ses hver dag, men det er nok fordi det bestemt ikke er sådan i min familie.

Jeg taler til gengæld med min ene søster flere gange om ugen og gerne i flere timer (tak for gratis telmore til telmore, hehe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tit og ofte :)

Svigerne bor tættest på og det er mest svigerfar der ringer til Jan og så se vi mellem 0-til flere gange på en uge.

Mine forældre taler vi med et par gange i ugen ca. De bor 90 km væk men vi bruger meget Skype, da Felix gerne vil tale med mormor og morfar på den måde :) vi ser dem nok 1-2 gange i måned (når der ikke er ferie).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sms'er med min mor hver dag flere gange om dagen og er helt fortrolig med hende! Snakker nok i Tlf med hende 3-5 gange i ugen vil jeg tro.. Og ses med hende 4-5 gange i måneden tror jeg - har faktisk aldrig tænkt over det før ;)

Min far taler jeg med nogle gange i ugen og ses med ham næsten hver weekend - vi har sæsonkort til stadion sammen og så træner han et fodboldhold sammen med min mand :D Så fodboldmæssigt ses vi ofte!

Ham er jeg også meget fortrolig med.

Jeg ka snakke med begge mine forældre og også deres kærester om ALT!!

Mine svigerforældre ses vi vel med 2-4 gange i måneden tror jeg. Min mand snakker med dem 1-2 gange i ugen.

Min mand er ok fortrolig med dem, men jeg er ikke og det er helt fint. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far bor i Frankrig, så ham ser jeg 3-4 gange om året. Vi taler sjældent i telefon sammen (som i et par gange om året), men mailer sammen en gang om ugen ca.

Min mor bor ca 2 km. væk. VI taler i telefon 1-2 gange om ugen. Det er meget forskelligt hvor tit vi ses. Nu hvor jeg er på barsel er hun tit lige kommet forbi (1-2 gange om ugen), men før det så vi hinanden et par gange om måneden.

Svigerforældrene bor ca en times kørsel herfra. D ser dem mere end mig, da han ind i mellem kører forbi når han kører ungerne hjem. Jeg ser dem primært til familiefødselsdage, så det kan være alt fra 3 gange om måneden til hver 3. måned, alt efter hvor mange fødselsdage der er i perioden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakker hverken med min mor eller far, længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taler i tlf med min mor 1-3 gange pr uge, men det er oftest hende der ringer, og mest for at høre om vi kommer til Herning om fredagen, når vi skal aflevere pigerne. Min svigermor og bonus svigerfar snakker vi nok med hver anden uge, eller hvis de lige kigger forbi på deres gåture. Svigerfar :shooter han ringer mindst!! 3 gange pr dag om små ting, fx kan han godt ringe 2 gange på samme dag for at brokke sig over at vores lejlighed ikke er solgt endnu. Han ringer på tidspunkter mellem 6,30-02,30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker med min mor 1-2 gange om ugen, afhængig af hvad der sker i vores liv. Vi ses 1-2 gange om måneden - jeg ville gerne mere, men de bor 45 min kørsel væk, hvilket gør det lidt omstændigt. Ærgerligt for det er dem af vores forældre, vi er tættest med.

Manden taler med sin mor (aldrig faren) 1-2 gange om måneden. Vi ser dem i snit 1 gang om måneden. Dem er vi ikke særlig tætte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakker vel i telefon med mine forældre et par gange eller tre om måneden, og ser dem vel også et par gange om måneden, nogle gange mere, nogle gange mindre. Da jeg boede tættere på dem, så jeg dem af og til flere gange om ugen, men efter vi er flyttet ca. 150 km væk, er der altså længere mellem besøgene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER