mammahotska

Tremmeseng

17 indlæg i dette emne

Hvornår er det forsvarligt at lave tremmesengen om til en "alm" seng, som barnet selv kan kravle ud af? Og skal der stadig være et lille beskyttelsesgærde eller noget?

Hvad er jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal lave tremmesengen om, ligeså snart de begynder at kravle over gærdet. Og ja så skal de over i en seng hvor der er en beskyttelsesdims (Har glemt navnet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal lave tremmesengen om, ligeså snart de begynder at kravle over gærdet. Og ja så skal de over i en seng hvor der er en beskyttelsesdims (Har glemt navnet)

Mener du en sengehest?? ;)

Mine børn var omkring de 2 et halv da vi lavede deres seng om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August er 2.9 og vi er så småt ved at tænke tanken nu, fordi han er ved at være for lang til hans seng.

Men vi skal lige have børnehave starten overståe inden vi putter ham i ny seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine er kommet ud af tremmesengen før de blev 2, fordi deres onde forældre skulle bruge deres seng til andre børn :rolleyes

Men det er gået helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus kom af hans da han var 2 år 2 måneder, da begyndet han at hoppe ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Mathias sover stadig i hans tremmeseng og han bliver 3 til marts. Grunden til han ikke har fået ny seng indnu er at vi er ved at lave hele vores 1 sal i stand og der får begge børn deres egen værelse. Nu sover de sammen i et værelse. Min tanke har været at hvis vi tog siden af hans tremmeseng nu ville det give for meget bøvl med putning hvis de ikke er helt udkørt. Ofte sidder vores små og læser i deres senge før de putter sig. Nogen gange er der ro efter 5 min og andre gange kan vi høre de griner og hygger i 15 min inden der er ro. Han har dog ikke fundet ud af man selv kan komme ud af sengen.

Men de sidste par dage har han ikke sovet til middag i børnehaven og er meget træt til aften. Så det kan være vi skal gøre det nu og håbe på trætheden holder ham i sengen?

Men ellers går der små 2 mdr før vores nye værelser står klar til brug.

Knus janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2½ da vi tog siden af sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfrida var ca 18 mdr da hendes enen tremmeside blev fjernet og der kom sengehest på..

Nova var 2 år

Og de blir/blev begge i sengen dvs de faldt ikke ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine er kommet ud af tremmesengen før de blev 2, fordi deres onde forældre skulle bruge deres seng til andre børn :rolleyes

Men det er gået helt fint :)

du har så god en måde at skrive/sige tingene på, jeg kommer altid til at smile af dine skønne inputs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida og Alma var begge 18 mdr, de fik juniorseng med sengehest og heller ikke her har vi måttet samle nogen op fra gulvet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 år da vi tog siden af og 2½ da han fik hans storebror seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 år o der fik han sig en junior seng uden sengehest, han ville bare ikke have dn på, men han er nu heller aldrig faldet ud af den, og mor her lagde puder og store bamser på gulvet, for tænk hvis han faldt ud, men næh nej det skete ikke.

Frejas side blev taget af i oktobers, da hun var 1 år og 7 måneder og fik sengehest på, og hun elsker hendes seng, lige nu tager hun bamser af den, så måske vil hun hygge i den eller putte bamser i den, men heller ikke hun er rendt ud af den i utide :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn var 2½ da han kom i junior seng han pillede sengehesten af efter en uge og er aldrig faldet ud.

Lillesøster fik fjernet den ene tremmeside i sengen da hun var 20 mdr og falder heller ikke ud, selvom der ikke er sengehest på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den ældste var 2½ da vi tog den ene side af tremmesengen, vi satte bare et stykke træ på så der var ca 20 cm kant. Lillebror fik juniorseng uden sengehest, men med en lille kant da han var 18 mdr. og der aldrig nogen der er faldt ud af sengen herhjemme!

(men de kravlede så til gengæld begge ud af sengen 10000 gange i starten, efter de var puttet!!) :blabla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias bliver snart 3 år og det er faktisk først for et par måneder siden han begyndte at kravle ud af sin seng.

Så vi fik en juniorseng med sengehest til ham. Men han er ikke helt glad for den og vil stadig gerne sove i sin tremmeseng :7himmel . Det får han lov til, men han skal så også love os at han bliver liggende. Det er kun et par gange han alligevel er hoppet over.

De gange han har sovet i juniorsengen har det ikke været noget problem og han er ikke faldet ud selvom han ligger meget uroligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

begge min unger har været omkring 1 år hvor vi har lavet sengen om... de bliver begge i dem om natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER