Camillat

Hvor varmt er vandet til jeres babysvoemmetimer?

13 indlæg i dette emne

Jeg var til babysvoemning med Noah i dag. Udover at han var den mindste( idag 7 mdr) og alle synes, han var saa "piccoliiiino(liiiiiille) og jeg ikke var vild med instruktoerens evner, saa var vandet til den koelige side, syntes jeg. Hun mente, at det var 31-31,5 grad, maks 32 grader... Jeg mener, at 31 i hvert fald er for koldt til de smaa, men maaske er jeg bare blevet mor og har glemt vandet temperatur fra min egen tid som babysvoemmetraener :unsure

Hvordan er det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

der hvor dem fra min mødregruppe går til svømning, er vandet 34 grader..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 34 grader i begge svømmehaller, der er i nærheden af os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamne, han kiggede ogsaa vantro paa mig, som i "serioest, mor, i det her kolde vand?", men efter noget tid, toede han op og blev fortrolig med det, saa han bevaegede sig og hans efterhaanden ved at blive blaa laeber blev almindelige igen!

Det hjalp ikke paa det, at instruktoererne blev ved med at komme og give ham legetoej! Noah bliver helt forgabt i de ting og ligger helt stille i vandet, mens han studerer dem. Meningen er vel heller ikke at faa legetoej i haanden, men derimod at boltre sig i vandet... I hvert fald som jeg er oplaert....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var 3 måneder, da jeg startede med at tage hende i svømmehallen :P Der er også 34 grader i min svømmehal.

Mht. legetøj, så plejer jeg at dele det op, så hun først boltrer sig og svømmer lidt rundt, dykker osv. og så bagefter slutter vi af med lidt leg med legetøj. Man kan også bruge legetøjet til at forsøge at få dem til at bevæge sig ved at lægge det i vandet lidt fra dem, så de skal kæmpe lidt for at kunne nå det og forsøge at gribe fat i det i vandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være at du bare skal tage hen i bassinet selv uden instruktør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også 34 grader i babybassinet i Greve svømmehal :)

Synes sgu også det lyder lige koldt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at vores instruktør siger 32 grader som minimum og maks 36. Vores er 36 grader og lige i overkanten - vi har det i hvert fald varmt :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34 grader og vi fik at vide at det helst ikke skal være meget koldere de 2 første år hvor de Ikke selv kan varmeregulere. Ellers skal man holde godt øje med om de fryser og så op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise var 3 måneder, da jeg startede med at tage hende i svømmehallen :P Der er også 34 grader i min svømmehal.

Mht. legetøj, så plejer jeg at dele det op, så hun først boltrer sig og svømmer lidt rundt, dykker osv. og så bagefter slutter vi af med lidt leg med legetøj. Man kan også bruge legetøjet til at forsøge at få dem til at bevæge sig ved at lægge det i vandet lidt fra dem, så de skal kæmpe lidt for at kunne nå det og forsøge at gribe fat i det i vandet.

Det er en god ide at dele det op :)

Jeg ved skam godt, hvad vi kan med legetoej qua at jeg er uddannet til babysvoemmeinstrukktoer, men nu kom hun straks ilende med en lille roed drage(og derefter en groen ting og saa en orange og saa en sandsi.....), som Noah valgte at tygge paa, mens han lagde sig i fosterstilling :P Det havde vaeret bedre at saette dragen lidt i spil, som du ogsaa siger, saa han kunne finde motivation til at bevaege sig rundt. Det gjorde jeg selv og han blev ogsaa meget mere aktiv som blev fortrolig med at vaere der :)

Det kan være at du bare skal tage hen i bassinet selv uden instruktør :)

Ja, det taenker jeg ogsaa ;) Tanken var, at Noah kunne have nogle andre babyer at spejle sig i, men det var nu ikke saa interessant, hvad de stoerre babyer lavede.... Vi har vaeret der en gang foer, hvor vi var der foer holdet, fordi der ikke var plads paa holdet. Det var meget mere roligt og vi kan jo selv tage lidt legetoej med til at stimulere ham med. Jeg maa lige tale med M om det, for tiden er slet ikke god for Noah, men foer holdet ville vaere ok. saa er der bare temperaturen...

Der er også 34 grader i babybassinet i Greve svømmehal :)

Synes sgu også det lyder lige koldt nok

Mener at vores instruktør siger 32 grader som minimum og maks 36. Vores er 36 grader og lige i overkanten - vi har det i hvert fald varmt :huh

34 grader og vi fik at vide at det helst ikke skal være meget koldere de 2 første år hvor de Ikke selv kan varmeregulere. Ellers skal man holde godt øje med om de fryser og så op :)

Jeg har nu faaet gravet mine papirer om babysvoemning frem og kan laese, at det skal vaere mindst legemstemperatur paa 32 grader og luften skal vaere 28 grader. Men jeg tror, at begge temp i den svoemmehal ligger lige under... :unsure Hun sagde, at det er det varmeste, jeg vil kunne finde i omraadet...

Der det for mig, men det kan vaere, jeg skal tage temperaturen :D

Helt sikkert skal man holde oeje med dem og jeg var lige ved at gaa op med ham efter 8 min, fordi han bare laa der helt kroebet sammen og var ved at blive lidt blaa. Men saa kom der langsomt rigtig godt gang i ham, han vendte tilbage til at vaere alm. Noah-farve, saa vi endte vel med at vaere der i lige knap 20 min. Det er jo ogsaa rigeligt, men 50 min hver vej for 20 min og saa sent, at vi er hjemme til puttetid. Jeg maa lige taenke mig om -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor vi går plejer det at være 32 grader men sidst var det koldere ALT FOR KOLDT! Min datter er godt polstret og frøs heldigvis ikke før til sidst! Synes 34 grader burde være minimum!

Nøj hvor er baby svømning ellers bare fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved faktisk ikke hvad temperaturen er i vores svømmehals babybassin. Der er ikke lige noget sted det står.

Men hvor sjovt - vores instruktør er italiensk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der hvor jeg gik til babysvømning var det 34 gr. og der hvor vi tager hen selv er det vist nok 32 gr... men det går fint for silas at holde varmen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER