blomst27

Patienthotel Herlev vs at tage hjem med det samme?

19 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Altså på Herlev Hospital hvor jeg skal føde er der jo et Patienthotel, og når ens fødsel er normal etc. kommer man derhen i 2 døgn hvis man vil. Men jeg tænker :

  • Der sidder 1 i receptionen som man kan henvende sig til- det er jo ikke en særlig betryggende fornemmelse, med kun 1 person til mange patienter
  • Er det så ikke bedre at tage hjem med det samme ( medmindre der er noget galt self.) og få en privat jordemor hjem til os som tager sig tid til at tjekke amning etc.

Altså jeg tænker bare om det er lidt spild og falsk tryghed at tage på det der patienthotel hvis vi alligevel ikke får hjælp?? Fordi jeg kan jo ikke vente 3 timer på hende i receptionen kan tjekke om baby sutter som den skal ...

:wacko eller misforstår jeg noget fuldstændig???

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså som førstegangsfødende vil du på Herlev komme op på barselsgangen i 2 døgn. Derefter vil du have mulighed for at blive ekstra tid hvis du flytter på patienthotellet. Sådan var det ihvertfald for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså som førstegangsfødende vil du på Herlev komme op på barselsgangen i 2 døgn. Derefter vil du have mulighed for at blive ekstra tid hvis du flytter på patienthotellet. Sådan var det ihvertfald for mig.

Hm, altså som jeg forstår på nettet og det de sagde derude er at hvis man har en helt normal fødsel og graviditet så kommer man på patienthotellet, og ellers på barselsgangen, men det som sagt kun hvis man f.eks har haft AKS eller noget andet der gør man skal observeres nærmere?? Men tror jeg lige ringer derud imorgen for at være helt sikker på jeg ikke misforstår noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, altså som jeg forstår på nettet og det de sagde derude er at hvis man har en helt normal fødsel og graviditet så kommer man på patienthotellet, og ellers på barselsgangen, men det som sagt kun hvis man f.eks har haft AKS eller noget andet der gør man skal observeres nærmere?? Men tror jeg lige ringer derud imorgen for at være helt sikker på jeg ikke misforstår noget :)

Første gang vi var til forældreaften derude lød det også, som om man røg direkte på patienthotellet, men her sidst sagde de helt klart, at hvis man har en "normalt kompliceret fødsel" (dvs en helt normal fødsel og ikke kejsersnit eller noget), så kommer man som udgangspunkt på barselsafsnittet i to døgn. Derefter hedder det patienthotellet hvis man skal blive.

Så jeg tror ikke, du skal tænke på patienthotel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang vi var til forældreaften derude lød det også, som om man røg direkte på patienthotellet, men her sidst sagde de helt klart, at hvis man har en "normalt kompliceret fødsel" (dvs en helt normal fødsel og ikke kejsersnit eller noget), så kommer man som udgangspunkt på barselsafsnittet i to døgn. Derefter hedder det patienthotellet hvis man skal blive.

Så jeg tror ikke, du skal tænke på patienthotel :)

Hm, ok :unsure men ved stadig ikke om det er så fedt at ligge der...fordi det jeg hører fra forskellige på alle hospitaler er nærmest at de kigger ind -agtigt stikker hovedet ind og sigerat det ser jo ok ud og så videre til næste patient? Altså at man bare slet ikke får hjælp derinde?? :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev indlagt på barselsgangen på Herlev efter at have født, men det var så også fordi jeg at jeg havde en sædefødsel og derfor skulle observeres. Mit indtryk var at jeg ellers ville have kommet på patienthotellet (men det kan være jeg tager fejl).

Jeg synes jeg fik god hjælp mens jeg var indlagt. Jeg var indlagt en uge fordi min mælk ikke løb til i starten, Lise tabte sig for meget og så gad hun ikke sutte mere tilsidst pga ingen mælk. Der fik jeg rigtig meget (og god) hjælp til at give hende MME, malke ud og få amningen op at køre igen. Men der var selvfølgelig perioder, hvor de havde meget travlt og derfor ikke kom med det samme, når man ringede. En enkelt gang måtte jeg vente i næsten en time før der kom nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, ok :unsure men ved stadig ikke om det er så fedt at ligge der...fordi det jeg hører fra forskellige på alle hospitaler er nærmest at de kigger ind -agtigt stikker hovedet ind og sigerat det ser jo ok ud og så videre til næste patient? Altså at man bare slet ikke får hjælp derinde?? :wacko

Sådan var det på hvidovre, hvor man kommer direkte på patienthotel, hvis der ikke er nogen komplikationer.

Vi tog en enkelt nat, og så kun sundhedsplejesken, da vi manglede bleer og da vi tjekkede ud tidligt næste morgen.

Fordelene er: man skal ikke selv tænke på mad/opvask mv, og så er man jo noget øm, efter fødslen, så det var egentligt meget rart med en nat, så jeg ikke skulle ud og gå på trapper før dagen efter jeg var blevet syet.

Føl efter hvad der er rigtigt for jer, og held og lykke med det hele!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg jo ikke, hvordan det er i DK eller Herlev.... MEN efter min oplevelse her nede i Italien, saa vil jeg ogsaa naeste gang blive paa sygehuset de 48 timer, man "skal" efter, for det var i hvert fald bedre at have den hjaelp med mad, sengeskift, laege/jordemor/sosu ned at vaere hjemme med den lillebitte bettenok, som man slet ikke kender og ikke har en ide om, hvordan det er at have og have med at goere. Jeg var VIRKELIG oem i undestellet, oh my!, saa det ville jeg ogsaa lige maerke efter... Alt er bare svaert, naar det goer herreondt at sidde og at gaa...

Gittepit var en af dem, som blev sendt hjem faa timer efter foedslen som foerstegangsfoeder og det forstod jeg gik slet ikke godt, i forhold til at blive paa sygehuset og faa den hjaelp, man kan faa.

Der er saa ogsaa dem, som har faaet en daarlig hjaelp og som maaske ville havde klaret sig bedre med at vaere hjemme...

Jeg vil helt klart raade dig til at maerke meget godt efter, naar i staar i det, med mine ord i baghovedet om at det (heller ikke) er helt nemt at vaere hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, altså som jeg forstår på nettet og det de sagde derude er at hvis man har en helt normal fødsel og graviditet så kommer man på patienthotellet, og ellers på barselsgangen, men det som sagt kun hvis man f.eks har haft AKS eller noget andet der gør man skal observeres nærmere?? Men tror jeg lige ringer derud imorgen for at være helt sikker på jeg ikke misforstår noget :)

Er du i tvivl så ring for at få ro :) Jeg vil som andre skriver føle efter når du har født om hvad du har lyst til. Jeg var glad for at være på hospitalet de to dage på trods af vi fik så ringe hjælp på barselsgangen. Bare tanken om at skete der noget så var man altså på hospitalet. Jeg var meget bange i starten for at miste lillemanden. Men også at alt bliver klaret for dig så du kan koncentrere dig fuldstændig om dit lille vidunder. Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive eller ringe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er dette jo godt nok mit 3 barn men svare lige alligevel

Jeg tog hjem efter fødslen ( fødte 2114 og kørte hjem lige over midnat ) jeg har overhovedet ikke fortrudt og tage hjem jeg kan slet ikke slappe a på sygehuset så for mig var det det rigtige at tage hjem til min egen seng og sofa

Men som flere også skriver så mærk efter hva du selv føler for når du har født om ikke andet så er man jo ikke tvunget til at blive på patient hotellet selvom man har sagt man gerne vil derover

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil være sikker på at blive på barselsgangen og ikke komme på patienthotellet så få din jordmoder til at skrive i din journal at du ønsker at blive på barselsgangen.

Det spurgte min jordmoder mig om og jeg fødte på Herlev. Skæbnen ville så at jeg endte i AK så mine ønsker om overnatning bortfaldt. (Jeg havde ønsket patienthotellet.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du i tvivl så ring for at få ro :) Jeg vil som andre skriver føle efter når du har født om hvad du har lyst til. Jeg var glad for at være på hospitalet de to dage på trods af vi fik så ringe hjælp på barselsgangen. Bare tanken om at skete der noget så var man altså på hospitalet. Jeg var meget bange i starten for at miste lillemanden. Men også at alt bliver klaret for dig så du kan koncentrere dig fuldstændig om dit lille vidunder. Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive eller ringe ;)

Mange tak!! :kram Det er rart at vide der altid er hjælp herinde!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower I er bare gode, tak for kommentar og tips.

Jeg har lige tjekket 2 folder jeg har fra herlev og der står stik modsat info i dem..den ene siger patienthotel og den anden barselsafsnit.. :blink

Jeg vil se hvordan jeg har det både fysisk og psykisk og så tage en beslutning derfra, forudsat det hele går som det skal under fødslen. Skulle der være noget bliver man jo indlagt alligevel.

Der sker sikkert også noget i en når man står med en lille ny og er følsom og måske bange...dont know. så jeg tager den derfra :baby3

Taaaaaaak piger!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower I er bare gode, tak for kommentar og tips.

Jeg har lige tjekket 2 folder jeg har fra herlev og der står stik modsat info i dem..den ene siger patienthotel og den anden barselsafsnit.. :blink

Jeg vil se hvordan jeg har det både fysisk og psykisk og så tage en beslutning derfra, forudsat det hele går som det skal under fødslen. Skulle der være noget bliver man jo indlagt alligevel.

Der sker sikkert også noget i en når man står med en lille ny og er følsom og måske bange...dont know. så jeg tager den derfra :baby3

Taaaaaaak piger!!! :kram

Det lyder ganske fornuftigt, og ja der sker HELT sikkert noget med en! Man kan ikke regne med at vide hvordan man vil have det med en lille ny - det er helt nyt territorie! Som andre siger var jeg også rigtig glad for at være der lidt tid - vi kunne SLET ikke overskue noget som helst de første dage. Og selvom maden blev lavet til os af andre, så var det nogengange alligevel svært at nå at få noget at spise. Og ja, jeg havde motherfucker ondt efter fødslen og kunne hverken stå, gå eller sidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update- talte med min jordemor idag, som jo arbejder på Herlev og hun sagde følgende:

Hvis alt er normalt, så patienthotellet- der er der 1 sygeplejerske i receptionen. Så kommer der en jordemor ned fra barselsgangen om formiddagen- jeg spurgte så hvad man gør hvis man har et problem kl 16- jamen så kan man jo prøve at se om de har tid på barselsgangen.. :unsure

Hvis der er komplikationer så er det på barselsgangen man kommer. Der skal man dog indstille sig på at dele værelse med en anden familie.

Just in case hvis nogen andre skal føde på Herlev og var i tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update- talte med min jordemor idag, som jo arbejder på Herlev og hun sagde følgende:

Hvis alt er normalt, så patienthotellet- der er der 1 sygeplejerske i receptionen. Så kommer der en jordemor ned fra barselsgangen om formiddagen- jeg spurgte så hvad man gør hvis man har et problem kl 16- jamen så kan man jo prøve at se om de har tid på barselsgangen.. :unsure

Hvis der er komplikationer så er det på barselsgangen man kommer. Der skal man dog indstille sig på at dele værelse med en anden familie.

Just in case hvis nogen andre skal føde på Herlev og var i tvivl :)

Det lyder da godt nok heller ikke som optimale forhold :blink

Vi var 2 døgn på patienthotellet på Hvidovre og det var SÅ godt vi blev, selvom vi også overvejede at tage hjem. Der var altid en jordemoder - 24 timer i døgnet. Forskellen på barselsgangen og patienthotellet var, at på førstnævnte 'holdt de øje' med en, mens man selv skulle opsøge hjælpen på sidstnævnte og kunne 'være i fred', hvis man havde styr på det. Vi havde meget kontakt med jordemødrene - også om natten og det var guld værd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update- talte med min jordemor idag, som jo arbejder på Herlev og hun sagde følgende:

Hvis alt er normalt, så patienthotellet- der er der 1 sygeplejerske i receptionen. Så kommer der en jordemor ned fra barselsgangen om formiddagen- jeg spurgte så hvad man gør hvis man har et problem kl 16- jamen så kan man jo prøve at se om de har tid på barselsgangen.. :unsure

Hvis der er komplikationer så er det på barselsgangen man kommer. Der skal man dog indstille sig på at dele værelse med en anden familie.

Just in case hvis nogen andre skal føde på Herlev og var i tvivl :)

Selvom du ligger på barslesgangen er det heller ikke sikkert de har tid til at hjælpe dig. De er VILDT underbemandet og det er så synd for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:unsure ja, jeg synes nemlig heller ikke det lyder optimalt.altså det der med kontakt til jordemor om natten lød ikke som en mulighed...det er jo ikke deres skyld, men som i siger, total under-staffed :(M

en meget godt at vide hvad man kan forvente, så må vi se hvordan det hele arter sig når baby er ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev på Vuggen på OUH i 2 døgn efter fødselen, og det var vi rigtig glade for. Vi kunne koncentrerer os 100 % om vores lille guldklump, og skulle ikke tænke på mad eller noget andet praktisk.

To gange i løbet af dagen kiggede en jordemoder eller sundhedsplerske ind til os, og spurgte hvordan det gik. Ellers kunne vi ringe på telefonen, hvis vi have spørgsmål eller ønskede hjælp. Der var også en snor, vi kunne trække i, men den var kun til hvis de skulle komme meget hurtigt.

Vi ringede faktisk ikke rigtig efter personalet, vi talte med dem, når de alligevel kom ind til os. Men det gav bare en fantastisk tryghed at vide, at der var hjælp at hente lige ude på den anden side af døren. Og selvom personalet kiggede ind to gange i døgnet, så følte vi stadig, at vi havde 100 % privatliv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER