GrønFrø

Skal jeg købe en voksipose?

14 indlæg i dette emne

Jeg har set, at Babysam har voksiposer til 1299 kr. fra i morgen, og det er jeg blevet lidt fristet af :badgirl

Egentlig havde jeg tænkt at nøjes med barnevognsliften og en brugt slee bee som jeg kan arve om nogle måneder, men nu da voksiposen er på tilbud, er jeg kommet lidt i tvivl, om jeg skal købe sådan en i stedet.

Hvad er jeres erfaringer? Er voksiposen bedre end slee bee? Eller er det kun navnet, man betaler for?

Jeg har måske ikke sat mig helt nok ind i det med voksiposerne, og derfor er jeg også lidt i tvivl om, hvordan det fungerer med seler og voksiposer. Her tænker jeg på seler fra klapvogn og barnevogn. Er der huller til dem?

Hvad tænker I? Er det fuldstændig tosset, at jeg overvejer at købe en voksipose, når jeg har lift og en brugt slee bee?

:shop :shop :shop :shop :shop :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en Sleep Bee - og jeg ville ikke undvære den på nogen måder! Den er fantastisk og dejlig varm :super

Jeg vaklede meget frem og tilbage imellem Voksi, Duni Duo og Sleep Bee (Drømmepose kaldes den i Føtex)! I og med vi i lang tid ikke vidste, om vi skulle have flere børn, så synes jeg det var mange penge at give for en Voksi! Så den blev hurtigt sorteret fra alene på prisen ;) Dernæst vaklede jeg imellem Duni og Sleep Bee, for jeg kunne mere og mere se en fordel i den - dels fordi Melissa sparker dynen af i et væk, men også for at have en "fast base" at tage med, hvis vi skulle i byen og ikke var hjemme til puttetid!

Jeg endte med at købe Sleep Been, rigtig mange er glade for den og jeg hørte masser af gode ting om den! Det samme vælder Duni, men tilfældet ville, at Sleep Been kom på bud til 449 kr. også slog jeg til - tænkte, at så var det ikke så mange penge der blev kastet ud af vinduet, hvis ikke M. ville sove i den ;)

Jeg har en veninde der har termin til efteråret, jeg har anbefalet dem at købe en, jeg vil i hvert fald ikke undvære den, nu hvor jeg har fået den :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er super glad for vores voksi, og hun er altid lækker varm, når man tager hende op :)

Men jeg har ikke prøvet en slee-bi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i babysam i morgen efter sådan en voksi... jeg har en gammel brugt slee bee, som egentlig er god nok, men men... jeg har nu alligevel stor trang til den oreginale voksi med ulddynen i.. så jeg køber en.. og det er jeg blevet enig med mig selv om da vi skal have et barn mere, så derfor vil jeg gerne have noget kvalitet... og jeg er såååå glad for den vi har i forvejen, altså princippet i den...

den gamle vil jeg så lægge ned hos min mor, så der er en der, som kan bruges som legetæppe eller hvis vi står uden noget dernede en dag og han har behov for en lille lur :)

Så jeg vil sige, køb en... man kan ikke andet end elske den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i babysam i morgen efter sådan en voksi... jeg har en gammel brugt slee bee, som egentlig er god nok, men men... jeg har nu alligevel stor trang til den oreginale voksi med ulddynen i.. så jeg køber en.. og det er jeg blevet enig med mig selv om da vi skal have et barn mere, så derfor vil jeg gerne have noget kvalitet... og jeg er såååå glad for den vi har i forvejen, altså princippet i den...

den gamle vil jeg så lægge ned hos min mor, så der er en der, som kan bruges som legetæppe eller hvis vi står uden noget dernede en dag og han har behov for en lille lur :)

Så jeg vil sige, køb en... man kan ikke andet end elske den ;)

Hvilken farve skal du have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg og lucas ELSKER vores voksi.. vi havde også en lånt slee bee i starten, men så fandt vi et fantastisk tilbud på rea(udsalg) i sverige så der slog vi til.. og det er vi så glade for idag.. jeg synes fordelen ved voksien er ulddynen, fordi den er så god til at absobere evt sved og regulere varme ved de små... så vil ikke undvære den.. vi har den i den brune udgave med pingvinerne ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er vilde med vores voksi, Valdemar er bare så lækker lun efter at have puttet i den :7himmel Og det er skønt, at han ikke behøver have flyverdragt osv på, når han skal ud og sove - det er bare af med bukserne og på med hue og vanter og så afsted ind i drømmeland :biglove Men jeg aner ikke, hvordan andre soveposer er i sammenligning. :) Voksien har markeringer til sele, så skal man selv klippe/skære hullerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi elsker vores voksi, Albert har altid en fantastisk temperatur, når han har lagt i den :) jeg har dog ikke erfaringer med andre så, kan ikke sammenligne og den er bedre eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Slee-bee... Jeg vaklede meget i mellem Duni'en og Slee-bee'en... Men endte med at købe Slee Been på tilbud til 500 kr. Vi er rigtig glade for Slee Bee'en - Maja er altid dejlig varm, når hun har sovet i den :) Fordelen ved Slee Bee'en er, at der er sommer- og vinterdyne + bæreplade inkluderet i prisen - dynen er en dobbeltdyne, hvor man kan knappe den ene dyne af og sommeren. Bærepladen kan løfte 12 kg, hvor Voksi bærepladen kun kan løfte 9 kg... Ved voksi-posen skal man, så vidt jeg ved, købe vinterdyne og bæreplade ved siden af selve Voksien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken farve skal du have?

Jeg forventer jeg jeg køber en sort voksi.. med mindre jeg kommer på andre tanker... men jeg vil ikke have en udpræget drengefarve på den, da vi skal have et barn mere om nogle år, og det er jo ikke til at vide hvad køn det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer jeg jeg køber en sort voksi.. med mindre jeg kommer på andre tanker... men jeg vil ikke have en udpræget drengefarve på den, da vi skal have et barn mere om nogle år, og det er jo ikke til at vide hvad køn det bliver :)

Jeg havde tænkt at købe den på hjemmesiden, men jeg kan se at allerede nu er den sorte med hvide pingviner udsolgt. Øv!

Må se om jeg kan lokke kæresten med en tur i Babysam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en voksi som jeg ELSKER! :wub Lise falder lynhurtigt i søvn i den og det er så dejligt at hun ikke skal pakkes ind i tøj inden. Jeg kan bare give hende hue på og ellers lægge hende som hun er, lukke voksien omkring hende og så ellers køre hende ud og sove.

Jeg har så ikke prøvet andet, så kan ikke sammenligne. Men jeg købte min brugt med både sommer- og vinterdyne + nyt helt nyt betræk til 400 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke man kan sammenligne SleeBee posen med den originale voksi pose. Det er lavet af helt forskelligt materiale. Voksien, hvor dynen er af ren uld (eller silke) er jo klart dyrere end dun, som der er i f.eks. Sleebee idet selve materialet er dyrere.

Efter min mening, ville jeg til enhver tid vælge uld eller silke fremfor dun. Min erfaring er, at det er meget bedre til at regulere temperaturen- også når det skifter meget. Vi har haft en Basson uldpose (voksikopi), men jeg synes at den virker tyndere i kvaliteten end den Org. Voksi. Det kunne vi tydeligt mærke, da vi købte den originale. Meget bedre at putte i, og virker mere fyldig. Da vi lillesøster, var jeg ikke i tvivl om, at hun også skulle have en original voksipose. Selv min mand, der er møgnærrig med sådan noget, har indrømmet at det er nogle af de bedste investeringer vi har gjort.

BTW, så er det ulddynen der medfølger, dvs den vi bruger når det ikke lige er højsommeren. Vi har købt en sommerdyne til voksien, som egentlig bare er et fleecetæppe. Mht bærepladen, er det begrænset hvor meget vi har brugt den. Men vi havde en voksi mini til mindsten, og der brugte vi bærepladen- men den fulgte også med i prisen på tilbud :)

Lang smøre for svar, men ja, altid voksi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte mig en voksi idag, jeg er så glad for jeg gjorde det.. men altså hende ekspedienten sagde at den ulddyne der ligger i nu, er en helårs dyne, her i Dk. som hun sagde så ikke hvis vi havde 30 gr varme... men til alm. dansk sommervejr, så skulle det ikke være nødvendigt med en sommerdyne,.. men at der kunne fåes en sommerdyne i silke.

og så tænkte jeg lidt at hvis det er 30 gr. varmt så tror jeg umiddelbart ikke engang jeg ville overveje at putte min søn i en voksi, sommerdyne eller ej ;)

Vi har jo haft en bæreplade til vores slee bee, men vi har brugt den 2 gange... så har kommer vi ikke til at købe bæreplade til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER