Påskesen

Hvad har i lavet af mad til fryseren ?

18 indlæg i dette emne

Halløj :)

Ja nu er det jo ved at være oppe over, og vi skal til at fylde fryseren op herhjemme, så vi har aftensmad, lækkerier til barselsbesøg mm. til de første par uger efter fødslen. Derfor tænkte jeg at der måske var nogle af jer der havde nogle lækre ideer til hvad man kan lave ?

Altså indtil videre laver vi en masse frikadeller, lasagne og cupcakes, men det bliver altså også lidt trist i længden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overvejede selv at starte sådan en tråd her så følger lige med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede kanelsnegle og pizzasnegle. Vi havde også boller i fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde kringle, kanelsnegle, pizzasnegle, franskbrød, rugbrød og boller.

Derudover havde vi gryderetter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde frysepizzaee til den store guldmedalje :D Da det kom til stykket, havde jeg hverken energi eller samarbejdsvilje fra bækkenet nok til, at jeg kunne stå i køkkenet og bage mm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har overhovedet ikke forberedt noget som helst i fryseren... :klap Dumt!

Men læner mig lidt op af at herhjemme er det min mand der laver mad og bager, så det satser jeg på at han sagtens kan rumme at fortsætte med... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid lavede vi lasagne og kager. :)

Nu er vi glade for at have boller i karry i fryseren og snart vil jeg lave en kæmpe portion Garam Masala (indisk gryderet - opskriften står i min slanketråd ;)) så vi har det til hektiske dage også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg endnu ikke venter en lille en ;( Har vi Gullash liggende i fryser - det tager altid lang tid at lave så laver en kæmpe portion :) Samt hjemmelavet gullerød suppe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke selv gravid (endnu) starter PB i næste måned :)

Men jeg ville nok lave en gang spaghetti bolognese kødsovs, mørdej (så kan man altid lave en rabarer-, æbltærte eller lign. til, når der kommer gæster - det virker da også total overskudsagtigt, at have lavet hjemmelavet tærte Ha ha.... ), grønsagssupper til fryseren og så ellers bare have handlet noget frisk fisk til fx at lave ovbagt lakseside med grøntsager (så nemt og hurtigt), købe færdig tærtebund/pizzabund - også lynhurtig mad da det jo bare skal i ovnen og "passe sig selv" :)

Ellers ville vi nok også sørge for, at have lidt ekstra på madkonten den måned og så forkæle os selv med god take away mad (fx sticks n sushi, lêlê osv.) og bare nyde sin nye familie :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en milliard muffins, pølsehorn og pizzasnegle. Det er nemt lige at tage det antal op man skal bruge. Så har vi en veninde hvor barselsgaven var fylde vores fryser. Så hun kom med lasagne, boller i karry og frikadeller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en milliard muffins, pølsehorn og pizzasnegle. Det er nemt lige at tage det antal op man skal bruge. Så har vi en veninde hvor barselsgaven var fylde vores fryser. Så hun kom med lasagne, boller i karry og frikadeller :)

Det var da en genial barselsgave.. måske man skulle nævne den for sin kære mamma :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede frikadeller,lasagne, minestrone, boeuf bourgignon, thai curry, kødsauce, og købte en del grøntsager på frost og frøs brød ned også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo gøre det samme omkring at være praktisk, når baby skal til at have mos. Jeg købte for mange år siden i bilka et net med små plastbøtter. Jeg tror jeg havde 50 små bøtter.

Så lavede jeg kartoffelmos, æblemos, grød af bær, Grøntsagsmos med hakket kød i lidt større portioner. Og vupti! Så var der nem og nærende aftensmad og mellemmåltider til baby til mange dage uden ekstra arbejde.

Det var virkeligt rart ikke at skulle bruge stavblenderen hver eneste dag. Den fylder en del i opvaskemaskinen og portionerne er så små at det er svært at blende alligevel :-)

Jeg har hørt andre give det tip at fryse mos ned i isterningbakker og derefter have dem i en pose. Så kan man lige tage et par isterninger op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet rugbrød og frosne leverpostej og syltede rødbeder var også et hit herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for en masse svar allesammen :) Indtil videre er der blevet lavet et ordentlig læs frikadeller, og købt ind til kanelsnegle og cupcakes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt sikkert også denne gang have lavet en masse til fryseren. Også kage til barselsbesøgene :) det er altså SÅ dejligt bare at kunne hive noget op når man står med en lille ny i armene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har verdens mindste fryser, så jeg er helt ude over de overvejelser;-)

Vi må få bragt mad ud, og gæsterne må få kiks - medmindre altså overskuddet er til, at min mand bare sørger for forplejningen, hvilket der vel trods alt skulle være gode chancer for:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så blev der bagt 40 stk. gulerods cupcakes til fryseren i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER