Mistel

At filme fødslen?

15 indlæg i dette emne

Min mand spurgte mig i dag, om jeg synes, vi skulle filme fødslen. Øhhh.... najrh.....ikke sådan rigtig.... Men som han sagde - man kan altid slette en optagelse, man ikke vil have - men man kan ikke rigtig gøre fødslen om.

Hvad med jer? Er det noget I har overvejet? Har gjort? Og har I så stadig filmen, eller blev den slettet ved førstkommende lejlighed? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand spurgte mig i dag, om jeg synes, vi skulle filme fødslen. Øhhh.... najrh.....ikke sådan rigtig.... Men som han sagde - man kan altid slette en optagelse, man ikke vil have - men man kan ikke rigtig gøre fødslen om.

Hvad med jer? Er det noget I har overvejet? Har gjort? Og har I så stadig filmen, eller blev den slettet ved førstkommende lejlighed? ;)

Jeg har faktisk overvejet det det, men har det nok lidt som du har det... Jeg ved sgu ikke rigtig!

Så jeg følger lidt med her. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bestemt ikke have filmet fødslen. Hader videokameraer, og da slet ikke når man ikke har kontrol over sig selv...

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et par klip fra da Valdemar er meget få minutter (sekunder?) gammel og dem er jeg rigtig glad for :kuller Men SELVE fødslen har jeg det rigtig fint med kun er foreviget oppe i mit hoved og ikke på film ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yikes! Jeg har det fuldstændig som mille1981!

Men din mand har jo helt ret i, at skidtet kan slettes - så hvis du er nogenlunde ok med det, så kan han vel få lov mod løfte om straksdestruktion, hvis du beslutter dig for det;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det sådan lidt, at nogle ting er så unikke og personlige, at de ikke skal filmes, ej heller tages billeder af undervejs..! :)

Så nej, jeg vil aldrig filme det! Og er fint tilfredse med de billeder vi har taget, efter både min mand og jeg nød vores første minutter som en familie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej.. Min mand skal være der for mig og der skal bestemt ikke en 3.person til at filme. Desuden har jeg intet behov for at se det på film.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde, der var med til min fødsel, filmede et par af mine veer + da han lige var kommet ud og lå på mit bryst. Ingen video af selve "ankomsten". Jeg er vildt glad for de videoer i dag, men jeg synes ikke jeg mangler video af selve fødslen. Det var ret sjovt efterfølgende at se hvordan jeg så ud/lød under en ve, men ikke just noget, jeg har lyst til at vise til nogen. De første videoklip fra der hvor han lige er kommet ud, kan jeg se igen og igen og bliver rørt hver gang. Man kan høre jordemoderen, som også er min gode veninde, sige tillykke. Det er bare stort at have det øjeblik foreviget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kort lille video efter fødslen. Vi havde talt om på forhånd at selve fødslen ikke skulle filmes pga jeg synes at min mand sku fokusere på fødslen og mig og ikke et kamera.

Desuden har jeg det fint med at fødslen er printet fast i mit hoved og ikke er filmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw tror jeg slet ikke, at det havde været en mulighed at filme under min fødsel. Min mand havde hele tiden en hasteopgave (vand, klud, kramme o. lign.), jm havde hele tiden gang i noget og jeg synes ikke at der havde været plads til flere mennesker derinde. Så der var ikke nogen, der kunne filme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke ha haft noget imod at få filmet mine fødsler, men det skulle bare ikke være faderen som gjorde det, for jeg har brug for hans hånd og nærvær undervejs og han skal ikke kigge på mig gennem en linse. Jeg har med erfaringen opdaget at jeg er bedøvende ligeglad hvem som ellers er til stede når jeg føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville never ever være noget jeg viste til andre!!! No freakin' way.. ;) Det skulle være til mig selv..

Og hvem det skulle gøre det ved jeg ikke.. Min mand besvimer sikkert en 8-10 gange, så han får nok at se til! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have haft noget imod at få filmet fødslen, så længe det ikke var min mand der gjorde det (han skal være der for mig).

Vi har et par korte film fra lige efter fødsln, hvor hun ligger på mit bryst og da hun bliver undersøgt af JM. Jeg er VILDT glade for dem idag og synes bare det er så magisk. Elsker at høre hendes gråd, for den har ændret sig meget med tiden, så det er sjovt at høre hvordan hun lød dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et par klip fra da Valdemar er meget få minutter (sekunder?) gammel og dem er jeg rigtig glad for :kuller Men SELVE fødslen har jeg det rigtig fint med kun er foreviget oppe i mit hoved og ikke på film ;)

Ditto!

Min mand tog et par billeder mens vi var på fødestuen inden fødsel og jeg hader dem. De er gemt langt væk på pc'en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ihvertfald ked af vi ikke har bare lidt video fra da hun var helt nyfødt, og på en måde ville jeg gerne have filmet fødslen, for her bagefter syntes jeg at jeg gik glip af noget ved ikke at se det. Måske fordi min mand fortæller hvor vildt det var da hun kom ud, så føler mig lidt 'snydt' ved ikke at have set det. Han nåede også at sige hun lignede mig inden hun kom op til mig og jeg så hende. Men omvendt syntes jeg også det virker lidt akavet hvis manden skulle gå rundt med video kamera på fødestuen.... Måske han kan filme lidt på telefonen næste gang. Det kommer vel også meget an på hvordan fødslen udvikler sig, om der er overskud til det.

En af mine veninder fødte så hurtigt at det foregik hjemme på badeværelset, mens manden var nede og pakke bilen! Hendes søster var der og filmede fødslen, og det er bare noget helt særligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER