Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Er der noget galt i at spise lakridser til morgenmad??

Næ... hva med sunlolly?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RØV!!! Er blevet inviteret til samtale på en elevstilling jeg skide gerne vil have med opstart september 2013. Men jeg er jo blevet gravid efter jeg søgte det. Jeg gentager lige mig selv. RØV!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ... hva med sunlolly?

Jeg synes du skal tage to! :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

RØV!!! Er blevet inviteret til samtale på en elevstilling jeg skide gerne vil have med opstart september 2013. Men jeg er jo blevet gravid efter jeg søgte det. Jeg gentager lige mig selv. RØV!!

Hvor er det typisk! Jeg skal også starte nyt job 1. april, fik jobbet 8 dage inden jeg testede positiv.. :P Jeg er meget spændt på hvad de siger til det, jeg er 10 uger henne når jeg starter, og som sygeplejerske går jeg jo fra 8 uger før termin.. Og så er der også lige 6 ugers ferie der skal holdes.. Flot Trine! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det typisk! Jeg skal også starte nyt job 1. april, fik jobbet 8 dage inden jeg testede positiv.. :P Jeg er meget spændt på hvad de siger til det, jeg er 10 uger henne når jeg starter, og som sygeplejerske går jeg jo fra 8 uger før termin.. Og så er der også lige 6 ugers ferie der skal holdes.. Flot Trine! ;)

Høhø.. Shit happens - de ved jo at det kan ske! Jeg fik også en ny stilling ude på mit arbejde et par dage før jeg testede positivt.. Ups! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun 7+3 og er også misundelig!

Men de to gange jeg har mistet har jeg haft termin helt i starten af måneden - så måske der er bedre held ved at være sidst? :)

Jeg tror hele oktober er en heldig måned! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høhø.. Shit happens - de ved jo at det kan ske! Jeg fik også en ny stilling ude på mit arbejde et par dage før jeg testede positivt.. Ups! :blush

Det er jo det.. Men altså, det har jo ikke rigtig været til at time! Men det er nu alligevel lidt pinligt.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan er det med jern - skal det tages for sig eller må jeg godt tage det sammen med d-vitamin, fiskeolie og gravitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen elevplads i denne omgang men de opfordrer mig til at søge igen om et år da de synes min ansøgning var god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan er det med jern - skal det tages for sig eller må jeg godt tage det sammen med d-vitamin, fiskeolie og gravitamin?

På mit pilleglas (gravijern) står der, at det ikke må tages sammen med andre kosttilskud, så mit bud er nej. Men formentlig står der noget på glasset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør der nemlig ikke :huh Det er sådan en pakke Hemo-Jern jeg har købt, da jeg har fået at vide, at det er det præparat der er mildest mod maven. Har nemlig allerede lidt problemer med fordøjelsen :( :blush Men jeg tager det bare om aftenen så, hvor jeg plejer at tage de andre om morgenen.

Edit: og tak, forresten! :) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør der nemlig ikke :huh Det er sådan en pakke Hemo-Jern jeg har købt, da jeg har fået at vide, at det er det præparat der er mildest mod maven. Har nemlig allerede lidt problemer med fordøjelsen :( :blush Men jeg tager det bare om aftenen så, hvor jeg plejer at tage de andre om morgenen.

Edit: og tak, forresten! :) :lovebk

Der er vist noget med, at jern bliver optaget bedst hvis man tager det uden for måltider og uden andre kosttilskud.. No idea why, og kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har læst det. ;)

Edit: her står en masse om vitaminet osv. under graviditeten. http://www.netdoktor.dk/vitaminer/graviditet.htm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist noget med, at jern bliver optaget bedst hvis man tager det uden for måltider og uden andre kosttilskud.. No idea why, og kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har læst det. ;)

Edit: her står en masse om vitaminet osv. under graviditeten. http://www.netdoktor.../graviditet.htm

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jern skal helst tages mellem morgenmad og frokost med et stortglas juice ..

Jern og kalk går slet ikke godt sammen så det må ikke tages sammen og du må ikke have indtaget kalk min 1,5 time før og efter du tager jern ..

Jeg fik af vide at jeg skulle tage d vitamin og folin syre og kalk om aften til et måltid og helst med mælk eller bare produkter med kalk i, d vitamin bliver bedre optaget med kalk så det altid godt at kombinerer de to .. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jern skal helst tages mellem morgenmad og frokost med et stortglas juice ..

Jern og kalk går slet ikke godt sammen så det må ikke tages sammen og du må ikke have indtaget kalk min 1,5 time før og efter du tager jern ..

Jeg fik af vide at jeg skulle tage d vitamin og folin syre og kalk om aften til et måltid og helst med mælk eller bare produkter med kalk i, d vitamin bliver bedre optaget med kalk så det altid godt at kombinerer de to .. :)

Haha.. Det bliver dælme et problem, når jeg drikker kærnemælk konstant.. :unsure Tror i ikke jeg bare kan tage det med et glas juice inden jeg går i seng? Så er der i hvert fald længe til jeg får noget kalkholdigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha.. Det bliver dælme et problem, når jeg drikker kærnemælk konstant.. :unsure Tror i ikke jeg bare kan tage det med et glas juice inden jeg går i seng? Så er der i hvert fald længe til jeg får noget kalkholdigt?

Du kan bare tage alm. vitamin morgen og jern med appelsin-juice inden du går i seng.

Visse vitaminer samt kalk, hæmmer rigtigt nok optagelsen af jern. Jern kan derimod ikke optages uden C-vitamin. Deraf appelsin-juicen. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på svigermors 60 års fødselsdag. Hun har inviteret venner, naboer og familie på frokost i dag. Det betyder sidde på en stol en hel dag. Av av men jeg må jo få mig rejst ofte. Det er heldigvis buffet så skal da rejse mig efter maden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har "nydt" godt at kvalme af den mere påtrængende slags i 2 dage igen nu.... startede morgen med at kaste op ... må virkeligt sige til mig selv... det er et godt tegn... det er et godt tegn... det er et godt tegn....

Turen til Fisketorvet er udskiftet med en tur i Netto :unsure Der skal jo købes ind til min 40 års fødselsdag på næste lørdag :balloon

God fornøjelse med fødselsdagen Britta, jeg håber det trods alt bliver en god dag med familien :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har "nydt" godt at kvalme af den mere påtrængende slags i 2 dage igen nu.... startede morgen med at kaste op ... må virkeligt sige til mig selv... det er et godt tegn... det er et godt tegn... det er et godt tegn....

Turen til Fisketorvet er udskiftet med en tur i Netto :unsure Der skal jo købes ind til min 40 års fødselsdag på næste lørdag :balloon

God fornøjelse med fødselsdagen Britta, jeg håber det trods alt bliver en god dag med familien :kram

Kvalme er et godt tegn.

Uh rund fødselsdag :) jeg fylder også rund til sommer men hvad pokker skal man ønske sig som gravid. Har du nogle gode ønsker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig parfumefri og parebenefri cremer.

Gavekort m.m.

Jeg kan ikke ønske mig noget, der har med graviditeten at gøre (desværre) Ville ellers rigtigt gerne have sådan en sovepude til at ligge og holde om, når man er gravid, men familien ved ikke at jeg er gravid, heller ikke storesøsteren endnu, så jeg må lade som ingenting :P ( de koster i øvrigt også omkring 700 kr, de er ikke rigtigt kloge)

Jeg sov på maven før jeg blev gravid, men selv om jeg har læst at man gerne må til man ikke kan .... men jeg er jo ikke slank og kan derfor ikke lide at ligge og få presset maven ind mod baby :baby1

Hvor rund fylder du ?

Jeg er jo en af dem de omtaler om en gammel forældre i overskrifterne <_< Føler mig nu SLET ikke gammel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig parfumefri og parebenefri cremer.

Gavekort m.m.

Jeg kan ikke ønske mig noget, der har med graviditeten at gøre (desværre) Ville ellers rigtigt gerne have sådan en sovepude til at ligge og holde om, når man er gravid, men familien ved ikke at jeg er gravid, heller ikke storesøsteren endnu, så jeg må lade som ingenting :P ( de koster i øvrigt også omkring 700 kr, de er ikke rigtigt kloge)

Jeg sov på maven før jeg blev gravid, men selv om jeg har læst at man gerne må til man ikke kan .... men jeg er jo ikke slank og kan derfor ikke lide at ligge og få presset maven ind mod baby :baby1

Hvor rund fylder du ?

Jeg er jo en af dem de omtaler om en gammel forældre i overskrifterne <_< Føler mig nu SLET ikke gammel :loveshower

Jeg bliver 30 så det er slet ikke slemt for mig i hvert fald :)

Til juni ved alle godt vi venter os. Tror jeg ønsker mig forkælelse til efter fødslen som gavekort til tøj, matas, frisør osv. Det trængte jeg til sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme er et godt tegn.

Uh rund fødselsdag :) jeg fylder også rund til sommer men hvad pokker skal man ønske sig som gravid. Har du nogle gode ønsker?

Jeg bliver også 30 her til april, og jeg har tænkt nu at ønske mig tilskud til ferie! Det er den sidste ferie min mand og jeg kommer på alene i lang lang tid, så vil gerne gøre lidt ekstra ud af det! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også 30 her til april, og jeg har tænkt nu at ønske mig tilskud til ferie! Det er den sidste ferie min mand og jeg kommer på alene i lang lang tid, så vil gerne gøre lidt ekstra ud af det! :kuller

Vi ville have været i berlin alle 3 men det er afblæst. Kan ikke holde tol den tur så nu må vi se hvad vi kan finde på i det ganske danske land.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil takke mig selv for en nærmest forstuvet lilletå og se om jeg kan sove for dens dunken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min krop har lige bekræftet overfor mig, at jeg er 2. gangs gravid, og dårlig til at lave knibeøvelser.,

- Jeg nøs og kvitterede samtidig med 1 ml. urin i trusserne..

KNIIIB!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER