Fatiima

Endelig er "projekt baby" igang - ÆL??

25 indlæg i dette emne

Hej allesammen ..

Vi er endelig gået igang med projekt baby herhjemme! :)

Jeg har været på mini-piller i et par måneder hvilket medførte til en lidt ureglmæssig mens - fik slet ikke mens 2 måneder på et tidspunkt på. Men da jeg endelig fik mens igen for 2 måneder siden var den MEGET forsinket sidste måned, og denne måned var den forsinket i en uge (jeg havde håbet på at være gravid :blush )...

Min sidste var den 12/6, og ifølge "beregningerne" burde jeg have ÆL i denne uge. Har i dag for første gang fået lavet en ÆL-test og den var "svag"-positiv, men har læst mig lidt frem til at der ikke er noget der hedder "svag positiv" ÆL-test, passer det?? Og mht dem der har PCO - altså at de slet ikke kan have ægløsning, kan de teste "svag positivt".

Jeg går rundt med en masse pessimistiske tanker med at jeg måske har PCO og ikke kan få børn :( Og jeg sidder midt i eksamens læsning, så er vildt stresset!! :blink

Hvor langt tid tog det jer at blive gravide, og har i fået en "hel" positiv ÆL-test? Og er der nogen der ved hvornår på dagen det er bedst at teste ÆL? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :balloons

En ÆL-test er først positiv, når teststregen er lige så tydelig som kontrolstregen :)

Jeg kender ikke det vilde til PCO, men i første omgang tror jeg ikke at du skal være bekymret for at du har det. Har din krop ikke selv skabt menstruation uden mini-pillerne?

Jeg blev hurtigt gravid efter jeg havde smidt p-pillerne, men aborterede desværre, hvor efter der gik 8 lange måneder inden jeg blev gravid igen . Og i de 6 første måneder havde jeg eksamener og bachelor opgave på mit studie, så jeg var ret stresset og ophængt og det tror jeg helt sikkert har spillet en rolle ift. At blive gravid igen. 5 måneder efter aborten begyndte jeg med ÆL-tests, men så vidt jeg husker var det først i 3. cyklus med ÆLtests, at jeg rent faktisk testede positivt for ÆL.

ÆL tests skal helst tages mellem kl. 10 og 22 og du må helst ikke have drukket for meget væske op til at du tester, da det fortynder din urin, så den er mindre koncentreret.

Håber at du fik svar på dine spørgsmål :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har pco og blev alligevel gravid i første hug - det kan lade sig gøre, så start ikke med at være bekymret over det :)

Mht til æl der kan du evt bruge temperatur metoden, så kan du se om du får æl eller ej, og ikke mindst hvornår du får mens/kan teste.

Mål din temp hver dag samme tid(!) i den du står ud af sengen. I weekenden kan du bare sove videre bagefter. Noter dem og når der har været 3 dages højere temp end de sidste 6 seks dages gennemsnit så har æl været der. Indtast fx data på fertilityfriend.com, så regnes alt ud for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar det hjalp virkelig, på bekymringerne! ^_^

Jeg har i dag taget 2 ÆL-test en imorges ved 8 tiden og en her for en halvtime siden. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg har ÆL eller om den er på vej, jeg synes det er så svært at finde rundt i om man har ÆL eller ej. :wacko Den streg jeg fik her for en halv time siden var meget tydelig i forhold til de andre, men den var dog ikke lige så tydelig som kontrolstregen, så den er stadig negativ ikk?? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar det hjalp virkelig, på bekymringerne! ^_^

Jeg har i dag taget 2 ÆL-test en imorges ved 8 tiden og en her for en halvtime siden. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg har ÆL eller om den er på vej, jeg synes det er så svært at finde rundt i om man har ÆL eller ej. :wacko Den streg jeg fik her for en halv time siden var meget tydelig i forhold til de andre, men den var dog ikke lige så tydelig som kontrolstregen, så den er stadig negativ ikk?? :blink

Jo det er den, men det kunne tyde på at ÆL er på vej, så spring du bare på manden ;) :cell kan jo leve i lidt tid oppe i dig, inden de går til. Min mand og jeg havde sex hver dag i den cyklus, undtagen de dage jeg blødte, hvor jeg blev gravid med vores datter :) og faktisk også gangen inden, hvor jeg så aborterede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også ÆL-test kan være svære at tolke, så jeg er gået over til de digitale. Først brugte jeg ClearBlue Digital og derefter gik jeg over til ClearBlue Fertility Monitor (den viser de 6 mest fertile dage). Den er lidt pebret, men kan købes billigst på UK Amazon. Jeg synes det fungerer rigtig godt...er dog endnu ikke blevet gravid, men er også kun på 2. cyklus, hvor jeg anvender monitoren. Held og lykke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCO og kan godt teste positiv når jeg har ÆL. Andre tidspunkter er der en svag streg eller kun kontrol stregen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taak piger det varmer med alle dm positive energi i sender :)) jeg har langt om længe fået en positiv ÆL-test , og vi har faktisk gjort det hverdag i denne her cyklus siden mens stop! Så nu er jeg spændt på og se om der noget der sætter sig fast :)))

Hvor længe efter ÆL kunne i teste positiv g-test ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt ikke teste før end 14 dage efter ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger :))

Hvis jeg er gravid er jeg 3+?? henne.. Jeg har lige været forbi fakta for at handle og der fandt jeg en rfsu graviditetstest , ifølge den kan man teste en uge før forventet mens.. Er der nogle af jer der har erfaring med den test? Jeg tør slet ikk tage den nu.. Jeg tror jeg venter til imorgen tidligt, hvis jeg kan :)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger :))

Hvis jeg er gravid er jeg 3+?? henne.. Jeg har lige været forbi fakta for at handle og der fandt jeg en rfsu graviditetstest , ifølge den kan man teste en uge før forventet mens.. Er der nogle af jer der har erfaring med den test? Jeg tør slet ikk tage den nu.. Jeg tror jeg venter til imorgen tidligt, hvis jeg kan :)))

Fik du taget test ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger :))

Hvis jeg er gravid er jeg 3+?? henne.. Jeg har lige været forbi fakta for at handle og der fandt jeg en rfsu graviditetstest , ifølge den kan man teste en uge før forventet mens.. Er der nogle af jer der har erfaring med den test? Jeg tør slet ikk tage den nu.. Jeg tror jeg venter til imorgen tidligt, hvis jeg kan :)))

Jeg har ingen personlige erfaringer med RFSU, men jeg har hørt fra flere, at det er møgsvært at teste positiv på dem - hvor mange andre mærker tests ville blive bragende positive, vedbliver RFSU at fremkomme med en utydelig streg, hvis den overhovedet viser positiv. Jeg ville nok købe et andet mærke fremover :)

Har du testet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog den samme aften en halvtime efter jeg skrev, jeg kunne slet ikke vente.. Men den var negativ :(

jeg er i dag 3+3 henne HVIS jeg er gravid, fik købt de normale test fra netto i dag. Så tror jeg tager en imorgen og der er 3+4 henne .. Ved i om man kan teste positivt så tidligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tidligste jeg har prøvet at få positiv test var 3+4 og det var meget svagt, den var først tydelig 3+6. Det skal også helst være med morgen urin hvor du ikke har tisset i mindst 4 timer for at hormonet er koncentreret nok til at måle. Til gengæld har jeg også hørt at rfsu testen ikke skulle være pengene værd, men har ikke selv prøvet den. Jeg har til gengæld prøvet dem fra Netto/Føtex af mærket Valmed, og der får jeg næsten altid en svag positiv selv om jeg ikke er gravid så dem stoler jeg slet ikke på. Jeg vil anbefale at bruge billige-teste.dk strimler, det er også billigere hvis man har lyst til at prøve at teste tidligt, ellers syns jeg testen fra Lidl var ok og pålidelig. Meeen jeg vil nok råde dig til at vente et par dage så er du mere sikker på rent faktisk at få resultat du kan regne med.

Krydser fingre for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når okay tak for det hurtige svar! Jeg ved faktisk ikke hvilket mærke min test er, da jeg har glemt den hos min mor , så jeg tester nok ikke imorgen alligevel hehe ..

Ved dog ikk helt om jeg kan vente så længe er meget spændt :/ så tror det ender med en test mandag morgen, der er jeg 3+5?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det der "bio" som i er bange for ved at teste for tideligt?? at man tester positivt, men at ægget ikke har sat sig fast, eller hvordan skal det forståes?? :) Er stadig lidt ny i faget..:)

Skal ha forventet mens i dag, men håber jo selvfølgeligt ikke den kommer :) men hold da op dagen er laaaang, tror jeg har været på toilet og tjekke mindst 10 gange her i formiddag...:)

Vi hoppede også på RFSU testen i søndags (3+4) men den var negativ, så håber, og blev da lidt glad af at læse jeres kommentar om den test. Har ikke testet siden, da jeg ikke sys jeg gider købe mig fattig i test hvis der så alligevel kommer mens, så håber da vi skal have gang i testene i løbet af weekenden.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det der "bio" som i er bange for ved at teste for tideligt?? at man tester positivt, men at ægget ikke har sat sig fast, eller hvordan skal det forståes?? :) Er stadig lidt ny i faget..:)

Skal ha forventet mens i dag, men håber jo selvfølgeligt ikke den kommer :) men hold da op dagen er laaaang, tror jeg har været på toilet og tjekke mindst 10 gange her i formiddag...:)

Vi hoppede også på RFSU testen i søndags (3+4) men den var negativ, så håber, og blev da lidt glad af at læse jeres kommentar om den test. Har ikke testet siden, da jeg ikke sys jeg gider købe mig fattig i test hvis der så alligevel kommer mens, så håber da vi skal have gang i testene i løbet af weekenden.. :)

Her kan du læse om en bio http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/biokemisk-graviditet.html

Held og lykke med pb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen de damer :D

Jeg er stadig ikke blevet gravid og det bekymre mig lidt :/ Vi havde godt nok MEGET lidt samleje sidste cyklus, men håber på en positiv g-test denne måned :(

ifølge mine beregninger skulle jeg meget gerne havde haft ÆL i fredags, og vi har haft samleje sådan ca hveranden dag i denne cyklus.. I går aftes havde jeg en meget lille bitte blodplet og er meget oppustet i dag :wacko Ægget kan da ikke allerede have sat sig fast vel?? Det føles Meget somom mens er på vej, har en masse smerter i underlivet - men jeg forventer først at få mens om 11 dage?? Er der nogle af jer der har oplevet noget ligende ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gætter på det er ægløsning. Sådanne symptomer har jeg ved ægløsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Men jeg tænker på vi havde samleje igår aftes, kan det så godt give gevinst? for manden skal tidligt på arbejde imorgen, så regner ikke rigtigt med at der sker noget i dag hihi :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej fatima ;)

har du fået testet igen? så din tråd og blev meget nysgerrig. jeg selv skal teste den 3-5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej misse ;)

Nej i denne cyklus fik jeg ikke taget nogle ÆL test, men jeg overvejer lidt at købe de elektroniske ÆL testes, til næste cyklus hvis ikke jeg bliver gravid ..

Men det med ÆL gøre mig lidt usikker omkring mange ting? Altså jeg ved man har ÆL i omkring de 30 timer .. Er det så en god ide at have "fyldt op" og dyrket samleje i dagene op til ÆL? Eller er det når man tester positivt man bare skal "springe" på manden? :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Lige i forhold til ægløsningstestene, så har jeg aldrig frembragt en lige så tydelig streg som Kontrolstregen. Men jeg er da gravid nu, så ægløsning fandt sted med selv en halvt tydelig streg.

Jeg testede positivt 4 dage før med en rfsu test med en svag, men synlig streg. Så detkan da lade sig gøre med den slags test.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej misse ;)

Nej i denne cyklus fik jeg ikke taget nogle ÆL test, men jeg overvejer lidt at købe de elektroniske ÆL testes, til næste cyklus hvis ikke jeg bliver gravid ..

Men det med ÆL gøre mig lidt usikker omkring mange ting? Altså jeg ved man har ÆL i omkring de 30 timer .. Er det så en god ide at have "fyldt op" og dyrket samleje i dagene op til ÆL? Eller er det når man tester positivt man bare skal "springe" på manden? :/

Når nu man tester positivt 24-48 timer før ægløsning, og sæd kan leve i op til 5 dage, så valgte vi at have hyppigt sex fra testen var positiv tiletvdøgn efter ægløsning sidst kunne finde sted. Det virkede.

Undersøgelser viser desuden at der er lige så gode chancer ved hyppig samleje som ved at gemme og spare op til en stor portion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når på den måde :/ så tror jeg ikke jeg bliver gravid i denne cyklus .. Jeg troede det var godt at være fyldt op inden ÆL og tror kun der har været samleje én aftenen "før" ÆL dagen, også har vi ikk rigtig været aktive siden da! Men så må vi bare være aktive næsten hverdag næste cyklus ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER