Sandie

Pottetræning?

16 indlæg i dette emne

Har lige millioner af spørgsmål omkring Potte..

MEn øhm hvilken en? hvornår? Hvorfor? Hvordan ?

Hvornår startede i med pottetrænning? hvad kan bedst betale sig..

Manden siger jeg skal købe nu.. men er selv meget i tvivl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her vil jeg gerne lige følge med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist meget individuelt. Herhjemme brugte Alexander den kun i kort tid. Den pæne blå fra et eller andet dyrt mærke, gad han ikke, så den er ubrugt (hvis nogen skulle være interesseret) og den spraglede der kunne laves om, med stige op til toilettet den blev flittigt brugt. Også fordi den var lettere at tømme. Jeg mener han var ca. 3 år da han startede med den. Men hukommelsen kan svigte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist meget individuelt. Herhjemme brugte Alexander den kun i kort tid. Den pæne blå fra et eller andet dyrt mærke, gad han ikke, så den er ubrugt (hvis nogen skulle være interesseret) og den spraglede der kunne laves om, med stige op til toilettet den blev flittigt brugt. Også fordi den var lettere at tømme. Jeg mener han var ca. 3 år da han startede med den. Men hukommelsen kan svigte :)

Hvis du har mulighed for vil du se om du kan få tid til at finde et link på den som er så spændende :-9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har mulighed for vil du se om du kan få tid til at finde et link på den som er så spændende :-9

Det ville jeg gerne. Men det kan jeg ikke. For det er en no-name og jeg husker ikke hvor jeg købte den. og i hvilket år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er samme slags som den her, bare en no-name

Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi ikke potte og har aldrig gjort det, vi bruger toilet forhøjer istedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt potte til de første 2 til at begynde med, sidenhen et mindre sæde til toilettet.

Den ældste startede med at bruge potten da han var 10-11 mdr og gjorde selv tegn når den skulle bruges :)

Kan ikke huske hvornår næste mand kom på potten, men i hvert fald inden han var 2 år.

De blebrugende mennesker jeg har nu nægter at ha' noget som helst med potten at gøre, så det får vente.

Har en pottestol hedder det vist, hvor man kan tage indsatsen ud og tømme bæ og andet godt i toilettet.

Men køb en eller anden der passer til hvad du synes :D

Og stil den på toilettet og se om ikke damen fatter interesse for den - det er en go' begyndelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde har brugt potte i snart 2 måneder vil jeg gætte på. Vi begyndte på det fordi hun begyndte at holde på afføringen, og det gav MEGET urolige nætter :( I starten ville hun bare IKKE sidde på den, men problemet var bare, at hun slappede så dejligt af i badet og når vi så kunne se bobler blev hun sat på potten (ikke tvunget) :lol Hvis vi bare tog hende op og gav hende blev på, kom der intet! Nå men hun fangede hurtigt hvad den skulle bruges til, og nu vil hun gerne ud og sidde på den hver aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde er begyndt at pottetræne sin søn, og han er vist ca. 19 mdr. :) Det er ikke fordi, at han giver tegn til at der er noget på vej, men han kommer på den, og så sidder de og "snakker", mens han sidder der lidt tid, og kommer der noget, så er det godt, og kommer der ikke noget, så får han bare en ble på (han kan jo ikke sidde der i evigheder).

Jeg har jo ikke selv børn, så jeg troede faktisk først at børn skulle pottetrænes når de var omkring tre år (og såvidt jeg ved bliver min niece og nevø, der begge er tre, først pottetrænet nu her), men jeg synes det er supersmart af min veninde at hun allerede er begyndt, for sønnen hygger sig med at være på potte, og så tror jeg det bliver nemmere at vænne ham til kun at lave på den, når han ellers kan mærke hvornår der er noget på vej. :)

Veninden fortalte mig iøvrigt, at hun havde fået at vide, at hendes farmor satte hende på potte allerede da hun var et halvt år gammel :o Det virkede mig lidt tidligt, men ok, det var jo så også kun når hun var på besøg hos farmoren, og min veninde virker da heller ikke til at have taget skade af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi ikke potte og har aldrig gjort det, vi bruger toilet forhøjer istedet ;)

Også her :)

Jeg kan ikke rigtig se ideén i at sætte en potte frem, for så skal barnet igen vænne sig til noget nyt efter potten ( toilettet ) Så vi satte Mille direkte på toilettet med et toiletbræt på og en lille stige :)

Men jeg ved godt det er meget forskelligt fra person til person, hvad man vælger at gøre og der er jo ikke noget der er forkert eller rigtigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft potte til min dreng som egentlig bare var sådan for sjov, så han også havde et sted at sætte sig, når jeg sad der på toilettet....en dag tissede han så i det og IHH hvor fik han ros....intet pres, bare hygge.

Jeg fandt en dame der havde ophørsudsalg på TS og gav potter væk gratis, og så fik jeg sådan en som nu står på badeværelset, som Emilie så kan sætte sig på når vi er derude...det hygger hun sig meget med.

Vi tager ikke alt tøjet af, bare bukser og strømpebukser, og så sidder hun der med ble og body og hygger :) :D

Bare stille og roligt....Jonas fik senere et toiletsæde med tre trin til, og det fungerede fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde er begyndt at pottetræne sin søn, og han er vist ca. 19 mdr. :) Det er ikke fordi, at han giver tegn til at der er noget på vej, men han kommer på den, og så sidder de og "snakker", mens han sidder der lidt tid, og kommer der noget, så er det godt, og kommer der ikke noget, så får han bare en ble på (han kan jo ikke sidde der i evigheder).

Jeg har jo ikke selv børn, så jeg troede faktisk først at børn skulle pottetrænes når de var omkring tre år (og såvidt jeg ved bliver min niece og nevø, der begge er tre, først pottetrænet nu her), men jeg synes det er supersmart af min veninde at hun allerede er begyndt, for sønnen hygger sig med at være på potte, og så tror jeg det bliver nemmere at vænne ham til kun at lave på den, når han ellers kan mærke hvornår der er noget på vej. :)

Veninden fortalte mig iøvrigt, at hun havde fået at vide, at hendes farmor satte hende på potte allerede da hun var et halvt år gammel :o Det virkede mig lidt tidligt, men ok, det var jo så også kun når hun var på besøg hos farmoren, og min veninde virker da heller ikke til at have taget skade af det :)

det gør vi også, og startede på det da gustav var ca 15 mdr.. nu siger han tit selv at han vil på toilettet, og tisser næsten altid når han sidder der.. han laver dog stadig kun stort i bleen, men han er efterhånden ret bevidst omkring det med at skulle på toilettet, så det går stille og roligt fremad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har potten aldrig været det hele store hit.

Min den ældste har brugt den max 2 gange - hun synes det var meget bedre med toiletbræddet med trappetrin. Hun var 2 år og 2 mdr da hun blev blefri.

Vores yngste datter som er 2 år og 1 måned vil gerne sidde på potten..... i 2 minutter og i den tid forventer hun at man synger "Lille Peter Edderkop" imens. Men hun har brugt den mere end hun har brugt toiletbræddet. Hun bliver nærmest helt bange hvis hun skal sidde på toiletsæddet og tror hun falder ned i selve toilettet.

Vi lægger altid et stykker toiletpapir i bunden af potten, så er den nemmere at tømme hvis der er gevinst :P

I den her overgangsperiode kommer hun på potten om morgenen, før og efter middagssøvn (hun er jo hjemme hos mig i dagpleje) og igen inden sengetid om aftenen. Det er langt fra altid der er gevinst i potten, men vi gør det ligeså meget fordi så vænner hun sig til det. Hun er meget interesseret og hvis hun ikke har ble på, f.eks efter bad, kan hun sagtens selv sige til når hun skal tisse. Når hun er lidt mere sikker på hvornår hun skal tisse begynder vi så småt at tage den fra hende i løbet af dagen. Jeg forventer slet ikke at hun kan undvære natbleen endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg trodet jeg kunne få liam til at side på potten.. så købe en fin en med lyd og det hele.. han gad overhoved ikke side på den.. da han var omkring 2,5 fik han lov at vælge en potte.. men nøj det er klamt. og han var selv ved at brække sig over det og ville hellere bare side på wc. han var ble fri kort efter han var 3.

tror nadja selv siger til. når hun er opmærksom på at hun tisser i bleen.. og så ville jeg købe dem man kan sætte på wc. de synes jo det er lidt sjovt når de ser os side der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi ikke potte og har aldrig gjort det, vi bruger toilet forhøjer istedet ;)

Det kommer vi også til her. Uffe viser stor interesse for toilettet allerede og ingen for en potte, så jeg tror vi springer det potte-led over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER