Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Er der egentlig nogen her i gruppen, der har fået tid til NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er der egentlig nogen her i gruppen, der har fået tid til NF?

Nope har ikke været ved læge endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke her. Skal til lægen på torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Felix har i 14 dage kæmpet med virus og nu er jeg blevet forkølet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid skal man regne med at der går, fra første lægebesøg til man får indkaldelse til NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid skal man regne med at der går, fra første lægebesøg til man får indkaldelse til NF?

Min læge sagde jeg ville høre noget inden for 14 dage... men måske er det forskelligt fra sted til sted!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle selv bestille tid til NF via hospitalets hjemmeside, og det skal jeg så den 22. marts! - Og vi glæder os helt vildt! Det bliver første gang vi skal se vores lille bønne, da vi ikke har været til nogen skanninger før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig lige på banen, den nervøse gravide, der glæder sig til at nå forbi uge 12-15 stykker, så jeg kan føle mig lidt mere sikker på, at det bliver denne gang :)

Men kan allerede nu sige, at denne graviditet er MEGET anderledes end den der gik galt... Morgenkvalme, naaah prøv med heldagskvalme... Det er ligefør jeg begynder at blive nervøs, de dage jeg ikke har kvalme ;)

Jeg har besluttet at denne gang bliver jeg mor og dermed basta og i den kommende uge, skal jeg igang med at svømme, så mine nøds-madvaner (pga kvalmen og madleden) ikke sætter sig for meget :mam

Ellers prøver jeg bare at nyde at være gravid og at jeg har en god arbejdsplads med dejlige kollegaer, der accepterer, når energien er lav og kvalmen er høj :)

Mine kollegaer fik at vide jeg er gravid allerede i uge 6, da jeg blødte og måtte på sygehuset til en ekstra scanning, der heldigvis viste at alt er som det skal være :kuller

Jeg syntes det er fantastisk at man allerede i uge 6 kan se hjertet slå og et lille bitte omrids, der så er fosteret :loveshower

Glæder mig til at læse alle jeres indlæg og høre om jeres oplevelser

:kram

Katja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig lige på banen, den nervøse gravide, der glæder sig til at nå forbi uge 12-15 stykker, så jeg kan føle mig lidt mere sikker på, at det bliver denne gang :)

Men kan allerede nu sige, at denne graviditet er MEGET anderledes end den der gik galt... Morgenkvalme, naaah prøv med heldagskvalme... Det er ligefør jeg begynder at blive nervøs, de dage jeg ikke har kvalme ;)

Jeg har besluttet at denne gang bliver jeg mor og dermed basta og i den kommende uge, skal jeg igang med at svømme, så mine nøds-madvaner (pga kvalmen og madleden) ikke sætter sig for meget :mam

Ellers prøver jeg bare at nyde at være gravid og at jeg har en god arbejdsplads med dejlige kollegaer, der accepterer, når energien er lav og kvalmen er høj :)

Mine kollegaer fik at vide jeg er gravid allerede i uge 6, da jeg blødte og måtte på sygehuset til en ekstra scanning, der heldigvis viste at alt er som det skal være :kuller

Jeg syntes det er fantastisk at man allerede i uge 6 kan se hjertet slå og et lille bitte omrids, der så er fosteret :loveshower

Glæder mig til at læse alle jeres indlæg og høre om jeres oplevelser

:kram

Katja

Velkommen herinde :) jeg så dit indlæg i graviditet og godt du fandt herind :)

Selvfølgelig bliver du mor denne gang lige som alle vi andre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der egentlig nogen her i gruppen, der har fået tid til NF?

Jeg vidste ikke engang hvad uge det skulle gøres i, så jeg fandt dette på anden side, men tror i øvrigt man kan læse det meste i den bog lægen udleverer, ved 1. lægebesøg,

Må da i øvrigt have læst lidt i den :)

Men om man selv skal bestille tid, eller man bliver kontaktet, ved jeg faktisk ikke :blink

De fleste gravide tilbydes nakkefoldsscanning af deres foster fra uge 11+4-13+6

:kram

Katja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen herinde :) jeg så dit indlæg i graviditet og godt du fandt herind :)

Selvfølgelig bliver du mor denne gang lige som alle vi andre ;)

Jep og det bliver dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lige om snart ;) jeg har først tid den 19.

Hvad er det for en lægetid i har ??

Jeg gik til lægen og fik min vandrejournal i uge 5, sidst jeg var gravid var jeg deroppe og få en test allerede dagen efter jeg selv fik 2 streger ...

Denne gang, ny læge, da jeg er flyttet og der tog de ikke en test, da de siger at de 3 :blink jeg selv har taget var ligeså gode som deres... ja jeg måtte altså bare være sikker på at jeg nu også ER gravid :blush

Nu måtte jeg jo så til ekstra scanning pga blødning og fik af 2 omgange bekræftet at alt var ok, så den gynologiske undersøgelse de normalt laver, hvor de føler om livmoderderen mærkes gravid, blev droppet, da jeg jo tydeligvis var gravid, med blommesæk og hjerteblink på sygehuset ...

Er det tjek af livmoderen i skal op og have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Britta. Det lyder som en hård omgang! :kram2 til dig!

Jeg har fundet ud af at kolde mælkeprodukter er et hit mod kvalmen.. Så nu sidder jeg og nyder et glas koldt kærnemælk! :sandie

Thi hi det lyder bekendt... Ymer med sukker, kærnemælk og yoghurt, kan ind imellem hjælpe på min kvalme... Altså ikke det hele på en gang :P

Kom gerne med flere opdagelser hvis du støder på noget der virker, døjer nemlig med en del kvalme on and off hele dagen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en lægetid i har ??

Jeg gik til lægen og fik min vandrejournal i uge 5, sidst jeg var gravid var jeg deroppe og få en test allerede dagen efter jeg selv fik 2 streger ...

Denne gang, ny læge, da jeg er flyttet og der tog de ikke en test, da de siger at de 3 :blink jeg selv har taget var ligeså gode som deres... ja jeg måtte altså bare være sikker på at jeg nu også ER gravid :blush

Nu måtte jeg jo så til ekstra scanning pga blødning og fik af 2 omgange bekræftet at alt var ok, så den gynologiske undersøgelse de normalt laver, hvor de føler om livmoderderen mærkes gravid, blev droppet, da jeg jo tydeligvis var gravid, med blommesæk og hjerteblink på sygehuset ...

Er det tjek af livmoderen i skal op og have?

Min første tid ved lægen er efter 8+0 da de selv tager blodprøven til doubletesten. Så får jeg lavet vandrejournal og får snakket med lægen. Aflevere en urinprøve de tjekker.

Har heller ikke fået det bekræftiget ved lægen da det er frivilligt hos os da hjemmetestene er gode nok.

Jeg fik ikke lavet gynækologisk undersøgelse første gang da det vist kan skade mere end gøre gavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thi hi det lyder bekendt... Ymer med sukker, kærnemælk og yoghurt, kan ind imellem hjælpe på min kvalme... Altså ikke det hele på en gang :P

Kom gerne med flere opdagelser hvis du støder på noget der virker, døjer nemlig med en del kvalme on and off hele dagen <_<

Vindruer er også et hit :) Og så de famøse seabands (armbånd fra matas eller apoteket).. De virker i hvert fald for mig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en lægetid i har ??

Jeg gik til lægen og fik min vandrejournal i uge 5, sidst jeg var gravid var jeg deroppe og få en test allerede dagen efter jeg selv fik 2 streger ...

Denne gang, ny læge, da jeg er flyttet og der tog de ikke en test, da de siger at de 3 :blink jeg selv har taget var ligeså gode som deres... ja jeg måtte altså bare være sikker på at jeg nu også ER gravid :blush

Nu måtte jeg jo så til ekstra scanning pga blødning og fik af 2 omgange bekræftet at alt var ok, så den gynologiske undersøgelse de normalt laver, hvor de føler om livmoderderen mærkes gravid, blev droppet, da jeg jo tydeligvis var gravid, med blommesæk og hjerteblink på sygehuset ...

Er det tjek af livmoderen i skal op og have?

Min første tid er ved 8+4 - der skal, ligesom ved Felixmor, tages blodprøver til doubletesten, laves vandrejournal, snakkes sygdomme i familien, uddeles informationsfoldere osv.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste ikke engang hvad uge det skulle gøres i, så jeg fandt dette på anden side, men tror i øvrigt man kan læse det meste i den bog lægen udleverer, ved 1. lægebesøg,

Må da i øvrigt have læst lidt i den :)

Men om man selv skal bestille tid, eller man bliver kontaktet, ved jeg faktisk ikke :blink

De fleste gravide tilbydes nakkefoldsscanning af deres foster fra uge 11+4-13+6

:kram

Katja

Ja, det er korrekt at NF skal laves mellem 11+4 (11+6 nogle steder) og 13+6! Sidst fik jeg lavet 12+5. Men det er lidt forskelligt fra sygehus til sygehus om man selv skal ringe og bestille tid, eller om de sender et brev med tid til scanning og alle jordmoderbesøgene. Jeg skulle gerne modtage et brev inden for de næste 14 dage - glæder mig til at få en dato! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en lægetid i har ??

Jeg gik til lægen og fik min vandrejournal i uge 5, sidst jeg var gravid var jeg deroppe og få en test allerede dagen efter jeg selv fik 2 streger ...

Denne gang, ny læge, da jeg er flyttet og der tog de ikke en test, da de siger at de 3 :blink jeg selv har taget var ligeså gode som deres... ja jeg måtte altså bare være sikker på at jeg nu også ER gravid :blush

Nu måtte jeg jo så til ekstra scanning pga blødning og fik af 2 omgange bekræftet at alt var ok, så den gynologiske undersøgelse de normalt laver, hvor de føler om livmoderderen mærkes gravid, blev droppet, da jeg jo tydeligvis var gravid, med blommesæk og hjerteblink på sygehuset ...

Er det tjek af livmoderen i skal op og have?

Men har du så fået taget blodprøve. når du allerede var afsted i uge 5.... mener nemlig den først skal tages mellem uge 6 og 10?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har du så fået taget blodprøve. når du allerede var afsted i uge 5.... mener nemlig den først skal tages mellem uge 6 og 10?

Efter uge 8+0. Jeg blev nemlig rykket så meget til nf at min var taget inden hele 8 uger så det var en ommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tid er ved 8+4 - der skal, ligesom ved Felixmor, tages blodprøver til doubletesten, laves vandrejournal, snakkes sygdomme i familien, uddeles informationsfoldere osv.. :)

Vi skal også snakke glukosebelastning. Fy føj da :( skal høre om vi kan gøre det anderledes efter opfordring af den sygeplejerske der laver min akupunktur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også snakke glukosebelastning. Fy føj da :( skal høre om vi kan gøre det anderledes efter opfordring af den sygeplejerske der laver min akupunktur.

Puha, det skal vi sikkert også :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fik taget blodprøver omkring uge 6 .... fik vandrejournal, talte sygdomme m.m. ved samme lægebesøg... men min historie har jo også været lidt anderledes pga min akutte scanning ... tænker jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøverne blev bare bestilt da jeg var hos lægen her 6+0, og så skal jeg bare derned i uge 8+x.. Men de tager heller ikke blodprøver hos min læge, så skal en tur ned på sygehuset, men altså det er jo min arbejdsplads, så det er bare i en pause. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også snakke glukosebelastning. Fy føj da :( skal høre om vi kan gøre det anderledes efter opfordring af den sygeplejerske der laver min akupunktur.

Hvorfor skal du have lavet glukosebelastning? Og hvordan kan den laves anderledes..? Altså går ud fra du mener anderledes end den måde hvor man kommer og får målt blodsukker, skal drikke noget fælt sukkervand, sidde et par timer i venteværelset og så have målt igen?

Jeg skal nemlig højst sandsynligt have lavet i uge 28, da min datter vejede 4500g ved fødslen. Synes ærlig talt det er lidt mærkeligt og dumt at jeg skal have det lavet, blot fordi min datter var en stor krabat... Hvis hun havde vejet 4490 var jeg sluppet! Jeg har et bmi på 20 og havde heller ikke sukkersyge i sidste graviditet, og der er ingen familiær disposition...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det skal vi sikkert også :(

Og hvorfor skal du? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER