Barn-nr-3

Liv

32 indlæg i dette emne

Er der nogen som har mærket liv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg har ikke endnu.. :-) men glæder mig da til at det kommer :-)

Hvad med dig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min første graviditet, men jeg er ret sikker på jeg er begyndt at mærke små puf i ny og næ. I starten (for 1.5-2 uer siden) begyndte jeg at mærke 'noget' (de der bristende bobler, eller hvordan man nu skal beskrive det), men i går aftes føltes det mere insisterende, hvis det giver mening :)

Glæder mig til at jeg kan mærke junior bedre og oftere! :) og manden kan mærke med :) men der går nok nogle uger endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min 3 gravidet og jeg er 17 + 2 og har ikke mærkede lidt endnu, men min moderkage ligger også for til så måske derfor,.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej intet endnu. Min moderkage ligger vist også fortil, men glæder mig til mærke noget..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. måske, jeg har mærket noget, men synes ikke bobler er den rette beskrivelse, og synes egentlig også at det er en anelse højere oppe i forhold til hvor jeg vil forvente det skulle kunne mærkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes heller ikke, 'bristende bobler' er særlig beskrivende, men aner ikke hvordan, jeg skal beskrive fornemmelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa :) idag skete det!! Endelig kunne jeg mærke ham! Fed følelse :-) gik helt i stå i min samtale ( det var et kraftigt puf i forhold til det forventede ), min kæreste blev nervøs og spurgte om jeg var ok.. Haha.. Så nu glæder jeg mig bare til endnu mere aktion fra lillemanden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der ikke længere tvivl her, idag harbour sparket rundt så jeg også kunne se det uden på maven.

Jeg håber der fortsætter når manden er kommer hjem, så han kan se og mærke.

Det bliver pludselig så virkeligt!

Jeg er 21+4 idag.

Hvordan med jer, er der sket mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt.. Så er man på en hel lykkebølge :-) det er helt fantastisk :-)

Håber også for dig at manden får lov til at se og mærke når han kommer hjem :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den sidste uge har jeg haft mange bobler eller det er lidt svært og forklare hvordan det føles. Jeg synes det er tidligt, men det føles dejligt :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har kunnet mærke "de mærkelige fornemmelser" i 4-5 uger, men for 2 ugers tid siden blev det til rigtige spark (fremprovokeret af kedelig eksamenslæsning måske? ;) ), og forrige weekend mærkede manden det for første gang :loveshower i den sidste uge er det blevet mere og mere - mærker hende mange gange dagligt nu, især når jeg ligger ned (og prøver på at sove ^_^ ). JM som skannede til MD i fredags mente det var fordi min moderkage lå bagtil, og at jeg kunne forvente at mærke hende meget hele vejen :D fantastisk fornemmelse at mærke hende rumstre rundt nu :wub men egentlig også lidt mærkeligt :wacko fuldstændig usammenlignelig med andet jeg har prøvet/ normalt mærker til i min krop, føles faktisk lidt alien-agtigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

he he, jeg kan godt genkende det med den alien agtige fornemmelse, eller i hvert fald en fornemmelse af noget helt nyt. :D Jeg har i en små 4 uger forinden haft den fornemmelse af noget som er svært at forklare (bobler, glidende bevægelser eller lignende), men nu hvor det er virkelig tydeligt kan jeg godt se at det før også har været lillepigens bevægelser. Spændende at høre hvordan i andre oplever det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenting - endnu. Men hvor jeg dog venter.

Det er frustrerende at læse, at andre har kunnet mærke bobler m.v, fra uge 16, når jeg ikke kan her i uge 18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

>> Fru H, jeg havde det præcis som dig.. Du får lige en krammer ( er på fra ipad så du må tænke dig til smiley'en), og så husk det kommer ligepludselig. Jeg var jo helt i uge 21+ før jeg var sikker på at det var baby jeg mærkede.

Hvor ligger din moderkage? Det skulle have betydning om den ligger for eller bag. Desuden er jeg ret sikker på at det er helt almindeligt først at mærke baby senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

>> Fru H, jeg havde det præcis som dig.. Du får lige en krammer ( er på fra ipad så du må tænke dig til smiley'en), og så husk det kommer ligepludselig. Jeg var jo helt i uge 21+ før jeg var sikker på at det var baby jeg mærkede.

Hvor ligger din moderkage? Det skulle have betydning om den ligger for eller bag. Desuden er jeg ret sikker på at det er helt almindeligt først at mærke baby senere.

Jeg aner faktisk ikke hvor min moderkage ligger - forventer lidt at få det at vide enten til næste jordemoderbesøg (uge 20+0) eller til den officielle MD-scanning (21+0). Jeg havde bare hørt, at når man var slank, som jeg trods alt er, så ville man tidligt kunne mærke baby.

Men det kan da også være fordi jeg ikke forsøger at mærke nok efter? Jeg prøver ellers - særlig om aftenen, når jeg er gået til køjs...

Jeg må væbne mig med tålmodighed :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok jeg mærkede den ene af tvillingerne da jeg var 15+1 allerede, men det skulle også komme lidt hurtigere med to babyer derinde :) Siden har jeg dog ikke mærket dem, men glææææder mig :)

Krydser fingre for dig Fru H - og for jer andre hvis flere venter og egentlig også for mig selv, så vi snart er helt sikre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner faktisk ikke hvor min moderkage ligger - forventer lidt at få det at vide enten til næste jordemoderbesøg (uge 20+0) eller til den officielle MD-scanning (21+0). Jeg havde bare hørt, at når man var slank, som jeg trods alt er, så ville man tidligt kunne mærke baby.

Men det kan da også være fordi jeg ikke forsøger at mærke nok efter? Jeg prøver ellers - særlig om aftenen, når jeg er gået til køjs...

Jeg må væbne mig med tålmodighed :zzz

Til min MD sagde JM, at grunden til jeg mærkede lillepigen så tidligt og så meget, var fordi min moderkage lå på bagvæggen, så tror absolut ikke du bør være bekymret! Så vidt jeg ved er det meget normalt først at begynde at mærke den lille omkring 18-20. uge. Og mon ikke bare alle der har mærket den lille er hurtig til at få delt den dejlige nyheder, så derfor ser du det meget herinde? ^_^ er sikker på du mærker den lille lige om lidt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kunnet mærke liv i længere tid nu. Det er helt fantastisk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv nu endelig sikker på, at det er liv jeg mærker. Synes jeg har kunnet mærke noget siden uge 16-17, men først tydeligt her ved 19+. Synes det er både skønt, sjovt, og lidt alienagtigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse piger!

Jeg var selv i tvivl i starten hvis det var liv jeg kunne mærke! Og det er det helt klart:)

Jeg er idag 20+1 og har mærket min lille dreng i ca 2 uger nu og det bliver mere og flere gange hver dag! Fed fornemmelse og er meget glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede bobler eller noget for nogen uger siden, men har ikke mærket noget siden. Jeg er 20+1 i dag. Bliver lidt bekymret for om det er helt normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede bobler eller noget for nogen uger siden, men har ikke mærket noget siden. Jeg er 20+1 i dag. Bliver lidt bekymret for om det er helt normalt.

Tror ikke du skal bekymre dig - menkan sagtens forstå dig :-) måske ligger moderkagen foran, eller baby har for vane at sparke ind i din ryg så mærker du ikke så meget.

Jeg har ikke skrevet ned hvornår jeg mærkede liv ved første graviditet, men det var langt senere end nu. Jeg havde moderkagen lige foran!

Er du blevet MD scannet? Det bliver dejligt for dig hvis du ikke er det endnu :-)

Kram til dig, slap af og prøv at lade være m at bekymre dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du skal bekymre dig - menkan sagtens forstå dig :-) måske ligger moderkagen foran, eller baby har for vane at sparke ind i din ryg så mærker du ikke så meget.

Jeg har ikke skrevet ned hvornår jeg mærkede liv ved første graviditet, men det var langt senere end nu. Jeg havde moderkagen lige foran!

Er du blevet MD scannet? Det bliver dejligt for dig hvis du ikke er det endnu :-)

Kram til dig, slap af og prøv at lade være m at bekymre dig.

Tak for dine beroligende ord :-).

Jeg skal til md på fredag så det bliver dejligt og se lille prutten igen. De sidste 14 dage er maven vokset meget så tror da også alt er som det skal være, men kan alligevel ikke lade være med og bekymre mig lidt, men det høre nok med til det at bliv mor :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den sidste uges tid mærket lille prutten hverdag, men i dag har prutten været meget aktiv og det føles som små spark :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER