Miss-Mette

Valg af barnevogn

41 indlæg i dette emne

Jeg kan se hun har skrevet TÆNK test.. Jeg tror du kan google den, men man skal vist betale for at kunne få lov til at se den.

Nemlig men der er lidt her se afsnittet 'test af barnevogne' http://barnevogne.blogspot.com/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har igen her 3. gang valgt en Emmaljunga. Vi har været så glade for den første vi havde og har altså valgt at købe en igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej alle... er der slet ikke nogen som kender noget til simo barnevogne... for det har vi overvejet når vi skal have...

tænker om den kan være i en lille bil altså om den kan slåes meget sammen og sådan noget...

håber virkelig der er nogen som kan hjælpe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har erfaringer med Odder x-dream?

Jeg vil meget gerne have en, der er nem at lægge om bag i bilen.

Sådan en havde vi, elskede den vogn. Vi har godt nok solgt den nu, men skulle vi have barn nr. 3, så ville jeg købe sådan en igen. Måske brugt i stedet for ny. Den er dejlig nemt at få i bilen og den vejer ikke ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder Victory med xdream II stel, som vi købte da jeg ventede Juliane.

Denne her i brun og latte.. ÆLSGER bare den vogn

317fbf5.jpg

Vi købte den fra ny, og inkl. madras gav vi vist knap 9000 for den. Og ja, det er da mange penge, men vi købte en billig vogn til vores store datter til 3500, og den holdt KUN til hende. Ville ikke engang tage penge for den da vi skulle af med den. Skulle vi gøre det samme igen med nr 2 og denne gang, ville vi jo have brugt over 10.000. Odderen kan vi bruge til babyen også, og ovenikøbet sælge den bagefter til en fornuftig pris,så set i bagspejlet, skulle vi bare have købt en ODder helt fra starten.

Det er jo en smagssag hvad man er til. Men en af de store fordele ved Odder, er at den er støttet hele vejen under kassen.. Det er Emaljnuga fx ikke (og heller ikke den billige vi købte dengang). En forhandler prøvede faktisk at fraråde min søster at købe Emmaljunga, da den vil komme til at hænge, bare man lægger 3 liter mælk og en pose kartofler på fodenden - selvfølgelig ikke hvis man gør det en gang, men i længden. Men man kan også finde billige barnevogne der støtter hele vejen rundt.

Så selv om en Odder er dyr NU, så kan man jo også tage en god pris for den, når man skal sælge, og så er det jo pludselig ikke slemt.. Og slet ikke hvis den har været brugt til flere børn. - Og så er jeg bare vild med det klassiske design Oddervognen har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig havde vi haft kig på en combi vogn fra Emmaljunga, fordi vi bor i en ret lille lejlighed i midtbyen og jeg ville gerne kunne komme nemt rundt med vognen i stedet for at skulle ligne en, hvor det er vognen, der kommer med mig og ikke omvendt. DA vi så var ude og kigge hos Ønskebørn og snakkede med ekspedienten om det, så fortalte hun, at det faktisk ikke er en godkendt sovevogn hos mange dagplejere og så skal man alligevel ud og have fat i en ekstra barnevogn til brug hos dagplejer og hvis den så ikke kan få lov at stå der, så har vi lige pludselig bøvlet med to vogne...

Vi endte derfor med at hoppe tilbage til mit oprindelige udgangspunkt (da jeg allerede tidligt i graviditeten begyndte at kigge på sådan noget) som min mand også helt af sig selv udpegede i butikken som hans favorit (den at jeg havde sagt noget! :loveshower ) , nemlig Emmaljunga's Big Star Supreme og jeg glæder mig super meget til at få den hjem og få lov at køre lillemanden rundt i den. Den var forbløffende let at styre rundt med (og ja, vi kørte næsten ræs inde i Ønskebørn ;)) og virkede som en vogn, der kan dække alle vores behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :) Vi har været meget i tvivl, men er glad for at høre at du er glad for den. Er barnevognskassen bøvlet at bruge som lift? Og har I købt noget andet ved siden af en voksipose el. en lift som erstatning?

Slet ikke, den er super nem at klikke af og der er håndtag i den. Vi havde en quadrolift de første måneder og den er nu lavet om til kørepose i klapvognen, så selv om den er lidt dyrere end en lift, synes jeg den har været mere brugbar, da den har 2 funktioner.. Hvis i overvejer en voksi skal i sikre jer, at den kan passe til en kombi - pladen er vist typisk for lang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juuuuhuuuu...

Har fundet min barnevogn og sparer oxo lige 13000.

Har fundet en 4 år gammel SilverCross Balmoral til 2000. Dertil får jeg regnslag, myggenet, lift, pusletaske og et par andre småting.

Skal hente den på fyn weekenden d 29-30

Glæder mig helt vildt.

/Mette 13+3

P.S. Ved godt den ikke er bedst i test osv, men da det er min sidste barnevogn EVER og jeg altid har drømt om sådan en (og oxo har læst flere steder at det ftalaterne ikke holdt alligevel) så har jeg altså intet problem med at købe/bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg har hørt fra flere efterhånden, når jeg taler barnevogn, at det bringer UHELD at tage barnevognen hjem inden babyen er kommet til verden...!!! <_< :gravid :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg har hørt fra flere efterhånden, når jeg taler barnevogn, at det bringer UHELD at tage barnevognen hjem inden babyen er kommet til verden...!!! <_< :gravid :help

Det vil jeg s**** højt og flot på :D :P

Vi har haft vores hjemme siden november.... Og jeg eeeelsker at gå og kigge på den, og drømme søde drømme om forår og baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg har hørt fra flere efterhånden, når jeg taler barnevogn, at det bringer UHELD at tage barnevognen hjem inden babyen er kommet til verden...!!! <_< :gravid :help

Har desværre ikke noget valg. Dem vi har købt vores af kan ikke opbevare den indtil slutningen af juli.

/Mette 13+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg har hørt fra flere efterhånden, når jeg taler barnevogn, at det bringer UHELD at tage barnevognen hjem inden babyen er kommet til verden...!!! <_< :gravid :help

Jep. . Og derfor står vores hos min mor og kommer ikke hjem før barnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. . Og derfor står vores hos min mor og kommer ikke hjem før barnet..

Jeg håber også at en god læse-veninde, vil opbevare vores i deres hestestald, når vi engang får købt en, ind til LilleFisen kommer ud :loveshower

Jeg er efterhånden begyndt at tro på det nok skal lykkes for os, for nu er jeg i 12. uge og det er fantastisk. Skal til NF skanning den 1. februar, på mandens fødselsdag og jeg håber inderligt at han får sin bedste fødselsdagsgave ever :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også at en god læse-veninde, vil opbevare vores i deres hestestald, når vi engang får købt en, ind til LilleFisen kommer ud :loveshower

Jeg er efterhånden begyndt at tro på det nok skal lykkes for os, for nu er jeg i 12. uge og det er fantastisk. Skal til NF skanning den 1. februar, på mandens fødselsdag og jeg håber inderligt at han får sin bedste fødselsdagsgave ever :goodluck

Selvfølgelig lykkes det for jer Mette! :)

Jeg kan godt følge dine tanker, jeg har indimellem også lidt tvivl..men, har INTET mærket til smerter eller blødt.. og nu er jeg da over 1/3 af vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke, den er super nem at klikke af og der er håndtag i den. Vi havde en quadrolift de første måneder og den er nu lavet om til kørepose i klapvognen, så selv om den er lidt dyrere end en lift, synes jeg den har været mere brugbar, da den har 2 funktioner.. Hvis i overvejer en voksi skal i sikre jer, at den kan passe til en kombi - pladen er vist typisk for lang!

Jeg har hørt det med voksiposen, de nævnte det godt der hvor vi købte den, men tak alligevel :) Jeg ved ikke hvad en quadro luft er, men jeg må lige spørge Google om lidt :)

Til jer der læste om, at kombivognen ikke er godkendt som sovevogn, så er det fordi den kan vælte, men ingen har oplevet det ( vi kan i hvert fald ikke finde nogen der har set eller hørt om det) iøvrigt er min mor dagplejer og hverken hende eller hendes kollegaer har hørt at den ikke skulle være godkendt i dagplejen ) vi har dog en ekstra vogn der skal stå fast hos dagplejeren, så for os er det også ligegyldigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Basson Grande. -elsker den vogn :)

Den har langt liggemål, og så er den understøttet hele vejen rundt så den ikke kommer til at hænge, hvilket en emmaljunga fx godt kan komme til.

Den minder rigtig meget om en klassisk Odder vogn, den koster bare ca. det halve. ;)

Det eneste minus med den er, at den er stor, så det var lidt af en udfordring at få baby, barnevogn, oppakning og 2 voksne ind i en toyota yaris.. Men det kan sagtens lade sig gøre.

Hmm jeg har hørt fra flere efterhånden, når jeg taler barnevogn, at det bringer UHELD at tage barnevognen hjem inden babyen er kommet til verden...!!! <_< :gravid :help

Det er jo lidt en smagssag. :) Vi tog også barnevognen hjem, og vi har da stadig vores dreng. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER