Barbamama

Hvor meget er jeres mænd med i indretningen af jeres hjem?

26 indlæg i dette emne

Inspireret af Vannis tråd om tapet/male, hvor hun fortæller at hun har malet og fjernet træer uden at manden vidste det, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at høre, hvor meget mændene derude blander sig/kommer med på råd i indretningen sf jeres hjem :)

Herhjemme er jeg ret dårlig til at købe pynt o. lign. uden min mands samtykke, men det er så dumt, for han er som regel totalt ligeglad. Til gengæld bytter jeg tit rundt på tingenes plads herhjemme uden hans samtykke, hvilket jeg tror at han måske synes kan være lidt irriterende :badgirl

Store ting er han dog meget med i beslutningen i. F.eks. var det ham, det VILLE have sorte lædersofaer og ham, der VILLE have malet blåt på Valdemars værelse og ham der har valgt vores seng. Altså han havde nok ikke valgt det uden mit samtykke og jeg er glad for tingene, men jeg betragter det som hans valg, hvor jeg sådan lidt bare har fulgt med...

Hvor meget "blander" jeres mænd sig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså i de store ting, som nye lofter (som vi fik sat op i april) nye gulv og større møbler, der snakker manden og jeg om, hvad vi kunne tænke os, og økonomien i det.

Men småting og maling, der spørger jeg nogengange om min mands mening, og det er så ofte at jeg finder på noget nyt og bare fører det ud i livet, når nu jeg har fået ideen, så skal det gerne ordnes med det samme :) - man er vel lidt impulsiv :)

Min mand er okay med, at jeg ordner og skifter pynteting ud. Jeg vil gerne male stuen hvert år, og når jeg nu har det ønske, så mener han også, at jeg selv må ordne det, hvilket ikke gør mig noget, jeg elsker at male.

Haven er vores begges, men det er ofte mig, som igen får skøre påfund, og her er jeg ofte nød til at have manden hjælp, fordi mine påfund ofte er for tunge til, at jeg kan gøre det selv. Såsom at fjerne et stort havebed vi havde, hvor der var store kampesten omkring bedet. Der måtte manden fjerne stenene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og sjovt nok, så er jeg, som er inspirationen til denne tråd, den første som svarer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo lige flyttet i hus og skulle derfor starte forfra med det hele. Her er det mest noget jeg går op i så indretning og valg af møbler er mit ansvar. MEN manden er med ude at købe de store ting som sofa/borde/senge osv for det er en fælles beslutning - hvor jeg dog ofte har valgt på forhånd haha. Lamper og diverse pynt til styling er også mit ansvar ;) men nu arbejdede jeg også som arkitekt så det er nok ret naturligt det er mig der står for boligen på den måde... Min mand arbejder med IT og han har da valgt skrivebordene på kontoret ;)

Det at have en have er nyt for os så der er vi begge med inde over. Vi er enige om hvad vi på sigt gerne vil have ændret men det er nok mit ansvar at få lavet nogle design-skitser over det på et tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand samler på designerfund, gerne fra 50'erne - 70'erne, så han har rigtig meget at skulle have sagt og han blander sig og brokker sig hver gang jeg kommer hjem med noget, som han ikke synes har "sjæl" eller passer ind, ha ha.

Men langt hen ad vejen er det et parløb. Vi har indrettet med tapeter i næsten hvert rum, hvor jeg så har fundet tapeter og så har han fundet møbler og så har vi mixet og matchet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand samler på designerfund, gerne fra 50'erne - 70'erne, så han har rigtig meget at skulle have sagt og han blander sig og brokker sig hver gang jeg kommer hjem med noget, som han ikke synes har "sjæl" eller passer ind, ha ha.

Men langt hen ad vejen er det et parløb. Vi har indrettet med tapeter i næsten hvert rum, hvor jeg så har fundet tapeter og så har han fundet møbler og så har vi mixet og matchet.

vi vil gerne se billeder af dine tapeter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi vil gerne se billeder af dine tapeter :)

Og møbler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L er fuldstændig ligeglad, så det lader han mig om. Jeg spørger ham som regel til råds, men mest for at jeg selv føler at vi er to om det. Hans 'man room' bestemmer han selv, og han har valgt bordpladen til køkkenet (mest fordi jeg har bestemt alt andet derude ;) ) Jo og så har han bestemt blandingsbatteriet i køkkenet også, og vores fodlister ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det faktisk manden der står for det meste med indretningen, da det ikke siger min en fløjtende fis :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mig som bare gør det.

Min mand er totalt ligeglad som virkelig ligeglad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand står for ting som fodlister, stikkontakter, vandhaner osv.. Jeg står for resten ;) men jeg spørger ham, og enkelte gange har han da også haft en mening. F.eks. fandt han på en god løsning til vores walk-in.. Vi skal bare liiiiige ha det gjort! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er faktisk involveret i det meste... Selvom jeg nogle gange måske hellere ville selv (mest fordi han kan være SÅ lang tid om at tage en beslutning:-s).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, her har M en mening om alt, saa der konsulterer jeg, foer jeg laver noget om. Eller paavirker i oensket retning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvis jeg ku blive fri må min kæreste gerne vælge det hele. Han har valgt sengen og skrivebordene og han får lov at vælge sofa og spisebord når vi engang får råd til nyt.

Og dog... jeg insisterer alligevel på et feminint præg i form af hyggelige lamper, billeder på væggene, mønstrede sofapuder og børneskabt krimskrams her og der, den slags ting har han det med at finde helt overflødigt og jeg syns det er det som gør vores hjem hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestemmer alting sammen. Søren er ikke ligeglad, men kan bedst lide hvis jeg kommer med forskellige forslag han kan vælge imellem ;)

Det eneste han ikke blander sig i er vaser/lysestager/potteplanter etc og familiebilleder i rammer - der kan jeg slå mig løs :D Det er også mig der har bestemt hvad der skulle på væggene på Annas værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand siger selv at han er så homoseksuel man kan være... uden at være det alligevel!

Han går op i indretning (der skal gerne være farveskema suk), og generelt har han en masse ideer til hvordan alt skal være... så herhjemme er vi nogenlunde fælles om det; men det er som regel ham der begynder at fable om at noget skal laves om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand siger selv at han er så homoseksuel man kan være... uden at være det alligevel!

Han går op i indretning (der skal gerne være farveskema suk), og generelt har han en masse ideer til hvordan alt skal være... så herhjemme er vi nogenlunde fælles om det; men det er som regel ham der begynder at fable om at noget skal laves om

Uhh det lyder præcis som herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går egentlig ikke meget op i indretning.. Der hvor jeg bor nu, er det mine møbler og mig der har indrettet dog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestemmer alting sammen. Søren er ikke ligeglad, men kan bedst lide hvis jeg kommer med forskellige forslag han kan vælge imellem ;)

Det eneste han ikke blander sig i er vaser/lysestager/potteplanter etc og familiebilleder i rammer - der kan jeg slå mig løs :D Det er også mig der har bestemt hvad der skulle på væggene på Annas værelse.

:ditto :D

Vi har en regel herhjemme om, at vi lige giver et heads up, hvis vi bruger mere end 500 kr. Ikke fordi der skal være restriktioner, men vi synes begge det er meget rart at vide. Så hvis jeg vil købe noget til hjemmet, der koster mere end de 500 kr, så ved min mand det.

Jeg tror C vil blive lidt sur, hvis jeg kom hjem med en ny lampe bare sådan lige, for det er jo lige så meget ham, der skal sidde og kigge på den. Jeg ville i hvert fald selv blive sur. Medmindre han kunne argumentere for, at han ikke kunne vente med at købe den til jeg havde sagt god for det.

Større ting som sofaer mm. beslutter vi os for i fællesskab. Det er vigtigt, at vi selv sidder godt, og kan lide udseendet :)

Karlas værelse har han dog ikke den store interesse for, der stoler han helt på min dømmekraft. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L har forresten også været med til at bestemme hvilket spisebord vi skulle have.. Eller jeg har fundet det, men det lever på til et af de få krav han havde. Det skulle være træ og det skulle ikke være noget "nips" :) Skulle gerne få det betalt i dag, og hentet hjem fra Norge på onsdag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, her har M en mening om alt, saa der konsulterer jeg, foer jeg laver noget om. Eller paavirker i oensket retning :P

Christian har også en mening om alt :D nogle gange er det altså LIDT irriterende :D men overall synes jeg faktisk det er rart altid st se det fra to sider. En sjælden gang imellem kan man jo selv som kvinde, godt se sig blind på noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bestemmer vi også alt sammen. Jesper elsker design; men det er jo også hans levebrød. Desværre har vi begge en svaghed for gamle (og nye) klassikere, så det bliver tit en dyr affære for os. Men vi er gode til at spare op til de ting trods alt.

Så her er vi fælles både om møbler, farver, lamper, billeder, tallerkner osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er medbestemmende og har i den grad en mening om alt - nogle gange lidt for meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og møbler ;)

Skal lige se, om jeg ikke kan få taget nogle, når jeg er hjemme fra ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det mig der "sonderer" markedet, og skaber en overordnet plan for vores indretning, men de endelige beslutninger er vi fælles om.

Dog ofte ud fra et "udvalg" som jeg har fundet frem.

Det eneste der suverænt har været min mands beslutning er at vi har lædersofa, og ingen gulvtæpper. (jo og så bilen, og dens indretning.. jo jo der kan tages mange beslutninger)

Jeg kan egentlig bedst lide stofsofaer, men den vi har er flot, praktisk og lækker, så den får lov at blive til der ikke længere er små børn (og med en på vej har det lidt lange udsigter).

Gulvtæpper (end ikke et lille et under sofabordet) har vi ikke fordi min mand har allergi, så der får han også lov at få veto ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER