Pseudo mamma

Influenxa vaccine

12 indlæg i dette emne

Hej Piger..

Blot til info, er det frem til 28 feb. gratis at få influenza vaccine når man er gravid..

- Sundhedsstyrelsen anbefalder at man tager imod vaccinen når man er i 2-3 trimester.

Den beskytter ca 6 mdr, og dermed beskytter den også barnet den første tid efter fødselen.

- Min læge anbefalede det i forbindelse med det kæmpe udbrud der har været og det udbrud der er under opsejling nu. - Man er ikke "beskyttet" bare fordi man har været syg én gang i år.

Den omgang jeg selv havde vil jeg ikke byde hverken mig selv eller vores barn igen. så jeg tager imod vaccinen..

Nå det var en overspringshandling fra eksamens opgaven.. - Ha en dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for info Chris - den vil jeg lige vende med min læge, når jeg skal på et ekstra visit hos hende i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige på besøg.

Jeg fik den i november efter min læge anbefalede det. Det er noget med at de alvorlige influenza typer kan give meget høj feber i en længere periode, og det giver risiko for fosterdød. Så jeg fik den...

Det var også det min læge sagde. og hvis man alligevel bliver syg, er det i en

meget mildere grad.

og så er man i lavere risiko for at mor og barn blive syge efter fødselen..

- jeg skal ha den på mandag. jeg har en

omgang i år med høj feber i 5dage, det byder jeg ikke hverken mig selv, baby eller min kæreste igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder pt med ondt i kroppen, hoste, hovedpine, snot, ondt i halsen, propper i ørene og løbende øjne... HÅBER virkeligt det bare er en forkølelse blandet med graviditetsskavanker, for magter da slet ikke tanken om risikoen for fosterdød!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder pt med ondt i kroppen, hoste, hovedpine, snot, ondt i halsen, propper i ørene og løbende øjne... HÅBER virkeligt det bare er en forkølelse blandet med graviditetsskavanker, for magter da slet ikke tanken om risikoen for fosterdød!!!

Så vit jeg kunne forstå sker det ikke ret tit, og typisk tidligere. Som jeg forstod det på lægen så skal man javde rigtig høj feber.. men det skal du slet ikke tænke på nu. :)

Du skal bare havde fokus på at blive rask. - fra mit alternative jeg, tro på at de sidste mdr bliver pragtfulde :) sig højt og men det. Fokusere på det su gerne vil ha, istedet for alt det negative.. Nå! nu skal keg nok holde

igen. ;) det frygteligt at høre på når man har det træls.

Håber du snart er frisk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk aldrig overvejet at få vaccinen. Jeg har godt hørt at bølge nr.2 er igang, men at den skulle været toppet i uge 6 og jeg er ikke blevet ramt endnu. Så jeg vælge at krydse fingre for at jeg ikke kommer til at lægge mig på langs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for info. Er selv lige ved at komme ovenpå efter pandehulebetændelse, så mit imunforsvar er godt nede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vit jeg kunne forstå sker det ikke ret tit, og typisk tidligere. Som jeg forstod det på lægen så skal man javde rigtig høj feber.. men det skal du slet ikke tænke på nu. :)

Du skal bare havde fokus på at blive rask. - fra mit alternative jeg, tro på at de sidste mdr bliver pragtfulde :) sig højt og men det. Fokusere på det su gerne vil ha, istedet for alt det negative.. Nå! nu skal keg nok holde

igen. ;) det frygteligt at høre på når man har det træls.

Håber du snart er frisk igen :)

Det er høj feber over længere tid som KAN give en forhøjet risiko :kram :kram Så i værste fald, hvis du får høj feber, så ring til lægen og hør hvordan du forholder dig - ex. tage noget panodil for at slå feberen lidt ned :kram :kram

Tak for lige at få mig ned på jorden igen :) Nåede bare lige at tænke - NOOOO - ikke mere :P

Men tror altså også at graviditet inkl sygdom = mandesyge ;) reagerer i hvert fald ca på samme måde ;)

Nu er de værste dage heldigvis ovre, og jeg kan mærke at det går fremad med helbreddet igen, og det minder mere om en alm. forkølelse, så tror jeg slap rimeligt billigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for lige at få mig ned på jorden igen :) Nåede bare lige at tænke - NOOOO - ikke mere :P

Men tror altså også at graviditet inkl sygdom = mandesyge ;) reagerer i hvert fald ca på samme måde ;)

Nu er de værste dage heldigvis ovre, og jeg kan mærke at det går fremad med helbreddet igen, og det minder mere om en alm. forkølelse, så tror jeg slap rimeligt billigt :)

Årh hvor er det dejligt, at du er ved at være ovenpå igen.. Håber det fortsætter i den positive retning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det dejligt, at du er ved at være ovenpå igen.. Håber det fortsætter i den positive retning :)

Jamen det er slet ikke en mulighed at det IKKE går i den positive retning... vel? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har takket nej tak til vaccinen. Jeg kan ikke lide tanken om, at gøre sig så umage med at undgå alt fra parabener til panodiler og så slutte af med at sprøjte vaccine (hvor jeg ikke er helt 100% sikker på, hvad der er af fyldstoffer i) direkte ind i kroppen...

Jeg er ikke bange for at være syg - og det er jo den høje feber, der kan udgøre en risiko, så det skal jeg nok holde øje med. Og der der med at have antistoffer bagefter det skal vi nok klare. Jeg har (hurra) præsteret af være syg 4 x 1 uge de sidste tre måneder, så jeg regner med, at baby og jeg har været igennem det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER