Mette

Efterfødselsbind?

25 indlæg i dette emne

Ja jeg tænker det er smart lige at have en pakke liggende herhjemme til når man kommer hjem fra hospitalet hvis man bløder meget, eller til hvis vandet nu går. Men hvad skal man købe?!

Jeg tænkte Tena lady er til folk der tisser i bukserne - men måske det også er sådan noget man bruger her?! Jeg har nemlig købt sådan nogle øko natur nogle og de virker egentlig ikke ret gode og er uden vinger - hvad har I købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De første to døgn på barselshotellet brugte jeg dem de havde. Jeg fik et par stykker med hjem og så havde jeg Allways natbind hjemme og det var nok efter de første tre dage. Jeg var nok ikke den der blødte mest og længst, men tror da jeg var rimelig gennemsnitlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte efterfødselsbind fra Natracare sidst og var rigtig glad for dem, så dem har jeg også købt denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja Tena er til tisseri, men jeg synes faktisk, at de har været rigtig gode som efterfødselsbind. Og ellers stjal jeg bare en masse af de rigtig store bind (altså det er jo bleer! :D ) fra hospitalet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første to døgn på barselshotellet brugte jeg dem de havde. Jeg fik et par stykker med hjem og så havde jeg Allways natbind hjemme og det var nok efter de første tre dage. Jeg var nok ikke den der blødte mest og længst, men tror da jeg var rimelig gennemsnitlig ;)

Ja måske alm natbind er fine nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte efterfødselsbind fra Natracare sidst og var rigtig glad for dem, så dem har jeg også købt denne gang :)

Det er faktisk dem jeg har købt, synes bare de virker lidt slatne og er uden vinger - men måske de sagtens kan bruges så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja Tena er til tisseri, men jeg synes faktisk, at de har været rigtig gode som efterfødselsbind. Og ellers stjal jeg bare en masse af de rigtig store bind (altså det er jo bleer! :D ) fra hospitalet ;)

Haha ha jeg tænker også på tisseri, og ikke at der er noget galt i det men ved bare jeg vil stå der i kassen og forklare ekspedienten at det altså ikke er fordi jeg tisser men fordi jeg bløder helt vildt meget fordi jeg har født og bla bla bla :D :D stakkels ekspedient haha! Ja ku være man lige kunne få lidt med fra hospitalet :) men bleer siger du? Kan man bruge sine alm underbukser eller skal man så købe nogle der er flere numre for store?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ha jeg tænker også på tisseri, og ikke at der er noget galt i det men ved bare jeg vil stå der i kassen og forklare ekspedienten at det altså ikke er fordi jeg tisser men fordi jeg bløder helt vildt meget fordi jeg har født og bla bla bla :D :D stakkels ekspedient haha! Ja ku være man lige kunne få lidt med fra hospitalet :) men bleer siger du? Kan man bruge sine alm underbukser eller skal man så købe nogle der er flere numre for store?!

Haha jeg har også nogle Tena til overs, og jeg kan love dig for, at de er gemt langt væk herhjemme. Tænk hvis gæster så dem og begyndte at tænke sit :D :blush

Ej, tror ikke, man behøver gå en trussestørrelse op i forhold til, hvad man ellers bruger - de skal jo også sidde til. Men de er altså meget store :P Men nu du siger det, sendte jeg jo faktisk M ud for at købe nogle rare store bomuldstrusser til mig til den periode (de vil jo ikke rigtig klistre til andet end bomuld). God damn. Sexy new mama :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har slet ikke tænkt i de her baner.... Tror måske bare jeg finder mine gamle natbind frem igen. Måske heller ikke så dumt at have fremme hvis vandet går. Må hellere finde dem frem i dag, skal op og balancere på stole for at få fat i dem, gider man måske ikke hvis vandet er gået :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog et par stykker af de kæmpe store med hjem fra hospitalet, men brugte dem vist slet ikke - altså, brugte dem selvfølgelig halvandet døgn efter, mens vi var på Skejby, men ellers brugte jeg normale natbind (måske de ekstra tykke eller hvad man siger). Mht. ekstra store trusser, så havde jeg de store på hjem fra Skejby ( :badgirl ), men brugte normale bomuldshipster/underbukser så snart vi var hjemme..

Når jeg tænker over det, kan det da godt være, jeg ikke blødte så meget efter de første to døgn ;)

Vandet gik derhjemme og der tog jeg også bare et normalt natbind på og det holdte fint. Vandet strømmer ikke ud konstant, så jeg synes det var fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke nøjes med alm. Natbind den første uge, så jeg brugte dem jeg havde taget med hjem fra sygehuset og så tena bind, som min mor kom med. Mener at det var tena, men de var købt i Kiwi. De mindede meget om dem, som sygehuset har.

De kan jo godt være gode som efterfødselsbind og det var de for mig og brugte bare mine egne underbukser/hotpants.

Jeg går seriøst ikke op i hvad ekspidenten tænker om de bind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk dem jeg har købt, synes bare de virker lidt slatne og er uden vinger - men måske de sagtens kan bruges så

Jeg har ihvertfald ingen problemer haft med dem.. Jeg er ikke en eneste gang blødt ved siden af eller oplevede at de "klappede" sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte bleerne fra sygehuset de første par dage med sygehusets store underbukser. Ville ikke kunne have dem i mine egne trusser.

Vi havde en ekstra overnatning på sygehuset, så. jeg nåede at skifte til almindelige bind og egne trusser inden vi tog hjem.

Brugte bare helt alm. bind. Ikke natbind eller noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte de store mens jeg var på sygehuset, men i Kolding havde de rationeret dem, fordi de havde erfaringer med at kvinderne "stjal" dem med hjem. Så jeg fik kun til 1 dag eller sådan noget og derefter skulle jeg hver gang spørger om jeg måtte få en mere (var indlagt 3½ dag) og til sidst fik man faktisk ikke flere men skulle bruge de lidt mindre bind/bleer de havde.

Da jeg kom hjem brugte jeg Always Natbind og til sidst normale bind (var så "heldig" at bløde i næsten 7 uger <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også bare dem på hospitalet den første dag, derefter always natbind. Der var en pakke af dem med i en af gratispakkerne dengang, så det var smart :)

Har hørt fra nogen, at Tena ikke er så godt, fordi det er til "tyndere" væske :P Men det kan være det er individuelt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første to døgn på barselshotellet brugte jeg dem de havde. Jeg fik et par stykker med hjem og så havde jeg Allways natbind hjemme og det var nok efter de første tre dage. Jeg var nok ikke den der blødte mest og længst, men tror da jeg var rimelig gennemsnitlig ;)

Det samme her. Jeg synes dog ikke det var nemt at styre i sygehuset store trusser så kom hurtigt i mine egne og så den lille af deres bind/bleer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var kun de første 12 timer efter fødslen jeg brugte "damebleerne" fra hospitalet, da vi kom hjem brugte jeg bare almindelige bind, jeg brugte faktisk ikke engang natbind, det var ikke nødvendigt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige at selv om jeg fødte ambulant og tog hjem 5 timer efter fødslen fik jeg en posefuld kæmpebleer med hjem fra hospitalet, det var ikke noget jeg bad om de kom bare med dem. Det var fint tilpas til de første par dage, derefter brugte jeg alm natbind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her brugte jeg sygehusets underbukser og bleer de dage vi var indlagt ( 2 døgn) men derefter købte jeg nogle af de der lidt store pakker bløde bind uden vinger som jeg også bruger i forbindelse med kraftig mens og så er de billige !! Så putter jeg bare et bind af en art under der har vinger :) også bare nogle helt billige for at undgå det løber ud i trusserne . Min blødning stilnede meget hurtigt af dengang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk dem jeg har købt, synes bare de virker lidt slatne og er uden vinger - men måske de sagtens kan bruges så

Mette, dem brugte jeg ogsaa og de er virkelig gode, synes jeg! De er behagelige at sidde paa og det med vinger har du ikke brug for. De sidder godt og suger godt, Brug du roligt dem :)

Natbind var ikke nok i mange dage, men plus det at de ikke lugter grimt, ligesom mine natbind saa gjorde... :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg brugte carls bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Viborg må man ikke få bleer med hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg brugte også dem fra Natracare, de er SÅ behagelige i modsætning til andre synes jeg. Men det er også meget individuelt hvor meget man bløder jo.På hospitalet brugte jeg dem de havde, og det var fint også, men derhjemme brugte jeg hurtigt de andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte de der mega bind de havde på hospitalet imens vi var der - havde to med hjem, men fik dem aldrig brugt da jeg kunne bruge alm. bind fra dagen før vi kom hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog nogle af de store bind med hjem fra hospitalet, men brugte kun 2. Nu er jeg på natbind som eg synes er behageligere da de andre arcså store at sidde på. Så jeg ar nogle tilbage hvis du vil have dem Mette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER