Mommy Wannabe

Ovitrelle ÆLsprøjte - Gode råd søges

34 indlæg i dette emne

Jeg brugte maven som stiksted ved ovitrellen. Den var nu ikke svær at tag. Men det er så halvanden år siden og mener at den er ændret i emballagen siden da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er du ovenpå igen efter du mistede ?

Både og....

Er egentlig glad for at vi kunne få aborten så hurtigt så vi kan komme igang igen... Men kan i stigende grad mærke jaloxi i forhold til min veninde, der er gravid osv...

Føler mig sådan lidt ved siden af mig selv...

Men jeg ved at de har gode resultater ved ivf-syd, så jeg tror på sucses næste gang igen... men der vil jeg nok have svært ved at tro på det før efter scanning...

Hvordan med dig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget otrivrelle i maven de gange jeg har taget det :)

Har aldrig haft de store problemer med lige netop denne... syntes den var nem at bruge frem for metforminen hvor jeg hver morgen stod og fumlede med dosering, udpakning af sprøjter osv. :)

Ang. det der med at tage otrivelle 3 gange efter ÆO der fik jeg at vide at det er fordi at kroppen ved en normal ægløsning producere nogle hormoner (hvilke???) som forberedr livmoderen på en evt. graviditet... Når man så ved reagensbehandling laver det hele til en kunstig process så producere og klargøre kroppen ikke det den skal...

Derfor tager man ÆL sprøjten i små doser, for at bilde kroppen ind at det foregår på normal vis :)

Ang. testdag... jeg skulle vente 16 dage.. men tog jo så også ÆL sprøjte flere gange efter... :) Hvis jeg var dig vil jeg vente så "længe som muligt" altså hellere 16 dage end 14...

Det er en hård tid... men det er da federe at stå med en test man kan stole på er positiv frem for at stå og være jublende lykkelig over en positiv test der så 2 dage efter er bragende negativ :)

Held og lykke med det hele :)

Får du metformin som indsprøjtninger? Jeg har dem som piller - er dog aldrig startet på at tage dem, men har pakken liggende og det er i pilleform. Har aldrig hørt om at nogen har fået det som indsprøjtninger. Men så lærte jeg da lige noget nyt :)

Der står i indlægssedlen der følger med Ovitrellen at den i OP TIL 10 dage kan give et falsk positivt resultat når man tester for graviditet. Det må jo betyde at efter 10 dage er der ingen fare for at testen snyder. Så tænker det efter de 10 dage mere handler om om der er nok HCG fra en evt. graviditet til at man kan måle det. Altså at man kan teste negativ selvom man er gravid fordi der ikke er nok HCG hvis man tester for tidligt. Jeg må se hvor længe jeg kan vente med at teste, de næste 10 dage tester jeg i hvert fald ikke, vil ikke risikere at få en positiv test uden at være gravid. Men selvfølgelig bliver jeg da gravid :D

Det giver god mening det med at tage små doser af Ovitrellen - den indeholder jo HCG. Har selv tænkt over om min krop nu kan finde ud af at producere det HCG den skal bruge for at få en baby til at blive i maven. Jeg skal ikke selv tage mere end den ene dosis jeg tog i går.

Hvis det mod forventning ikke lykkes at blive gravid i denne omgang, så overvejer jeg kraftigt at finde en anden klinik. Jeg synes det hele har været for stresset og der har været for lidt information. Ved ikke om hormonerne har påvirket mig mere end jeg selv lige har bemærket, er normalt ok tilfreds med dem deroppe, men synes specielt den sidste del af behandlingen har været lidt mangel fuld. Men så er det jo godt at Babyklar findes så man kan få svar på det meste den vej :bk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva for en klinik er det? Det lyder også som om ham gyn ikke rigtig tager sig tid, men bare scanner og sir lidt og så ud af vagten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva for en klinik er det? Det lyder også som om ham gyn ikke rigtig tager sig tid, men bare scanner og sir lidt og så ud af vagten!

Det er en privat klinik i nordsjælland. Har været rigtigt glad for at komme der førhen, tog gladeligt turen derop selvom det er et godt stykke fra hvor jeg bor. Men så snart man skal i behandling for barnløshed så er det en anden der tager over. Så min oprindelige gyn er jeg super glad for. Langt hen ad vejen har jeg da også været tilfreds med min behandling, der er bare nogle ting jeg synes jeg har manglet. Lidt mere information og lidt bedre tid og mere ro til konsultationerne.

Men jeg skulle meget gerne have ægløsning nu, og har gjort hvad vi kan de sidste dage for at få en baby ud af det, så håber jeg ikke behøver bekymre mig mere om behandling foreløbig :-)

men hvis det mod forventning ikke lykkes denne gang så overvejer jeg at finde et andet sted. Kunne godt tænke mig at være i behandling et sted der har den nyeste viden og en høj succes rate. Tid, ro og information er også højt på min liste. Nogen der kender sådan et sted i nordsjælland/københavn?

Håber som sagt ikke jeg får brug for det foreløbig, men det kunne jo være der blev behov når ønsket om nr to melder sig :-) og hvor meget jeg end ønsker og tror på at der er held denne gang så må jeg jo nok også være realistisk og vide at det er muligt at der skal flere forsøg til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg godt nok ikke erfaring med hovedstaden, men der er da et klinik på riget og vist nok nogle af de andre sygehuse. Ellers er der trianglen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg godt nok ikke erfaring med hovedstaden, men der er da et klinik på riget og vist nok nogle af de andre sygehuse. Ellers er der trianglen!

Jeg tror umiddelbart jeg vil føle mig bedst tilpas et privat sted - eller hvad man kalder de steder der ikke er standard sygehuse med lange ventetider og firkantede regler. Jeg havde selv overvejet Riget dog - men faldt ved et tilfælde over deres fertilitetsbehandlings guide til brugerne og den udstrålede hverken vilje eller evner :wacko

Jeg har overvejet flere gange at lave en tråd om behandling i København/Nordsjælland, for netop at få anbefalet det bedste sted. Alt inden for HT's område kunne i princippet have interesse da jeg har alle zoners bus- og togkort, så jeg ville ikke få ekstra udgifter til transport. Det ville så mere være et spørgsmål om rejsetid. Men hvis bare det er et godt sted kan man jo være villig til meget :) Som det er nu har jeg 1-1,5 timers transport med det offentlige eller 0,5 time i bil til den klinik jeg får hjælp af. Har ikke haft det store problem med at der er et stykke vej, fordi jeg har været rigtigt glad for at komme der. Synes bare jeg er blevet mindre tryg som behandlingen er skredet frem :unsure Desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke er tryg ved det nuværende sted, så ska du helt sikkert skifte. Det er vigtigt at man føler sig tryg når man er i behandling synes jeg.

Vi startede først hos en gyn, men jeg følte mig ikke tryg og jeg synes ikke han gjorde sit arbejde godt nok. Det var meget 'åh det tager vi da bare helt afslappet'. Begge forsøg med hjemrul endte negativt.

Bad min læge om at blive henvist til brædstrup (nu horsens) og fra dag 1 følte jeg mig taget alvorlig og tryg der. Jeg fik endelig en ordentlig forklaring på hvorfor vi ikke kunne selv.

Det behøver jo ikke være dårligt på de offentlige. Men nu kender jeg jo heller ikke klinikkerne på Sjælland - har blot hørt andre omtale dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ÆL komme meget sent efter ovitrellen? Sådan 4 døgn senere? Den burde jo komme efter halvandet døgn!

Jeg havde kvalme og hovedpine hele dagen igår, om aftenen/natten fik jeg ondt i underlivet og slim. Er nu rigtigt bange for at ÆL først er på vej nu?

Jeg har haft noget slim før, uden dog at viden hvorfor da jeg ikke umiddelbart har haft ÆL før. Men det plejer at være helt klart idet, nogle gange mat/mælkehvidt i farven, men som regel har det været helt klart og gennemsigtigt. Det jeg havde igår havde dog en svag tone af lyserød. Troede som det første at jeg var begyndt at bløde, at menstruationen var startet. Jeg tog mig selv i højlydt at sige "Nej, nej, nej!!!!" Fordi jeg bare var sikker på at nu var alt håb om en lille spire ude. Men så opdagede jeg slimen og blev nervøs for om det kunne være ÆL der først kom nu!?!

Jeg har aldrig haft ÆL før så ved ikk hvordan min krop ville reagere på det. Jeg plejer at få migræne og ondt op til, samt under menstruation. Så frygter også at det er den der er på vej alt alt for tidligt.

Jeg synes ikke jeg har hørt om nogen der havde det så skidt, kvalme og mens.lignende smerter mens ægget sætter sig fast? Kan man godt have det så skidt pga. det?

Jeg har her til morgen endnu mere ondt i underlivet og max kvalme. Bliver rigtigt nervøs for at der er noget galt og at vores er ved at mislykkes :’(

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller som har en god forklaring på hvad det kunne være der sker med min krop lige nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER