Guest Cirkeline88

Papirer med til fødslen

18 indlæg i dette emne

jeg ved godt der er lang tid til, men der er altså en ting jeg ikke kan finde ud af.

hvilke papirer skal man ha med på sygehuset?

altså jeg er med på at jeg skal ha vandrejournal med, men er der andre papirer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde kun min vandrejournal med men jeg tror faktisk ikke engang jeg fik brug for den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

det bare fordi, jeg har læst eller hørt noget om at man skal have fødselsattester med på mor og far?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have min vandrejournal og ammejournal med. Og det var det. At jeg så havde brevet med, om at Marius var Rhesus negativ som mig, var kun et plus, da de havde glemt at få det registreret selv... Puttede bare alt hvad jeg fik i løbet af graviditeten i min gule kuvert...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kun vandrejournalen men.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kun min vandrejournal med men jeg tror faktisk ikke engang jeg fik brug for den!

Ditto! Fik den aldrig op af tasken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget navne/fødselsattest med på mig og min mand, samt vielsesattest fordi vi er gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også taget navne/fødselsattest med på mig og min mand, samt vielsesattest fordi vi er gift.

Det har jeg også.

Det er vist forskelligt fra region til region hvad msn skal have med.

Jeg kunne se på sygehusets hjemmeside h ad jeg skal ha med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover vandrejournalen havde jeg en fødselsønskeliste med, så JM kunne se hvilke ønsker jeg havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde vandrejournalen med :) Intet andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står i mine papirer at jeg skal huske medicinlisten, men den lægger sammen med alt det andet i kuverten. Jeg har bare stoppet alt derned igennem forløbet, for så er jeg da sikker på at have det med.

Og du skal selvfølgelig huske dit sygesikringsbevis også, men det er jo ikke noget egentligt papir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle bare have vandrejournal med :)

Derudover valgte jeg selv at tage et a4-ark med hvor jeg kort og præcist havde formuleret konkrete ønsker til fødslen (Vil gerne føde i vand, hvis det er muligt - vil kun have bedøvelse, hvis JM vurderer at det er bedst for barnet - er meget bange for akut kejsersnit - vil gerne have spand i nærheden, da jeg kaster let op - vil gerne have åbnet vindue, da jeg får det dårligt i varmen - osv)

Det er jeg RIGTIG glad for. Det betød nemlig, at jeg fik åbnet det vindue (JM havde ellers sagt nej, men da hun så mit papir om at jeg generelt fik det dårligt af varme, så forstod hun, at det var vigtigt for mig), at jeg slet ikke fik tilbudt bedøvelse, og at de var klar med posen lynhurtigt, da jeg kastede op ;) Og så synes jeg bare, at det var trygt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde udfyldt den der fødselsanmeldelsesting til min sidste scanning i uge37 (det er selvfølgelig ikke alle der får den) så den skulle jeg have med og vandrejournalen.

Men de kiggede ikke på noget af det :D

De spurgte bare mig om tingene i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal først bruge fødsels attest eller vielses attest på dig og din mand, når du sender fødsels registreringen til sognet. Det er jeg ihvertfald ret sikker på :)

Vi har de to tidligere gange haft et faderskabs papir med fordi vi ikke var gift. Dette blev afleveret på fødegangen og er en registrering af at faderen er den rigtige far osv. Det skal vi ikke have denne gang fordi vi nu er gift.

Denne gang har vi ved første jordemoder besøg fået en "oplysningsseddel til brug for fødselsanmeldelse". Den skal udfyldes med moderens og faderens navn, cpr, adresse og erhverv, samt om man ryger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal først bruge fødsels attest eller vielses attest på dig og din mand, når du sender fødsels registreringen til sognet. Det er jeg ihvertfald ret sikker på :)

Vi har de to tidligere gange haft et faderskabs papir med fordi vi ikke var gift. Dette blev afleveret på fødegangen og er en registrering af at faderen er den rigtige far osv. Det skal vi ikke have denne gang fordi vi nu er gift.

Denne gang har vi ved første jordemoder besøg fået en "oplysningsseddel til brug for fødselsanmeldelse". Den skal udfyldes med moderens og faderens navn, cpr, adresse og erhverv, samt om man ryger.

Er det ikk sygehuset der anmelder fødslen?

Og det med faderskabet har vi allerede sendt til statsforvaltningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da sygehuset der registrerer fødsler i dag. Jeg spurgte omhyggeligt inden vi tog hjem om der var noget vi skulle anmelde eller noget. Det var der ikke - alt var klaret af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skullet sende det til sogne kontoret begge gange tidligere og det fik jeg at vide vi også skulle denne gang. Så om det er forskelligt fra sygehus til sygehus ved jeg ikke. Eller om det bare er to forskellige slags fødsels registreringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER