Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Apropos drøftelserne omkring abort, så skal den residerende drønnert herhjemme lave projektopgave om emnet - hvis nogen har tid og lyst til at besvare hendes gruppes (beskedne) spørgeskema, så ville jeg blive glad :) Det er ikke perfekt udformet... Jeg har selv valgt den fremgangsmåde, at de steder, jeg gerne ville uddybe, har jeg valgt "andet", og så skrevet først mit svar og så mine kommentarer :)

https://www.surveymonkey.com/s/S5YPN6B

Done :)

("Residerende drønnert" :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Done :)

("Residerende drønnert" :D)

'anks :kiss

Ork, vi har både en drønnert, en svindler og en forbryder :rolleyes Små øgenavne fra enkeltudbrud, der er blevet hængende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige gjort noget der presser mine grænser :)

Har meldt mig til at få en stand til et loppemarked, så jeg kan få solgt lidt ud. Total angst provokerende tanke at skulle stå i en stand og være på en hel dag :)

Så sejt! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos drøftelserne omkring abort, så skal den residerende drønnert herhjemme lave projektopgave om emnet - hvis nogen har tid og lyst til at besvare hendes gruppes (beskedne) spørgeskema, så ville jeg blive glad :) Det er ikke perfekt udformet... Jeg har selv valgt den fremgangsmåde, at de steder, jeg gerne ville uddybe, har jeg valgt "andet", og så skrevet først mit svar og så mine kommentarer :)

https://www.surveymonkey.com/s/S5YPN6B

Done :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Rigtig tit, forstår jeg godt, hvad mine drømme prøver at fortælle mig...

Men så kommer der lige de der drømme indimellem, hvor jeg prøver at score en forelæser/optiker med en halvt spist ostehaps og en håndfuld 25-ører.

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig tit, forstår jeg godt, hvad mine drømme prøver at fortælle mig...

Men så kommer der lige de der drømme indimellem, hvor jeg prøver at score en forelæser/optiker med en halvt spist ostehaps og en håndfuld 25-ører.

:rolleyes

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig tit, forstår jeg godt, hvad mine drømme prøver at fortælle mig...

Men så kommer der lige de der drømme indimellem, hvor jeg prøver at score en forelæser/optiker med en halvt spist ostehaps og en håndfuld 25-ører.

:rolleyes

Haha... :D Er dét et af dine scoretricks? ;) Hvordan fik du så B på krogen? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal jeg starte på arbejde. Og det er lige gået op for mig, at det er mit første RIGTIGE job :o

 

Ment på den måde, at det er min første fast-ansættelse i en fuldtidsstilling, inden for det område jeg er uddannet. Så det er lidt som om, at det er min første dag i mit "rigtige" voksen-liv. Det føles altså lidt underligt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg ikke har lyst til det a-kasse møde i morgen! Til dels fordi jeg synes det er så ondsvagt, til dels fordi jeg bliver slidt ved tanken om mange timer siddende i ukomfortable stole (i tog, til mødet, i tog) og til dels fordi jeg bare overhovedet ikke har lyst til at W skal passes af farmor.

Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at W jo virker glad nok for at være der og at det så er ligemeget hvad jeg synes om hende. Men jeg for ondt i maven over at tænke på den måde hun taler til ham på :( Og hvordan han altid er så ked af det og reagerer så voldsomt om aftenen og dagen efter :(

Kan vi ikke bare spole frem til tirsdag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg ikke har lyst til det a-kasse møde i morgen! Til dels fordi jeg synes det er så ondsvagt, til dels fordi jeg bliver slidt ved tanken om mange timer siddende i ukomfortable stole (i tog, til mødet, i tog) og til dels fordi jeg bare overhovedet ikke har lyst til at W skal passes af farmor.

Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at W jo virker glad nok for at være der og at det så er ligemeget hvad jeg synes om hende. Men jeg for ondt i maven over at tænke på den måde hun taler til ham på :( Og hvordan han altid er så ked af det og reagerer så voldsomt om aftenen og dagen efter :(

Kan vi ikke bare spole frem til tirsdag?

Hvordan taler hun til ham? :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal jeg starte på arbejde. Og det er lige gået op for mig, at det er mit første RIGTIGE job :o

 

Ment på den måde, at det er min første fast-ansættelse i en fuldtidsstilling, inden for det område jeg er uddannet. Så det er lidt som om, at det er min første dag i mit "rigtige" voksen-liv. Det føles altså lidt underligt :unsure

 

hihi, kan jeg godt sætte mig ind i. Når folk spørger mig om jeg ikke glæder mig til at blive færdig med at læse, og komme ud og arbejde, så føles det lige pludselig som om jeg skal til at være voksen. Altså, jeg har snart 2 børn, er gift og det er 8 år siden jeg flyttede hjemmefra, men når man skal til at have et fuldtidsjob med rigtigt ansvar, SÅ er man voksen  :P

 

Håber du får en god første arbejdsdag! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hihi, kan jeg godt sætte mig ind i. Når folk spørger mig om jeg ikke glæder mig til at blive færdig med at læse, og komme ud og arbejde, så føles det lige pludselig som om jeg skal til at være voksen. Altså, jeg har snart 2 børn, er gift og det er 8 år siden jeg flyttede hjemmefra, men når man skal til at have et fuldtidsjob med rigtigt ansvar, SÅ er man voksen  :P

 

Håber du får en god første arbejdsdag!

Griner! Jeg har arbejdet som jurist i noget, der ligner ti år, og er en af sekretariatets mest garvede sagsbehandlere - og alligevel tager jeg jævnlig i at tænke "hvorfor spørger de studenten om det? :o ", når der kommer nogen ind på mit kontor med et spørgsmål ;) Heldigvis går der typisk kun et splitsekund, før det går op for mig, at jeg faktisk godt kan svare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Griner! Jeg har arbejdet som jurist i noget, der ligner ti år, og er en af sekretariatets mest garvede sagsbehandlere - og alligevel tager jeg jævnlig i at tænke "hvorfor spørger de studenten om det? :o ", når der kommer nogen ind på mit kontor med et spørgsmål ;) Heldigvis går der typisk kun et splitsekund, før det går op for mig, at jeg faktisk godt kan svare :D

 

Godt at høre, at man ikke bliver voksen og ansvarlig lige med det samme :p Kan godt tage mig selv i at ønske, at jeg kunne tage nogle flere valgfag, i håbet om at jeg så kan noget, når jeg bliver færdig. Hver gang, der er nogen der kommer med et juraspørgsmål starter jeg altid mit svar med "det kan jeg da godt finde ud af for dig". Det der med bare lige at smidde svarene omkring sig, det håber jeg kommer med tiden :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan taler hun til ham? :unsure

:kram

Hun taler kun i bydeform (er det ikke sådan det hedder? Altså: gå, kom, læs, bliv, vent osv) og hele tiden på komandoform, ligesom flere taler til deres dyr. Hun taler ikke grimt eller dårligt til ham, men MEGET nedværdigende. Og H E L E tiden. Altså drengen har ingen mulighed for at nå at svare eller reagere eller noget.

Jeg bliver virkelig skidt inden i, af at høre på det. Fordi det er sådanne kommandoer i sådan et koldt toneleje. Som om at W er mindre begavet/mindre værd/mindre menneske. Hun taler ikke sådan til større børn eller voksne (omend hun altid synes at skulle bestemme, men i det mindste ikke nedladende), hun har bare et helt andet børnesyn end mig. Så kontrasten er KÆMPE stor. Og bevares vi bør overhovedet ikke være ens, eller dele 'opdragelses' briller (i ' ' fordi jeg er modstander af ordet!), andre ting hun gør tænker jeg bare skidt pyt til. Fx at hun skamroser ham, på sådan en klister klam måde. Men altså, det går nok at farmor gør det.

Men uh jeg kan ikke lide at hun behandler ham, som om han var mindre værd. Slet ikke lide det nej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Griner! Jeg har arbejdet som jurist i noget, der ligner ti år, og er en af sekretariatets mest garvede sagsbehandlere - og alligevel tager jeg jævnlig i at tænke "hvorfor spørger de studenten om det? :o ", når der kommer nogen ind på mit kontor med et spørgsmål ;) Heldigvis går der typisk kun et splitsekund, før det går op for mig, at jeg faktisk godt kan svare :D

Haha!

Da jeg skrev bachelor, der sagde jeg en dag til min vejleder, at jeg frygtede den dag de opdagede at jeg slet ikke vidste en skid. Manden svarede køligt 'sådan tænker jeg hver dag' :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at man ikke bliver voksen og ansvarlig lige med det samme :p Kan godt tage mig selv i at ønske, at jeg kunne tage nogle flere valgfag, i håbet om at jeg så kan noget, når jeg bliver færdig. Hver gang, der er nogen der kommer med et juraspørgsmål starter jeg altid mit svar med "det kan jeg da godt finde ud af for dig". Det der med bare lige at smidde svarene omkring sig, det håber jeg kommer med tiden :D

- og så lærer man, at der ikke er noget underligt i, at man kun har svar på rede hånd på ens specialområder og at resten netop er kunsten at finde ud af svaret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at man ikke bliver voksen og ansvarlig lige med det samme :p Kan godt tage mig selv i at ønske, at jeg kunne tage nogle flere valgfag, i håbet om at jeg så kan noget, når jeg bliver færdig. Hver gang, der er nogen der kommer med et juraspørgsmål starter jeg altid mit svar med "det kan jeg da godt finde ud af for dig". Det der med bare lige at smidde svarene omkring sig, det håber jeg kommer med tiden :D

Jeg har arbejdet som sygeplejerske de sidste 4,5 år, ansvarshavende aften og nat, og jeg venter stadig! :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal jeg starte på arbejde. Og det er lige gået op for mig, at det er mit første RIGTIGE job :o

Ment på den måde, at det er min første fast-ansættelse i en fuldtidsstilling, inden for det område jeg er uddannet. Så det er lidt som om, at det er min første dag i mit "rigtige" voksen-liv. Det føles altså lidt underligt :unsure

Hav en rigtig god dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha!

Da jeg skrev bachelor, der sagde jeg en dag til min vejleder, at jeg frygtede den dag de opdagede at jeg slet ikke vidste en skid. Manden svarede køligt 'sådan tænker jeg hver dag' :lol

Sådan tænkte jeg også i mit første job :P Og jeg kommer nok også til det i mit næste. Og jeg kender mange, der har det på samme måde!

Men som en af dem så sagde til mig "Pludselig en dag, går det op for en, hvor lidt andre faktisk forstår... Og så ved man, at man alligevel har lært en lille smule"

Det skal nok gå, Bolsin og god dag! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi, jeg husker som barn, at når man blev passet ved bedsterne, så var alting bare anderledes. De var søde og sjove, men de kunne også være mærkeligt strikse og pludselig blive sure over ting, som mine forældre ikke plejede at blive sure over. Og det samme med min moster. Hun var (er) så dejlig og skøn men jeg kunne blive helt bange for hende, når hun skældte ud!

Men - og det er pointen - jeg fattede meget meget tidligt, at der var forskel og at det altså var "dem der var sure" og ikke "mig, der var forkert". Jeg blev selvfølgelig stadig ked af det, hvis de skældte ud, men det bed ikke så meget, som hvis mine forældre var sure. Giver det mening?

Jeg tænker, at når du nu har arbejdet så godt med at give W et godt skjold af selvværd (og det er jeg sikker på at du har), så kan svigermors evt. nedladende børnesyn ikke ramme ham så dybt, så vil han højest blive ked af det i øjeblikket, og så vende tilbage til at "farmor er sød men mærkeligt striks"-agtig.

Giver det mening? Jeg er alt for træt til at skrive, måske jeg bare skulle have holdt mig til "Det skal nok gå :kram" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.