Ihpets-mortilto

Williams dåb :)

35 indlæg i dette emne

William skal døbes og det skal selvfølgelig fejres

***

Efter meget roden rundt frem og tilbage, er det nu endeligt besluttet at William skal døbes d. 30.06.13. Vi havde først besluttet at det skulle være den 7.7.13, men det viste sig så at gudfaren var på ferie der sammen med flere af de andre gæster - og det var jo ikke helt heldigt. D. 30.6 kan "vores" præst ikke, så vi var lige ved at holde ved den 7., men vi besluttede at gæsterne selvfølgelig måtte være det vigtigste :rolleyes

-

Dåben skal ske i Benløse kirke hvor vi også blev gift, det er en lille lokal kirke herude hvor vi bor - og den er rigtig fin :super

-

Vi inviterer følgende:

Mor og far på begge sider = 4 voksne

J's farmor+farfar+mormor = 3 voksne

Mine søstre + mænd + børn = 6 voksne + 5 børn (2 små)

1 vennepar = 2 voksne (+ måske en baby) (måske kommer de ikke pga babys ankomst??)

J's faster + fætter og kusiner + barn = 5 voksne + 1 barn (lille)

J's morbror + kone og "børn" = 2 voksne + 2 næsten voksne børn

2 af mine kusiner + mand + børn = 3 voksne + 4 børn (1 lille)

Og så kommer mig og J og William selvfølgelig = 2 voksne + 1 barn (lille)

-

I alt bliver det så:

27 voksne, 13 børn hvoraf 3 spiser egen mad (eller babs ;) ) og 2 er næsten voksne.

- Jeg vil opdatere listen når jeg ved hvem der kommer / ikke kommer...

-

Mad er vi ikke sikre på endnu... hmmm :mam

-

Sted: hjemme!!! Beder til vejrguderne om godt vejr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhmm.... og så noget om pynt/tema/indbydelser...

Og ja, der er sket det der tit sker. Jeg har skiftet mening og er nu håbløst bagud. Er slet ikke startet på invitationer (men dagen i morgen er sat af til det). Men jeg har da fået lavet det første projekt - nemlig en vimpelrække med navn:

*

post-5285-0-22560800-1368630395_thumb.jp

*

Som altid (grundet skod kamera) er lyset helt forkert. Vimplerne er naturfarvede, bogstaverne er hvide, sytråden er støvet lysegrøn og båndet med stjerner er brunligt med støvet lysegrønne stjerner.

Jeg har købt muffinsforme der er ligesom båndet, og papir i samme farve som der skal laves invitationer og bordpynt (måske bordkort) af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot vimpel :super

vi holder vores barnedåb den 23/6 og da jeg ikke havde det store overskud til selv at lave invitationerne, blev de bestilt på www.nemprint.dk og de kom med posten 2 dage efter. Jeg skal selv lave bordkort og pynte det lille forsamlingshus som vi har lejet.

Men håber da at du indhenter det du er bagud med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin vimpel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at se hvad du ellers får lavet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuu... Så er invitationerne lavet og bliver sendt ud i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuu... Så er invitationerne lavet og bliver sendt ud i morgen :)

Dejligt at du har fået lavet og at de er klar til at blive sendt. Håber da at kunne se et færdigt resultat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja billeder skal der komme, i morgen altså ;)

I dag har jeg købt lysegrønt krymmel og hvide/lysegrønne stribede sugerør... ihhhh det bliver SÅ fint <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, man kan da vist godt se i denne tråd at William snupper al min tid lige i de her dage. Billeder af invitationer skal nok komme, promise :)

Jeg bliver bare lige nød til at dele det her, vi har fået afvide af J's forældre at de vil give den klapvogn vi vil have til Williams dåb. Hvor mega fedt er det ikke lige? Der går nok et par dage før den kommer i brug, men det er fedt at slippe for den mega udskrivning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 dage til den store dag :balloon

Nu er det virkelig tæt på, og slutspurgten er sat ind, i dag er målet at bage 80 muffins, jeg har 20 i fryseren - og 100 har vi brug for. Der er 5 slags muffins: 1: drømmekage cupcake med kokosglasur, 2: vanilje cupcake med ristede hasselnødder dækket med hvidchokolade og hindbær frosting, 3: chokolade cupcake med ristede hasselnødder toppet med karamelrørt frosting og drysset med ristede hasselnødder, 4: chokolade cupcake med flødebolletop, og 5: chokolade cupcake med cookiedough surprice og fuldfed cookiedoug frosting med chokolade stykker.

Og pynt skal der til, så der skal jeg have klippet små lysegrøne stjerner og sat på pinde der skal pynte i den slags cupcake med hindbærfrosting. Jeg skal have lavet små skilte der viser hvad cupcakesne består af. Og navneskilte til at klistre på plastikglasene (smart ikke?).

Jeg mangler også stadig at bage omkring 40 burgerboller (jeg har 35 i fryseren). Og vi skal have handlet det sidste ind.

Mit tøj er på plads, J mangler måske en ny bluse (jeg mener han gør, han mener ikke det er nødvendigt nu), Williams tøj har jeg heller ikke helt besluttet - tror han skal have en ny Hummelbody på han næsten lige har fået (og ikke haft på endnu, fordi jeg ville gemme den til dåben) - men han mangler bukser der passer til.

Dåbskjolen er den jeg havde på, den mangler bånd (brunt, lysegrønt eller blå - tænke tænke) og jeg er ved at sy underkjolen - mangler at ligge en times tid eller to i den, og så er den færdig.

Og så panikker jeg stadigvæk over feststedet, som jo skal være herhjemme - men vi bor småt og de lover vist ikke godt vejr (svigerforældrene mener vi kan holde det hjemme ved dem så, og det jo sødt nok, men det vil jeg IKKE. BASTA! og det bliver ikke ligefrem nemt at sige)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, den dåb vil jeg gerne med til med de lækre cupcakes! Lyder som om der er godt gangi den sidste planlægning, heldoglykke med det hele. Håberi får godt vejr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kommer bare, jeg er sikker på at der er mere en rigeligt ;)

Ej altså, posten kom lige med en pakke til William fra min farbror og tante. De er ikke inviteret til dåben, og sender derfor en pakke. Jeg synes det er så sødt af folk når man får pakker, og når de så ikke engang er inviteret :wub .

Jeg har ikke åbnet, kan ikke helt finde ud af om det er snyd. Men jeg tror at det er tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 dage til dåben :yay :balloon :balloons

Og jeg er kommet videre med foreberedelserne. I dag har jeg lavet skilte til kagerne:

post-5285-0-57437700-1372250770_thumb.jp

Jeg har klippet stjerner der skal pynte på nogle af kagerne:

post-5285-0-44908900-1372250780_thumb.jp

Og jeg har syet lidt mere på underskørtet:

post-5285-0-29838100-1372250788_thumb.jp

post-5285-0-38432200-1372250799_thumb.jp

Til underskørtete mangler jeg kun lige at prøve det på modellen, siksakke nogle enkelte steder og sy knapper i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor bliver det hele bare godt! Rigtig god dåb på søndag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare godt ud. Og MUMS hvor lyder de cupcakes lækre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor bliver det hele bare godt! Rigtig god dåb på søndag :)

Tak :kram2

Hvor er du bare sej, og det lyder virkelig som om det bliver en super fest!!!

Tak :) Håber det bliver rigtig hyggeligt. Og helt nede på jorden og afslappet, og at det er rum til alle de børn der kommer.

Hvor ser det bare godt ud. Og MUMS hvor lyder de cupcakes lækre!

Tak :) Hehe, jah jeg er også rigtig spændt. De sidste 20 er i ovnen nu, det var den nemme del at bage dem. Er noget mere spændt på når jeg skal pynte med frosting og pynt, det bliver nok lidt svært. Men det kan i se på lørdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES YES YES!

Vi har fået lov til at låne et festtelt som vi sætter i forlængelse af carporten - dansk sommer, BRING IT ON!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt med teltet! :) Håber virkelig I får en god dag! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt med teltet! :) Håber virkelig I får en god dag! :kiss

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der mørkeblåt silkebånd i kjolen :) Elsker tanken om at jeg havde den på for 26 år siden <3 med gule bånd i.

Jeg har også i dag fået købt en hvid Katvig body til at have under kjolen. Og et par Ej sikke lej cowboybukser til bagefter, han bliver en smuksak <3

70 burgerboller er nu bagt, fik bagt de sidste 40 i dag. Vi fik storshoppet og jeg har lavet: cookiedough, cookiedoughfrosting, hindbær cream cheese frosting og karamel frosting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt! Sikke meget du har nået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt! Sikke meget du har nået :)

Tak :)

ÅH ÅH! Mega stort problem. Vores køleskab kan ikke indeholde en barnedåb der omfatter 100 pyntede kager. Shit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅH ÅH! Mega stort problem. Vores køleskab kan ikke indeholde en barnedåb der omfatter 100 pyntede kager. Shit!

Nabohjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt om længe klar til i morgen :) Nu mangler jeg lige et lag neglelak og så vil jeg gå i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER