piien

Lægebesøg

20 indlæg i dette emne

Hej

Jeg var i dag til 2. tjek hos lægen. Blev målt og vejet og hørte hjertelyd. Det er altid hyggeligt med hjertelyd, men ellers synes jeg besøget bare var en rutine der skulle overstås.

Har i andre været afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted den 6. februar :) Til den tid er vi jo flyttet, så det bliver i et helt nyt lægehus - så det er spændende hvordan der er.. men de er nok ligeså flinke som de gamle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu, jeg skal i denne kommende uge og jeg bander lidt over mig selv fordi jeg ikke har ringet og fået en tid. Jeg har bare haft så travlt på jobbet, men alt i alt har jeg jo haft en 24-25 uger indtil videre til at få ringet i god tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

yes totalt spild af tid!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været afsted, og er fuldstændig enig i, at det var ren rutine.

Forsøgte at spørge læge til råds om et par ting ang. graviditeten, men det bad han mig gemme til JM, da han bare skule måle og lytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få den ligegyldige lægetid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få den ligegyldige lægetid :D

Ha ha :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik I andre forresten dyrket en urinprøve hos lægen denne gang?

Jeg fik at vide at jeg skal have urinprøver med til alle lægetjek og lige netop dét ville være det jeg ville være mest interesseret i ved at skulle til lægen.

Min jordemoder tjekkede også her i starten af januar, men der var ingen stoffer i urinen som ikke skulle være der - eller være for mange af eller hvad man nu siger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. Fik også tjekket urinen. Lægen gjorde det. Ved jordmoder besøg tjekker jeg selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. Fik også tjekket urinen. Lægen gjorde det. Ved jordmoder besøg tjekker jeg selv.

hvordan tjekker du det selv dér?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står de der stix klar på toilettet - og så tester man derude. Viser testen noget - så siger man det til besøget :)

Der er en klar vejledning på beskrevet på holderen med stix pindene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står de der stix klar på toilettet - og så tester man derude. Viser testen noget - så siger man det til besøget :)

Der er en klar vejledning på beskrevet på holderen med stix pindene :)

Nej hvor skide smart. Jeg skulle vandre ned af en lang gang med en kop i hånden ned til toilettet, smile venligt til øvrigt personale i sundhedscentret, tisse i koppen inde på toilettet, og gå tilbage til jordemoderens kontor - fortsat smilende til øvrigt personale - men denne gang med en kop tis i hånden. :D Måske skal jeg bare bede om at få sticken med derud næste gang? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man føler sig en anelse udstillet med sådan en kop tis i hånden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have taget mig sammen til at få en tid...

Jeg er ikke så glad for min læge så har faktisk slet ikke lyst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have taget mig sammen til at få en tid...

Jeg er ikke så glad for min læge så har faktisk slet ikke lyst!

Øv hvorfor kan du ikke lide din læge. Er der så ikke mulighed for at vælge en anden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været til lægen. Ingen ballade med urinen - det var dét jeg var mest spændt på. Så hørte jeg hjertelyd - skønt - det påvirker humøret lige som sol på en forårsdag :kuller

Han konstaterede så at jeg ikke havde vand i kroppen, jeg blev vejet og så vilel han gerne vide hvor jeg havde tabt mig henne, nu han kunne se jeg kun havde taget 4 kilo på og jeg kunne så sige "lår og....." jeg var lige ved at sige bollehåndtag, - jeg ku sket ikke komme i tanke om det hedder "sidebenene", så jeg pegede i stedet "Lår og her" :D Det var jo ganske tilfredsstillende. Så var der ikke mere at snakke om eftersom mit blodtryk var fint og jeg har det godt ^_^ Så smuttede jeg på job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du kom afsted - og hjertelyd er altså hyggeligt.

Øj 4 kg det var ikke meget. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvorfor kan du ikke lide din læge. Er der så ikke mulighed for at vælge en anden?

Han er bare super ubehagelig at snakke med. Han virker ikke som om at han tror på at man fejler noget hvis man har ondt.

F.eks. Lå jeg syg de første 3 mdr. Af graviditeten og da jeg er ledig ville kommunen jo godt have en udtalelse fra ham. Han var ikke meget for at lave den. Og da hospitalet så sagde at jeg skulle fuldtids sygemeldes fra uge 23, troede han det var noget jeg fandt på osv.

Vi flyttede til byen for 6 mdr siden, så skal have skiftet, men pt. Har jeg en sygemeldingssag kørende med ham og ved ikke om man godt bare kan skifte midt i det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare super ubehagelig at snakke med. Han virker ikke som om at han tror på at man fejler noget hvis man har ondt.

F.eks. Lå jeg syg de første 3 mdr. Af graviditeten og da jeg er ledig ville kommunen jo godt have en udtalelse fra ham. Han var ikke meget for at lave den. Og da hospitalet så sagde at jeg skulle fuldtids sygemeldes fra uge 23, troede han det var noget jeg fandt på osv.

Vi flyttede til byen for 6 mdr siden, så skal have skiftet, men pt. Har jeg en sygemeldingssag kørende med ham og ved ikke om man godt bare kan skifte midt i det hele.

Ej han lyder da også som en klovn. Tror godt man kan skifte læge. Er det evt et lægehus, så du kan vælge en anden? Tror der er 4 læger tilknyttet i "mit" lægehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER