Guest M's mor

Nogen af jer, som har hormoner der bare raser der ud af?

31 indlæg i dette emne

Hej

nu kommer der lige endnu et indlæg fra mig.

Jeg snakkede med min mor tidligere i dag, som fortalte at min søster som er gravid fik et flip på hende for en uge siden.

Min søster har altid været en som fik flip over ingenting og kunne finde på at råbe og skrige af vores mor, men nu synes jeg hun er gået for vidt.

Hun har meddelt at hun vil tage kærestens navn fordi hun ikke mener vores er godt nok. Kan man godt bare tage sin kærestes navn når man ikke er gift?

Min søster har lidt meget af plukveer og går nu sygemeldt. hun bor samtidig hos min mor, men kæresten bor hos hans forældre. de flytter sammen inden hun føder.

Min mor havde haft fat i hende fordi hun bare ligger og ser tv eller sidder ved computer. min mor synes hun skulle ud og bevæge sig lidt. gå en lille tur eller sådan noget. også for at når hun engang skal føde så vil det gå nemmere ved at hun har holdt sig selv i gang. det brokkede min søster sig lidt over. min bror spørger så senere min mor om min søster ikke skal i gang. og til det svare min mor at hun har snakket med min søster men at hun ikke er interesseret. det hører min søster og hun flipper fuldstændig skråt. og råber og skriger af min mor at hun flytter så snart hun kan og hun kommer aldrig igen og min mor kommer aldrig til at se sit barnebarn. det ender til sidst med at hun kalder vores mor en so.

Jeg blev så gal da jeg hørte det. hvad bilder hun sig ind at sige sådan til mor som kun vil hende det bedste og har gjort så meget for min søster. min mor forsvarer min søster overfor alle. hun lader hende bo hjemme gratis osv. Min mor sagde at der gik et lille skår af hendes hjerte efter min søster opførte sig sådan og det er jo ikke første gang.

ikke nok med det så roser min søster hendes svigerforældre. de vil gøre sådan og sådan for barnet, de laver god mad osv osv. men som min mor siger det er nemt at rose nogen man kun ser hver 14. dag men hvad med hende som tager al slæbet derhjemme. for det er trods alt min mor der gør alt for dem lige nu. og min mor har købt så meget til dem.

Ja det er hormoner. men det er jo ikke nogen undskyldning da min søster også kunne få de flip før. og jeg synes ikke det er i orden mere at hun opføre sig sådan. efterfølgende lader min søster som om alting er godt, men vores mor sidder tilbage med et knust hjerte. <_<

Hvordan har i eller piger i kender opført sig med alle de her hormoner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne aldrig drømme om at kalde min egen mor for sådan, puha da.Uanset hvor vred jeg kan blive på hende, så er det bare så grimt et ord i min bog. Synes godt nok din søster sku skamme sig :klap :klap

Synes din søster lyder meget utaknemlig :klap Hun bliver vartet op i hoved og :numse , og sidder på sin flade uden at løfte en finger hele dagen. (sådan forstår jeg ihvertfald indlægget).

Herhjemme hjælper man hinanden, også selvom man er voksen og er nødt til at bo hjemme. Man bidrager til husholdning, både økonomisk (hvis man kan) og ved at hjælpe med opvask,rengøring,madlavning,tøjvask, you name it. Altså det der hører til i en almindelig husførelse.

Jeg kender ingen der har opført sig sådan overfor deres forældre, og jeg har heller aldrig gjort det..

Ej jeg bliver simpelthen så vred på din mors vegne.. Og ked af det, for det har unægteligt gjort ondt i din mors hjerte at få smidt sådan en sviner i hovedet :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes du skal bakke din mor op. Jeg var selv en rigtig møgunge som teenager, hvor jeg heller ikke behandlede min mor ordentligt, men du kan tro, at jeg har undskyldt for det mange gange efterfølgende. Jeg håber din søster også kommer på bedre tanker, og siger undskyld til din mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første tanke, hvor gammel er din søster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne aldrig drømme om at kalde min egen mor for sådan, puha da.Uanset hvor vred jeg kan blive på hende, så er det bare så grimt et ord i min bog. Synes godt nok din søster sku skamme sig :klap :klap

Synes din søster lyder meget utaknemlig :klap Hun bliver vartet op i hoved og :numse , og sidder på sin flade uden at løfte en finger hele dagen. (sådan forstår jeg ihvertfald indlægget).

Herhjemme hjælper man hinanden, også selvom man er voksen og er nødt til at bo hjemme. Man bidrager til husholdning, både økonomisk (hvis man kan) og ved at hjælpe med opvask,rengøring,madlavning,tøjvask, you name it. Altså det der hører til i en almindelig husførelse.

Jeg kender ingen der har opført sig sådan overfor deres forældre, og jeg har heller aldrig gjort det..

Ej jeg bliver simpelthen så vred på din mors vegne.. Og ked af det, for det har unægteligt gjort ondt i din mors hjerte at få smidt sådan en sviner i hovedet :boo

Vi er altid blevet opdraget sådan at man hjælper til som du siger. og opdraget til at man ikke snakker sådan. en gang hvor vi snakkede grimt da vi var børn fik vi sennep i munden eller et lille klap bag i, for så vidste vi der fulgte noget dårligt med de grimme ord så vi lærte det hurtigt.

Men det har min søster åbenbart ikke. hun er det mellemste barn så der er altid blevet lagt mere hånd om hende. og da hun var teenager skar hun i sig selv, og min mor gav sig selv skylden.

Jeg synes min søster virker så utaknemlig. og man ved ikke hvor længe man har sin mor så man opføre sig bare ordenligt.

Desværre har jeg fået at vide at jeg ikke må sige noget til min søster om det, og det skal hun være glad for, for jeg er så gal over det.

Samtidig føler jeg også at hun udnytter min mor. min søster er sygemeldt så ja der er ikke mange penge, men hun kan sku godt betale lidt for at bo hjemme og i de perioder hvor hendes kæreste også bor der burde han også betale. min mor går fra at være to i hverdagen (min stedfar er kun hjemme i weekenden pga arbejde) og så er de pludselig fire. det kan altså godt mærkes. min mor har meldt sådan ud at skal de have varm mad hver dag eller har de særlige ønsker så laver de det selv. min mor og lillebror er nemlig vant til rugbrød flere gange om ugen, for de gider ikke lave noget bare til to.

Men den ordning har i hvert fald ikke passet min søster kunne jeg forstå.

Jeg tror desværre at fordi min mor altid har beskyttet hende da vi var yngre, så tror min søster at hun kan sige og gøre som det passer hende.

for nogle år siden var min kæreste i udlandet med sine forældre og imens boede min søster hos mig. efter tre dage blev vi rygende uvenner fordi hun ikke hjalp til. det var faktisk lige før vi kom op og slås. jeg blev kaldt dumme kælling, fede so osv osv. så jeg tog fat i hendes arm og sagde at nu stoppede hun og så kunne hun godt tage hjem igen for jeg ville ikke have hende der. vi snakkede ikke sammen i flere måneder.

Min mor er meget såret og ked af det. og det gør også ondt på os andre at høre min søster kalde vores mor sådan. mor har gjort så meget for os, og har altid hjulpet os hvis hun kunne. så jeg forstår virkelig ikke min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes du skal bakke din mor op. Jeg var selv en rigtig møgunge som teenager, hvor jeg heller ikke behandlede min mor ordentligt, men du kan tro, at jeg har undskyldt for det mange gange efterfølgende. Jeg håber din søster også kommer på bedre tanker, og siger undskyld til din mor

Jeg har sagt til min mor at jeg ikke kan forstå min søster vil sige sådan efter alt hvad mor gør for hende.

Min mor er desværre en stor undskyldning når det kommer til min søster, så hun siger at ja hun ligner min min mor og jeg temperaments mæssigt men mere min far (min søster og jeg har samme mor og far, men lillebror kun samme mor. Min far har vi ikke set i snart tyve år). Men det er bare ikke nogen undskyldning for at snakke sådan til sin egen mor.

Og desværre er det jo ikke første gang hun har snakket sådan til mor, og jeg ved der ikke kommer nogen undskyldning, det plejer der aldrig.

Men håber en dag hun indser hvordan hun har opført sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første tanke, hvor gammel er din søster?

Havde min søster nu været teenager kunne man undskylde lidt opførslen. men hun er 23 år.

så teenager kan man vist ikke kalde hende mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt ærligt at jeres mor burde sætte hende stolen for døren .. meget muligt hun er gravid ja, men barnet har altså heller ikke godt af at hun bare slænger den.

Noget andet er det sprog overfor jeres mor, det er fuldstændig uacceptabelt.. ærligt? jeg havde givet hende en advarsel og derefter pakket hendes ting i sorte affaldsposer, sat dem uden for døren og sagt 'NU er det slut!'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes helt ærligt at jeres mor burde sætte hende stolen for døren .. meget muligt hun er gravid ja, men barnet har altså heller ikke godt af at hun bare slænger den.

Sådan har jeg det også. Det er som om min søster tror hun bare kan gøre hvad hun vil fordi hun er voksen. Jeg synes det er for nemt bare at flytte hjem og så dovne den. Min mor vil hende jo ikke noget ondt ved at sige at hun synes hun skal lidt i gang.

Noget andet er det sprog overfor jeres mor, det er fuldstændig uacceptabelt.. ærligt? jeg havde givet hende en advarsel og derefter pakket hendes ting i sorte affaldsposer, sat dem uden for døren og sagt 'NU er det slut!'

Jeg tror jeg havde gjort nøjagtig det samme som dig. Vi andre havde i hvert fald fået noget at vide hvis vi sagde sådan. Min mor har valgt ikke at fortælle min stedfar det for så var min søster røget ud for længst. et eller andet sted synes jeg han burde få det at vide. for så er det ikke mor der skal gå og føle dårlig samvittighed over at smide hende ud.

Min mor kan være hård og kontant over for min bror og jeg. jeg har oplevet flere gang hun har sagt ting der kan såre, men ved jo godt hun kun siger det for ens eget bedste. Men hun bør tænke på sig selv nu, og sige at det er slut med at finde sig i den opførsel fra min søsters side. Men igen går min mor ind og forsvare min søster lidt ved at sige at det er jo også fordi hun er gravid så opføre hun sig sådan. arggg mor det gjorde hun jo også før.

Om det er angsten for at hun kan risikere at støde min søster fra sig og at hun ikke får barnebarnet at se ved jeg ikke. men jeg tror det lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonerne kan rase, ja. Men det er ikke en undskyldning for at behandle andre mennesker sådan, det er absolut ikke i orden.

Syne du skal bakke din mor op, og håbe at din søster bliver mere "voksen" med tiden... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er godt nok gået langt over stregen - synes jeg... Det er jo ikke hormoner, men snarere forkælelse, egoisme og hysteri på ene og samme tid... Din mor burde så heller ikke finde sig i det, det ville man måske gøre, hvis pigen var 8 eller 10 år, hvorefter hun ville blive sendt på værelset (eller hvad man nu gør) men det er sku ikke i orden at en voksen kvinde, der ovenikøbet snart selv skal være mor, opfører sig sådan... Bare min ærlige mening...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde min søster nu været teenager kunne man undskylde lidt opførslen. men hun er 23 år.

så teenager kan man vist ikke kalde hende mere.

Nej så burde hun da været blevet en lille smule voksen nu ;) Synes ikke hun kan være den opførelse bekendt over for din mor, men din mor burde heller ikke bare finde sig i det. Hun burde selv sige fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonerne kan rase, ja. Men det er ikke en undskyldning for at behandle andre mennesker sådan, det er absolut ikke i orden.

Syne du skal bakke din mor op, og håbe at din søster bliver mere "voksen" med tiden... :kram2

Jeg bakker selvfølgelig min mor op, selv om jeg mener hun burde sige til min søster at der er konsekvenser ved at snakke sådan til hende.

Forhåbentlig bliver hun voksen med tiden. Men hun skal føde om tre måneder, så mon ikke det var ved at være på tide at hun blev voksen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er godt nok gået langt over stregen - synes jeg... Det er jo ikke hormoner, men snarere forkælelse, egoisme og hysteri på ene og samme tid... Din mor burde så heller ikke finde sig i det, det ville man måske gøre, hvis pigen var 8 eller 10 år, hvorefter hun ville blive sendt på værelset (eller hvad man nu gør) men det er sku ikke i orden at en voksen kvinde, der ovenikøbet snart selv skal være mor, opfører sig sådan... Bare min ærlige mening...

Jeg har nøjagtig samme mening som dig. og det er svært at være den der bare skal se på og ikke gøre noget. for jeg fik at vide at jeg ikke måtte sige til hende at jeg havde fået det at vide.

Sådan som hun opføre sig gjorde man da man havde den alder ja. men man burde altså have respekt for sin mor. Ja nok kan man blive træt af sin mor, men hvem kan ikke det. men at opføre sig sådan kunne jeg aldrig drømme om. selv om vi alle tre er opdraget ens (med undtagelse af al den hensyn der altid er blevet taget til min søster) så skulle man jo ikke synes at en kunne finde på at være sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej så burde hun da været blevet en lille smule voksen nu ;) Synes ikke hun kan være den opførelse bekendt over for din mor, men din mor burde heller ikke bare finde sig i det. Hun burde selv sige fra.

Det tænker jeg også. og så må hun være ligeglad med de konsekvenser det kan få. hvis min søster vælger at droppe al kontakt til sin mor fordi hun har sagt fra så må det være sådan.

Men at sige det til mor er som at snakke til en dør. hun vil ikke høre. for hun vil ikke kunne bære at være uvenner med min søster. nej så hellere finde sig i at blive talt til sådan.

Forhåbentlig får min mor nok en dag og siger fra. det håber jeg i hvert fald.

Min mor snakker aldrig følelser men at høre hende sige at der knækkede lige et stykke af hendes hjerte af, efter min søster havde sagt sådan. puha det var hårdt at høre. Så ved man også at det har gjort ondt.

Og hvor jeg dog bander min søster langt væk. man har lyst til at sige noget til hende. jeg er ligeglad med at jeg bliver uvenner med hende. det er jo ikke første gang. hun kan nemlig ikke tåle at man siger noget igen til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg også. og så må hun være ligeglad med de konsekvenser det kan få. hvis min søster vælger at droppe al kontakt til sin mor fordi hun har sagt fra så må det være sådan.

Men at sige det til mor er som at snakke til en dør. hun vil ikke høre. for hun vil ikke kunne bære at være uvenner med min søster. nej så hellere finde sig i at blive talt til sådan.

Forhåbentlig får min mor nok en dag og siger fra. det håber jeg i hvert fald.

Min mor snakker aldrig følelser men at høre hende sige at der knækkede lige et stykke af hendes hjerte af, efter min søster havde sagt sådan. puha det var hårdt at høre. Så ved man også at det har gjort ondt.

Og hvor jeg dog bander min søster langt væk. man har lyst til at sige noget til hende. jeg er ligeglad med at jeg bliver uvenner med hende. det er jo ikke første gang. hun kan nemlig ikke tåle at man siger noget igen til hende.

Så synes jeg ærligt du skulle lige noget til hende, selvom om det ikke er dit ansvar. Jeg ville ikke kunne have holdt min mund, hjvis en af mine brødre havde snakket sådan til min mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg ærligt du skulle lige noget til hende, selvom om det ikke er dit ansvar. Jeg ville ikke kunne have holdt min mund, hjvis en af mine brødre havde snakket sådan til min mor

Jeg har også allermest lyst til at sige noget. men min mor har sagt at jeg skal holde min mund. Men hør jeg nogensinde den opførsel mens jeg er til stede så tænder jeg nok af. for det vil jeg simpelthen ikke have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dog tarvelig :( Hun skulle skamme sig.. Tænk at snakke sådan til sin mor..

Jeg havde til gengæld flippet helt skråt hvis jeg havde været jeres mor :prik Jeg havde på stedet bedt hende snakke pænt og respekterer hende og se at få lettet :numse , ellers er døren der over og så kan hun bare smutte, hvis hun har andet at brokke sig over..

Jeg er også smæk fyldt med hormoner, men jeg kunne aldrig drømme om at snakke sådan til min mor eller til andre, for den sags skyld.. Hvad bilder hun sig ind..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun dog tarvelig :( Hun skulle skamme sig.. Tænk at snakke sådan til sin mor..

Jeg havde til gengæld flippet helt skråt hvis jeg havde været jeres mor :prik Jeg havde på stedet bedt hende snakke pænt og respekterer hende og se at få lettet :numse , ellers er døren der over og så kan hun bare smutte, hvis hun har andet at brokke sig over..

Jeg er også smæk fyldt med hormoner, men jeg kunne aldrig drømme om at snakke sådan til min mor eller til andre, for den sags skyld.. Hvad bilder hun sig ind..

Jeg forstå bare heller ikke hvorfor min mor ikke har sagt noget. har lige snakket med min mor og hun er en stor undskyldning over for min søster. jeg fatter det altså ikke. Men det skal jeg åbenbart heller ikke.

Jeg har aldrig før oplevet nogen gravide snakke sådan til deres mor. og så mange hormoner kan man da umuligt rende rundt med hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstå bare heller ikke hvorfor min mor ikke har sagt noget. har lige snakket med min mor og hun er en stor undskyldning over for min søster. jeg fatter det altså ikke. Men det skal jeg åbenbart heller ikke.

Jeg har aldrig før oplevet nogen gravide snakke sådan til deres mor. og så mange hormoner kan man da umuligt rende rundt med hele tiden

Det har jeg heller ikke og jeg har efterhånden kendt ret mange gravide :) Synes måske det er lidt let af din søster, at blive ved at sige det er hormoner, for det er nu noget overdrevet..

Mine hormoner gør at jeg tuder hele tiden :P :P Det kan nu også være ret irreterende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke og jeg har efterhånden kendt ret mange gravide :) Synes måske det er lidt let af din søster, at blive ved at sige det er hormoner, for det er nu noget overdrevet..

Mine hormoner gør at jeg tuder hele tiden :P :P Det kan nu også være ret irreterende..

Var det så bare min søster der sagde det var hormoner. nej det er min mor der sagde det. og det er jo endnu en undskyld for at passe på min søster så vi andre ikke siger noget.

Jeg elsker min mor men jeg kan også blive gal på hende over at hun kommer med de undskyldninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det så bare min søster der sagde det var hormoner. nej det er min mor der sagde det. og det er jo endnu en undskyld for at passe på min søster så vi andre ikke siger noget.

Jeg elsker min mor men jeg kan også blive gal på hende over at hun kommer med de undskyldninger.

Det kan jeg bestemt godt forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe din mor lader din søster snakke sådan til hende, stopper hun ikke.

Går den så går den.

Og enten ville jeg bede min mor lade være med at fortælle det fremover hvis jeg ikke måtte reagere på det. Eller også ville jeg være ligeglad at jeg havde fået afvide at min søster ikke måtte vide at jeg vidste det. Og så flejne fuldstændig skråt.

Din mor lyder som min. Og selvom det selvfølgelig er synd for din mor... Så HAR hun altså på en måde selv valgt at det skulle være sådan.

Håber du forstår hvad jeg mener.

:) Grethe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe din mor lader din søster snakke sådan til hende, stopper hun ikke.

Går den så går den.

Og enten ville jeg bede min mor lade være med at fortælle det fremover hvis jeg ikke måtte reagere på det. Eller også ville jeg være ligeglad at jeg havde fået afvide at min søster ikke måtte vide at jeg vidste det. Og så flejne fuldstændig skråt.

Din mor lyder som min. Og selvom det selvfølgelig er synd for din mor... Så HAR hun altså på en måde selv valgt at det skulle være sådan.

Håber du forstår hvad jeg mener.

:) Grethe

Jeg forstår fuldt ud hvad du mener.

Nu snakkede jeg med min mor i dag, og det var som om alt var glemt, og hun var ude og købe en masse ting til min søsters baby.

jeg ved ikke helt hvordan jeg skal føle eller reagere ved den information.

for jeg synes egentlig ikke hun skulle købe mere til min søster efter den behandling.

Men hvorfor skal der bare tages så meget hensyn til min søster at hun kan få lov til at opføre sig som en idiot. jeg forstår det virkelig ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi hun et mellemste barn, skilsmisse barn, gravid. You name it!!!

Og det stopper ikke før din mor siger fra og lader hende sejle i sin egen sø... Ihvertfald i et stykke tid.

Din søster har brug for din mor. Men indrømmer det ikke FØR hun finder ud af hvor godt hun har det og hvormeget din mor hjælper hende.

Det er jo pisse nemt for hende at få hendes vilje. Hun skal jo bare true din mor med at hun ikke får lov til at se sit barnebarn... Mormødre og farmødre vil gøre hvad som helst for sine børnebørn. Inkl finde sig i at blive behandlet som lort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER