tazdiginez

Indkøbslisten

19 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at vi kunne lave en indkøbsliste.

Så kan vi minde hinanden på de ting der skal købes og så kan man på samme tid, flashe de lækre køb man har skaffet sig :)

Hvad skal i købe til de kommende december-babyer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke med liv der kom pludseligt :D

Vi skal købe det hele, da vi venter vores første. Jeg har kigget liste op og liste ned, men synes det er svært at finde en bestemt jeg (vi) vil følge da mange af tingene vel også er individuelt hvad der er nice-to-have og need-to-have.

Det gør det bestemt heller ikke nemmere at vi begge er totalt blanke på baby udstyrsområdet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have alting, da det er vores de første. Jeg har også kigget på en masse lister og prøvet at lave min egen - men så fandt vi ud af at der er to, så nu ved vi slet ikke hvad vi skal have. Og der er ikke lige nogen med tvillinger i vores omgangskreds, så vi er lidt på bar bund.

Vi er dog nået så langt at vi har forelsket os i en Odder Twin Zip, så den tror jeg vi vil have hjem til (vi har dog ikke prøvet den endnu, for jeg er jo ret sengeliggende). Og så vil vi have en anden Odder Twin hjem til bedsteforældrene, som bor i samme jyske by, så de kan deles og vi slipper for altid at skulle have vognen med.

Så skal vi have ny bil, for selvom vores er stor, er den ikke stor nok. Men den er nu alligevel ved at have kørt langt og runder to år til november, så der ville vi alligevel skifte. Og gode autostole, så tvillingerne kan komme med til Jylland fra start, har lidt forelsket mig i dem hvor de ligger helt ned, som i en lift, håber lidt de må være i dem i længere tid. Plus vi så nok låner almindelige autostole fra noget familie, som de så kan skifte med.

Men uf det er svært at vide hvad man har brug for. - og hvornår man skal købe, for vi gider ikke have det stående i laaaang tid før de kommer, men på den anden side, vi ved jo heller ikke hvornår de to vil ud, og hvornår jeg er alt for stor til at kunne noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at finde ud af hvad man skal have anskaffet, når man venter sig.

For der er så mange forskellige lister, at det gør en meget mere forvirret.

Man kunne eventuelt snakke med en i ens vennekreds eller i familien, om hvad de havde af ting.

Men køb heller ikke alle de fine ting, som man ser i butikkerne eller på nettet. Mange af tingene har man slet ikke brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spurgte i babysam om i hvor god tid vi skulle være, da vi ikke helt vidste hvor tidligt man skulle være ude. De fortalte os at når jeg var halvvejs og omkring md scanningen så var det et godt tidspunkt at bestille sin oddervogn (da det lige var den vi snakkede om der).

Ved selvfølgelig ikke om det er det samme med tvillingevogne, men syntes det var et meget godt pejlemærke. Vi gider nemlig heller ikke at have alle ting stående i flere måneder før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud, vidste sket ikke der findes lister man kunne gå efter- eller i hvertfald få et indblik i hvad man skal anskaffe sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud, vidste sket ikke der findes lister man kunne gå efter- eller i hvertfald få et indblik i hvad man skal anskaffe sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud, vidste sket ikke der findes lister man kunne gå efter- eller i hvertfald få et indblik i hvad man skal anskaffe sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, min mor og jeg havde lige lidt ventetid, inden jeg skulle på sygehuset i dag og jeg havde det okay, så vi tænkte, vi kunne gå i Babysam - og nu har jeg reserveret barnevogn, så den skal Martin med ned at se på lørdag og så køber vi nok den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, min mor og jeg havde lige lidt ventetid, inden jeg skulle på sygehuset i dag og jeg havde det okay, så vi tænkte, vi kunne gå i Babysam - og nu har jeg reserveret barnevogn, så den skal Martin med ned at se på lørdag og så køber vi nok den :)

Hvor er det stort :) jeg kan slet ikke rumme at det skal blive så "virkeligt" endnu :D

Håber Martin kan lide den også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det stort :) jeg kan slet ikke rumme at det skal blive så "virkeligt" endnu :D

Håber Martin kan lide den også :)

Det kan han helt sikkert, for vi har før snakket om at det er den vi vil have, der er jo ikke voldsomt meget at vælge mellem til tvillinger. Vi havde bare tænkt at købe brugt, men nu stod den der lige og var voldsomt meget på tilbud, så jeg lod mig friste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan han helt sikkert, for vi har før snakket om at det er den vi vil have, der er jo ikke voldsomt meget at vælge mellem til tvillinger. Vi havde bare tænkt at købe brugt, men nu stod den der lige og var voldsomt meget på tilbud, så jeg lod mig friste :)

Så kan man jo næsten ikke lade være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan man jo næsten ikke lade være :D

Nej det er jo det. Martin har også lige fortalt han næsten har købt ny bil, selvom vi havde tænkt at vente, og så er barnevogn jo pludselig en lille ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er jo det. Martin har også lige fortalt han næsten har købt ny bil, selvom vi havde tænkt at vente, og så er barnevogn jo pludselig en lille ting ;)

Haha det er da altid noget han fortæller dig det :D min mand er typen der "glemmer" at fortælle mig ting og sager :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det er da altid noget han fortæller dig det :D min mand er typen der "glemmer" at fortælle mig ting og sager :rolleyes

Haha, det havde måske også været klogere, for jeg sagde nej til ny bil nu. Tilgengæld har han lige sagt ja til barnevognen - så den skal vi ned at reservere på lørdag, hurraaa jeg glæder mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det havde måske også været klogere, for jeg sagde nej til ny bil nu. Tilgengæld har han lige sagt ja til barnevognen - så den skal vi ned at reservere på lørdag, hurraaa jeg glæder mig :)

Haha måske det er derfor hr mand ikke fortæller mig ting :P

Hvor skønt! :) så er den da til at krydse af listen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er i uge 12+0 idag og har været NF scanning... vi har allerede købt barnevogn en Odder comfort med lilla farvet alu stel (deres luksusmodel) og en lift fik vi gratis med... der ud over har vi købt en sleebee bag da den var på tilbud og vi får et vinterbarn er det godt det kan ligge varmt udenfor...vi købte kun barnevogn allerede da den var sat ned fra 13.000kr med lift til 8.000kr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er i uge 12+0 idag og har været NF scanning... vi har allerede købt barnevogn en Odder comfort med lilla farvet alu stel (deres luksusmodel) og en lift fik vi gratis med... der ud over har vi købt en sleebee bag da den var på tilbud og vi får et vinterbarn er det godt det kan ligge varmt udenfor...vi købte kun barnevogn allerede da den var sat ned fra 13.000kr med lift til 8.000kr!

Hvor har I købt den? Er det et generelt tilbud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi da lige købt ind, vi har nu:

- Lækker Odder tvillingebarnevogn med madrasser

- To tremmesenge med madrasser (de starter dog med at dele)

- To sæt virkelig skønt sengetøj

- To bambus dyne/pude sæt

- To hvide sengerande

- Et styks virkelig lækker spritny Skoda Superb stationcar med masser af plads

Så har vi fået følgende:

- Et brugt aktivitetstæppe

- En brugt skråstol

- En brugt babyindsats til badekar

- To lækre nye sorte tripp trapp stole

Desuden låner vi en sansegynge og en hel masse babytøj i neutrale faver, vi får det den 23. juli og hold op jeg glæder mig! Og vi mangler så stadig en hel masse, bl.a.:

- Kravlegård

- Puslebord (et eller to er det store spørgsmål)

- Puslehynder

- Badekar med plads til begge to

- Autostole

- Babyalarm

- Bæresele (jeg drømmer om stokkes)

- Mere sengetøj

- To styks duniduo

Og sikkert alt muligt andet, som vi ikke vidste vi havde brug for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER