louisef

plukveer

18 indlæg i dette emne

Er i begyndt at have plukveer? Havde haft lidt tidligere (dvs hvad jeg antog var plukveer), men i går aftes på arbejde og efter fik jeg simpelthen så mange! :blink Jeg har et studiejob, hvor jeg tager blodprøver på hospitalet (haft det i 5 år), så går meget rundt og bøjer mig over en masse senge, men det gik nu meget godt og tager det bare lidt mere med ro. Men fik virkelig mange plukveer for første gang i går! da jeg kom hjem kom der 6-7 stykker i træk med små mellemrum :o blev helt nervøs :unsure ved jo ikke rigtig hvor mange er normalt osv, og det føles jo ikke helt behageligt <_< Men hun sparker da stadig derudaf, så hun har det vist stadig fantastisk :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke rigtigt, vågnede i nat af noget der bare gjorde Ondt! Men det var kun i venstre side, så måske det nærmere er ligamentsmerter?

E det ikke noget med at maven bliver hård ved plukkeveer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, livmoderen bliver stenhård ved plukveer. Jeg har dem de fleste aftener. Som regel hjælper det hvis jeg lægger mig ned, en dag havde jeg dem otte timer og der hjalp det hverken at ligge (gjorde jeg i de fem af timerne) eller at sove, hvilket jeg gjorde en times tid. Tror ikke man skal blive bange af det, bare have respekt for dem og få slappet godt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har, så lægger jeg ikke mærke til det.

Jeg synes godt min livmoder kan føles hårdere, når jeg har løbet eller brugt mine mavemuskler, men intet, der gør ondt. Og så er det - så vidt jeg har forstået på min jordemoder - helt ufarligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg kan faktisk ikke helt genkende beskrivelsen af at livmoderen bliver hård, i hvert fald ikke meget hård, men her ved 2. Graviditetsundersøgelse spurgte min læge til om jeg mærkede plukkeveer, så jeg tænker at det er helt normalt at mærke dem nu..

Jeg tror kun du skal reagere hvis de bliver regelmæssige eller gør meget ondt, men jeg ved det faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg mærker plukveer. Hersen sidste uge, har det været dagligt. Maven bliver stenhård, især i nogle områder, og det er ømt/lidt ondt i maven. Kommer ofte når jeg går stærkt/opad bakke, elle når jeg "stresser" lidt, f.eks.løber for ud af døren for at nå bussen. Men er det plukveer? Det ved jeg ikke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har plukveer. Især hvis jeg cykler hurtigt eller anstrenger mig. Jeg holder bare en lille pause, så går det over.

Jeg mærker det meget mere end sidst jeg var gravid. Der lagde jeg ikke mærke til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider meget af plukveer, så slemt at jeg er sygemeldt pga det :-/ har ikke oplevet det så slemt i de to forrige graviditeter. Men sådan er det bare denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste to uger døjet en del med plukveer - jeg kan ikke gå ret hurtig, så kommer de - hvis jeg rejser mig fra noget lavt (fx. sofaen), så kommer de - ja, bare hvis jeg skal tisse det mindste, så kommer de også. Da for mange kan sætte blødning i gang skal jeg prøve at undgå dem - og tudser rundt som en gammel dame, men jeg er ikke blevet sygemeldt endnu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også hilst på plukkeveerne :-) Mærkede lidt da jeg satte mig for at slappe af igår aftes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jammen altså, jeg begynder at tvivle på, om det ER plukveer jeg mærker. Maven bliver ofte helt hård hvis jeg anstrenger mig, men ikke HELE maven, ofte kun en del af den. Er det plukveer? Eller at babyen flytter på sig og presser op mod maven? Og det gør ikke ondt, bare strammer ildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jammen altså, jeg begynder at tvivle på, om det ER plukveer jeg mærker. Maven bliver ofte helt hård hvis jeg anstrenger mig, men ikke HELE maven, ofte kun en del af den. Er det plukveer? Eller at babyen flytter på sig og presser op mod maven? Og det gør ikke ondt, bare strammer ildt.

Det lyder meget som det jeg oplevede igår, og nu også lidt idag. Tror det er plukkeveer.. Mit gør lidt ondt hvis jeg anstrenger mig imens, eksempelvis er det ikke lige under plukkeveen (hvis det er det det er) at jeg strækker mig langt eller løfter noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg får dem, låser hele maven og underlivet ligesom - det gør ikke ondt, men er meget ubehageligt og jeg kan f.eks. ikke gå ret hurtigt, mens det står på. Jeg tror, dem man får når barnet vender sig o.l. også er plukveer, bare i lidt mildere grad, hvor kun dele af maven låser. Jordemoderen på sygehuset, da jeg var indlagt, spurgte til om det strammede omme i lænden, når jeg har dem - det har jeg kun oplevet en enkelt gang, men der kravlede jeg også nærmest hen for at lægge mig!

I en periode yndede min lille baby at ligge sig i højre side og med rumpen op ad så det ud til - så blev den side af maven hel hård, mens den anden side var blød og "tom" - han har ikke gjort det så meget den sidste uges tid - måske er han blevet for stor til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er begyndt at få trælse plukveer hele tiden. Det gør ikke ondt, men de kommer af ingenting, og jeg føler det lidt som om min mave er lavet af beton. Samtidig er det begyndt at gøre ondt foran på skambenet og der hvor højre ben sidder fast bag på rumben.

Sidste graviditet kunne jeg nærmest slå vejrmøller ind til vandet gik, så det kommer bag på mig at jeg skal have gener :)

Har pt undervisningsfri og starter m undervisning som musikpædagog igen d. 22. august og så er der bare fuld fart frem med fuldtidskema.

Slapper max af for tiden, men håber det lægger sig igen inden jeg skal i gang m at synge og danse dagen lang :-)

Og ja så er jeg begyndt at sove mega dårligt - det gjorde jeg også sidste gang. Mega træls...

Når det var vist en ordentlig omgang tude indlæg. Men hvad man ikke tør sige højt, det kan man lidt bedre her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel! - pive-indlæg

Æv æv æv!

Fik rigtig mange semi-regelmæssige plukveer i starten af sidste uge - fødemodtagelsen mente det tydede på UVI (urinvejsinfektion), så op forbi egen læge dagen efter for at få urinen stixet og så ellers på antibiotika (3 dags kur), fik så dagen efter svar på dyrkning som var blank.

Snakkede igen med fødemodtagelsen da det jo så ikke var UVI - bad mig komme forbi (onsdag) og kørte en strimmel, som så helt fin udesejr en del plukveer som dog var okay. Indvendig undersøgelse viste 2-3 cm lukket livmoderhals, der dog var blød :-/ ordrer om at tage den med ro et par dage.

Mandag stadig en del plukveer, hvoraf nogle begyndte at nive ret meget. Men hvad betød det? Også ift arbejde? Prøvede at få fat i egen JM for bare at stille lidt spørgsmål, men de har ikke telefontid på Herlev, så ringe til fødemodtagelsen igen-igen. De ville gerne lige tjekke igen og sammenligne med sidste uge - fin ctg, indvendig skanning af livmoderhals (også fin - dog stadig blød, men forkortes ikke), urinstix var igen positiv så på antibiotika igen! Øv! På en uge har jeg brugt 400 kr på antibiotika uden at have En positiv dyrkning, kun positive stix - Håber det hjælper! Så længe lillepigen er okay kan jeg klarer alt! :) og hun er ihvertfald super-aktiv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel! - pive-indlæg

Æv æv æv!

Fik rigtig mange semi-regelmæssige plukveer i starten af sidste uge - fødemodtagelsen mente det tydede på UVI (urinvejsinfektion), så op forbi egen læge dagen efter for at få urinen stixet og så ellers på antibiotika (3 dags kur), fik så dagen efter svar på dyrkning som var blank.

Snakkede igen med fødemodtagelsen da det jo så ikke var UVI - bad mig komme forbi (onsdag) og kørte en strimmel, som så helt fin udesejr en del plukveer som dog var okay. Indvendig undersøgelse viste 2-3 cm lukket livmoderhals, der dog var blød :-/ ordrer om at tage den med ro et par dage.

Mandag stadig en del plukveer, hvoraf nogle begyndte at nive ret meget. Men hvad betød det? Også ift arbejde? Prøvede at få fat i egen JM for bare at stille lidt spørgsmål, men de har ikke telefontid på Herlev, så ringe til fødemodtagelsen igen-igen. De ville gerne lige tjekke igen og sammenligne med sidste uge - fin ctg, indvendig skanning af livmoderhals (også fin - dog stadig blød, men forkortes ikke), urinstix var igen positiv så på antibiotika igen! Øv! På en uge har jeg brugt 400 kr på antibiotika uden at have En positiv dyrkning, kun positive stix - Håber det hjælper! Så længe lillepigen er okay kan jeg klarer alt! :) og hun er ihvertfald super-aktiv

Øv bøv, håber der snart kommer ro på! Dejligt at de tager dig ind og får tjekket op, men surt at de ikke helt kan "løse" problemet. håber den sidste antibiotika kur hjælper :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv, håber der snart kommer ro på! Dejligt at de tager dig ind og får tjekket op, men surt at de ikke helt kan "løse" problemet. håber den sidste antibiotika kur hjælper :kram

Tak!

Ja det er ihvertfald rart at blive taget alvorligt :) håber også snart det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Advarsel! - pive-indlæg

Æv æv æv!

Fik rigtig mange semi-regelmæssige plukveer i starten af sidste uge - fødemodtagelsen mente det tydede på UVI (urinvejsinfektion), så op forbi egen læge dagen efter for at få urinen stixet og så ellers på antibiotika (3 dags kur), fik så dagen efter svar på dyrkning som var blank.

Snakkede igen med fødemodtagelsen da det jo så ikke var UVI - bad mig komme forbi (onsdag) og kørte en strimmel, som så helt fin udesejr en del plukveer som dog var okay. Indvendig undersøgelse viste 2-3 cm lukket livmoderhals, der dog var blød :-/ ordrer om at tage den med ro et par dage.

Mandag stadig en del plukveer, hvoraf nogle begyndte at nive ret meget. Men hvad betød det? Også ift arbejde? Prøvede at få fat i egen JM for bare at stille lidt spørgsmål, men de har ikke telefontid på Herlev, så ringe til fødemodtagelsen igen-igen. De ville gerne lige tjekke igen og sammenligne med sidste uge - fin ctg, indvendig skanning af livmoderhals (også fin - dog stadig blød, men forkortes ikke), urinstix var igen positiv så på antibiotika igen! Øv! På en uge har jeg brugt 400 kr på antibiotika uden at have En positiv dyrkning, kun positive stix - Håber det hjælper! Så længe lillepigen er okay kan jeg klarer alt! :) og hun er ihvertfald super-aktiv

Æv! Det lyder slet ikke rart. Rigtig god bedring, håber antibiotikaen trods alt kan hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER