7-9-13

Hvor meget har i taget på?

30 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig efter om i andre også er begyndt at tage på, og hvor meget?

Så gerne skriv uge og dag, samt vægtstigning/tab siden i blev gravide.

Hvis man har tabt sig i starten, regner man så ud fra laveste vægt, eller?

For mit vedkommende er jeg i dag 17+3 og vejer 4,5 kilo mindre end da jeg blev gravid.

Til gengæld har jeg taget hele 3 kilo på i løbet af de sidste 2-3 uger, og det synes jeg er lidt vildt. men manden mener det er kroppen der kompenserer for vægttabet, og vil forsøge at indhente det fortabte... hmm...

Håber godt nok ikke det bliver ved med den hastighed, for med et kilo i ugen, og 23 uger to go, så tegner det skidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1 kilo, inden for de sidste 5 uger. Jeg har kastet meget op og gør det stadig, ellers havde det nok været værre. Jeg er i forvejen 10 kilo overvægtig, så jeg skal passe meget på. Men indtil videre har det mest været et problem at få nok at spise. Jeg er 17 +0 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. Ja jeg er ikke gode venner med min vægt! Jeg er på plus 7 kg! Det kom dog på inden jeg var 10 uger henne, nok meget pga de voksende bryster og hofter, og så medicinstoppet. Tempoet er heldigvis noget lavere nu, men jeg holder den ikke så lav som jeg havde håbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 kilo, inden for de sidste 5 uger. Jeg har kastet meget op og gør det stadig, ellers havde det nok været værre. Jeg er i forvejen 10 kilo overvægtig, så jeg skal passe meget på. Men indtil videre har det mest været et problem at få nok at spise. Jeg er 17 +0 i dag.

Uha jeg føler med dig! Mit vægttab på knap 8 kilo skyldes også ekstrem opkastning den første lange tid, men jeg får piller mod det, og brækker mig ikke så meget længere. B1 og B6 skulle også kunne hjælpe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha. Ja jeg er ikke gode venner med min vægt! Jeg er på plus 7 kg! Det kom dog på inden jeg var 10 uger henne, nok meget pga de voksende bryster og hofter, og så medicinstoppet. Tempoet er heldigvis noget lavere nu, men jeg holder den ikke så lav som jeg havde håbet.

Det er da vildt flot at du så ikke har taget på siden!

Men ja - medicin kan virkeligt forstyrre stofskiftet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tabte 5kg de første 6uger af uforklarlige årsager.. jeg har ingen kvalme, madlede rl. og spiser som jeg plejer :)

jeg har taget 1,6 kg på fra uge 6 til nu hvor jeg er 18+4 :)

- jeg har målt mavsen løbende, og er vokset fra 77 til 95 cm.. og mine bryster er vokset fra en lille 75b til at udfylde en 75d.. så lidt af vægten sidder nok der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede på omkring 77 kg. Da jeg var til jordemoder i sidste uge vejede jeg, med tøj og mad i maven vel at mærke, lidt over 80. Men jeg synes min vægt svinger meget op og ned. Jeg plejer at veje mig søndag morgen, det passer med at jeg går ind i en ny uge. I går morges vejede jeg 78,5 kg. Det kommer vel også an på, hvor meget man har spist og om hvor ofte man laver bummelum. Min jordemoder sagde at jeg nok skulle regne med at tage 12 kg på, ved ikke hvordan hun regner den ud. Men så skulle min vægt jo snart eksplodere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke og har heller ikke lyst til at vide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎04‎-‎02‎-‎2013 at 10:51 AM, kejzer said:

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger +1,1 kg, hvor jeg i dag er 17+5. Havde et start-BMI på 21 - fedtprocent på omkring 14-15%.

Pga. en tidligere spiseforstyrrelse (anorexi/bulimi - som dog er ganske velbehandlet) har jeg det en lillebitte smule "specielt" med at miste kontrollen over min krop, som jo helt naturligt er det, der sker, når man bygger en baby. Misforstå mig ikke - glæden over, at der ligger et lille (sprællende BTW!) barn i maven på mig, overskygger selvfølgelig de dårlige, selvkritiske - og i øvrigt ikke spor berettigede, hvis jeg skal tro på mine omgivelser - tanker omkring mit udseende, som indimellem dukker op, men derfor er der alligevel dage, hvor jeg pr. automatik får en lille panikfølelse over, at jeg f.eks. mister muskelmasse og kondition pga. graviditetsbegrænsninger til træning, at jeg tager fedt på istedet for muskler, og at vægten vil stige til et tal, jeg ikke selv har den fulde kontrol over. Angstprovokerende ting for en kontrolfreak, I tell you! ;)

Så for min egen skyld lader jeg være med at veje mig ret tit - har kun gjort det to gange indtil videre i denne graviditet. Jeg så godt som droppede vægten for tre-fire år siden som en del af min "recovery", og jeg har faktisk ikke spor lyst til at blive slave af den igen - og da slet ikke mens jeg er gravid. Så længe jeg og baby har det godt, jeg spiser fornuftigt, træner så meget, som der er fysisk muligt, så må tallet på vægten være sekundært. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vægt siger +1,1 kg, hvor jeg i dag er 17+5. Havde et start-BMI på 21 - fedtprocent på omkring 14-15%.

Pga. en tidligere spiseforstyrrelse (anorexi/bulimi - som dog er ganske velbehandlet) har jeg det en lillebitte smule "specielt" med at miste kontrollen over min krop, som jo helt naturligt er det, der sker, når man bygger en baby. Misforstå mig ikke - glæden over, at der ligger et lille (sprællende BTW!) barn i maven på mig, overskygger selvfølgelig de dårlige, selvkritiske - og i øvrigt ikke spor berettigede, hvis jeg skal tro på mine omgivelser - tanker omkring mit udseende, som indimellem dukker op, men derfor er der alligevel dage, hvor jeg pr. automatik får en lille panikfølelse over, at jeg f.eks. mister muskelmasse og kondition pga. graviditetsbegrænsninger til træning, at jeg tager fedt på istedet for muskler, og at vægten vil stige til et tal, jeg ikke selv har den fulde kontrol over. Angstprovokerende ting for en kontrolfreak, I tell you! ;)

Så for min egen skyld lader jeg være med at veje mig ret tit - har kun gjort det to gange indtil videre i denne graviditet. Jeg så godt som droppede vægten for tre-fire år siden som en del af min "recovery", og jeg har faktisk ikke spor lyst til at blive slave af den igen - og da slet ikke mens jeg er gravid. Så længe jeg og baby har det godt, jeg spiser fornuftigt, træner så meget, som der er fysisk muligt, så må tallet på vægten være sekundært. :)

Hvor er så mega sej..det har jeg virkelig respekt for synes det er så stort du vil dele med os :)

Jeg kan godt havde lidt svært ved tanken om at midste kontrollen over min krop.. jeg har altid kunne spise som det passer mig, uden at man vægt opdagede noget.. og jeg har ikke hang til at blive tyk.. men jeg har set adskillige veninder tage 20-25 kg på, og det ville jeg slet ikke kunne overskue..

- men hvor er det sejt, tænk du har bearbejde en så stor fjende og trusel, og nu kan nyde din graviditet :)

Håber det aller bedste for dig og din baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chris - du er simpelthen et dejligt menneske, der bare gennem dine skrevne ord smitter med positivitet. Kan kun forestille mig, hvor skøn og omsorgsfuld du er i virkeligheden.Tak-tak-tak for din søde kommentar! :)

At være åben omkring mine issues med mad og min krop er helt sikkert med til at holde dem (issues'ene) fra døren, så selvom det måske for nogen er tabu at tale om frygten for at miste kropskontrollen ifm. graviditet, er det for mig den eneste måde at bekæmpe den på! :) Hjælper med til at holde jordforbindelsen, du ve'. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chris - du er simpelthen et dejligt menneske, der bare gennem dine skrevne ord smitter med positivitet. Kan kun forestille mig, hvor skøn og omsorgsfuld du er i virkeligheden.Tak-tak-tak for din søde kommentar! :)

At være åben omkring mine issues med mad og min krop er helt sikkert med til at holde dem (issues'ene) fra døren, så selvom det måske for nogen er tabu at tale om frygten for at miste kropskontrollen ifm. graviditet, er det for mig den eneste måde at bekæmpe den på! :) Hjælper med til at holde jordforbindelsen, du ve'. ;)

tak :) hvor er det sødt skrevet..

men sikke et overskud du udstråler. og sikke en gave at kunne tale om sin frygt og blive stærkere af den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chris - du er simpelthen et dejligt menneske, der bare gennem dine skrevne ord smitter med positivitet. Kan kun forestille mig, hvor skøn og omsorgsfuld du er i virkeligheden.Tak-tak-tak for din søde kommentar! :)

At være åben omkring mine issues med mad og min krop er helt sikkert med til at holde dem (issues'ene) fra døren, så selvom det måske for nogen er tabu at tale om frygten for at miste kropskontrollen ifm. graviditet, er det for mig den eneste måde at bekæmpe den på! :) Hjælper med til at holde jordforbindelsen, du ve'. ;)

tak :) hvor er det sødt skrevet..

men sikke et overskud du udstråler. og sikke en gave at kunne tale om sin frygt og blive stærkere af den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle i skønne kvinder!

Idag er jeg 20+2, og der står 55,6 kg på vægten. Her for tre uger siden var den nede på 54,4. Da jeg stod med den positive test var vægten på 56 kg, ville bare høre om det overhovedet er normalt når jeg nu er halvvejs?.

Da jeg var gravid med min datter, havde jeg allerede taget 10 kg. på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle i skønne kvinder!

Idag er jeg 20+2, og der står 55,6 kg på vægten. Her for tre uger siden var den nede på 54,4. Da jeg stod med den positive test var vægten på 56 kg, ville bare høre om det overhovedet er normalt når jeg nu er halvvejs?.

Da jeg var gravid med min datter, havde jeg allerede taget 10 kg. på.

Det der lyder som min første graviditet - selvom jeg godt nok var ret overvægtig dengang, men ellers ligner mønstret.

Desværre ligner mit mønster denne gang så mere dit mønster fra første gang ;-/ Til gengæld er jeg mere sikker på denne gang at jeg nok skal få smidt kiloene igen, for hvor savner jeg dog mine løbesko meget :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det er vildt hvor meget det kan variere, og særligt for jer som har tidligere graviditeter at sammenligne med.

Tror næsten man kan konkludere at der er grænser for hvor meget kontrol man selv har over vægten i forbindelse med graviditet!

Min vægt stiger stadig støt, men har også fået væsentligt mere mave de sidste 3 uger, så lader som om baby vejer en del mere en 300 gram ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg vejede mig i tirsdags (19+0) vejede jeg 3,9 kg mindre end da jeg testede positiv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg vejede mig i tirsdags (19+0) vejede jeg 3,9 kg mindre end da jeg testede positiv :(

Hold da op! Hvordan kan det være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Hvordan kan det være?

Tja jeg havde ret meget kvalme og opkast de første 3 1/2 måned, men jeg prøver at spise normalt og hele tiden nærmest, men har det faktisk lidt dårligt med den kun går ned. Er jo bange for hun ikk får hvad hun har brug for, men skal til jordemoder igen den 27 så det snakker jeg lige med hende om det kan skade min lille pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja jeg havde ret meget kvalme og opkast de første 3 1/2 måned, men jeg prøver at spise normalt og hele tiden nærmest, men har det faktisk lidt dårligt med den kun går ned. Er jo bange for hun ikk får hvad hun har brug for, men skal til jordemoder igen den 27 så det snakker jeg lige med hende om det kan skade min lille pige

Jeg tror ikke du skal være nervøs, da baby er en parasit (lægens ord) og hun skal nok sørge for at få hvad hun skal bruge, hvorimod det er dig det går ud over.

Det har jeg fået at vide da jeg jo tabte mig 8 kilo på 1½ måned, både af jordemødre, egen læge og en overlæge på gyn-ob.

Men derfor er det stadigt ikke hensigtsmæssigt, og synes det lyder rigtigt fornuftigt at få snakket om det med læge/jordemor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal være nervøs, da baby er en parasit (lægens ord) og hun skal nok sørge for at få hvad hun skal bruge, hvorimod det er dig det går ud over.

Det har jeg fået at vide da jeg jo tabte mig 8 kilo på 1½ måned, både af jordemødre, egen læge og en overlæge på gyn-ob.

Men derfor er det stadigt ikke hensigtsmæssigt, og synes det lyder rigtigt fornuftigt at få snakket om det med læge/jordemor.

Det er rigtig nok, men får stadig lidt dårlig samvittighed :( men snakker lige med jordemoder om det og håber at tá på snart (tænk at man synes det er en god ting at tá på :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig nok, men får stadig lidt dårlig samvittighed :( men snakker lige med jordemoder om det og håber at tá på snart (tænk at man synes det er en god ting at tá på :rolleyes)

Ja det er en helt omvendt verden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på +1 kg... startede dog med at smide ca. 6 kg pga. kvalme og opkast, men de er sidenhen indhentet +1 kg. Jeg var normalvægtig før jeg blev gravid, så det er ok.... Jeg tog 16 kg. på, da jeg var gravid med Linus og de første 14 kg kom på meget hurtigt, så jeg er egentlig godt tilfreds ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på +1 kg... startede dog med at smide ca. 6 kg pga. kvalme og opkast, men de er sidenhen indhentet +1 kg. Jeg var normalvægtig før jeg blev gravid, så det er ok.... Jeg tog 16 kg. på, da jeg var gravid med Linus og de første 14 kg kom på meget hurtigt, så jeg er egentlig godt tilfreds ;)

Det er da også ret "billigt" sluppet.

Lige et spørgsmål til jer der har været gravide før - hvordan fordeler vægtstigningen sig? Stiger den støt fra nu af, eller går det hurtigere og hurtigere, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER