mille1981

Hvor længe væk når baby er 2 måneder?

12 indlæg i dette emne

For laaang tid siden har jeg og et par veninder købt koncertbilletter til en koncert i april. I sidste uge fik vi så besked om, at turneen var udskudt til oktober! Det ændrer jo ligesom min situation fra at være gravid i 5-6 måned til at have en baby på 2 måneder...

Hvad er jeres erfaringer med at være væk fra baby i den alder? (Jeg total blank på dette emne ;) )

Koncerten er i København, så det er ikke noget med at være væk halve eller hele dage, men blot omkring 3 timer, hvis jeg kan få placeret mand og baby et sted i nærheden. Jeg må dog nok kaste en hvid pil efter at sidde i kø til en af de gode pladser ;)

Er det helt urealistisk? Jeg tager selvfølgelig mobil med, så manden kan skrive hvis den er helt gal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 timer er fint - Det ville jeg godt "turde" - jeg var selv i biografen for første gang da Mie var 2-3 mdr og jeg var ude og spise først. Mie sov alligevel i det tidsrum så jeg ammede inden og havde en flaske udmalket mælk i køleskabet just in case!!! Men det hele kræver planlægning og hvis du allerede ved det nu har du mange muligheder for at gøre det så optimalt som muligt for både dig og den lille.

Og hvis du ikke ammer er det jo endnu lettere ;) - Det værste for mig var at JEG ikke lige var der :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ligesom Maja sige, at 3 timer nok vil være okay. Hvis altså at jeres kommende barn er tryg ved sin far. (Det var Silke Elia nemlig ikke på daværende tidspunkt, men han arbejdede også rigtig meget på det tidspunkt , så de så ikke hinanden ret meget ) Men I kan jo håbe at han/hun vil sove det meste af tiden, da jeg går ud fra koncerten er om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den viden jeg har i dag, turde jeg godt planlægge en koncerttur. Men nu er Milas også MEEEGET nem. Din succes afhænger af forskellige faktorer; vil baby spise af flaske hvis det bliver nødvendigt, er han/hun meget mor-syg, tør far være alene med baby i 3 timer ;) osv.

Men tre timer er jo ikke vildt meget og du kan gøre meget for at baby feks sover de timer du er væk. Og så er det jo nemt nok :)

Jeg ville gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 timer kan man godt være væk når baby er 2 mdr. Det var jeg da også, faktisk et par gange om ugen, hvor jeg tog ud og ride.. men Silas er en nem dreng, skal der lige siges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg også sagtens du kan. Jeg var væk 8 timer 4 dage i træk, da Theodor var 2 måneder, og han og farmand havde bare råhygget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens.. Jeg tog til tyskland (fra fyn) da Camille var 7-8 uger ;) Var væk i 6-7 timer! NØJ hvor jeg savnede hende.. Hun fik så dog flaske på det tidspunkt ;)

Hvis hun får flaske, og er tryg ved farmand, kan du sagtens smide dig i kø et par timer også ;)

Hvis du ammer, ville jeg "nøjes" med at være væk i 3 timer :) Evt få dem placeret i nærheden (hotelværelse måske?) også kan man jo også sagtens være lidt i kø ;) Daddy kan jo bare bringe baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var væk fra Erica i et døgn da hun var 2 måneder uden problemer, selvom hun var smmebarn fik hun bare flaske det døgn. Det var helt sikkert hårdest for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser heller ingen problemer i at være væk i nogle få timer - medmindre barnet ikke vil tage sutteflaske, for det er ikke en selvfølge, at baby gør det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for at I alle sammen er enige om, at det nok godt kan lade sig gøre! Jeg må selvfølgelig tage diverse forbehold, men jeg satser på, at baby er super nem og tryg ved farmand :P

Så kan jeg glæde mig til koncerten igen :7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hvor jeg bor er det normalt at børnene starter i vuggestue (de fleste er der mellem 4-6 timer om dagen hvilket her anses for halv tid) når de er +- 2.5 mdr. De får så dog flaske enten udpumpet modermælk eller Mme. Det er sværest for mødrene der ofte går derfra grædende. Ungerne har det fint nok.

Jeg vil dermed ikke sige jeg syntes dette er rigtigt (men et vilkår her) men bare sige at det altså sagtens kan lade sig Gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har købt Robbie billetter i Juni tror jeg det er og jeg har termin i April, og jeg fragter manden og ungerne med til KBH hvis ammer og så kan vi hygge derovre og så tager jeg afsted om aftenen.

Der er en løsning på alt, måske du skulle vente med at spekulere på, og så tage tingene som de kommer.

Hvis du ikke kommer afsted er det bare penge og for det meste kan man jo sælge sin billet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER