piien

Glukose belastning

17 indlæg i dette emne

Hej

Jeg var afsted til glukose test i torsdags. Havde lidt frygtet det der sukkerstads. Men synes egentlig ikke, at det var så slemt. Det smagte bare af meget stærkt saftevand.

På Herlev får man kun besked hvis tallene er for høje - men jeg regner med at gå fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal imorgen og er lidt spændt på det.

Ved ikke om de giver tallene på Hvidovre eller om de også kun giver dem hvis der er noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får du så noget af vide hvis der er noget?

Men håber da du går fri :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på onsdag, så fremt at jeg får lov at holde fri for aktivering ihvertfald :( Jeg skal på et to ugers jobsøgningskursus..

Håber jeg går fri også denne gang :)

Held og lykke til jer andre, som skal afsted :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været afsted til nr. 2 glucosebelastning i sidste uge og den var heldigvis også helt normalt, så det er jeg superglad for. Specielt fordi man fraråder gravide med graviditetssukkersyge at føde hjemme, hvilket jeg jo planlægger.

Synes heller ikke det er slemt, men det smager da ikke særlig godt og så er det ret kedeligt at bare sidde i to timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår får du så noget af vide hvis der er noget?

Men håber da du går fri :goodluck

Jeg ved det faktisk ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på onsdag, så fremt at jeg får lov at holde fri for aktivering ihvertfald :( Jeg skal på et to ugers jobsøgningskursus..

Håber jeg går fri også denne gang :)

Held og lykke til jer andre, som skal afsted :)

Diana

Får man ikke pr automatik fri til dette? Alt andet ville da være for vildt !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været afsted til nr. 2 glucosebelastning i sidste uge og den var heldigvis også helt normalt, så det er jeg superglad for. Specielt fordi man fraråder gravide med graviditetssukkersyge at føde hjemme, hvilket jeg jo planlægger.

Synes heller ikke det er slemt, men det smager da ikke særlig godt og så er det ret kedeligt at bare sidde i to timer.

Jeg havde en god bog med - så synes egentlig tiden gik rimelig hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal på onsdag.. Er godt nok spændt på det. Godt at høre, at nogen ikke synes det er så slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er afsted nu.

Det smager ikke godt, men det skal bare drikkes også fik vi vand bagefter - hvilket tog al smagen fra sukkervandet.

Så nu er der bare de to timers ventetid.

Også et prik i øret og så får vi tallet med hjem og det bliver sendt til jordemoderen.

Nogle der ved hvad tallet skal være på, før det er godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tror det er forskelligt fra sted til sted - men mener at det er under 9 :)

Mit lå på 7,2 sidst :)

Det var heldigvis ikke noget problem at få fri - det virker sådan set også ret loose indtil videre ;) bortset fra skiltet som siger at man ikke må have sine kæledyr med ind - altså helt ærlig altså ;) WTF! Hvem slæber kæledyr med til jobsøgningskurser mv?? ;)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg nedsvælget mine 300 ml sukkervand - desværre uden citron, men ned kom det ;) Så skal der bare ventes - heldigvis er der i mit nye lægehus en noget mere behagelig sofa en den stol jeg måtte sidde i sidst :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg nedsvælget mine 300 ml sukkervand - desværre uden citron, men ned kom det ;) Så skal der bare ventes - heldigvis er der i mit nye lægehus en noget mere behagelig sofa en den stol jeg måtte sidde i sidst :)

Diana

Mit var med citron :) Men da jeg er forkølet kunne jeg ikke smage vildt meget af det alligevel :P

Jeg synes de to timer gik lynhurtigt... Er midt i en god bog - det hjælper :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit var med citron :) Men da jeg er forkølet kunne jeg ikke smage vildt meget af det alligevel :P

Jeg synes de to timer gik lynhurtigt... Er midt i en god bog - det hjælper :D

Jeg fik aldrig fundet min bog frem - er kørt lidt død i den ;) Jeg hørte bare radio og kiggede lidt i et par blade ;) Snyd med citronen - den kunne jeg godt have brugt, havde faktisk overvejet at tage min egen flaske med, just in case - fortrød lidt jeg ikke havde gjort det da jeg så den manglende citron;) Men det gik jo fint alligevel :D

Mit blodsukker var faldet fra 5,5 til 4,3 efter testen, lidt mystisk - men meget rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på tirsdag til min anden glukosebelastning! Har intet hørt siden sidste gang, så formoder at den har været i orden. Ser absolut ikke frem til at skulle sidde at vente i 2 timer, sidst jeg var afstedvar vi ret mange og stolene var ikke videre behagelige at sidde på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt noget siden jeg var afsted i torsdags. Så det må vel betyde, at jeg er "frikendt" :)

Hvorfor er der egentlig nogle der skal afsted 2 gange?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På hvidovre skulle du have en ny test hvis den var mellem 9-10 mener jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER