Ihpets-mortilto

Baby på eget værelse

22 indlæg i dette emne

William er begyndt at blive meget lydfølsom (kun om natten), og det ender tit med at han vågner når mig og min mand går i seng om aftenen og når min mand skal op om morgenen.

Og så vækker William mig mange gange om natten ved at han ligger og grynter, men altså ikke har brug for mig.

Derfor er jeg begyndt så småt at overveje at putte William på eget værelse. Jeg er 99% sikker på at han vil være ligeglad med at blive rykket, han sover i sin lift nu og det ville han fortsætte med, men jeg ved ikke om JEG er klar til den adskillelse.

SST anbefaler man sover i samme rum til baby er 4 mdr, men er det strengt nødvendigt? Vi ville bruge babyalarmen og åbne døre i begge værelser så jeg vil HELT sikkert høre ham.

Jeg har tænkt på at beslutte mig her i næste uge, der skal J være væk i en uge, så der kan jeg se om det virkelig er pga larm at han vågner, og så tænker jeg at flytte ind i børneværelset på en madres den første uges tid så det bliver nemmere for mig.

Men hvad tænker i? Er det for tidligt? Er det dumt? Overlever jeg uden min baby lige ved siden af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg flyttede mine drenge ind til dem selv da de var ca 3 måneder havde babyalarm derinde og har det stadig de er 9 1/2 nu.. De sov i samme seng på det tidspunkt men det gjorde bare at de sov så meget bedre og kun vågnede til mad.. I starten ca den første uge eller to sov de første stræk derinde også resten inde ved mig men jeg havde jo så også to senge en på hvert værelse.. Nu kan jeg ikk lige huske hvor gammel han er men hvis han bliver vækket af jer mener jeg ikk det er for tidligt at flytte ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser ikke noget i vejen for at du gør det. Når du har en babyalarm på, vil du jo høre det samme, som hvis han var i samme rum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det var 6 mdr man anbefalede? Er det ikke noget med, at det er af hensyn til vuggedød at man anbefaler det? :unsure I så fald ved jeg ikke, om jeg ville turde :unsure Omvendt så har Valdemar sovet MEGET i vores seng og det fraråder man jo også pga vuggedød og det har vi gjort alligevel :badgirl

Jeg tænker egentlig bare at man skal flytte baby på eget værelse når man er klar og babyen virker klar, og det virker jo til at være tilfældet hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det også rigtig svært med at skulle rykke Mie men MAND det var et godt valg! ALLE sover bedre nu!

Min søster rykkede min nevø da han var en måned gammel og selvom min søster syntes det bar hårdt, var min svoger overbevist om at det var bedst og det tog en uge så var det normalt for dem. Min nevø er en sund og rask dreng, med en sund tilknytning.

Føler du det er løsningen for jer og jeres søvn så go ahead og hør det på den måde DU føler er bedst, for det ER den bedste måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også mene at baby og du skal være klar til at han sover i et andet rum. Og det lyder det jo til.

Men jeg ved endnu ikke om det var noget jeg ville afprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode svar.

@barbamama: risikoen for vuggedød ophører ved 4 mdr i følge "baby"app fra sst (ellers har jeg misforstået noget), men jeg vil heller ikke lade mig skræmme alt for meget.

@alle: jeg tror problemet er at det er bedst for William, hans søvn, min søvn MEN ikke for mit lille skrøbelige moderhjerte - jeg burde måske ignorere det, men det er altså svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode svar.

@barbamama: risikoen for vuggedød ophører ved 4 mdr i følge "baby"app fra sst (ellers har jeg misforstået noget), men jeg vil heller ikke lade mig skræmme alt for meget.

@alle: jeg tror problemet er at det er bedst for William, hans søvn, min søvn MEN ikke for mit lille skrøbelige moderhjerte - jeg burde måske ignorere det, men det er altså svært.

Lyt til dit moderhjerte, er DU ikke klar, så lad være! Måske er du klar om 14 dage, måske først om 3 mdr. Jeg blev ved med at finde på undskyldninger for at udsætte det, for jeg vidste Mie var klar, jeg var bare ikke selv. Første forsøg endte også i kaos pga gråzonen + at jeg ikke var klar. 3 uger efter sov hun på eget værelse, der var JEG også klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode svar.

@barbamama: risikoen for vuggedød ophører ved 4 mdr i følge "baby"app fra sst (ellers har jeg misforstået noget), men jeg vil heller ikke lade mig skræmme alt for meget.

@alle: jeg tror problemet er at det er bedst for William, hans søvn, min søvn MEN ikke for mit lille skrøbelige moderhjerte - jeg burde måske ignorere det, men det er altså svært.

Jeg synes bestemt heller ikke, at du skal lade dug skræmme :) Som sagt har vi også selv "brudt reglerne" på nogle punkter ;) Jeg ville bare lige nævne det, så du i hvert fald var obs på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her puttede vi Cecilia på eget værelse efter 6 uger. og det var SÅ godt..kan slet ikke forstå at man kan sove i samme værelse, jeg elsker hende overalt, men jeg vågner hele tiden af lyde hun laver og det gavner jo ingen altså! og når de er så små tror jeg ikke de forstår det at de bliver rykket, her var der i hvert fald ikke problemer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det, da Anabella var 3 mdr ca. Hun sagde intet til at komme på eget værelse og i tremmeseng på samme tid..

Vi havde snakket om det lidt tid, og havde rykket vuggen længere og længere væk fra mig i soveværelset - så jeg ku blive klar :) Men en aften lagde vi hende bare spontant i tremmesengen i stedet for vuggen og det fungerede bare så godt!

Vi skulle ikke liste i seng og min mand vågnede ikke af alle hendes lyde (jeg sover meget tungt, så det var for hans skyld). Derudover er det altså bare dejligt, med et babyfrit soveværelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så kan jeg godt se at jeg er den "slemme pige i klassen". Elin kom ind på eget værelse da hun var 3 uger gammel - men vi har soveværelse lige ved siden af og begge døre åben (det gør vi stadig, dog er dørene lukket mere i nu, da hun larmer - og iøvrigt altid har gjort, derfor kom hun ind for sig selv så tidligt).

Jeg ved at der er nogen som ville tænke "Wow, det var tidligt!" og det med vugge-død osv. Men det var et valg vi tog, og havde det godt med det. Man kan ALDRIG nogen sinde helgardere sig på noget som helst her i livet - man må træffe nogle valg, og så mærke efter om det er det rigtige - hvis ikke det føles rigtigt, så kan SST og alle mulige andre sige nok så mange ting. Og omvendt så havde vi det sådan, jamen det var det, der skal til for at vi alle får noget ordentligt søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så kan jeg godt se at jeg er den "slemme pige i klassen". Elin kom ind på eget værelse da hun var 3 uger gammel - men vi har soveværelse lige ved siden af og begge døre åben (det gør vi stadig, dog er dørene lukket mere i nu, da hun larmer - og iøvrigt altid har gjort, derfor kom hun ind for sig selv så tidligt).

Jeg ved at der er nogen som ville tænke "Wow, det var tidligt!" og det med vugge-død osv. Men det var et valg vi tog, og havde det godt med det. Man kan ALDRIG nogen sinde helgardere sig på noget som helst her i livet - man må træffe nogle valg, og så mærke efter om det er det rigtige - hvis ikke det føles rigtigt, så kan SST og alle mulige andre sige nok så mange ting. Og omvendt så havde vi det sådan, jamen det var det, der skal til for at vi alle får noget ordentligt søvn.

Hæ hæ - slemme pige i klassen :lol mange skønne ting er du Tina, men slem er du ikke!

Jeg tror også jeg flytter det næste barn meget tidligere end vi gjorde med Mie - vi vækkede alle 3 hinanden, jeg vidste det bare ikke. Sover Mie uroligt nu ligger jeg KUN mærke til det hvis hun klynker - før lå jeg jo nærmest og ventede i flere timer på at hun skulle vågne også de nætter hun ikke gjorde.

Eget værelse har herhjemme betydet at alle sover!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ - slemme pige i klassen :lol mange skønne ting er du Tina, men slem er du ikke!

Jeg tror også jeg flytter det næste barn meget tidligere end vi gjorde med Mie - vi vækkede alle 3 hinanden, jeg vidste det bare ikke. Sover Mie uroligt nu ligger jeg KUN mærke til det hvis hun klynker - før lå jeg jo nærmest og ventede i flere timer på at hun skulle vågne også de nætter hun ikke gjorde.

Eget værelse har herhjemme betydet at alle sover!

Tarrrk Maja... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så kan jeg godt se at jeg er den "slemme pige i klassen". Elin kom ind på eget værelse da hun var 3 uger gammel - men vi har soveværelse lige ved siden af og begge døre åben (det gør vi stadig, dog er dørene lukket mere i nu, da hun larmer - og iøvrigt altid har gjort, derfor kom hun ind for sig selv så tidligt).

Jeg ved at der er nogen som ville tænke "Wow, det var tidligt!" og det med vugge-død osv. Men det var et valg vi tog, og havde det godt med det. Man kan ALDRIG nogen sinde helgardere sig på noget som helst her i livet - man må træffe nogle valg, og så mærke efter om det er det rigtige - hvis ikke det føles rigtigt, så kan SST og alle mulige andre sige nok så mange ting. Og omvendt så havde vi det sådan, jamen det var det, der skal til for at vi alle får noget ordentligt søvn.

Du er da ikke slem :kram2 og som du selv siger såkan man ikke helgardere sig.

Ingen af mine store er kommet på værelset inden de var 6 mdr. Men de har også sovet ok.

Hvis det står til K så kommer Pixie først derind nårhun er 1 år :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote

name=Tinakp'

timestamp='1369935585' post='429019]

Ja, så kan jeg godt se at jeg er den "slemme pige i klassen". Elin kom

ind på eget værelse da hun var 3 uger gammel - men vi har soveværelse

lige ved siden af og begge døre åben (det gør vi stadig, dog er dørene

lukket mere i nu, da hun larmer - og iøvrigt altid har gjort, derfor kom

hun ind for sig selv så tidligt).

Jeg ved at der er nogen som ville tænke "Wow, det var tidligt!" og det

med vugge-død osv. Men det var et valg vi tog, og havde det godt med

det. Man kan ALDRIG nogen sinde helgardere sig på noget som helst her i

livet - man må træffe nogle valg, og så mærke efter om det er det

rigtige - hvis ikke det føles rigtigt, så kan SST og alle mulige andre

sige nok så mange ting. Og omvendt så havde vi det sådan, jamen det var

det, der skal til for at vi alle får noget ordentligt søvn.

Jeg synes altså heller ikke at det er slemt! Simon har sovet på eget værelse fra dag 1. Første nat sov jeg på sofaen i

det tilstødende lokale men allerede natten efter var jeg tilbage i

soveværelset. Jeg er sikker på at det har været godt for ham og han har

på intet tidspunkt været utryg eller haft svært ved at sove. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T kom på eget værelse da han blev 6 måneder. Han vågnede simpelthen for let når vi gik i seng, blev ked og pyller og så kunne der godt gå længe før han faldt til ro igen.

Ikke videre optimalt.

Han sover fint i egen seng og jeg har babyalarm på ham, så jeg kan høre ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da ikke slem :kram2 og som du selv siger såkan man ikke helgardere sig.

Ingen af mine store er kommet på værelset inden de var 6 mdr. Men de har også sovet ok.

Hvis det står til K så kommer Pixie først derind nårhun er 1 år :D

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså heller ikke at det er slemt! Simon har sovet på eget værelse fra dag 1. Første nat sov jeg på sofaen i

det tilstødende lokale men allerede natten efter var jeg tilbage i

soveværelset. Jeg er sikker på at det har været godt for ham og han har

på intet tidspunkt været utryg eller haft svært ved at sove. Vh Lene

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode svar.

@barbamama: risikoen for vuggedød ophører ved 4 mdr i følge "baby"app fra sst (ellers har jeg misforstået noget), men jeg vil heller ikke lade mig skræmme alt for meget.

@alle: jeg tror problemet er at det er bedst for William, hans søvn, min søvn MEN ikke for mit lille skrøbelige moderhjerte - jeg burde måske ignorere det, men det er altså svært.

Hvilken app er det? (Fra SST?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken app er det? (Fra SST?)

Den hedder "min baby" og koster 36 kroner, den er grøn med babyfødder. De anbefalede den på Riskilde sygehus. Der står det samme som i alle de foldere man får.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger sover på eget værelse i har gjort det siden de var 7 dage.

De larmer når de sover så hverken manden eller jeg kunne sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER