SaraLK

købe frugtmos

16 indlæg i dette emne

Hej Piger!

Der er noget jeg har undret mig over i et stykke tid... og tænker over det hver gang jeg er ude og handle!

Hvorfor er der forskellig måned-angivelse på diverse frugtmos?

Altså noget til børn på 4 mdr - 6mdr - 8 mdr osv?

Så vidt jeg har forstået er der da ikke noget frugt de ikke må få, når de er blevet 4 mdr.

er det mig der er galt på den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min SP frarådede at give bær inden 6 måneder, da de er lidt sværere at rengøre - så man skåner babys mave :)

Men ellers kan jeg heller ikke lige se nogen grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det ikk helt og har selv haft samme tanke men måske det er noget med hvor tykt det er eller hvor meget det er most??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er væsentligt tykkere. Desuden er alle de små frø siet fra så der er som en helt lind grød. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste tror det har noget at gøre med mængden af frugtsukker i de forskellige frugter(han er kok), men det er nu ikke noget han ved noget om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må heller ikke få bananer før de er 6 mdr.. Men jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvorfor de skriver det på frugtmos.. Grød ved jeg godt, fordi de ikke må få nogle kornsorter før de er så og så gamle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må heller ikke få bananer før de er 6 mdr.. Men jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvorfor de skriver det på frugtmos.. Grød ved jeg godt, fordi de ikke må få nogle kornsorter før de er så og så gamle..

Ja ja, grød er jeg helt med på hvorfor ;)

de må gerne få banan, også før 6 mdr. ;) men det kan virke en smule stoppende, hvis de ikke er helt modne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP frarådede at give bær inden 6 måneder, da de er lidt sværere at rengøre - så man skåner babys mave :)

Men ellers kan jeg heller ikke lige se nogen grund.

Bær har min SP sagt ok for, så længe de er kogt i mindst 10 min. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det har noget med fordøjelsen at gøre - derfor skal man også sørge for at koge frugten (undtagen banan og avocado) før de får det, når de starter med at få frugt. (når de er 4-6 mdr) Kogning gør det nemmere at fordøje frugten og nedbryder også de proteiner, som kan udløse allergi på dette stadium. Så mon ikke det er fordi visse bær og frugt typer måske er for hård ved fordøjelses-systemet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det har noget med fordøjelsen at gøre - derfor skal man også sørge for at koge frugten (undtagen banan og avocado) før de får det, når de starter med at få frugt. (når de er 4-6 mdr) Kogning gør det nemmere at fordøje frugten og nedbryder også de proteiner, som kan udløse allergi på dette stadium. Så mon ikke det er fordi visse bær og frugt typer måske er for hård ved fordøjelses-systemet?

jamen umiddelbart er det og behandlet på en eller anden måde, altså det til 6 og 8 mdr ;) tror ikke det bare er lavet til pure fra frisk tilstand.... ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja, grød er jeg helt med på hvorfor ;)

de må gerne få banan, også før 6 mdr. ;) men det kan virke en smule stoppende, hvis de ikke er helt modne!

Min SP sagde at vi ikke måtte give banan før 6 mdr fordi det kunne de ikke tåle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er godt nok meget forskel på SPér ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde at vi ikke måtte give banan før 6 mdr fordi det kunne de ikke tåle.

Det har begge mine fået fra omkring de 4 mdr, og det har jeg ikke hørt noget fra af vores sp, og begge mine trives da fint ;), men som en anden skriver er det åbernbart med forskel efter hvem man har af SP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har begge mine fået fra omkring de 4 mdr, og det har jeg ikke hørt noget fra af vores sp, og begge mine trives da fint ;), men som en anden skriver er det åbernbart med forskel efter hvem man har af SP

Luna har også fået banan siden 4mdr. og har ikke bøvlet med det overhovedet.... så ja, der er meget forskel på SPér! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har også fået banan fra 4 mdr uden problemer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Lise har også fået banan fra 4 mdr. uden problemer :D har heller aldrig hørt andet end at det måtte de godt. Men i moderate mængder, da det ellers kunne give hård mave (det har Lise nu aldrig fået af banan og hun kan altså til tider spise RIGTIG meget banan!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER