Bamse&Kylling

LCHF - min livsstilsændring

85 indlæg i dette emne

Vil helst sikkert følge med herinde - spiser selv LCHF :)

Vil lige komme med en indskydning: Man skal ikke nødvendigvis skære ALLE kylhydrater væk. LCHF står for "low carb high fat" - altså skal man bare skære ned. Det er forskelligt hvor meget man går op i det. Jeg kan godt tage en skive rugbrød en gang i mellem eller en skefuld havregryn på min yoghurt etc. Men jo mindre kulhydrater, jo større vægttab.

Jeg synes faktisk ikke, at frokosten er et problem. Spiser man en god "fuldfed" morgenmad holder den en mæt længe, så ofte er jeg ikke sulten til frokost, og kan uden betænkning vente til aftensmaden. I går havde C fx fødselsdag og havde ønsket en pastaret på menuen, og selv om jeg spiste mere end jeg normalt ville, var jeg smadder sulten da jeg vågnede i morges. Hvorimod vores morgenmad bestående af æg, bacon og pølser med jodbær med flødeskum og sovs af mørk chokolade til "dessert" holdt mig mæt i mange timer.

Min primære grund til LCHF er, at jeg hurtigt bliver meget sukkerafhængig. Før jeg startede på kosten kunne jeg handle ind og købe en stor pose slik til om aftenen og velvidende at jeg skulle have slik den samme aften, købte jeg stadig noget sødt til køreturen hjem (vi snakker 5 minutter i bil). Men efter et par dage blev det meget nemmere at holde sig fra slik, og jeg har ikke den samme trang eller craving efter søde ting.

Den første uge tabte jeg mig 3 kg og blandt andet 5 cm om hoften, og jeg har ikke været oppustet eller irritabel grundet blodsukkeret siden.

Jeg håber du får nogle gode resultater. :yay

Dejligt at høre, at du får så gode resultater fra LCHF! Holder du dig helt fra slik nu så? Eller giver du dig selv lov engang imellem?

Vildt, at du kunne mærke så stor forskel, når du prøvede med en pastaret igen! Det viser jo bare, at der virkelig er noget om snakken med det fede mad fremfor det kulhydratrige!!

Jeg skal lige helt ind i det og få lidt mere erfaring mht. maden. Men i morges fik vi da omelet med tomat, basilikum og ost, mums!! på nuværende tidspunkt ville jeg normalt have spist lidt igen, men jeg er faktisk slet ikke sulten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er simpelthen så sej :respekt LCHF må virkelig kræve ny tænkning, men pointen er god og helt ærligt så er det jo hammer lækkert!

Jeg har ikke overskuddet, men jeg kunne LEVE af æg :sandie hvis ikke det krævede tilberedelse :P

Tak :)

Haha, jeg er også fan af æg!! Men ja, de skal jo lige tilberedes og kan ikke spises i en hurtig spontan vending, haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at du får så gode resultater fra LCHF! Holder du dig helt fra slik nu så? Eller giver du dig selv lov engang imellem?

Vildt, at du kunne mærke så stor forskel, når du prøvede med en pastaret igen! Det viser jo bare, at der virkelig er noget om snakken med det fede mad fremfor det kulhydratrige!!

Jeg skal lige helt ind i det og få lidt mere erfaring mht. maden. Men i morges fik vi da omelet med tomat, basilikum og ost, mums!! på nuværende tidspunkt ville jeg normalt have spist lidt igen, men jeg er faktisk slet ikke sulten..

Ja, jeg holder mig faktisk fra slik - jeg spiser lidt mørk chokolade (70 % eller derover) og "synder" med frugt. Jeg har faktisk ikke lyst til slik længere. Hvis jeg havde det foran mig, tror jeg sagtens jeg kunne lade det være. Jeg spiste et stykke mørk chokolade forleden, som var meget sukkerholdigt, og det fik jeg der nærmest dårligt af. Det var ret vammelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige, hvad KISS er? Men i LCHF skal kulhydraterne ikke HELT væk, så måske det vil være lettere for dig så?

Det her er min egen teori, men man skal vel passe på med at bruge LCHF retter her og der? Jeg tænker bare, de er jo meget fede! Så hvis man spiser en masse kulhydrater i løbet af dagen og slutter af med fedt, så går det vel galt?

KISS er den kost man spiser som PCO-pige. Der må man også godt for kulhydrater, men kun de langsomt optagelige såsom perlebyg og mandelmel :) Og det er vigtigt, at måltiderne består af 1/3 af hhv. fedt, kulhydrat og protein.

Jeg ved godt man godt må få kylhydrater i form af grøntsager - i min verden tæller det ikke som kulhydrater. Når jeg siger ingen kylhydrater, så er det fordi man overhovedet ikke må spise kartofler, mel, pasta, ris, gryn, brød, sukker osv - altså de 'klassiske kulhydrater' ;)

Og selvfølgelig er det vigtigt HVILKE fedtstoffer man spiser. Det siger jo næsten sig selv, synes jeg :P

Anyway. I dag var der brunch til frokost på arbejde og jeg spiste laksen ovenaf det hvide brød og spise røræg, bacon, pølser og græsk yoghurt. Og jeg havde aldeles IKKE lyst til et stykke slik/chokolade da jeg kom op på min plads og har det stadig ikke her 40 min senere - det har jeg ellers ALTID :o

Jeg er helt sikkert ikke færdig med at eksperimentere lidt med det her LCHF. Jeg tror på det er rigtig for mig og min insulinresistens. Og mit fedt på maven, for det er KUN der det sidder og jeg er så ubeskriveligt træt af det! :prik Jeg tror jeg arbejder videre med en kombi af 2:5 og LCHF. Altså LCHF, men ikke dødeligt strengt og så en enkelt eller to fastedage om ugen.

Jeg er totalt hooked på at finde ud af om det er rigtigt for mig. Jeg tror nemlig min krop reagerer på de fleste kulhydrater - også de langsomme som f.eks. perlebyg og jeg blev mæt på en helt anden måde da jeg spiste mig mæt stort set i æg og pølser ;) Og der skulle faktisk ikke ret meget til :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KISS er den kost man spiser som PCO-pige. Der må man også godt for kulhydrater, men kun de langsomt optagelige såsom perlebyg og mandelmel :) Og det er vigtigt, at måltiderne består af 1/3 af hhv. fedt, kulhydrat og protein.

Jeg ved godt man godt må få kylhydrater i form af grøntsager - i min verden tæller det ikke som kulhydrater. Når jeg siger ingen kylhydrater, så er det fordi man overhovedet ikke må spise kartofler, mel, pasta, ris, gryn, brød, sukker osv - altså de 'klassiske kulhydrater' ;)

Og selvfølgelig er det vigtigt HVILKE fedtstoffer man spiser. Det siger jo næsten sig selv, synes jeg :P

Anyway. I dag var der brunch til frokost på arbejde og jeg spiste laksen ovenaf det hvide brød og spise røræg, bacon, pølser og græsk yoghurt. Og jeg havde aldeles IKKE lyst til et stykke slik/chokolade da jeg kom op på min plads og har det stadig ikke her 40 min senere - det har jeg ellers ALTID :o

Jeg er helt sikkert ikke færdig med at eksperimentere lidt med det her LCHF. Jeg tror på det er rigtig for mig og min insulinresistens. Og mit fedt på maven, for det er KUN der det sidder og jeg er så ubeskriveligt træt af det! :prik Jeg tror jeg arbejder videre med en kombi af 2:5 og LCHF. Altså LCHF, men ikke dødeligt strengt og så en enkelt eller to fastedage om ugen.

Jeg er totalt hooked på at finde ud af om det er rigtigt for mig. Jeg tror nemlig min krop reagerer på de fleste kulhydrater - også de langsomme som f.eks. perlebyg og jeg blev mæt på en helt anden måde da jeg spiste mig mæt stort set i æg og pølser ;) Og der skulle faktisk ikke ret meget til :chin:

LCHF kan vist også gøre godt for PCO, står der i bogen jeg har hvert fald :)

Jeg er enig med de klassiske kulhydrater, jeg har faktisk aldrig tænkt så meget over, at der er kulhydrater i grøntsager osv. :blush

En kombi lyder god til dig. Altså, man skal jo tage det man vil til sig og strikke det sammen, så det passer bedst til ens egen krop og temperament!

Vildt, at du kunne mærke så markant forskel efter andre frokostvalg end sædvanlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 1, status!

Så er jeg godt igang og jeg er positiv!!

Morgenmad: Omelet med tomat, basilikum og ost. Koffein fri instant coffee med fløde (først nu forstår jeg, hvor fesen det smagte med skummetmælk :D )

Frokost: Æggesalat, rød peber, avokado og et stykke skinke

Aftensmad: Lasagne med hjemmelavede plader og tomatsovs

Mellem morgenmad og frokost måtte jeg lige spise en skive ost, for ikke at gå kold. Men ellers synes jeg, det har været en god dag!

Jeg prøver med koffein fri kaffe for at få helt styr på blodsukkeret og så må jeg tilpasse evt nødvendigt koffein senere hen ;)

Jeg har haft en dundrende hovedpine her sidst på dagen, men om det er mangel på koffein, kulhydrater, sukker eller varmen vides ikke.

Jeg føler mig slet ikke oppustet og madtræt her til aften som jeg ellers godt kan være! Lasagnen mættede så godt, at jeg spiste betydeligt mindre end jeg plejer og var faktisk helt ærgerlig over det, da det smagte så godt, haha! Godt vi skal have rester i morgen :D

Billeder skal der til. Hhv. morgenmad (glemte at tage et billede før jeg var igang), frokost, lasagneplader og den fuldendte lasagne:

post-4431-0-21346200-1375471041_thumb.jp post-4431-0-28574200-1375471049_thumb.jp post-4431-0-87427900-1375471057_thumb.jp post-4431-0-59958400-1375471065_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Jeg hader smagen af fløde i min kaffe ;)

Det lyder lækkert, gid jeg havde tid til at spise sådan om morgenen, men jeg kan simpelthen ikke nå det medmindre jeg står super tidligt op..

Men har de sidste dage fået æg til frokost, dog på rugbrød, med tomater og avokado.. Jeg må bare ikke spise ret fedtholdigt pga kolesterol, hvis jeg ikke vil ende på kolesterolnedsættende medicin, så der er den del jeg må gå udenom, f.eks. fløden og må heller ikke spise avokado eller nødder i store mængder.. Men det er da helt sikkert noget der er spændende at følge med i.

Jeg kan tydeligt mærke, hvordan min krop reagerer på brød (andet end rugbrød, af en eller anden grund mærker jeg slet ikke det på min krop), pasta og den slags og i perioder kartofler, så det er da værd at få lidt inspiration her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Jeg hader smagen af fløde i min kaffe ;)

Det lyder lækkert, gid jeg havde tid til at spise sådan om morgenen, men jeg kan simpelthen ikke nå det medmindre jeg står super tidligt op..

Men har de sidste dage fået æg til frokost, dog på rugbrød, med tomater og avokado.. Jeg må bare ikke spise ret fedtholdigt pga kolesterol, hvis jeg ikke vil ende på kolesterolnedsættende medicin, så der er den del jeg må gå udenom, f.eks. fløden og må heller ikke spise avokado eller nødder i store mængder.. Men det er da helt sikkert noget der er spændende at følge med i.

Jeg kan tydeligt mærke, hvordan min krop reagerer på brød (andet end rugbrød, af en eller anden grund mærker jeg slet ikke det på min krop), pasta og den slags og i perioder kartofler, så det er da værd at få lidt inspiration her :)

Jeg er også spændt på, hvad det ka blive til med morgenmad, når jeg begynder på arbejde om en uge! Håber, at komme nogenlunde ind i rytmen inden da!!

Træls med kolesterol - i bogen om LCHF står der noget om, at det er en misforståelse med fed mad og kolesterol, men det skal jeg ikke gøre mig klog på!! Blot, hvis du selv vil undersøge det nærmere :)

Det er ret vildt, synes jeg, at virkelig manges kroppe reagerer negativt på nogle af de madvarer, der bliver solgt virkelig meget af! Lidt tankevækkende at det er blevet sådan, synes jeg - og også ret ærgerligt egentlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også spændt på, hvad det ka blive til med morgenmad, når jeg begynder på arbejde om en uge! Håber, at komme nogenlunde ind i rytmen inden da!!

Træls med kolesterol - i bogen om LCHF står der noget om, at det er en misforståelse med fed mad og kolesterol, men det skal jeg ikke gøre mig klog på!! Blot, hvis du selv vil undersøge det nærmere :)

Det er ret vildt, synes jeg, at virkelig manges kroppe reagerer negativt på nogle af de madvarer, der bliver solgt virkelig meget af! Lidt tankevækkende at det er blevet sådan, synes jeg - og også ret ærgerligt egentlig!

Ja, der er en del ting, der har fjernet fra listen af ting man ikke må spise. I lang tid måtte jeg heller ikke spise æg. Jeg kan dog tydeligt se en forskel på mit kolesterol indhold i blodet, når jeg spiser fedtfattigt og rigtigt i forhold til de regler der er, så helt ude i hampen er retningslinierne ikke. I hvert fald ikke for mig.. Det værste og der jeg på ingen måde overholder det, er chokolade ;) Men sukker skulle være en ligeså stir synder som fedt, så det holder jeg mig også fra..

Det er vildt, så mange der påvirkes af det, jeg bliver simpelthen så oppustet og får ondt i maven af det.. Det er mest brød for mit vedkommende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser godt nok lækker ud, den lasagne! MUMS :mam Hvad har du lavet plader af?

Jeg vil lige nævne, at jeg INTET spiste mellem frokost kl. 11:30 og aftensmad 17:30 og jeg følte ikke sult før ca. kl. 16:30 :o Jeg delte en nektarin med Anna og så var det fint. Jeg løb 33min i middagsvarmen og det var INTET problem. Jeg er dybt imponeret og virkelig virkelig hooked på det her LCHF :yay

Til aften fik vi grillede kalvebøffer, tomatsalat med olie/eddikedressing og frisk mozarella og spidskål/squash/porre med fløde og frisk limesaft på pande. Det smagte virkelig godt og jeg savnede slet ikke kulhydrater :blink Her til aften har jeg haft lidt lyst til sødt, men jeg kan (modsat normalt) godt styre det. Jeg har spist 3 skefulde græsk yoghurt og 2 skolekridt og nu vil jeg snart gå i seng.

Jeg er slet ikke oppustet og jeg kan mærke min krop har ændret sig siden jeg startede 2:5 i mandags og kostomlægning i dag. Det er ret vildt.

Jeg har købt 10% græsk yoghurt og æg til i morgen og jeg er så klar på at fortsætte det her.

Og nu skal jeg nok lade være med at spamme din tråd mere :blush

Tillykke med vellykket første dag til dig :glad

(Psst... ved ikke om du har set denne side, men den er også god ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht morgenmad når du starter på arbejde kan du så ikke lave en omelet dagen før?

Hvordan reagerer huden? Det tror jeg vil være min største frygt når man skal spise så meget fedt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser godt nok lækker ud, den lasagne! MUMS :mam Hvad har du lavet plader af?

Jeg vil lige nævne, at jeg INTET spiste mellem frokost kl. 11:30 og aftensmad 17:30 og jeg følte ikke sult før ca. kl. 16:30 :o Jeg delte en nektarin med Anna og så var det fint. Jeg løb 33min i middagsvarmen og det var INTET problem. Jeg er dybt imponeret og virkelig virkelig hooked på det her LCHF :yay

Til aften fik vi grillede kalvebøffer, tomatsalat med olie/eddikedressing og frisk mozarella og spidskål/squash/porre med fløde og frisk limesaft på pande. Det smagte virkelig godt og jeg savnede slet ikke kulhydrater :blink Her til aften har jeg haft lidt lyst til sødt, men jeg kan (modsat normalt) godt styre det. Jeg har spist 3 skefulde græsk yoghurt og 2 skolekridt og nu vil jeg snart gå i seng.

Jeg er slet ikke oppustet og jeg kan mærke min krop har ændret sig siden jeg startede 2:5 i mandags og kostomlægning i dag. Det er ret vildt.

Jeg har købt 10% græsk yoghurt og æg til i morgen og jeg er så klar på at fortsætte det her.

Og nu skal jeg nok lade være med at spamme din tråd mere :blush

Tillykke med vellykket første dag til dig :glad

(Psst... ved ikke om du har set denne side, men den er også god ;))

Pladerne er lavet af æg, philadelphia, loppefrøskaller og oregano :) Virkelig nemt og lækkert!!

Hvor er det dejligt at høre, at du kunne/kan holde dig mæt så længe! Fedt, at du vil lave små ændrede tiltag til LCHF! Jeg synes også, det er virkelig godt - dog skal min krop lige vænne sig til at få energi fra fedt, har godt nok haft det underligt idag!! Men kan heldigvis læse mig til, at det er ganske almindeligt. Andre, såsom Jan, er slet ikke påvirket af det og har nærmere mere energi allerede!

Vildt, at du allerede kan mærke forskel på din krop! Jeg kan "kun" mærke, at jeg føler mig mæt af mindre og ikke så oppustet, hvilket er virkelig dejligt! Tror også mit blodsukker allerede tager positivt imod det, har hvert fald ikke været sur og irritabel idag ;)

Kender ikke den side, men den ser god ud, tak :)

Og helt ok, at du spammer min tråd, haha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht morgenmad når du starter på arbejde kan du så ikke lave en omelet dagen før?

Hvordan reagerer huden? Det tror jeg vil være min største frygt når man skal spise så meget fedt!

Har du prøvet, at lave en omelet dagen før? Jeg har aldrig overvejet, at det var en mulighed, men jeg vil helt klart forsøge, tak :)

Åh, jeg håber min hud vil reagere positivt! Den har været lidt træls pga. graviditets og ammehormoner, så håber ikke det skal blive ved.. Dog har jeg en teori om, at det er det dårlige fedt der giver bumser, men jeg ved det ikke. Jeg må lige holde øje :)

Respekt for at du er klar på så radikal en kostomlægning :respekt

Af nysgerrighed, hvordan adskiller LCHF sig fra ex. Atkins-diæten???

Og så nok det jeg er MEST nysgerrig på :P Hvordan gør du ift. resten af familien? Min mand ville ALDRIG gå med på en så radikal ændring af kosten. Medmindre jeg havde ex. en læge som sagde jeg skulle spise på en eller anden måde, så ville jeg aldrig kunne overtale ham, og så ville jeg ende med at skulle lave dobbelt. Så laver du flere ting, eller har du overbevist resten af familien?

Jeg kender ikke atkins-diæten, så det kan jeg desværre ikke svare på :)

Min mand er 100% med på den, så det er faktisk ikke så svært ;) Dog vil han have lov til at spise havregryn og/eller en sandwich i ny og næ og det skal han selvfølgelig have lov til :) Men intet sukker!!

Anabella spiser havregrød til morgen og rugbrød til frokost, men hun får det samme som os til aften indtil videre. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være så godt for hende at få pasta, ris og evt. kartofler, at jeg skal lave ekstra til hende alene. Men måske det ændre sig henad vejen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du bogen der er skrevet af madbanditten? Undskyld hvis du har skrevet det i tråden.

Ville bare sige at den er pt til 99 kr i netto.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du bogen der er skrevet af madbanditten? Undskyld hvis du har skrevet det i tråden.

Ville bare sige at den er pt til 99 kr i netto.

Det var ellers billigt! Tak for tippet, men jeg har den. Den er rigtig god, hvis andre er interesserede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ellers billigt! Tak for tippet, men jeg har den. Den er rigtig god, hvis andre er interesserede :)

Uh, den må jeg finde!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du bogen der er skrevet af madbanditten? Undskyld hvis du har skrevet det i tråden.

Ville bare sige at den er pt til 99 kr i netto.

Tak for tip, jeg må vist en tur i netto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2, status!

Så lakker dag 2 mod enden og det kører bare! Tidligt at være HELT sikker på ny livsstil, men jeg har hvert fald ikke givet om endnu :D

I går gik jeg i seng med hovedpine og kvalme, men sov virkelig godt hele natten! Vågnede dog med mega hovedpine og stadig kvalme, så fik lov at sove 1,5 time ekstra. Det var lidt bedre da jeg vågnede, men stadig ikke godt. Så i stedet for æg blev det yoghurt og så lavede jeg 50/50 med koffein og koffein-fri instant kaffe :)

Jeg har læst om startproblemer for kroppen, når den bliver frataget alle de kulhydrater, så var lidt forberedt, dog troede jeg ikke min krop ville reagere så hurtigt! Når jeg tænker over det, er jeg vant til at spise ret mange kulhydrater faktisk, så måske det ikke er så mærkeligt.. Jeg har det meget bedre her til aften og håber, det var eneste negative påvirkning mod min krop, men vi får at se :)

Morgenmad: Græsk yoghurt 10% rørt med lidt fløde for at få fedtprocenten op, drysset med lidt blåbær. Kaffe med fløde

Frokost: Et blødkogt æg, et stort stykke skinke rullet sammen med to stykker ost og god mayo.

Aftensmad: Lasagne rester fra i går.

Dessert: Jordbær og blåbær med fløde og sødmælk.

Derudover har jeg fået en lille håndfuld salte nødder, da jeg læste, at man kan få lidt væske- og saltmangel i starten og nødder kunne også hjælpe "start problemerne" for kroppen - så salt og nødder i én. Er ikke så god til at salte min mad, så må jo finde alternativer ;)

Jeg har været på stadion og se fodbold i dag, så det blev tidlig aftensmad inden kampen og lidt dessert efterfølgende, ellers ville jeg blive mega sulten midt i kampen og nuppe en fransk hotdog, men den går jo ikke :D

Det er ikke blevet til nogle grøntsager i dag faktisk, men det er en af de ting jeg virkelig skal vænne mig til at spise! Jeg er forholdsvis kræsen i den retning, så med kvalme i dag kunne jeg slet ikke overskue avokado og peberfrugt, som var det vi havde og som jeg stadig ikke er HELT gode venner med, men det kommer :)

Alt i alt en god dag og jeg glæder mig til imorgen!!

Lidt billeder endnu engang - det synes jeg er så hyggeligt, og så kan jeg altid gå tilbage og finde inspiration igen.

post-4431-0-69554200-1375556003_thumb.jp post-4431-0-35727100-1375556015_thumb.jp post-4431-0-95912900-1375556024_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! :)

Jeg spiste også 10% græsk yoghurt til morgenmad - det smager SÅ godt :o Jeg puttede lidt hakkede mandler og hasselnødder på - mums! Og så et blødkogt æg med ½ stykke rugbrød med smør (det fedeste rugbrød jeg lige kunne finde - Nyt nordisk med solsikke) Og kaffe - jeg drikker så lidt og det VIL jeg ikke undvære. Det bliver der jeg laver mine egne undtagelser :rolleyes

Til eftermiddag/aften har vi været til fødselsdag, så jeg har 'syndet' lidt, men synes faktisk jeg har været RET standhaftig! Kun ½ bolle med kerner og en fuldkornsburgerbolle i min hjemmelavede burger.

Jeg har det rigtig godt - elsker det her og skal helt sikkert finde den bog i Netto :)

I dag har vi bagt Oopsies. Har du prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi også ved at gå over på LCHF:-) så vil helt sikkert følge med her:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! :)

Jeg spiste også 10% græsk yoghurt til morgenmad - det smager SÅ godt :o Jeg puttede lidt hakkede mandler og hasselnødder på - mums! Og så et blødkogt æg med ½ stykke rugbrød med smør (det fedeste rugbrød jeg lige kunne finde - Nyt nordisk med solsikke) Og kaffe - jeg drikker så lidt og det VIL jeg ikke undvære. Det bliver der jeg laver mine egne undtagelser :rolleyes

Til eftermiddag/aften har vi været til fødselsdag, så jeg har 'syndet' lidt, men synes faktisk jeg har været RET standhaftig! Kun ½ bolle med kerner og en fuldkornsburgerbolle i min hjemmelavede burger.

Jeg har det rigtig godt - elsker det her og skal helt sikkert finde den bog i Netto :)

I dag har vi bagt Oopsies. Har du prøvet det?

Tak :) Du er da også mega sej.!! Jeg håber, jeg kan være standhaftig og tage gode beslutninger, når jeg har andre muligheder!

Kaffe behøver man som sådan heller ikke undvære, jeg gør det bare, fordi jeg vil se, hvordan det påvirker mit blodsukker, så det er ikke som sådan LCHF at undgå kaffe..

Lyder som en god morgenmad med nødder også! Puttede du fløde i yoghurten? jeg synes faktisk det var godt med fløde i, græsk yoghurt er ret tykt i sig selv, så fløde gør intet dårligt. Og ja, græsk yoghurt smager så godt! Har lige været en uge på Kos og spiste det hver dag :D

Ville du ikke kunne undgå det stykke rugbrød du tog, HVIS du nu virkelig skulle?

Nej, dem har jeg ikke prøvet! Hvad er Oopsies?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er vi også ved at gå over på LCHF:-) så vil helt sikkert følge med her:-)

Dejligt at høre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet med omelet men æggekage og tærter med æg og hytte ost som fyld smager jo dejligt kold, det samme gør kogte æg og scrambled så jeg kan ikke se at man ikke skulle kunne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Du er da også mega sej.!! Jeg håber, jeg kan være standhaftig og tage gode beslutninger, når jeg har andre muligheder!

Kaffe behøver man som sådan heller ikke undvære, jeg gør det bare, fordi jeg vil se, hvordan det påvirker mit blodsukker, så det er ikke som sådan LCHF at undgå kaffe..

Lyder som en god morgenmad med nødder også! Puttede du fløde i yoghurten? jeg synes faktisk det var godt med fløde i, græsk yoghurt er ret tykt i sig selv, så fløde gør intet dårligt. Og ja, græsk yoghurt smager så godt! Har lige været en uge på Kos og spiste det hver dag :D

Ville du ikke kunne undgå det stykke rugbrød du tog, HVIS du nu virkelig skulle?

Nej, dem har jeg ikke prøvet! Hvad er Oopsies?

Jeg synes også jeg var ret sej, men det sejeste var faktisk, at det ikke var ret svært. Jeg havde ikke behov for at spise flere boller og jeg havde intet problem med at holde mig fra brunsvigerkagen. Her til aften har jeg spist to skolekridt, men det er mest vane og slet ikke fordi min krop skreg på det, som den ofte gør.

Jeg kunne sagtens undvære det stykke rugbrød, men lige til blødkogt æg synes jeg det er så lækkert :whistling Og jeg er på ingen måde fanatisk - har jo f.eks. spiste flere kulhydrater i dag end i går, fordi jeg ikke rigtig havde et valg. Til frokost spiste jeg også en skive rugbrød, men puttede virkelig meget makrel i tomat, æg og mayo på ;)

Oopsies er 'brød' for LCHF-folk. De er lavet af æg, HUSK og flødeost og er sådan lidt vandbakkelsagtige i konsistensen. LIge til at fylde pålæg på eller bruge som burgerboller. De er vildt nemme at lave! Der er en opskrift HER Vi havde ikke sesammel, men havde i stedet læst et sted, at man kunne blende lidt mandler og/eller hørfrø og putte i for at gøre dem mere brødagtige. Så vi blendede ca. 15 mandler og en spsk. hørfrø og puttede det i også og det virkede fint og de blev virkelig gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg var ret sej, men det sejeste var faktisk, at det ikke var ret svært. Jeg havde ikke behov for at spise flere boller og jeg havde intet problem med at holde mig fra brunsvigerkagen. Her til aften har jeg spist to skolekridt, men det er mest vane og slet ikke fordi min krop skreg på det, som den ofte gør.

Jeg kunne sagtens undvære det stykke rugbrød, men lige til blødkogt æg synes jeg det er så lækkert :whistling Og jeg er på ingen måde fanatisk - har jo f.eks. spiste flere kulhydrater i dag end i går, fordi jeg ikke rigtig havde et valg. Til frokost spiste jeg også en skive rugbrød, men puttede virkelig meget makrel i tomat, æg og mayo på ;)

Oopsies er 'brød' for LCHF-folk. De er lavet af æg, HUSK og flødeost og er sådan lidt vandbakkelsagtige i konsistensen. LIge til at fylde pålæg på eller bruge som burgerboller. De er vildt nemme at lave! Der er en opskrift HER Vi havde ikke sesammel, men havde i stedet læst et sted, at man kunne blende lidt mandler og/eller hørfrø og putte i for at gøre dem mere brødagtige. Så vi blendede ca. 15 mandler og en spsk. hørfrø og puttede det i også og det virkede fint og de blev virkelig gode :)

De lyder interessante de oopsies der, de skal prøves :tak

Jeg synes det er lidt hårdt i dag! Ikke at jeg har lyst til alt muligt, men jeg er sulten og tør ikke spise FOR meget, bum bum..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER