Mommy Wannabe

Ovitrelle ÆLsprøjte - Gode råd søges

34 indlæg i dette emne

Det er endelig lykkedes at få et æg til at vokse sig stort i min mave, så i morgen skal jeg tage ÆL sprøjten :)

Jeg står dog med en masse spørgsmål som jeg ikke synes jeg fik ordentligt svar på fra min læge.

Jeg skal tage sprøjten i morgen onsdag og så lave baby torsdag - fredag. Jeg har taget puregon hver dag 15.45.

Hvornår på dagen skal jeg tage ovitrellen? Er det på samme tid som jeg er vant til at tage puregon? Min gyn mente ikke at jeg behøvede at tage puregon på et fast tidspunkt, men det valgte jeg at gøre for en sikkerhedsskyld.

Jeg har læst mig til at der går 36-40 timer fra man tager sprøjten til ÆL kommer. Har hørt andre få et specifikt tidspunkt de skal tage sprøjten på og ligeså hvornår de skal have sex for at have de bedste chancer for at blive

gravid. Det har min gyn ikke snakket noget om. Kun fortalt hvilke dage jeg skal tage sprøjten og hvilke dage vi skal have sex. Det er ikke præcist nok til mig, vil gerne udnytte chancen bedst muligt.

Har fået at vide jeg kan teste efter 14 dage hvis ikke mens er kommet. Men er det 14 dage fra onsdag hvor jeg tager ÆL sprøjten eller er det 14 dage fra ÆL har været der, hvilket må være fredag hvis det er 36-40 timer senere end ÆL sprøjten?

Er der nogen bivirkninger ved Ovitrelle? En ting er hvad de skriver i pakken, vil gerne høre rigtige menneskers erfaringer :)

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig. Nu er det endelig lykkedes at lave et æg, så skal det også lykkes at blive gravid :D

:bd :bd :bd :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke hjælpe dig med noget tidspunkt, da jeg kun har taget den i forbindelse med insemination.

Men jeg kan fortælle at jeg ikke har oplevet bivirkninger, så det var skønt.

Og jeg skulle først tage test 17 dage efter insemineringen, så vil tro de 14 dage der efter sex og ikke fra den dag du tager sprøjten.

Pøj pøj med det, håber det giver gevinst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre ikke hjælpe dig med noget tidspunkt, da jeg kun har taget den i forbindelse med insemination.

Men jeg kan fortælle at jeg ikke har oplevet bivirkninger, så det var skønt.

Og jeg skulle først tage test 17 dage efter insemineringen, så vil tro de 14 dage der efter sex og ikke fra den dag du tager sprøjten.

Pøj pøj med det, håber det giver gevinst :)

Jeg tror du har ret i at det er 14 dage efter forventet ÆL som bliver på fredag engang. Godt manden har tidligt fri :haha

Ved ikke om jeg så må tælle ÆL dagen med i de 14 dage og tælle den 14. dag med også? Eller om jeg skal tælle fra dagen efter ÆL og der så skal gå 14 dage hvor jeg ikke må teste så det reelt er 15. dagen efter dagen med ÆL, det giver jo 16 dage i alt. Plus dagene fra jeg tager ÆL sprøjten, det er jo skrækkeligt lang tid! :wacko Må se om jeg ikke kan få klar besked om hvornår jeg må teste, vil gerne teste så hurtigt som muligt, men vil heller ikke have et falsk positivt svar pga ÆL sprøjten.

Hvornår fik du insemineringen i forhold til hvornår du tog ÆL sprøjten? Det har vel været timet så det har været på det optimale tidspunkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det med tidspunkt kan jeg heller ikke hjælpe dig med da jeg skulle tage den meget præcis i forbindelse med ÆU.

Bivirkninger: kvalme, ondt i hovedet, opkast osv. (men nu bliver jeg dårligt af ALT hormon)

Mener de siger 14 dage efter man har taget sprøjten. Jeg har dog skullet vente 16 dage denne gang da jeg løbende har taget en sprøjte ekstra over 3 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det med tidspunkt kan jeg heller ikke hjælpe dig med da jeg skulle tage den meget præcis i forbindelse med ÆU.

Bivirkninger: kvalme, ondt i hovedet, opkast osv. (men nu bliver jeg dårligt af ALT hormon)

Mener de siger 14 dage efter man har taget sprøjten. Jeg har dog skullet vente 16 dage denne gang da jeg løbende har taget en sprøjte ekstra over 3 gange.

Men skal ægget ikke tages ud lige når ÆL er der? Tænker at man måske godt kunne bruge det tidspunkt selvom man skal lave baby selv hjemme?

Hurra hvis det er 14 dage fra sprøjten, så er det kortere ventetid! Min gyns forklaring var ikke super god og da jeg ville have uddybet fik jeg ikke mere svar, han var allerede videre med næste patient i hovedet tror jeg :S

Han sagde bare at jeg skulle tage en dosis puregon i dag også og så Ovitrelle i morgen og så sex torsdag-fredag og så kunne jeg teste efter 14 dage hvis ikke mens var kommet. Men om det er 14 dage fra Ovitrelle eller sex det fremgik ikke super klart!!??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men skal ægget ikke tages ud lige når ÆL er der? Tænker at man måske godt kunne bruge det tidspunkt selvom man skal lave baby selv hjemme?

Hurra hvis det er 14 dage fra sprøjten, så er det kortere ventetid! Min gyns forklaring var ikke super god og da jeg ville have uddybet fik jeg ikke mere svar, han var allerede videre med næste patient i hovedet tror jeg :S

Han sagde bare at jeg skulle tage en dosis puregon i dag også og så Ovitrelle i morgen og så sex torsdag-fredag og så kunne jeg teste efter 14 dage hvis ikke mens var kommet. Men om det er 14 dage fra Ovitrelle eller sex det fremgik ikke super klart!!??

Hvis du venter de 14 dage - så tror jeg du kan være sikker på testen :)

Åh jamen jeg tog Ovitrellen kl 22.45 om mandagen mener jeg - og skulle være på klinikken kl. 8.45 om onsdagen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du venter de 14 dage - så tror jeg du kan være sikker på testen :)

Åh jamen jeg tog Ovitrellen kl 22.45 om mandagen mener jeg - og skulle være på klinikken kl. 8.45 om onsdagen....

Ja ok det er jo under 36 timer - det må være 34 timer hvis jeg kan regne. Tror jeg vil satse på at ramme mellem de 36-40 timer der står at der vil gå fra ÆLsprøjte til ÆL. Det må vel være det bedste?

Hvornår plejede du at tage puregon eller gonal F, kan ikke huske hvilken af de to du fik. Jeg mener tidspunkt, var det 22.45 eller var kl 22.45 kun fordi det skulle passe med ÆU?

Jeg er meget i tvivl om hvilket tidspunkt jeg skal tage Ovitrellen, hvis ikke jeg finder ud af andet tager jeg den nok 15.45 som er det tidspunkt jeg er vant til at tage puregon.

Hvordan kan det egentligt være at du skulle tage ovitrellen flere gange? Eller har jeg misforstået det? Du skrev at du skulle tage en sprøjte over 3 gange efter første ÆL sprøjte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang tog jeg sprøjten 20.45 om lørdagen og ÆU var kl 8.45 om mandagen. Men det kan vel ikke helt sammenligne, da æggene jo bliver befrugtet med det samme der, mens ved normal sex skal sædcellerne jo lige ud på en lang rejse først...

Ovitrellen kan være i kroppen op til 14 dage efter sprøjten, så hvis du tester der kan det stadig give falsk positiv. Desuden er det 14 dage efter ÆL man normalt tester, og derfor har jeg altid skulle tage test 16 dage efter ovitrellen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok det er jo under 36 timer - det må være 34 timer hvis jeg kan regne. Tror jeg vil satse på at ramme mellem de 36-40 timer der står at der vil gå fra ÆLsprøjte til ÆL. Det må vel være det bedste?

Hvornår plejede du at tage puregon eller gonal F, kan ikke huske hvilken af de to du fik. Jeg mener tidspunkt, var det 22.45 eller var kl 22.45 kun fordi det skulle passe med ÆU?

Jeg er meget i tvivl om hvilket tidspunkt jeg skal tage Ovitrellen, hvis ikke jeg finder ud af andet tager jeg den nok 15.45 som er det tidspunkt jeg er vant til at tage puregon.

Hvordan kan det egentligt være at du skulle tage ovitrellen flere gange? Eller har jeg misforstået det? Du skrev at du skulle tage en sprøjte over 3 gange efter første ÆL sprøjte.

Gonal F valgte jeg selv et tidspunkt for hvornår jeg ville tage - og tog det så samme tid HVER dag! Tror det var omkring kl 19.30

Pas.. det er noget klinikken bad mig om - samme dag som ÆO tog jeg 1/3 ovitrelle - hvilket jeg gjorde igen 4 dage efter og 4 dage efter. Men præcis hvorfor ved jeg ikke. Men er ret sikker på de ved hvad de gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke fortælle dig tidspunktet. Jeg tog ovitrellen i forbindelse med iui og fik af vide at jeg skulle tag den kl 22 for så blive insemineret ca 36 timer efter. Jeg tog dog puregon ved 18 tiden.

Oplevede ingen bivirkninger ved den. Ang det med hvordan du ska teste i forhold til de 14 dage. Så blev jeg insemineret 29/9-11 og fik af vide at jeg skulle teste 15/10-11. Det var jo så lidt over 14 dage - jeg valgte dog at teste 13/10 pga tydelige symptomer og kunne ikke rigtig vente. De siger 14 dage, da man så er sikker på at ovitrellen er ude af kroppen.

Hvad med at ringe til klinikken? Så får du jo nok svar på dine spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Føler mig helt på bar bund, så rart med hjælp.

Denne gang tog jeg sprøjten 20.45 om lørdagen og ÆU var kl 8.45 om mandagen. Men det kan vel ikke helt sammenligne, da æggene jo bliver befrugtet med det samme der, mens ved normal sex skal sædcellerne jo lige ud på en lang rejse først...

Ovitrellen kan være i kroppen op til 14 dage efter sprøjten, så hvis du tester der kan det stadig give falsk positiv. Desuden er det 14 dage efter ÆL man normalt tester, og derfor har jeg altid skulle tage test 16 dage efter ovitrellen.

Det giver god mening det du skriver, at det må være 14 dage efter ÆL man skal teste. Ved godt at Ovitrellen kan give et falsk positivt svar, så vil ikke teste for tidligt. Men hvis det er 14 dage den er i kroppen så er det jo heller ikke noget problem at teste 14 dage efter ÆL, da ÆL burde komme 2 dage efter Ovitrellen.

Gonal F valgte jeg selv et tidspunkt for hvornår jeg ville tage - og tog det så samme tid HVER dag! Tror det var omkring kl 19.30

Pas.. det er noget klinikken bad mig om - samme dag som ÆO tog jeg 1/3 ovitrelle - hvilket jeg gjorde igen 4 dage efter og 4 dage efter. Men præcis hvorfor ved jeg ikke. Men er ret sikker på de ved hvad de gør ;)

Jeg valgte også selv at tage puregon på præcist samme tidspunkt hver dag, selvom min gyn ikke mente det var nødvendigt. Jeg har bare aldrig hørt andet end at det er super vigtigt at det er samme tidspunkt hver dag, så det valgte jeg også at gøre.

Er lidt sjovt det med små doser ovitrelle, men som du siger så er der nok en god mening med det. Måske at kroppen skal have en lille dosis over længere tid i stedet for en stor dosis på een gang? Eller fordi du bliver så syg af hormonerne?

Jeg kan heller ikke fortælle dig tidspunktet. Jeg tog ovitrellen i forbindelse med iui og fik af vide at jeg skulle tag den kl 22 for så blive insemineret ca 36 timer efter. Jeg tog dog puregon ved 18 tiden.

Oplevede ingen bivirkninger ved den. Ang det med hvordan du ska teste i forhold til de 14 dage. Så blev jeg insemineret 29/9-11 og fik af vide at jeg skulle teste 15/10-11. Det var jo så lidt over 14 dage - jeg valgte dog at teste 13/10 pga tydelige symptomer og kunne ikke rigtig vente. De siger 14 dage, da man så er sikker på at ovitrellen er ude af kroppen.

Hvad med at ringe til klinikken? Så får du jo nok svar på dine spørgsmål.

Jeg tror jeg vil satse på at vi kan ramme 36-40 timer efter ÆL sprøjten, hvis det er det man gør ved insemination må det vel også være perfekt ved hjemmerul :)

Det med at ringe til klinikken får jeg nok ikke så meget ud af. Sekretærerne aner intet om noget og lægen har ikke tid og hvis han endelig ringer tilbage får man ikke andet svar end at man bare skal komme som aftalt, ikke noget med svar på det man spørger om :wacko Ej jeg lyder lidt bitter, det er ikke meningen, synes bare det går liiiidt for stærkt deroppe nogen gange, specielt på det sidste har jeg ikke følt mig så tryg eller taget godt hånd om :( Har mange ubesvarede spørgsmål når jeg går derfra....

Det lyder lidt som om jeg skal regne de 14 dage fra ÆL og ikke fra ovitrellen. Er det så d. 21. februar jeg må teste hvis jeg skal tage ovitrellen i morgen onsdag d. 6, så burde ÆL være der fredag d. 8. - regner man så fredag d, 8. med i de 14 dage? og tæller 14 dage frem og tester på den dag man tæller som nr 14.? For så er det d. 21. februar jeg kan teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt sjovt det med små doser ovitrelle, men som du siger så er der nok en god mening med det. Måske at kroppen skal have en lille dosis over længere tid i stedet for en stor dosis på een gang? Eller fordi du bliver så syg af hormonerne?

Nu tog jeg jo 1 hel sprøjte før ÆU og derefter den anden med de ekstra doser...

Googlede det på et tidspunkt og det var noget med man havde opdaget det havde succes ved nogen kvinder af en eller anden grund.. Men kan ikke huske præcis hvorfor og hvordan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tog jeg jo 1 hel sprøjte før ÆU og derefter den anden med de ekstra doser...

Googlede det på et tidspunkt og det var noget med man havde opdaget det havde succes ved nogen kvinder af en eller anden grund.. Men kan ikke huske præcis hvorfor og hvordan...

Det var også sådan jeg forstod det :) Det er jo super at det har virket for dig - så kan det næsten være liget meget hvorfor det virker, bare det virker :D

Du plejer at have godt styr på de her cyklus ting, hvis jeg tager ovitrelle i morgen onsdag og så har ÆL torsdag, er det så d. 21. februar jeg ÆL og ÆL er d. 8. februar, er det så d. 21. februar der er testdag? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige på en anden side at det slet ikke er sikkert at Ovitrellen virker - at det ikke er sikkert at man får ÆL :blink Nu bliver jeg helt nervøs - den SKAL da virke :unsure

Vil det give mening at tage ÆL test når man har taget Ovitrelle? vil den ikke bare slå ud pga sprøjten hvad enten ÆL kommer eller ej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tror godt du kan teste den 21...

Hmm hvis ovitrelle ikke virker hvorfor bruger man det så på SÅ mange klinikker? ;) Tror du skal lade være med at google så meget... lol

Nogen ting skal man lade ligge.. (ligeså vel som jeg IKKE har googlet prednisilon og bivikrningerne...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tror godt du kan teste den 21...

Hmm hvis ovitrelle ikke virker hvorfor bruger man det så på SÅ mange klinikker? ;) Tror du skal lade være med at google så meget... lol

Nogen ting skal man lade ligge.. (ligeså vel som jeg IKKE har googlet prednisilon og bivikrningerne...)

D. 21. februar skal min søster op og forsvare sit afsluttende speciale på kandidaten, så det er i forvejen en spændende dag der vil påvirke meget, så en graviditets test oveni det gør det kun mere spændende :) Måske det er et godt tegn for os begge at det falder på samme dag? :rolleyes Det vil jeg vælge at tro på hihi.

Du har helt ret i at man kan blive skør af google og for meget viden. Nu ledte jeg ellers ikke efter noget negativt, prøvede at google ovitrelle for at finde ud af hvornår jeg skulle tage den og hvornår jeg må teste - så dukkede der bare en dum debat op med indlæg om at den ikke altid virker :o Men det prøver jeg lige at lade være med at tænke på, jeg har også allerede besluttet at det er nu jeg skal blive gravid ;) Så det venter bare på at få det bekræftet med en positiv test om godt 14 dage :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig at det bliver rigtigt svært at time ÆL og hjemmerul præcist så det falder samtidigt, med mindre jeg først tager ovitrellen i nat engang :wacko Så må bare forføre manden i dagene før og efter. Han er bare blevet syg det lille pus, så lige nu ligner han ikke en der er i hopla til baby making :( Men det er jo heldigvis heller ikke nødvendigt før i morgen ^_^

Sidder og prøver at beslutte om det er bedst at tage den her om 3 kvarter som jeg plejer med puregon eller om jeg skal tage den når jeg kommer hjem fra træning om nogle timer. Vil så gerne gøre det der giver de bedste chancer for at PB lykkes! Hvis jeg tager den nu her og vi er sammen i morgen aften, så er de små :cell klar derinde når ÆL kommer mellem 4 og 8 næste morgen og så kan vi prøve igen i løbet af fredagen.

Er der nogen der ved om de 36-40 timer de skriver der går fra Ovitrelle til ÆL, om det er til ÆL starter? Så man efter de 36-40 timer har et døgns tid eller to hvor man kan befrugte ægget? Eller?

Forresten læste jeg i Ovitrelle brugsanvisningen at den i op til 10 dage kan give en falsk positiv graviditetstest. Det er jo noget mindre end 14 dage :) Så måske man godt kan tælle fra man tager Ovitrellen og så tælle 11-12 dage frem og prøve at tage en af de der test der kan måle HCG tidligt? :) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der synes at den er mega dumt lavet den der Ovitrellepen? Jeg troede at den virkede på samme måde som puregonpennen, men det gør den da ikke. Jeg blev mega forvirret over at man skal trykke enden ind af to omgange, at det yderste stykke er nemt at trykke ind, men det stykke man reelt skal trykke ind for at få sin dosis er lægere inde og kører så stramt at det er svært at trykke ind. Virkelig bøvlet! Den virkede ret dårligt lavet i i forhold til puregonpennen, altså dårlig kvalitet. Det var ret tydeligt at det var en engangspen. Hvorfor ikke bare have en alm. pumpe med nål på i stedet så, eller lave en ordentlig pen man kan genbruge? De fleste oplever jo desværre at skulle tage mere end en ovitrelle i deres PB. Det ville da være smart at lave en pen i ordentlig kvalitet så man kunne nøjes med at skifte nål og ampul fra gang til gang.

Puha så fik jeg lige luft igen :rolleyes Synes bare at det var en dum oplevelse med den pen :( Men nu er den taget og nu ved jeg hvordan man gør hvis jeg får brug for at tage sådan en igen en anden gang. Men det bliver forhåbentligt først når barn nr. 2 skal laves - satser da på at jeg bliver gravid i dette forsøg :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det en afde gamle slags hvor man skal skyde en dosis af før man tager sin dosis eller en af de nye?

Syntes de nye er fantastiske. Og det er så nemt at klikke ny nål på - dreje til dosis og trykke af

Ked af du havde dårlig oplevelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det en afde gamle slags hvor man skal skyde en dosis af før man tager sin dosis eller en af de nye?

Syntes de nye er fantastiske. Og det er så nemt at klikke ny nål på - dreje til dosis og trykke af

Ked af du havde dårlig oplevelse

Jeg har aldrig taget en ovitrelle før, det er aldrig før lykkedes at lave et æg, så derfor har det heller ikke været nødvendigt/muligt at tage en ÆL sprøjte.

Jeg ved derfor ikke om det er en ny eller gammel slags? Den var hvid og turkis i farverne. Man skulle dreje hen på dosis men man kunne i princippet kun vælge 250 mikrogram, resten var bare en lang streg man skulle dreje forbi for at komme til de 250.

Nålen var nem nok at sætte på og tage af igen, det mindede meget om puregon.

Hvis man ikke kunne se en dråbe eller der var luft i ampullen så skulle man dreje hen på en prik og trykke i bund - ved ikke om det er det du mener med om man skal skyde en dosis af før man stikker? Men det var slet ikke nødvendigt hos mig, der var ingen luft og det flød med dråber fra nålens spids så snart jeg havde skruet den på. Så jeg skulle bare dreje op på de 250 og stikke.

Det var bare super forvirrende at sidde med den der pen i maven og så opdage at der ikke skete noget når jeg trykkede enden ind. Det var virkelig forvirrende at man skulle trykke den yderste del ind - og at man skulle holde den inde for at den ikke hoppede tilbage igen - og at man derefter skulle trykke sindssygt hård for at trykke stykket neden under længere ind. Det stykke der tidligere var kommet til syne da man drejede op på de 250. Så det var reelt to steder der skulle trykkes sammen. Og det stykke der ville udløse medicinen var bare virkelig svært at trykke sammen, det var mega bøvlet og ikke særligt fedt at fumle med når det er i enden af en nål der sidder i ens mave :wacko :blink :o

Men det lykkedes da at finde ud af det til sidst. Forstår bare slet ikke det med at der var to steder man skulle trykke sammen. At det yderste ikke havde nogen virkning andet end at den drejede et lille hak væk så der ikke længere stod 250 i displayet da jeg havde trykket den i bund, men jeg havde ikke fået noget medicin. Men det lykkedes til sidst i ryk at få trykket det stykke ind der udløste medicinen. Havde enormt svært ved at trykke det aller sidste stykke så den kom helt ned på nul, den stoppede ved prikken og ville virkelig ikke videre derfra. Men jeg fik den til det til sidst. Som sagt bare virkelig ubehageligt at skulle bøvle sådan med det når man har en nål i maven.

Jeg har de sidste timer haft en underlig trykkende fornemmelse i højre side. Det kom ca en time efter at jeg havde taget Ovitrellen. Ved ikke om det har noget med den at gøre? Om kroppen kan reagere så hurtigt på den? Snakkede i tlf med min søs da det begyndte, så var ikke fordi jeg sad og mærkede helt vildt efter eller håbede at jeg ville kunne mærke noget. Det behøver jo heller ikke have noget med ovitrellen at gøre, har bare aldrig rigtigt haft den følelse før. Det er lidt som mens smerter og så alligevel overhovedet ikke. Det er som om der er nogen der har pustet en lille ballon op inden i mig, som om jeg er lidt hævet inden i eller at det trykker. Kan ikke helt beskrive det. Tror mit æg sidder i højre side, synes det var der han scannede mest, så det kunne jo godt være at det hænger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk også meget i tvivl om hvor jeg skulle stikke. Der stod i brugsanvisningen at man skulle stikke hvor lægen havde anvist. Min læge havde intet nævnt om det - så jeg stak bare i maven som jeg plejer at gøre med puregon. Aner ikke om det var det rigtige sted?

Hvor har i andre fået anvist at stikke med ÆL sprøjten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en pregnyl æl sprøjte ved gynækologen og den blev stukket i mit lår.....måske andre ved bedre end mig ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid taget ovitrelle i maven og synes ikke den har været svær at tage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget otrivrelle i maven de gange jeg har taget det :)

Har aldrig haft de store problemer med lige netop denne... syntes den var nem at bruge frem for metforminen hvor jeg hver morgen stod og fumlede med dosering, udpakning af sprøjter osv. :)

Ang. det der med at tage otrivelle 3 gange efter ÆO der fik jeg at vide at det er fordi at kroppen ved en normal ægløsning producere nogle hormoner (hvilke???) som forberedr livmoderen på en evt. graviditet... Når man så ved reagensbehandling laver det hele til en kunstig process så producere og klargøre kroppen ikke det den skal...

Derfor tager man ÆL sprøjten i små doser, for at bilde kroppen ind at det foregår på normal vis :)

Ang. testdag... jeg skulle vente 16 dage.. men tog jo så også ÆL sprøjte flere gange efter... :) Hvis jeg var dig vil jeg vente så "længe som muligt" altså hellere 16 dage end 14...

Det er en hård tid... men det er da federe at stå med en test man kan stole på er positiv frem for at stå og være jublende lykkelig over en positiv test der så 2 dage efter er bragende negativ :)

Held og lykke med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget otrivrelle i maven de gange jeg har taget det :)

Har aldrig haft de store problemer med lige netop denne... syntes den var nem at bruge frem for metforminen hvor jeg hver morgen stod og fumlede med dosering, udpakning af sprøjter osv. :)

Ang. det der med at tage otrivelle 3 gange efter ÆO der fik jeg at vide at det er fordi at kroppen ved en normal ægløsning producere nogle hormoner (hvilke???) som forberedr livmoderen på en evt. graviditet... Når man så ved reagensbehandling laver det hele til en kunstig process så producere og klargøre kroppen ikke det den skal...

Derfor tager man ÆL sprøjten i små doser, for at bilde kroppen ind at det foregår på normal vis :)

Ang. testdag... jeg skulle vente 16 dage.. men tog jo så også ÆL sprøjte flere gange efter... :) Hvis jeg var dig vil jeg vente så "længe som muligt" altså hellere 16 dage end 14...

Det er en hård tid... men det er da federe at stå med en test man kan stole på er positiv frem for at stå og være jublende lykkelig over en positiv test der så 2 dage efter er bragende negativ :)

Held og lykke med det hele :)

Er du ovenpå igen efter du mistede ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER