Mistel

Hvad skal en pusletaske egentlig kunne?

17 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg vil høre jer ad - har I en pusletaske, og hvad er egentlig smart at tænke på, når man skal købe en?

Umiddelbart tænker jeg, at dem man kan "folde ud", så selve tasken skaber et underlag (fremfor dem hvor man skal folde et underlag ud) er smarte... Synes I, det har nogen betydning? Skal man tænke på, hvor mange rum tasken har? Og er der nogen der tænker, at den der pusletaske faktisk kan være lige meget, for man bruger den alligevel aldrig?

Andet der er værd at overveje, inden man køber?

Håber på jeres altid gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså den vi har er kun købt til at have bleer, extra tøj og stofbleer med i. Så vi er ikke gået så meget op i hvad den kan/kunne. Men om den var rummelig. Og så har vi sådan et fold-ud-pusleunderlag der i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den vi har er kun købt til at have bleer, extra tøj og stofbleer med i. Så vi er ikke gået så meget op i hvad den kan/kunne. Men om den var rummelig. Og så har vi sådan et fold-ud-pusleunderlag der i.

Så kunne man principielt lige så godt bruge en alm. weekendtaske, eller hvad sådan noget hedder, eller har den I har købt alligevel nogle ting, som I synes er smarte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for mig er en pusletaske en hvilken som helst taske, der er praktisk indrettet til bleer, ekstratøj, sutter, legetøj, gylpeklude, hagesmæk, madpakke, skeer og hvad der ellers er nødvendigt til baby når man er på farten. Og så foretrækker jeg personligt at den er pæn også :blush

Så for mig kunne en weekendtaske eller en rummelig dametaske godt blive pusletaske :)

Jeg har underlag i tasken og foretrækker det sådan frem for de tasker, hvor selve tasken er underlaget - i de tasker ville jeg mangle plads til mad, legetøj og lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne man principielt lige så godt bruge en alm. weekendtaske, eller hvad sådan noget hedder, eller har den I har købt alligevel nogle ting, som I synes er smarte?

Nej ikke sådan lige. Da vores pusletaske kun bliver brugt når vi skal besøge min mor eller på fx tur i zoo.. Resten af familien har alt hvad vi ellers skal bruge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for mig er en pusletaske en hvilken som helst taske, der er praktisk indrettet til bleer, ekstratøj, sutter, legetøj, gylpeklude, hagesmæk, madpakke, skeer og hvad der ellers er nødvendigt til baby når man er på farten. Og så foretrækker jeg personligt at den er pæn også :blush

Så for mig kunne en weekendtaske eller en rummelig dametaske godt blive pusletaske :)

Jeg har underlag i tasken og foretrækker det sådan frem for de tasker, hvor selve tasken er underlaget - i de tasker ville jeg mangle plads til mad, legetøj og lignende :)

Lige præcis alt det, skulle jeg til at skrive :D

Vi har sådan en fold ud en, og bruger den aldrig.. Bruger en normal taske, hvor vi har sådan et engangsunderlag til at skifte på (bliver bare brugt, indtil hun evt tisser på det).

Der er simpelthen ik nok plads i fold ud tasken! Når vi bruger den, har vi begge tasker med - mest hvis vi ved, at der ik lige er et puslested, der hvor vi ska hen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en semi-dyr sag fra Gaia&ko og er super glad for den.... der er to store rum i + lommer til bleer osv. MEN det pusleunderlag der følger med, er bare ikke ret stort! - så jeg har fået min svigeror til at sy den "gammedags" model. - altså en fold-ud udgave! så kan vi have den med, når vi skal steder hen, hvor jeg ved der ikke er ordenlige pusleforhold. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt sær på det område. Har en lille Clutch fra liberos pointshop. Der er bleer, vådservietter, liggeundeerlag og poser. Alle andre ting ( mad tøj legetøj osv ) skal alligevel pakkes på ny hver gang alt afhængig af hvad vi skal. Så det er forskelligt hvilken taske det bliver pakket i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en storksak Elisabeth pusletaske, og den er jeg bare så glad for. Den er i rigtig læder og er virkelig lækker. Det er en taske som jeg også vil kunne bruge som almindelig taske, når pusletiden er ovre.

Der er et løst underlag i tasken, og det synes jeg er praktisk. Herudover er der masser af lommer til baby og mors ting.

Selvom tasken ikke er vildt stor, så rummer den meget.

Man ville sagtens kunne bruge en almindelig taske, jeg synes bare det er super rart med alle de rum og lommer som pusletasken har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra gaia og co. Havde købt en fra Bilka som egentlig fungerede neget godt de første 3 mdr. Hvor bleerne er små, tøjet intet fylder og det eneste jeg skulle have med var ammebrikker og en sut. Men så slog vi os på flasken, legetøj var et must og nu madpakker, hagesmæke og drikkedunk så er hovedsagen virkelig at den er rummelig. Den jeg har nu er fin nok, men engang imellem kunne jeg faktisk godt bruge at den var bare en smule større.

Jeg er enig i at pusleunderlaget simpelthen er for lille, det kan gå an hvis der er en pusleplads så kan man ligge den under numsen, ellers er den ikke meget bevendt. Men bortset fra det (og at den ikke er helt stor nok til mig fordi jeg hellere pakker til 2 dage end et par timer) så er det en super lækker taske med masser af rum i de helt rigtige størrelser til:

Poser til brugte bleer

baby alarmer

Baby salve

Sutter

Desinfektions gel

Vådservietter

Mælke pulver beholder

Ekstra tøj

Bleer

Madkasse med brød/kiks

Madkasse med grød pulver

Flasker

Legetøj

Stofble/gylpeklud

Hue og vanter

Ekstra trøje

Termokande

Skeer

Drikkedunk

Hagesmæke

Pung

Nøgler

Mobil

Kleenex

Osv

Osv

Osv

Det er opdelt så fint med rum så jeg har altid styr på hvor hvad er! Det er et must, for med en baby er der ikke altid tid til at skulle tømme tasken på hovedet for at finde en sut eller hvådserviet. Og ofte har man kun en hånd.

Til næste barn vil jeg godt kaste penge efter et monster af en pusletaske med et ordentligt pusleunderlag der er let at få op og i men 1 hånd. Men konceptet med masser af store udvendige lommer der er let tilgængelige er og bliver det vigtigste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pusletaske har stropper så den kan fastspændes på barnevognen.

Den bliver hurtigt fyldt op af mange småting. En suttelomme, plads til vådservietter og ekstratøj, og mors pung og mobil er smart.

Desuden synes jeg de der foldeud underlag er dumme og hårde.

Jeg vil have en gammeldags pusletaske ved næste barn, for den er praktisk når man er på besøg og overnatter. Min pusletaske fra odder der er sådan en hard box type er smart når man er på farten med barnevogn. Men hvis der ikke er puslebord, så skal man have et håndklæde med ved den nye type. Fordi fold ud underlaget e koldt og hårdt...

Jeg synes det er rart ikke at skulle bære den på ryggen eller armen når man går med barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den vi har er kun købt til at have bleer, extra tøj og stofbleer med i. Så vi er ikke gået så meget op i hvad den kan/kunne. Men om den var rummelig. Og så har vi sådan et fold-ud-pusleunderlag der i.

:ditto

Har bare taget en gammel DKNY taske med 2 store rum og lynlåsrum i midten og mindre i siden som jeg har fyldt med bleer, stofbleer, vådservietter og lign. Den bor bare forneden i vognen. Derudover købte jeg et udfoldeligt underlag i tilfælde af at man skal skifte hvor der ikke er puslebord, fx bag i bilen. Der er små rum hvor jeg også har lagt 2 bleer og nogle vådservietter. Jeg føler pt intet behov for en reel pusletaske, bare der er rum nok. Men har nu heller ikke haft den i brug endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig skal en pusletaske ikke findes - jeg synes de fleste er grimme eller ogsaa er de for dyre.

Saa jeg har en pusleclutch og et par wetbags, hvori jeg har bleer og skiftetoej. De flytter saa med fra taske til taske. Jeg har en lille haandtaske, som pusleclutchen lige kan vaere i til korte ture. Saa har jeg en hvid skindtaske, som sgatens kan klare opgaven og supertasken i skind, som kan indeholde alt til en lang dagstur. Ingen af de tasker er puslelike, men de er paene, laekre og mine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig var kriterierne:

- en taske jegvsynes passer til min stil. En voksentaske og ikke en der skriger pusle

- god rummelig taske med flere rum

- ikke alt for feminin, min mand skal også gide bruge den

Havde jeg haft en taske der opfyldte de krav havde jeg bare brugt en af dem, men har ikke rigtig nogen der er store nok, og slet ikke som min man vil (må) låne haha.

Har derfor købt en Bystroom Elin - den er lækker og en vi sagtens kan bruge mange år frem.

post-4050-0-89107500-1370247370_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fra gaia og co. Havde købt en fra Bilka som egentlig fungerede neget godt de første 3 mdr. Hvor bleerne er små, tøjet intet fylder og det eneste jeg skulle have med var ammebrikker og en sut. Men så slog vi os på flasken, legetøj var et must og nu madpakker, hagesmæke og drikkedunk så er hovedsagen virkelig at den er rummelig. Den jeg har nu er fin nok, men engang imellem kunne jeg faktisk godt bruge at den var bare en smule større.

Jeg er enig i at pusleunderlaget simpelthen er for lille, det kan gå an hvis der er en pusleplads så kan man ligge den under numsen, ellers er den ikke meget bevendt. Men bortset fra det (og at den ikke er helt stor nok til mig fordi jeg hellere pakker til 2 dage end et par timer) så er det en super lækker taske med masser af rum i de helt rigtige størrelser til:

Poser til brugte bleer

baby alarmer

Baby salve

Sutter

Desinfektions gel

Vådservietter

Mælke pulver beholder

Ekstra tøj

Bleer

Madkasse med brød/kiks

Madkasse med grød pulver

Flasker

Legetøj

Stofble/gylpeklud

Hue og vanter

Ekstra trøje

Termokande

Skeer

Drikkedunk

Hagesmæke

Pung

Nøgler

Mobil

Kleenex

Osv

Osv

Osv

Det er opdelt så fint med rum så jeg har altid styr på hvor hvad er! Det er et must, for med en baby er der ikke altid tid til at skulle tømme tasken på hovedet for at finde en sut eller hvådserviet. Og ofte har man kun en hånd.

Til næste barn vil jeg godt kaste penge efter et monster af en pusletaske med et ordentligt pusleunderlag der er let at få op og i men 1 hånd. Men konceptet med masser af store udvendige lommer der er let tilgængelige er og bliver det vigtigste.

Jeg er meget enig. Lommer, lommer, lommer er bare det vigtigste!

Derudover skal du tænke over bæreforhold. Hvordan den sidder på barnevognen, hvordan du kommer fra barnevogn indenfor osv. Jeg bor i lejlighed og skal op af trapper, så det er vigtigt at jeg kan bære den, selv med en stor baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en pusletaske i Bilka, som fint klarer rollen. Men ville nu ønske at der var lidt mere plads i den.

Men lige pt så er der fint plads til brikker, flasker, bleer, lidt skiftetøj m.m.

Men jeg kigger lidt efter en større model, for det underlag som var med var bare sådan et lille tyndt et, som jeg slet ikke kunne se nogen fordel i at bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode svar! :) Jeg konkluderer - en rummelig taske med mange rum, så det er nemt at finde det, man nu skal bruge. En strop så den kan hænge på barnevognen og evt. bare en pusleclutch hvor man har de reelle "pusleting", og så en god taske til resten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER