Glossi

Kærestens fortid

20 indlæg i dette emne

Jeg kom til at tænke på...

Hvordan har I det med jeres mænds fortid? Altså hans seksuelle fortid og hans eks'er og den slags? Foretrækker I at lade fortid være fortid og ikke vide noget om det, eller vil I gerne vide alt om det?

Er du en jaloux type?

Jeg selv må godt nok indrømme, at jeg er en noget jaloux type, og det ved han godt. Jeg har i princippet INTET at være jaloux over, for han har kun været sammen med én før mig, én gang og det var ikke noget særligt. Jeg er hans første rigtige kæreste, men han har jo været forelsket før. Jeg har det virkelig svært med tanken om, at han har været intim med en anden (det skete kun lige et halvt år før han mødte mig; jeg ville sådan ønske, han ikke havde mødt hende, så jeg kunne være den første og eneste, men sådan skulle det jo ikke være...) Det er bare hele det billede af ham sammen med en anden, jeg slet ikke kan holde ud.. måske bunder det i en snert af usikkerhed, hvem ved. Men irriterende er det, at det skal optage plads i mit hoved, når jeg rationelt set godt kan se, at det i grunden er fuldstændig ligegyldigt... :wacko

På en eller anden morbid måde vil jeg også gerne vide ALT; jeg HADER at høre om det, men jeg ville hade endnu mere ikke at vide det, tror jeg. Selvom det kan gøre mig helt fysisk dårlig tilpas... Til gengæld synes han, det er sjovt at høre om min fortid, og han er slet ikke nær så jaloux anlagt. Han er jo nok lidt mere rationel på den måde, at det ikke betyder noget - der er jo nok en grund til, at vi har valgt at være sammen med hinanden og at man ikke længere er sammen med ens eks'er.

Det er heldigvis ikke så slemt, at det påvirker vores dagligdag sammen :) Men jeg tænker da over det.

Kom med jeres holdninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand har været sammen med masser af kvinder før mig. Og han har været virkelig forelsket før mig, elsket før mig og været forlovet før mig (dog vist nok den slags forlovelse uden frieri og planer om bryllup men anyway...). Og det har jeg det HELT fint med. Det har jo været med til at forme ham og giver ham et "sammenligningsgrundlag" i forhold til hvad han har nu, og hvad han ønsker sig af en partner :) og jeg er slet ikke nervøs for om han savner nogle af dem eller sådan noget. Jeg har jo også en fortid, og jeg savner BESTEMT ikke nogle af mine eks'er ;)

Jeg ved en god del om min mands ekser og kender lidt til en af dem og har set en anden på et gammelt billede. Jeg har det nok ligesom din mand, at jeg synes det er lidt sjovt at høre om. Altså det er da ikke noget, vi snakker om hver dag, men f.eks. ved jeg hvem han havde sin seksuelle debut med og hvem der var hans første store kærlighed. For mig er det nok lidt på linje med at høre om barndomsminder. Det er jo fortid, og han elsker dem ikke længere. Men derfor kan man jo godt have søde minder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kæmpe kram til dig :kram Jeg er ikke jaloux nu, men har været og det er bare ikke sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde kun en kæreste inden mig, det sluttede ca. 3/4 år før han mødte mig og forholdet varede 6 mdr. Han havde sin seksuelle debut med hende og på et eller andet plan var jeg glad for at der i det mindste var en af os, der havde prøvet det før, da vi havde sex første gang.

Det er så mange år siden nu, at jeg aldrig tænker over at han har haft en kæreste før mig, jeg havde ikke selv haft nogle... så jeg tænker ikke over at vores baggrund er forskellig.

MEN jeg kan huske at han var ekstrem jaloux i begyndelsen af vores forhold, det til trods for at jeg aldrig havde haft en kæreste og at han faktisk havde været hans eks-kæreste utro (kysset med en anden). En dag da jeg havde besøgt en veninde i Odense og han var så skide jaloux og nervøs for om jeg lavede noget. Da jeg kom hjem gav jeg ham en stor skideballe, han havde ingen grund til at have mistro til mig og jeg var træt af, at jeg ikke kunne være sammen med mine venner uden at skulle bestormes af opkald og smser.

Siden da har der aldrig været noget.

:kram Jeg håber du kommer over din jalousi en dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved en del om min mands fortid. Den er heldigvis ikke en fyldt med masser af kvinder, for det havde jeg sgu nok ikke syntes var helt vildt sjovt at høre om. Ikke at jeg er monsterjaloux, men alligevel.. Det passer mig fint at han har været lidt mere stille og rolig end jeg selv har :P Haha.

Men kæresten fra handelsskolen og hans crush på efterskole synes jeg bare er hyggeligt at høre om :P Jeg er selv ret afslappet omkring min fortid, og snakker fx ind i mellem med min gamle kæreste fra folkeskolen. Det er helt uskyldigt, på trods af der da var sex på tapetet den gang. Og det er heller ikke noget der rører min mand. Han er om noget mere afslappet end jeg er :)

Da jeg mødte A havde jeg en eller anden idé om at han sikkert ikke havde fået sex i laaaang tid. Så jeg blev noget paf da jeg spurgte ham, og svaret var "sidste weekend".. Haha :P Der var fortiden alligevel reeeet tæt på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var den aller første min eks mand havde som kæreste.. og den allerførste kvinde han har været sammen med.

Kan huske jeg havde "frygten" de første måneder af vores forhold - om en mand nogensinde kan nøjedes med at prøve én kvinde i sit liv... Og må jo ærligt tilstå at jeg pænt har måtte sande at det kunne han ikke.

Så jeg ville da om noget hellere have ønsket at han havde "prøvet" nogle forskellige kvinder. Ikke at jeg ved om det her var sket alligevel.

Men jeg prøver at minde mig selvom - at ens fortid gør jo en til den man er.... Jeg har haft en del kærester før H - og de har alle sammen på den ene eller den anden måde været med til at forme den person jeg er idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har haft en masse kvinder før mig, og har været forelsket men aldrig elsket andre end mig :D jeg er på ingen måde jaloux over hans fortid, det har jo gjort ham til den han er... og lært ham de tricks han kan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været sammen med en del kvinder før mig, været forelsket i nogle af dem, gift har har fået to børn...

Jeg er ikke en snert jaloux på nogle af de tidligere kvinder - jeg ved at det han og jeg har er helt specielt. Men jeg er glad for at det tidligere ægteskab var et hovsaægteskab på et rådhus fordi der var en uplanlagt graviditet. Jeg ville gerne have været den eneste han havde fået børn med - men holder på den anden side meget af mine bonusunger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter lige med at sende en masse :kram

Nu har min manden ingen fortid før mig - vi er faktisk begge hinandens første.

Men jeg kan huske at jeg har haft "frygten" for om han kunne nøjes med mig i hans liv, men er slet ikke længere i tvivl om at han har nok i mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor mange kærester min mand har haft, nogle få siger han da jeg spurgte for flere år siden. Han har så ellers været sammen med den samme i 10 år. Og var gift med hende i en 3,5 år, men de "voksede fra hinanden" og hun fandt en anden... Han siger dog han vist aldrig rigtig kendte hende, det fandt han ud af ... Jeg var læææænge jaloux over han har været gift før og han i lang tid gav udtryk for ikke at ville det igen. Men jeg sagde dog det ikke var fair overfor mig da jeg jo ikke er skyld i det han har været igennem. Vi blev så gift sidste år og har nr 2 baby på vej :) jeg tænker egentlig ikke over han har haft andre. Det har jeg jo også og har ikke nævnt andet end de to længere forhold jeg har været i, de useriøse holder jeg for mig selv :D det har jo bare formet ham til den han er og han har endda sagt at han aldrig før har følt som han gør for mig ! Det er nok for mig at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været sammen i 7 år og da jeg mødte min mand havde han ikke haft sex med andre eller haft andre kærester. Han har fortalt han fjollede rundt méd nogen og hvad det indebar ved jeg ikke.

Men jeg kan huske at jeg i starten var meget jaloux for det var nogen han arbejdede med den gang.

I dag rører det mig ikke. Og kan egentlig godt lide at vide jeg er den eneste han har været sammen med, men har også godt kunne frygte at han en dag ville komme og sige at han havde fortrudt jan ikke havde været sammen med andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været en værre trussetyv før han mødte mig - han havde kun haft nogle korte forhold, men ellers havde han bare nydt det vilde singleliv med alt hvad det indebar!

Jeg selv har stort set altid haft kæreste på, har højst været single i et halv år ad gangen siden jeg fyldte 16! :blink Mine forhold har varet fra 3 mdr til 2½ år.

Nå, da min mand ikke har kontakt med nogle af dem han har været sammen med rører det mig ikke en papfis. Jeg er faktisk mere glad for at han har fået det meste prøvet af, da vi ligger noget forskelligt i seksuel nysgerrighed, så rart at han har fået det meste overstået på det punkt :)

Jeg har været jaloux én gang på ham helt i starten af vores forhold - der var hans ekskæreste til stede (over 2 år siden de gik fra hinanden, og de var kun sammen i 3 mdr) og der havde han ikke lige fanget hvordan man opfører sig overfor ekskærester når ens kæreste er tilstede! :prik Men det har han lært nu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke jaloux anlagt. Min mand har ikke haft vildt mange kvinder før mig, men det har været meget lange (og gode tænker jeg) forhold. Jeg synes da det er dejligt, at han har haft det godt inden han mødte mig også :) Da vi mødte hinanden, var han ny-separeret men hans eks havde allerede en ny kæreste. Det gik uden problemer, og de blev skilt efter et halvt års separation og 6 års ægteskab. Da skilsmissebevillingen kom, skrev de "tak for 6 års godt ægteskab" til hinanden, og så var de videre. Helt fantastisk måde synes jeg. Efter vi lærte hinanden at kende mere og mere, fandt jeg ud af at han faktisk havde været sammen med nogle stykker af sine veninder (for mange år siden). Det var da lidt weird, men pyt- det er jo mig han er gift med nu ;) Nu har vi jo også sønnike, som manden har med eksen. Det kræver jo ligesom at man samarbejder, og det nytter virkelig ingenting at være jaloux, når der er et barn i forholdet.

Btw så går jeg til massage hos mandens ekskæreste gennem en del år- så nej, jeg er vist ikke jaloux anlagt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke han har en fortid vi har været sammen 24566 år efterhånden.

Ej spøg han har en fortid, og jeg er faktisk ligeglad for han er sammen med mig <3 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemmer af og til hvor gammel jeg er til jeg læser sådan en tråd her og opdager at alle andre herinde er sådan nogle bly violer :7himmel Gud forbyde at I sku blive skilt og ud og finde mand nr 2, og held og lykke med at finde en helt ubrugt en af slagsen over de 30 :D

Jeg kan ikke blive jaloux over fortiden fordi jeg er sammen med en mand som i den grad har vist og viser at det er mig han gider at være sammen med. I øvrigt som en anden siger, hans fortid har været med til at gøre ham til den han er, inklusive de mennesker han har kendt og de damer han har kysset med. Det har været en gave at få en erfaren elsker og mand som har lært hvordan kvinder skal behandles også udenfor soveværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemmer af og til hvor gammel jeg er til jeg læser sådan en tråd her og opdager at alle andre herinde er sådan nogle bly violer :7himmel Gud forbyde at I sku blive skilt og ud og finde mand nr 2, og held og lykke med at finde en helt ubrugt en af slagsen over de 30 :D

Jeg kan ikke blive jaloux over fortiden fordi jeg er sammen med en mand som i den grad har vist og viser at det er mig han gider at være sammen med. I øvrigt som en anden siger, hans fortid har været med til at gøre ham til den han er, inklusive de mennesker han har kendt og de damer han har kysset med. Det har været en gave at få en erfaren elsker og mand som har lært hvordan kvinder skal behandles også udenfor soveværelset.

Min kæreste har kun været sammen med mig, men det har bestemt ikke gjort at han ikke kunne finde ud af et forhold ;)

Jeg er hans første på alle måder, hvilket jeg er glad for.

Men det er så grundet alt det jeg var udsat for med min x. Han kunne jo ikke holde den i bukserne, og alle hans veninder og xer nåede han da at få klaret i de ti år vi var sammen. Han ødelagde min tiltro til mænd og mig selv.

Selv efter tre år med en skøn mand, så tror jeg stadig ikke jeg er god nok, og er stadig jaloux og bange for at miste ham. Vi snakker så ofte om det.

Pointen var her at det betyder ikke at man er dårlig i sengen, hvis man ikke er en scorekarl og kun har haft få. Man kan sagtens være god og opmærksom på den anden, måske netop fordi grundlaget er helt frisk.

Plus fordelen er at der ikke er dårlige vaner, og at man så kan oplære fra bunden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah... Er jeg i tvivl om noget i Anders fortid spørger jeg bare en af hans Ex'er :P de er begge nogle af mine bedste veninder nu og jeg tror jeg kender alle detaljer og hvor, hvordan og hvornår. Jeg ved også hvad Anders gjorde når han var STRID og uretfærdig og en rigtig dårlig kæreste. Jeg ved hvad han gjorde som bare var SÅ sødt og kærligt, jeg ved hvad han så i dem, for det er nogle af de ting jeg selv godt kan lide ved dem og de punkter hvor vi ligner hinanden.

Derudover har han været sammen med en tredje veninde og de havde er væddemål om hvem der kunne være sammen med flest på et år :rolleyes

Da jeg mødte Anders var de alle i hans liv og de første der skulle have at vide at han havde fået kæreste på var de 2. Det var lidt vilkårene for at være sammen med Anders at de fulgte med.

Det tig lidt tilvænning, men ærlighed og åbenhed var vejen frem. Og så kæmpede vi for det.

Jeg elsker sku de tøser nu :biglove og især den ene er bare min fortrolige. Hun havde engang permanent en tandbørste hos os fordi hun så tit var hos os. Når vi havde mange overnattende gæster så fik hun lov til at sove i dobbeltsengen med mig i midten :P

Så som svar på spørgsmålet så har jeg det FINT med hans fortid, ekskærester og de piger jeg kender han har været sammen med. De har formet os begge ;)

Jeg har selv kun 2 ekskærester, og så har jeg kysset på 2 ud over dem, den ene Anders bedste ven, mens jeg var sammen med min ex :badgirl nå jo så blev jeg kysset af en i byen, hvilket ikke var gengældt og så kyssede jeg en vildt fremmed nytårsaften 2004/2005 bare fordi. Og Anders ved det hele. Min sidste Ex valgte os fra, ikke omvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sammen med min mand i 3 år og vi har været gift i knapt et år. Han er bestemt ikke jaloux, og det er jeg for det meste heller ikke. Vi er begge i 30erne, og vi har begge en fortid. Han har været gift tidligere (hemmeligt ægteskab af praktisk grund med en daværende kæreste, der kunne komme med ham ud på en længere rejse med arbejdet, hvis de var gift), og det kan godt ærgre mig lidt, at det ikke var første ægteskab for ham, men vores ægteskab opfatter han som det første "rigtige", fordi det blev fejret med venner og familie og ikke skyldtes praktiske hensyn men alene fordi vi gerne vil være sammen. :loveyou

Jeg har ikke haft mange kærester, men jeg har nok kysset med en 30-40 stykker og også hygget med nogle stykker (når man ikke har haft mange faste forhold, så kan det altså godt løbe op, selvom man ikke opfatter sig selv som løs på tråden), og det har jeg det egentlig helt fint med. De har alle sammen lært mig noget om, hvad jeg har brug for, og hvad jeg ikke gider at bruge tid på. Af samme grund er jeg mere tryg ved at have en mand med en fortid end en mand, der ikke har prøvet at være sammen med andre end mig. Når det så er sagt, så har ingen af os lyst til at tale om seksuelle detaljer fra vores fortid andet end i enkelte tilfælde. Vi kan en gang i mellem tale om eks'er, og det er nok lidt mærkeligt for os begge, men samtidig er det også mærkeligt, hvis man slet ikke taler om sin fortid, synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha med den forhistorien både min mand og jeg har, så kan ingen af os vist tillade os at være jaloux.

Men jo min mand har en fortid, som jeg kender godt til, han har ikke været i seng med særlig mange, men jeg ved hvem og så ved jeg en del af dem som han også har kysset. han spiller fodbold i en mindre klub, som er ret sammenspist, hvis man kan sige det sådan :) han har ikke haft så mange længere varende parforhold før mig, men har nydt sit singleliv.

jeg selv har også en fortid, jeg har haft få men seriøse kærester, og ikke været i seng med så mange heller, men har vist også kysset en del frøer, før jeg fandt min prins.

Og jeg er enig i at min mands fortid er med til at gøre ham til den han er, og min til den jeg er. Jeg har oplevet en del utroskaber med en eks, som krævede en del arbejde med at genopbygge tilliden til at en kæreste ikke bare er utro. Men jeg er ikke sådan jaloux. jeg kan bliver det på en veninde, som min mand var ret vild med før min tid, hvis de er for meget sammen, fordi han netop var så forgabt i hende - hun havde dog en anden som kæreste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER