MP <3

gode råd mod ondt i maven

10 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det hele.

Min lille prinsesse er 11 dage i dag, og flere gange i løbet af dagen og natten, bliver hun sur og utilfreds fordi maven gør ondt. Hun ligger og presser og presser til hun er helt rød i hovedet.

Hun bliver ammet, og har flere bonus bleer i løbet af dagen. Så hun har ikke forstoppelse ihvertfald.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fennikelthe og biogaia har hjulpet her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

larmer hun meget når hun spiser? for så kan det var hun suger for meget luft med ind!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert mælkemave - det oplever de fleste. Det går over, heldigvis. Maven skal vænne sig til at blive brugt og følelsen af sult, mæthed, prut, luft osv er en stor omvæltning. Drop D-dråberne et par dage hvis du er begyndt på dem og trap lige så stille op når i begynder igen først 1dråbe et par dage, så 2 et par dage osv.

Ellers er der givet rigtigt gode råd allerede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert mælkemave - det oplever de fleste. Det går over, heldigvis. Maven skal vænne sig til at blive brugt og følelsen af sult, mæthed, prut, luft osv er en stor omvæltning. Drop D-dråberne et par dage hvis du er begyndt på dem og trap lige så stille op når i begynder igen først 1dråbe et par dage, så 2 et par dage osv.

Ellers er der givet rigtigt gode råd allerede.

vi er ikke begyndt på d dråberne endnu. Håber ikke det blive værre når vi starter på dem.

Ved du hvor lang tid det tager før maven vænner sig til alt det nye?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng har siden han var 2 dage gammel været flaskebarn og vi skifter mellem grøn og blå allomin, som virker rigtig godt.

Desuden får han engang imellem kamillethe. Men de ture hvor han bare var ulykkelig og græd måtte vi bare igennem.

Vi snakkede med vores jordemoder om det, så det var måske også en mulighed. Det kunne være hun kunne give nogen gode råd.

Men det er HÅRDT at skulle igennem og både manden og jeg var græde færdige. Nu er vores dreng 7 uger gammel og har kun en gang imellem - måske 1 gang om ugen en lille ulvetime på en 20-30 minutters tid, hvor han er svær at trøste og har ondt i maven.

Men der er IKKE 2 baby'er som er ens, så det kan være svært at sige hvad der lige hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er ikke begyndt på d dråberne endnu. Håber ikke det blive værre når vi starter på dem.

Ved du hvor lang tid det tager før maven vænner sig til alt det nye?

Mies mave stoppede helt med at bøvle efter en tur til spædbarns kiropraktor. Men mælkemave vil jeg gætte på kun varer fra et par dage til et par uger, Mies var på retur inden vi nåede kiropraktoren, men forsvandt som sagt helt derefter. Hvor bor du henne i landet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies mave stoppede helt med at bøvle efter en tur til spædbarns kiropraktor. Men mælkemave vil jeg gætte på kun varer fra et par dage til et par uger, Mies var på retur inden vi nåede kiropraktoren, men forsvandt som sagt helt derefter. Hvor bor du henne i landet?

jeg bor i københavn. Det kunne godt være vi skulle overveje kiropraktor. Jeg giver det lige et par dage. Det har været her i ca 4 dage nu tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bor i københavn. Det kunne godt være vi skulle overveje kiropraktor. Jeg giver det lige et par dage. Det har været her i ca 4 dage nu tror jeg.

God ide med et par dage mere. Systemet skal jo lige op at køre, de har jo aldrig brugt tarmene til at fordøje mælk med og det kan godt genere dem. Du kan hjælpe med at massere maven blidt ved at køre 1-2 fingre rundt om navlen (med uret) og ved at massere let hen over lænden (jeg har et helt massage program skrevet ned fra fysio terapeut som jeg godt vil dele hvis du er interesseret)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i tager turen rundt om en kiropraktor, så kan jeg varmt anbefale dem på lyngby hovedgade 27. Vi har gået et par gange hos Birgitte og hun er fantastisk til spædbørn! Ville ønske at vi var taget afsted tidligere, for bassens mave kom lynhurtigt på højkant efter forløbet hos hende :)

God bedring til med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER