FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Føj, jeg har haft en helvedsnat uden lige. Kvalme natten lang, opkast som kører op og ned i spiserøret uden at kunne kaste det op. Jeg har heldigvis ikke haft ret mange problemer med kvalme i graviditeten, men jeg har sagtens kunne kaste op. Men i nat ville det fandeme bare ikke ud :-( jeg havde mavekneb, som var så voldsomt at jeg tissede i underhylerne :-( mega flovt. Hele min krop gjorde bare ondt og ville af med noget og intet ville ud -udover urin ;-) på samme tid havde jeg dumme plukveer. Hele min krop spændte og jagede ned i underlivet, og det stod på i knap to timer..

Jeg er 30+1 i dag og har aldrig prøvet noget lignede, og jeg er ellers ikke pjevset af mig. Kom med jeres sparring piger, har jer der er så langt prøvet noget i den dur før?

Jeg tror, som de andre der er maveonde og ikke gravid relateret, men puh det lyder voldsomt :( hvordan går det med dig idag søde? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor ærgerligt. Hos min læge kan man lave prøven hos dem hvis man har glemt at tage hjemmefra

Ja, men det skal jo være morgenurin, og det kan jeg ikke rigtig klare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det skal jo være morgenurin, og det kan jeg ikke rigtig klare ;)

Det behøver det ikke være hos min læge. Jeg skal afsted på onsdag og regner med at lave den der. Har nemlig ikke lige nogen beholdere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det skal jo være morgenurin, og det kan jeg ikke rigtig klare ;)

Tror aldrig jeg har afleveret en morgen prøve i mit lægehus.... Det er nu gået fint alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver det ikke være hos min læge. Jeg skal afsted på onsdag og regner med at lave den der. Har nemlig ikke lige nogen beholdere

Jeg tror til første undersøgelse så de gerne det var morgenurin, hvis muligt, i mit lægehus og de to andre var det (mere) ok jeg lavede den i lægehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke morgenurin til min 1. Lægeundersøgelse. alle gangene klarede vi det fint med at levere prøven på lægehuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået sådan et glas og har fået at vide det SKAL være morgenurin :( øv... Tarveligt, nu havde jeg lige glædet mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod op med Mie kl 6.45 og havde det af :numse virkelig virkelig dårlig! vi vækkede Anders kl 9 hvor jeg "bare lige" lagde mig ned! Vågnede så for 10 min siden da de lukkede døren og gik mod stranden. Nu har jeg det SKØNT igen :yay

Selvom jeg da godt ville have været med på stranden så hellere få det godt igen og være mere værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod op med Mie kl 6.45 og havde det af :numse virkelig virkelig dårlig! vi vækkede Anders kl 9 hvor jeg "bare lige" lagde mig ned! Vågnede så for 10 min siden da de lukkede døren og gik mod stranden. Nu har jeg det SKØNT igen :yay

Selvom jeg da godt ville have været med på stranden så hellere få det godt igen og være mere værd!

:yay hvor var det dejligt at Anders lod dig sove. Det er jo guld værd i vores tilstand :) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen altså, dumme ting ved denne graviditet vil simpelthen ikke stoppe :(

Jeg tror jeg har fået en hæmoride, det har jeg aldrig prøvet før, aner ikke hvad man gør ved sådan en - nogen der har erfaringer? Forsvinder den bare af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen altså, dumme ting ved denne graviditet vil simpelthen ikke stoppe :(

Jeg tror jeg har fået en hæmoride, det har jeg aldrig prøvet før, aner ikke hvad man gør ved sådan en - nogen der har erfaringer? Forsvinder den bare af sig selv?

Man kan få noget salve der sku hjælpe godt - dog er det receptpligtigt. Hvis det ikke virker er der et lille indgreb man kan foretage - men det vil de vist ikke gøre før efter fødsel - da den i sig selv kan fremkalde hæmorider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen altså, dumme ting ved denne graviditet vil simpelthen ikke stoppe :(

Jeg tror jeg har fået en hæmoride, det har jeg aldrig prøvet før, aner ikke hvad man gør ved sådan en - nogen der har erfaringer? Forsvinder den bare af sig selv?

Creme var super effektivt da jeg fik en efter fødslen. Men jeg fik det stukket i hånden af en sygeplejerske. Jeg havde tænkt mig at gå på apoteket og se om man kan købe uden recept, så jeg har efter fødslen. Men ved ikke om man kan!?! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr smelt altså :wub

Har lige været forbi og se AnitaFHs lille Julius :biglove

Hvor er han altså bare dejlig og hvor glæder jeg mig bare endnu mere til Mikkel snart kommer ud nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Creme var super effektivt da jeg fik en efter fødslen. Men jeg fik det stukket i hånden af en sygeplejerske. Jeg havde tænkt mig at gå på apoteket og se om man kan købe uden recept, så jeg har efter fødslen. Men ved ikke om man kan!?! :unsure

Både doloproct og proctosedyl er recept-pligtige.

Ved sgu ikke om lægen vil lave den forebyggende - men det skader da ikke at spørge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen altså, dumme ting ved denne graviditet vil simpelthen ikke stoppe :(

Jeg tror jeg har fået en hæmoride, det har jeg aldrig prøvet før, aner ikke hvad man gør ved sådan en - nogen der har erfaringer? Forsvinder den bare af sig selv?

 

Sådan langsigtet, så er det bedste man kan gøre at holde gang i maven. Det værste man kan gøre, når man har en hæmoride er at have hård mave. 

 

Jeg har en der lader mig vide, når min mave er blevet for hård :rolleyes Personligt bruger jeg ikke creme eller stikpiller (har dog gjort det en enkelt gang for mange år siden), og symptomerne fra hæmoriden svinder af sig selv i løbet af et par dage eller absolut maksimalt en uges tid.

 

Nu findes hæmorider i forskellige sværhedsgrader, så jeg skal ikke kunne sige om din vil gå i sig selv eller ej. Men ellers er der, som flere har skrevet både creme og stikpiller, som man kan give.

Man kan som nogen skriver også få et mindre kirurgisk indgreb, hvor man sætter en elastik på hæmoriden og på den måde fjerner dens blodforsyning, så den går i sig selv. Det ved jeg dog ikke om man vil gøre på en gravid?

 

Den gode nyhed er, at de skulle svinde efter man har født :) Kan se, at der ikke er så lang tid til for dig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan langsigtet, så er det bedste man kan gøre at holde gang i maven. Det værste man kan gøre, når man har en hæmoride er at have hård mave.

Jeg har en der lader mig vide, når min mave er blevet for hård :rolleyes Personligt bruger jeg ikke creme eller stikpiller (har dog gjort det en enkelt gang for mange år siden), og symptomerne fra hæmoriden svinder af sig selv i løbet af et par dage eller absolut maksimalt en uges tid.

Nu findes hæmorider i forskellige sværhedsgrader, så jeg skal ikke kunne sige om din vil gå i sig selv eller ej. Men ellers er der, som flere har skrevet både creme og stikpiller, som man kan give.

Man kan som nogen skriver også få et mindre kirurgisk indgreb, hvor man sætter en elastik på hæmoriden og på den måde fjerner dens blodforsyning, så den går i sig selv. Det ved jeg dog ikke om man vil gøre på en gravid?

Den gode nyhed er, at de skulle svinde efter man har født :) Kan se, at der ikke er så lang tid til for dig :)

Tak for svar... Jeg har netop har blød afføring de sidste par dage (efter at jeg lige havde 1-2 dage hvor den var hård), derfor under det mig også den dukker op nu. Men jeg ser lige om det bliver bedre ellers må jeg tage fat i lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar... Jeg har netop har blød afføring de sidste par dage (efter at jeg lige havde 1-2 dage hvor den var hård), derfor under det mig også den dukker op nu. Men jeg ser lige om det bliver bedre ellers må jeg tage fat i lægen.

 

Når man er sidst i graviditeten, så trykker livmoderen på den store vene, der løber tilbage til hjertet fra maven og underkroppen (vena cava inferior). Derfor kommer der et højere tryk i de mindre vener, hvilket gør at de udvider sig. Det giver også en større risiko for hæmorider, som jo netop er udvidede vener.

Så måske det er derfor, de først er kommet nu? Det burde efter den forklaring blive bedre, når du har født :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2,5 times lur gjorde godt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, der er da er forsøg værd - hvis det ikke er nok kan man jo gå til lægen og få recept på en af de skrappere sager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der føler underlivet nærmest "falder ud" når i sidder på wc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj er helt forarget og det ikke ikke engang på mineegene vegne.

N skal til ac/dc i Roskilde på onsdag med en kammerat hvis kone har termin om 3 uger.

N ringer så i dag for lige at aftale de sidste detaljer, men vennen svarer ikke. Et par minutter efter får han i stedet en sms om at de er på sygehuset til igangsættelse og at han ringer senere.

N skriver tilbage at så regner han ikke med han skal med alligevel og at det er helt ok, hvortil vennen svarer at jo jo, selvfølgelig skal han med....

Er du så færdig den var altså ikke gået herhjemme. Kan slet ikke forstå at man kan tænke sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HADER min ryg.

Orker det ikke mere nu.

Intet hjælper altså :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj er helt forarget og det ikke ikke engang på mineegene vegne.

N skal til ac/dc i Roskilde på onsdag med en kammerat hvis kone har termin om 3 uger.

N ringer så i dag for lige at aftale de sidste detaljer, men vennen svarer ikke. Et par minutter efter får han i stedet en sms om at de er på sygehuset til igangsættelse og at han ringer senere.

N skriver tilbage at så regner han ikke med han skal med alligevel og at det er helt ok, hvortil vennen svarer at jo jo, selvfølgelig skal han med....

Er du så færdig den var altså ikke gået herhjemme. Kan slet ikke forstå at man kan tænke sådan...

:o det kan jo trække ud i et døgn eller 2!!!

Anders og jeg regner med at vi skal være adskilt om natten fra start, men det er jo pga. Mie ikke en koncert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.