Havfrue

Er det ok at man ikke vil være væk fra sin baby?

14 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne høre jeres mening...

Jeg er inviteret hjem til en veninde sammen med andre af hendes veninder. Børn og mænd skal ikke med. Min datter er snart 6 måneder men jeg er slet ikke klar til at undvære hende i flere timer! Min veninde bor en time og et kvarters kørsel fra mig, så jeg ville ikke lige kunne smutte hjem!

Vil gerne høre jeres mening:

Kan man takke nej til den slags sammenkomster fordi man ikke ønsker at være væk fra sit barn? Hvordan ville I have det hvis en veninde meldte afbud på det grundlag?

Er der overhovedet andre som har det som mig?

Håber på lidt respons :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår dig fuldstændig. Er dog ikke sikker på at veninderne ville forstå, hvis de ikke selv har børn.

Men ellers kan du måske sige en anden grund til at du ikke kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig :) Jeg ville have det på samme måde.

jeg ville som veninde godt kunne forstå at du meldte afbud på den baggrund.. men jeg tror det er fordi jeg selv har et barn. Så Jeg ved ikke om de ville kunne forstå det, hvis ikke de selv har børn.. :unsure

Men du skal gøre det som du har det bedst med at gøre, og så må de acceptere hvis det er et afbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens takke nej - men risikerer selvfølgelig at de andre ikke forstår dit afslag.

Men hvis du har det skidt med at skulle afsted, så skal du da ikke gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke tage afsted hvis du ikke har det godt med det. Så får du heller ikke noget ud af aftenen.

Jeg ville som veninde godt kunne forstå det, men som de andre siger er det nok fordi jeg selv har et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde som dig, og jeg er af vores venner blevet mødt af absolut ingen forståelse. Faktisk synes de jeg er underlig, og burde kunne overlade mit barn til andre.

Jeg er kun tryg ved min mor eller søster passer madison. Min kæreste eller andre er jeg bare ikke tryg ved og dette undre også folk. Men vi er bare forskellige.

Og jeg synes godt du kan takke nej hvis ikke du kan undvære den lille, og ellers spørge om du må tage hende med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig og har selv haft du lignende dilemma. Jeg havde ikke BRUG for at være væk fra mit barn, jeg havde ikke BRUG for at være sammen med andre. Skal man så ligge under for presset fra andre fordi deres forventninger er anderledes. En vendinde og Jeg talte om at det nogle gange er hårdt at skulle forsvare dét at man har nok i sit barn lige nu, for alle der kommer rigtig meget ud får altid klap på skulderen for det. Man bliver rost for at have overskud og vægte veninderne højt. Men hvis man vægter sit barn højt (som man jo bør) og tager udgangspunkt i at ens barn er mere sensitivt Og derfor har brug for mere tryghed så er man pylret. Har man ikke BRUG for at tale om make-up Og den nyeste biograf film men bare nyde sin lille guldklump og hellere være sammen med veninder med børn og tale om de skønne guldklumper mens de roder rundt på gulvet er man "kedelig", "pylret" og "mister" noget. Men sandheden er At vi NOK skal komme ud af Barselsboblen på et tidspunkt, vores liv er bare anderledes nu. Og som i et hvert andet stadie af livet søger vi selskab med dem vi har noget til fælles med.

Du skal ikke tage af sted hvis du ikke har lyst. Men du skal være forberedt på modvind. Og enten kan du lukke øjnene for det og tænke "bare vendt" eller du kan vælge at "lyve". Lige i sådan et tilfælde syntes jeg at en hvid løgn er ok fordi det kan spare dig for sladder og onde tunger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flere af mine veninder har meldt fra til lignende arrangementet med begrundelsen at det ikke lige passer med baby/barn og det synes jeg er helt fair!

Hvis de har haft overskud til det, har de dog også altid haft mulighed for at tage barnet med, måske kan du spørge om det?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens takke nej - men risikerer selvfølgelig at de andre ikke forstår dit afslag.

Men hvis du har det skidt med at skulle afsted, så skal du da ikke gøre det :)

Er enig med den her, men har så en lidt anden holdning som nok kommer af at jeg venter mit 3 barn.

Da jeg kun havde vores den første havde jeg også lidt svært ved at komme ud, fandt på ting som kunne begrænse mig, og jeg ( hånden på hjertet ) gemte mig lidt bag mit barn.

Det gik over som kolikken forsvandt :) men mine veninder har nu både 2-3 børn og de fleste har sagt som mig.

Men jeg acceptere at mine veninder gerne vil se mig uden børn, jeg acceptere/ respektere at andre ikke syntes om mine børn hver gang, og jeg acceptere og respekter at der findes andet i livet end børn.

Når det er sagt, så føl efter helt ned i maven og følg den fornemmelse or det er den rigtige for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah - jeg har ikke børn - endnu :) Og det er muligvis grunden til mit svar - altså, det er klart at ens prioriteter ændrer sig, når man får børn, men hvis min veninde ikke ville være væk fra sin 6 mdr. gamle baby en enkelt aften for at være sammen med mig, ville jeg simpelthen blive dybt såret. Måske vil jeg have det helt anderledes om et års tid, men på en eller anden måde håber jeg det ikke. Så mit råd er - hvis du virkelig føler stærkt, at du ikke kan være væk, så find en anden undskyldning - for din venindes skyld. Og ellers - er det helt uhørt at spørge, om du må tage baby med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MANGE TAK for alle jeres svar! Er glad for at møde så megen forståelse!

Jeg har skrevet det som det er til min veninde, og så håber jeg bare, at hun forstår! Hun har et barn på præcis samme alder som min datter, men vi er meget forskellige på det punkt.

Det er desværre ikke en mulighed at tage min datter med for invitationen lyder specifikt på, at det er uden børn.

Åha håber sådan hun forstår! Hun er en skøn veninde, som jeg holder utrolig meget af, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg ikke skal være væk fra min datter i så mange timer.. det er jeg slet ikke klar til endnu :)

Tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kam gost forstå du har det svært ved at skulle afsted men på den anden side vil jeg også mene at det kan gøre godt og komme lidt ud:) kunne du evt starte i det små inden du skal give din veninde svar så du hurtig kan komme hjem igen hvis du ikk lige føler det er det rigtige og være væk? Sig til dig selv at nu går du en lang tur eller kører en tur ud og handler uden at have baby med ? Jeg fik min søster til at passe mine drenge da de kun var 2 måneder men det var fordi jeg havde billetter til anden som var købt inden jeg viste jeg var gravid og ville bare afsted, havde også haft 10 måneder at forberede mig på at de skulle passes denne aften og det var jo kun et par timer. Inden fik jeg mine svigerforældre til at tage dem en time imens jeg kørte i Bilka og det var svært men gjorde at jeg bedre kunne klare det anden gang og jeg viste jo at de var i de bedste hænder:) men ellers så meld fra og kom evt med en lille hvid løgn så slipper du for sladder og at de ser ned på dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du tillade at melde fra, du skal overhovedet ikke gøre noget du er utryg ved eller ikke klar til.

Vi er alle forskellige, og jeg kan sagtens være væk fra min søn (på samme alder som din) i nogle timer, hvis han er hos sin far eller bedsteforældre. Der ved jeg han har det godt og de kan reagere hvis der skulle blive noget. Men helt ærligt så skal du mærke indeni i dig selv hvad du føler, det bliver ikke en succes for hverken dig eller dit barn hvis ikke du er tryg. Kan veninderne ikle forstå det, er det bare ærgeligt, jeg vil også hellere stemples som pyller mor og have det godt med min beslutning ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du melde fra, hvis det er det, du har det bedst med. Jeg vil indrømme, at jeg ikke forstår, hvordan du har det, da jeg ikke selv har haft det på samme måde, og mine mange veninder med børn har heller ikke. Jeg ville dog godt kunne acceptere, hvis en af veninderne meldte fra med samme begrundelse som dig, selv jeg ikke forstår dine følelser, da vi jo alle reagerer forskelligt på vores nye rolle som mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER