Tinkerbell

Baby's tøj til at have på hjem, hvilken str?

41 indlæg i dette emne

:ditto Sådan gjorde vi også. Begge sæt var en body + en sparkedragt med fødder. Vi fik en stor basse (:kuller) på 55 cm og 4630 gram, og han passede fint sættet i str. 50 ;) (Det holdt han så godt nok hurtigt op med ;))

Havde da godt nok aldrig troet at Valdemar havde passet en str. 50! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min Theo var 52 cm og vejede 3750 g

Han brugte str. 50 den første måned. Det overraskede mig, så jeg måtte ud og købe ekstra tøj i str. 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var 50 cm og vejede 3240g ved fødslen og hun svømmede i str. 50. Det brugte hun nok i ca. 2 måneder. Vi brugte udelukkende bodyer og heldragter det første halve år og først derefter begyndte vi på at bruge bukser og trøje (men bruger stadig i dag en body inderst). Det var bare mega upraktisk med trøje, der konstant kravler op og skiller på mave og ryg, og bukser der kravler op i benene. Så her brugte vi faktisk med dragter med fødder - jeg brugte nogen med en lille elastik i hælen så foden ikke røg op i buksebenet. Nogen gange skete det dog alligevel, men det var ikke så tit. Hellere det end at buksebenene kravlede op og hun blev kold på benene eller at hun tabte sokkerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville finde et fint saet i str. 50 og et fint saet i str. 56. Saa har I et af hver str.. Jeg ville koebe heldragt (og husk en body under), hue og stroemper. Bukser og troeje er noget hoe, naar de er saa smaa ;)

Vi havde INTET i str. 50, for det var blevet fraraadet. Som Sophia var Noah ogsaa lille og Noah brugte jo 50 i de foerste maaneder og begyndte at kunne bruge 56 ved ca. halvanden til 2 mdr. M var ude og koebe, da han saa var foedt, det lille skind :wub

Det er hyggelitg at shoppe til baby, naar baby er foedt, saa husk ikke at koebe for meget, hvis du tror du bliver glad for at kunne koebe bagefter ogsaa :rolleyes

Masser af plads til at vokse i str. 50!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der egentlig ikke være forskel i størrelserne alt efter mærke som i "voksentøj"?

Altså sådan at en fx. str. 50 både kan være stor og lille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, for soeren. Vi havde ting fra Benetton, Name IT og H&M, som passede noah, mens Duns of Sweden var for stort i 50, Fixoni for bredt i 50 og Frugi 0-3 mdr. kunne bruges fra 3-6 mdr. hos os :) Jeg har fundet ud af at Danefae og Ida T er lidt lille i str. og at Ej Sikke Lej er smalt.. Altsaa fint til Noah, bare det ikke er bredt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, for soeren. Vi havde ting fra Benetton, Name IT og H&M, som passede noah, mens Duns of Sweden var for stort i 50, Fixoni for bredt i 50 og Frugi 0-3 mdr. kunne bruges fra 3-6 mdr. hos os :) Jeg har fundet ud af at Danefae og Ida T er lidt lille i str. og at Ej Sikke Lej er smalt.. Altsaa fint til Noah, bare det ikke er bredt :)

Puuh det er meget at lære :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh det er meget at lære :D

Ja, og saa aendrer de ligepludselig form, saa det, der ellers fungerede fint eller ej bliver for kort, smalt, langt, bredt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig

Cecilia vejer idag 5.3 kilo og er 59 cm lang og kan passe noget i str. 50 fra nogle mærker og andre 62 ;) så det svinger meget!!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde da godt nok aldrig troet at Valdemar havde passet en str. 50! :P

Haha, I know!! Men i starten var der faktisk en del af hans 56 tøj, som han svømmede i. :o Det er slet ikke til at fatte nu, at han har været så bittelille :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William var 55 cm lang (tror dog ikke helt de målte ham præcist for han blev målt det samme ved 5 ugers lægebesøget :o ) og vejede 3470 gram og kunne passe str 50 de første 14 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine var 54 cm og 3770 gram. Hun har aldrig været i størrelse 50. 56 passede fint fra starten af... nogen mærker var en anelse for store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sørgeligt sådan som tøjet svinger i str (også indenfor samme mærke!) :( der har været en del tøj, som jeg købte en str. større end hun pt brugte og derfor havde pakket væk. Da hun så rykkede op i str og jeg fandt det frem viste det sig at være for småt! :( så pga at man aldrig kan regne med størrelserne er der tøj som vi aldrig nåede at bruge. Jeg har nu lært at prøve alt nyt tøj på Lise når jeg køber det, på trods af hvor stor en str jeg nu har købt det i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sørgeligt sådan som tøjet svinger i str (også indenfor samme mærke!) :( der har været en del tøj, som jeg købte en str. større end hun pt brugte og derfor havde pakket væk. Da hun så rykkede op i str og jeg fandt det frem viste det sig at være for småt! :( så pga at man aldrig kan regne med størrelserne er der tøj som vi aldrig nåede at bruge. Jeg har nu lært at prøve alt nyt tøj på Lise når jeg køber det, på trods af hvor stor en str jeg nu har købt det i.

Aah, det har jeg ogsaa haft problemer med - spild af fint toej, altsaa :(

Jeg har ogsaa laert at tage den frem lidt oftere og proeve det paa. Og saa faar han det paa, selvom det er lige praecis en tand for stort, saa vi kan faa det brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag pakket et sæt i str. 56. Var faktisk lidt i tvivl, men tænker "hellere lidt for stort end lidt for småt". Men "første sæt" har heller ingen betydning for mig overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kun taget str 56 med. Men vi fik en basse på 4976 g og 57 cm (meget overraskende) og det med str 56 brugte han ikke længe i - det han nu ku passe af str 56. Vi måtte faktisk bed min søster om at købe nogle body'er i str 62 inden hun kom på barselsbesøg, da det var for varmt for ham at ha hospitalstøj på plus at jeg synes han sku ha eget tøj på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER